Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik maak me er niet druk om, want nu ik weet dat ze op wedstrijd braaf is, ga ik gewoon lekker door trainen en zal ze na de zomer een poepie laten ruiken.... Dan zal ik dus wel voor die 200% gaan, voor zover dat mogelijk is
Hedwigb schreef:Als je paard de oefeningen kent en je zelf weet dat je ze beheerst, dan zie ik ook niet in waarom je thuis de proeven zou rijden. Ik rijd de oefeningen die in de proef zitten ook liever afzonderlijk van elkaar, de proef zelf oefen ik meestal maar 1/2 keer in zijn geheel.
Lusitana schreef:Ja, en dan rijdt jij dus tegen iemand die een driejarige start die gewoon zijn eigen niveau aan kan. Met als gevolg dat die wordt bekeken als minderwaardig. De hele competitie wordt dan oneerlijk, je zou binnen een klasse allemaal van hetzelfde niveau moeten zijn. Nu wordt iederen dus gedwongen L te kunnen rijden voordat ze in de B gaan starten. Terwijl die B juist de laagste klasse is waarin iedereen elke paard wat gewoon de basisgangen beheerst en onder controle staat zou moeten kunnen starten. Wedstrijdrijden is al vreselijk oneerlijk, maar als je ook nog in een lage klasse gaat starten met een paard dat in een hogere klasse zou horen, maak je het er niet beter op.
Dan zou je bijna een voorwedstrijd moeten houden, waarin de paarden uitgeselecteerd worden en er wordt gezegd in welke klasse zje MOET starten. Dan kom je dus met je hoger getrainde paard gewoon in de hogere klasse terecht, waar het hoort.
Anoeska schreef:
En bovendien, je rijdt niet tegen elkaar, maar voor je winstpunten
Zep schreef:dat is maar net hoe je het bekijkt, ik vind een klassering ook niet onbelangrijk. Word liever 1 met lage punten dan 10e met 2 winstpunten
Anoeska schreef:Sorry, denk dat ik dan teveel van mijn eigen instelling ben uitgegaan. Ik ben blij met elke winstpunt die ik haal, want die blijven staan. En of ik nou 1e of 15e of laatste wordt, maakt me dan niks uit, dat ben ik toch zo weer vergeten. Maar dat mag iedereen natuurlijk voor zich weten.
Lusitana schreef:Ja, en dan rijdt jij dus tegen iemand die een driejarige start die gewoon zijn eigen niveau aan kan. Met als gevolg dat die wordt bekeken als minderwaardig. De hele competitie wordt dan oneerlijk, je zou binnen een klasse allemaal van hetzelfde niveau moeten zijn. Nu wordt iederen dus gedwongen L te kunnen rijden voordat ze in de B gaan starten. Terwijl die B juist de laagste klasse is waarin iedereen elke paard wat gewoon de basisgangen beheerst en onder controle staat zou moeten kunnen starten. Wedstrijdrijden is al vreselijk oneerlijk, maar als je ook nog in een lage klasse gaat starten met een paard dat in een hogere klasse zou horen, maak je het er niet beter op.
Dan zou je bijna een voorwedstrijd moeten houden, waarin de paarden uitgeselecteerd worden en er wordt gezegd in welke klasse zje MOET starten. Dan kom je dus met je hoger getrainde paard gewoon in de hogere klasse terecht, waar het hoort.
Hedwigb schreef:@ Zep; nou ben ik wel benieuwd hoe jij je voorbereid op wedstrijden en hoe vaak je de proef voor de wedstrijd al hebt geoefend?
Hedwigb schreef:oké, duidelijk! En als je de proef dan 3 x door rijd, waar let je dan in de proef extra op, waarbij je bij de oefeningen niet op let?
Maar idd, de proef voor de wedstrijd een aantal keren door rijden is wel nuttig! Toch doe ik het niet te vaak, afzonderlijk oefeningen achter elkaar aanrijden en dán goed opletten dat je alles netjes afwerkt is minstens zo belangrijk, hiervan gaat de proef vaak ook beter. Op een wedstrijdterrein is je paard/pony vaak toch anders dan thuis en rijd je de proef toch niet zoals thuis.
Ik kan een schouderbinnenwaarts op minstens 5 verschillende manieren rijden om 5 verschillende dingen aan te pakken. Die 5 versies zijn totaal anders dan wat de jury in de ring wil zien. Daarnaast oefen ik thuis om oefeningen in bijv verschillende tempo's te rijden zodat ik in de proef niet in de problemen kom als mijn paard een keer lui of juist heel loperig is.
Arieskuh schreef:ik ga ook weg als ze alles maar voor 80% doet