Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
liesje23 schreef:En ik denk heus wel dat er combi's zijn die als ze keer op keer bijna verliespunten rijden wel het besef hebben om er mee te stoppen. Of eerst het eea bij te spijkeren en dan weer opnieuw de ring in gaan.
liesje23 schreef:De juryleden mogen zich weleens afvragen waar ze mee bezig zijn. Mensen het plezier ontnemen om zo met hun paard bezig te zijn, en vergeten ook weleens hoeveel geld en tijd er in de wedstrijdsport gaat zitten en dat zij hier geen geld aan verdienen als wij met zn allen niet meer op komen dagen.
Laten ze zich lekker bezig houden met degene die hun paarden afraffelen in de proef of op het losrijterrein! Dat is een beter aandachtspuntje dan een combi die je niet aanstaat met een verliespunt naar huis sturen.....
liesje23 schreef:Misschien moet je dan zelf een jurycursus gaan doen???
Ik kan me niet zo goed vinden in dit antwoord.... als je zelf geen jury bent mag je geen aanmerkingen hebben op jury's?
Pascha schreef:nou, dat zal best KarinvdM. Maar sommige juryleden vind ik toch wel erg kinderachtig streng jureren, daar mag ook wel eens wat meer controle op komen!! 20 punten verschil tussen je eerste en tweede proef is geen uitzondering tegenwoordig, terwijl beide proeven hetzelfde gingen. Waarom zo verschillend?
Lielle schreef:allene is dan de vraag of de hoogste of de laagste jury gelijk had
GeJe schreef:Ik heb er de kracht niet meer voor om op dit soort eindeloze beweringen te antwoorden...
CGJ12 schreef:GeJe schreef:Ik heb er de kracht niet meer voor om op dit soort eindeloze beweringen te antwoorden...
Dat had die ENE JURY ook niet toen jij verhaal kwam halen..........
KarinvdM schreef:liesje23 schreef:En ik denk heus wel dat er combi's zijn die als ze keer op keer bijna verliespunten rijden wel het besef hebben om er mee te stoppen. Of eerst het eea bij te spijkeren en dan weer opnieuw de ring in gaan.
Daar vergis je je toch behoorlijk in. Veel ruiters vinden dat ze het geweldig doen, maar die waardeloze jury, die snapt er helemaal niets van...liesje23 schreef:De juryleden mogen zich weleens afvragen waar ze mee bezig zijn. Mensen het plezier ontnemen om zo met hun paard bezig te zijn, en vergeten ook weleens hoeveel geld en tijd er in de wedstrijdsport gaat zitten en dat zij hier geen geld aan verdienen als wij met zn allen niet meer op komen dagen.
Laten ze zich lekker bezig houden met degene die hun paarden afraffelen in de proef of op het losrijterrein! Dat is een beter aandachtspuntje dan een combi die je niet aanstaat met een verliespunt naar huis sturen.....
Volgens mij snap jij het ook niet helemaal.
Moet ik ieder weekend voore sinterklaas gaan spelen omdat iedereen "zo fijn z'n best doet"??liesje23 schreef:Misschien moet je dan zelf een jurycursus gaan doen???
Ik kan me niet zo goed vinden in dit antwoord.... als je zelf geen jury bent mag je geen aanmerkingen hebben op jury's?
De beste stuurlui staan altijd aan wal.
GeJe schreef:Ik heb er de kracht niet meer voor om op dit soort eindeloze beweringen te antwoorden...
, ik wist niet dat je ook jureerde ......
) door de baan is gegaan, voel ik me niet serieus genomen in de sport en heeft mijn klassering geen waarde.missmuts schreef:Op het moment dat ik als ruiter van een jury geen verliespunt krijg terwijl mijn paard als natte krant () door de baan is gegaan, voel ik me niet serieus genomen in de sport en heeft mijn klassering geen waarde.
Mensen: het is een sport. Natuurlijk moet paardrijden leuk blijven: ga of niet starten of zorg ervoor dat je het niet van de jury laat afhangen of je de sport leuk vindt of niet.
(als amateur-voetballer die competitie speelt in de derde klasse loop je ook het risico met 0-10 te verliezen...dat is toch niet de schuld van de tegenpartij of scheidsrechter?)
liesje23 schreef:En daarbij zou ik graag nog willen weten wanneer een combinatie van jullie een verliespunt krijgt....

Citaat:Of de gevraagde oefening wordt tamelijk exact en precies uitgevoerd, maar er zijn wat duidelijke zwakheden in de basis van het 'scala van de africhting'. Of er zijn ernstige fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het 'scala van de africhting' aan ten grondslag te liggen.
liesje23 schreef:Een scheidsrechter is niet zo beslissend voor een voetbalwedstrijd als een jury voor een dressuurproef.