Charos schreef:Klagen over dat juryleden anders punten word altijd gedaan door mensen met afwijkende paarden die laag rijden en word imo alleen als excuus gebruikt voor de lage punten.
Ik klaag niet, ik zeg alleen dat ze bevooroordeeld zijn, ik leef niet in een fantasie wereld en weet heel goed wat mijn haflinger goed kan en minder goed kan. Daarbij reed ik 3 jaar geleden geen lage punten, maar gewoon net niet of net wel dat winstpuntje, wat toen heel goed mogelijk was.
Hij is nu M2 klaar en mijn instructeur, die zelf jury is zegt, dat hij gemakkelijk een B proef moet kunnen winnen omdat hij verder is dan de gemiddelde KWPN er in de B, zijn draf is ontzettend sterk ontwikkeld en kan een super middendraf laten zien. Ik moet mijn punten in de draf en de stap gaan halen.
We zullen het zien volgende week. Ik weet wanneer ik een WP kan rijden, en of het nu een haflinger of een kwpner is.. Wanneer ik het commentaar van juryleden krijg buiten de wedstrijd om van wow die heeft een middendra waar een kwpner jaloers op mag zijn en mij dan op een wedstrijd geen 6 of een 7 durft te geven, dan klopt het imo niet.
En ik weet dat ik goed genoeg kan rijden voor een B proef, ben op de oficiele wedstrijden ook M met winst geweest, dus daar ligt het niet aan 
Fitzroy schreef:Hmmm Wjerdo, ik denk dat jij je verkijkt op officieel en niet officieel. Daar zit n imo een wereld van verschil tussen.
Vaak vraagt de organisatie of je een beetje 'leuk' wilt punten. 170 in de M2 voor een niet officiele proef zegt me dus niet zoveel.
Nee Fitz ik weet heel goed hoe de officiele wedstrijden inelkaar steken, zit er lang genoeg in nu.. Maar een M2 proef met zeg te veel punten maak van die 170/156.. Dan moet ik toch zeker een B proef kunnen rijden? Zelfs met Youri reed ik hoger bij de paarden, hoewel deze araier 10x minder is dan de haflinger.. Dan zou ik toch zeggen, niet alles ligt aan de ruiter of het paard maar het oog van de jury is niet altijd even onbevooroordeeld.