het is ik, mijn paard en de ring...... en de rest is letterlijk zwart voor mijn ogen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
het is ik, mijn paard en de ring...... en de rest is letterlijk zwart voor mijn ogen
Mijn instructeur zei altijd dat ik dan maar over de jury heen moest kijken. Maar niet eronderdoor, hoofdje hoog en kijk er dan maar overheen.
Valentijn schreef:Ik vind het vervelend als jury's op hun toeter drukken.
Vooral als je in een andere ring rijdt. Gelukkig heb ik er nooit last van gehad omdat de pony die ik toen had er niet van schrok. Nou heb ik een 5-jarige en ik zou niet willen weten hoe die reageerd, dan is toch maar even je hele proef verpest door een andere ruiter die verkeerd rijdt.
Natuurlijk moet de jury aangeven wanneer je verkeerd rijdt, maar hadden ze daar niet iets anders op kunnen verzinnen? Het lijkt me ook dat de voorlezer het wel merkt aan de volgorde van de proef.
maar gelukkig ook vele leuke jury's gehad 
amondi schreef:Wees blij dat je na 3 maanden de tip krijgt dat je het dressuurmatig beter/anders moet aanpakken. De man was gewoon eerlijk.
Beter zo dan denken, het lijkt nergens op, en in je gezicht zeggen, wat leuk gaat het zo.
Sport is hard, wen daar maar aan. Wie weet vond hij het wel niet een leuke pony, maar hield hij dat voor zich.
Lusitana schreef:Als men zich eens wat meer met dressuur bezig hield en wat minder met de drang voor het behalen van winstpunten, dan was de frustratie misschien minder bij de ruiters en de jury.
! CGJ12 schreef:Ik erger me niet zo snel........
Maar als het dan toch moet, erger ik me het meest aan jankende Bokkers (en al helemaal als ik dan in het profiel volledig talentloze amazones zie van het type "Leopard-tank" .......)
talented schreef:Lusitana schreef:Als men zich eens wat meer met dressuur bezig hield en wat minder met de drang voor het behalen van winstpunten, dan was de frustratie misschien minder bij de ruiters en de jury.
Dan kan je net zo goed thuis blijven hobbelen en proberen alle "knoppen"op je paard te zetten!
Jurylid die netjes zat op te letten etc. Nu groete ik af, en ging de ring uit. Ik liep toen richting de auto (was buiten) nu zij dat meisje die zelf wedstrijden rijdt, "even vragen om commentaar, dat moet als je echte wedstrijden gaat rijden". Nou ik dus met pony en al naast die auto staan
En dat raampje open
En ik zo; "Hebben jullie verder nog commentaar?" hun dus beetje puntjes zeggen waar ik op moet letten (waren er niet veel
) en ze zeiden nog: "Leuk dat je het vraagt, dat doet niemand hier"
haha dat meisje die dat tegen mij zei, en haar zus (die dus schreef) doen dat zelf wel altijd op wedstrijden
Maar nu vroeg ik mij af vinden juryleden die jureren op van die 'officiele' wedstrijden het fijn als de ruiter na afloop nog om commentaar vraagt?
Of is het erg overbodig
ik snap best dat jullie snel door willen en ik ben zelf als ruiter ook iemand die zo snel mgoelijk begint met een proef
**nu rijd ik alleen onderlinge wedstrijden hoor** maar ik vraag zins die tijd wel elke keer om commentaar
en krijg dan heel leuk commentaar daarop zoiets van; "Leuk dat je dat vraagt" "Oow wat leuk! Dat zie je niet veel dat ze dat doen" etc.
Ach het was nog in 2005 en daarvoor
Heb in 2006 nog geen onderlinge wedstrijden gehad..
Ook weer wat geleerd 
En dat is echt een spring-manege
((ook in wedstrijden)) Achja..
Charos schreef:Achteraf commentaar vragen mag tegenwoordig niet meer na de proef.
talented schreef:Charos schreef:Achteraf commentaar vragen mag tegenwoordig niet meer na de proef.
Waar baseer je dat op? Bij mijn weten is dit echt nog steeds toestaan!