Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Fitzroy schreef:Ik erger me aan alle deelnemers c.q. posters in dit topic die klagen over 5-en en 6-en proeven en zelf niet in de gaten hebben dat ze zulke proeven rijden en dit op de juryleden afwentelen.
Dat is mijn grootste ergernis.
Kijk eens wat vaker in de spiegel, mensen!!
Ik zou graag die 3-en en 8-en uitdelen maar je komt er gewoon niet toe omdat er niet zo gereden wordt.
judithh schreef:ik gebruik dit topic gelijk even om een ander topic te openen, maar dan met de ergenissen van de jury...
GeJe schreef:Het klopt dat er te weinig deelnemers zijn die na afloop van hun proef eens naar een jurylid toestappen voor een uitleg. Wél allemaal zeuren over de punten en het commentaar, maar niet het lef hebben om daar open over te discuseren...

GeJe schreef:Ik kijk tijdens het groeten wél naar de ruiter. Het valt mij juist op dat veel ruiters helemaal niet naar een jury kijken.

) staan er kinderen met pony's tussen terwijl ze daar niet mogen staan. Vriendelijk vragen of ze weg willen gaan, nee hoor. Ouders kijken je alleen maar kwaad aan. Vaak geen problemen mee, maar ik rijd nog wel eens met een hengst die dan op 5 benen staat omdat er een hengstige merrie met haar kont voor zijn neus staat te draaien (goh mevrouw, als u uw kind nu niet weghaalt heeft u een gratis dekking
) of dat mensen hun kinderen voor je pony laten staan als je al 10 keer zegt dat ie zo steigerend aanloopt.
)
Bovenstaande zijn ook niet echt ergernissen, meer puntjes van verbetering. GeJe schreef:Het klopt dat er te weinig deelnemers zijn die na afloop van hun proef eens naar een jurylid toestappen voor een uitleg. Wél allemaal zeuren over de punten en het commentaar, maar niet het lef hebben om daar open over te discuseren...
amsolusa schreef:Ik stoor me gigantisch aan het feit dat soms de ouders liever op dat paard ozuden zitten dan de kinderen ( die het NIET willen ), een keer op springwdestrijd.. een kei bang kindje van 10 ofzo, werd op een d pony gezet, en vervolgens door zn moeder de ring in "geleurd"het kind wilde echt niet en was echt bang.. de moeder duwde dat kind gewoon de ring in en bleef maar krijsen: EN JE ZULT RIJDEN< ROTJONG. nou , als kind zou ik me kapot schamen als mijn moeder zoiets tege mij zou roepen! dat kind besloot een gok te wagen en nam de eerste sprong, weigering. 2e keer dan maar. weer weigering ( flinke weigering, hij hing er echt naast ) nou, dat kind huilen en de ring uit rijden, die moeder de weg blokeren en maar were gillen: DERIN JIJ GVD! nou, da kind kreeg himmel op zn lazerus dus die stapt van zn pony af, en liet die moeder maar eens even mooi daar staan
):