ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:22

Ik erger me dan ook aan juryleden die zo "lief"zijn om een slechte oefening met een 5 te belonen... Dan benadeel je een hele grote middengroep die voor een 5 echt rijdt. Er mag best verschil zijn in middenmoter en gewoon slecht.

En met de nieuwe proeven schijnt er idd spreiding te komen in je punten, dus wie weet vervalt deze ergenis vanzelf.

Verder in mijn ergenis top tien:

voorkruipen op concours ( ja ze moet springen, terwijl je een clubgenoot ziet voorkruipen die van der levensdagen nog niet eens over 1 enkel balkje durft)

Lange wachttijden op streekconcoursen.

Het verdwijnen van de deelnemers op streekconcoursen met smoezen en vervolgens aan jou vragen de couponnen in ontvangst te nemen.

Veel te kleine inrij terreinen, dit jaar de FK voor laten lopen ondanks dat ze wel geselecteerd waren, te gevaarlijk met 14 paarden in 1 20-40 ruimte.

Juryleden die hun papiertje hebben gewonnen op een bingoavond en vervolgens nergens te vinden zijn als je een vraag wil stellen.

Trailer en inrij terrein op fiets/brommerafstand van de toiletten,secretariaat etc( vorig jaar Oosterwolde!) Gelukkig kan ik heel goed in de trailer plassen.

Dure consumties en inschrijfgelden en vervolgens met 2 keer 155 thuiskomen...

Tereinnen die niet eens gemaaid zijn! Of zelfs voor een tractor niet begaanbaar en daar moet jij dan je selectieproef neerzetten. Degene met de grootste poten wint( vorig jaar FK)

Waar ik geen hekel aan heb:

paar jaar geleden in Oldeholtpade, regen, storm, hagel, sneeuw en onweer en een jury die bij het aanmelden zei: geeft niet wat er onderweg gebeurt, iedereen die bij mij start vandaag KRIJGT een winstpunt!
Een hele dikke pluim voor deze mevrouw die zo dapper is!

Organisaties die de koffie gewoon op € 0,75 houden!

EHBO's die altijd aanwezig zijn!

Ringmeesters die op hun strepen gaan staan en niemand laten voorkruipen, had van te voren overlegd moeten worden met het secretariaat, dan maar kiezen springen of dressuur( en gek genoeg lukt het dan 99 van de 100 keer om toch beide te doen.)

Eigenaren die hun land 2 keer maaien omdat ze hun eigen kinderen ook graag op een strakke mat laten rijden.

Ilsemarie

Re: ergernissen van juryleden, deelnemers en secretariaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:59

Fitzroy schreef:
Ik erger me aan alle deelnemers c.q. posters in dit topic die klagen over 5-en en 6-en proeven en zelf niet in de gaten hebben dat ze zulke proeven rijden en dit op de juryleden afwentelen.
Dat is mijn grootste ergernis.
Kijk eens wat vaker in de spiegel, mensen!!
Ik zou graag die 3-en en 8-en uitdelen maar je komt er gewoon niet toe omdat er niet zo gereden wordt.

Bedankt voor het compliment... maar af en toe zitten er zeker stukken tussen die en 3 of 4 waard zijn. En zéker ook stukken die en 8 waard zijn. Maar die 3 of 4 heb je eerder te pakken dan die 8... en dát vind ik niet bepaald eerlijk. Geen problemen met een laag cijfer, is iets niet goed dan is het ook gewoon niet goed. Maar als iets wél heel goed is dan moeten de punten daar ook naar zijn!

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:09

Mijn grootste ergen/teleurstelling is de omgeng van mensen met anderen en met hun paard.
Katten, pesten, schelden, mopperen. (gezellig zo'n wedstrijd).

En mensen die je kent en waarvan je weet dat ze absoluut grof en geweldadig rijden en dat hun paard toch meer punten krijgt dan de jouwe. (die je eerlijke n coorect probeert te rijden).
Mensen die hun paard uit stappen op de hoefslag zijn irritant, maar degen die hun paard zo na de proef weer inladen vind ik erger.

Ik train echt voor wedstrijden.Neem gezellig wat mensen mee, en maak er altijd wat van.

Ik had echt een positief beeld van de omgang van mensen onderling en met hun paarden, maar 10 jaar later blijkt mijn beeld niet te kloppen.

Binnenkort ga ik weer B starten en hoop dat arrogantie meer bij de hogere klasses hoort...

Wat wel leuk is??
Het paard! Mensen die je een compliment komen geven omdat je met een manegepaard in de M2 rijdt, mensen die je bedanken mdat je gelezen of anderszins geholpen hebt.
Een jury die je complimenteert als je op krukken langsgelopen komt dat je paard zo goed voor elkaar is en dat hij zowel links als rechtsom even goed liep ondanks de blessure van de ruiter...

Een jury die een combinatie in het B een hart onder de riem steekt met de opmerking:"Fijn dat je zo rustig bleef en het zo netjes oploste, gaat helemaal goed komen." (Dit nadat een mederuiter en zijn lezer zich zeer onverantwoordelijk gedroegen waardoor er een achterovergeslagen paard naast mijn ring op mijn eerste wedstrijd lag)

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:39

oke nu ikke:

Naast genoemde frustraties als uitvallers (vooral de eersten in de ring lijken vaker uit te vallen dan een later startnummer), kleine losrijmogelijkheid, en (vooral in zomer) lang moeten wachten op uitslag.

Verder erger ik me aan (verwende) ruiters of amazones die hun frustratie/zenuwen op hun (talentvolle)paard (hand vast, spoor en zweep.....iedereen moet op de rem) en ouders (of grooms), die zo lief zijn om mee te gaan, afreageren.

Afgelopen wedstrijd had ik een erg positieve ervaring: een jurylid was naar mijn moeder toegegaan om te vertellen dat hij het zo jammer vond dat ik de eerste helft van de proef te gehaast had gereden (ik denk op een of andere reden vaak dat ik te langzaam ga op concours.....) en waarom etc. Later lichtte hij dit ook aan mij toe: er fijn, heb hem ook bedankt, dat is nou leuk!!

Een leuk en goed idee lijkt me dat de jury voorafgaande de prijsuitreiking een korte samenvatting van wat hem/haar is opgevallen, en de prijzen uitreikt (kan er nog even wat tegen de prijswinaars gezegd worden). Er kan tevens worden verteld dat degene die vragen hebben over hun coupon tot een half uur hun vragen kunnen stellen aan de jury.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:43

judithh schreef:
ik gebruik dit topic gelijk even om een ander topic te openen, maar dan met de ergenissen van de jury...

daar is dit topic ook voor bedoeld hoor! lees de titel maar!!

(met de gedachte om dit toch eens door iemand van de KNHS te laten lezen, dus kom maar op met alle ergenissen!)

@fitzroy! _/-o_ ik sluit mij hier helmaal bij aan!

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:05

Je hoort hier veel mensen klagen over dat juryleden snel weg zijn na afloop en je géén vragen kan stellen.

Ik geloof graag dat sommige snel weg zijn maar zal jullie ook eens de kant van onze ervaringen als jury en schrijver vertellen

Wij zijn altijd bij de prijsuitreiking aanwezig en er is in al onze wedstrijden tot nu toe maar 1 persoon ooit komen vragen over iets op zijn protocol.

En ik weet zeker dat meerdere juryleden dezelfde ervaring hebben.

Ook gebeurt het vaak dat juryleden de volgende klasse aan het jureren is en dus niet weg is.
De jury is niet bij alle prijsuitreikingen in de Foyer want wij moeten meestal gelijk door de volgende klasse beoordelen.

Ook het feit over de 5 en 6 jury's bestaan geloof ik graag maar..........

Er zijn zeer zeker veel 5 en 6 proefen en wordt er gereden als een natte dweil.
de 5 en 6 komen vaak door de ruiter zelf die slordig zijn voltes rijd en niet goed de overgangen kan rijden.
Meestal is het de hulp van het paard dat de ruiter red van een 4 of een 3
Ook is het niet de bedoeling van ons jury om jullie helemaal tot de grond af te branden(wees daar maar blij om)
Wij zijn er voor jullie ruiters en vergeet dat niet.
Zonder jury heb je géén wedstrijd.
Als echt alles precies volgens het boekje beoordeeld zou worden dan zijn er een hoop ruiters die alleen maar elke wedstrijd verlies zouden rijden.
Nee is dat dan leuk??????
Vaak wordt er een beetje tussen in beoordeeld om de ruiter toch nog met een gevoel van (volgende keer beter mijn best doen en aan een aantal onderdelen harder trainen ) mee te geven.
Als wij dit niet zouden doen dan zal er echt een groot aantal mensen de handoek in de ring gaan gooien.
Dit alles is niet de bedoeling.

Ook is het juist voor de jury leuk om meer verschillende rassen in een rubriek te krijgen en dat meen ik.

Als je je nou echt elke keer aan de jury ergerd ,dan kan ik maar 1 ding zeggen.
STOP ER LEKKER MEE.
Tegenslagen zal je wel meer in je leven krijgen.
Leuk werk geen leuk werk.
leuke baas of niet.
etc etc.

Probeer gewoon uit het negatieve ook de positieve dingen te halen en je zal zien dat dit werkt.

Wij vinden het altijd leuk om jullie te jureren anders zouden we er niet zitten.
Het is een HOBBY en zeker géén GOED BETAALDE BAAN voor ons, knoop dat goed in je oren.

Benader de jury eens 1 keertje positief en je zal zien dat dat een wisselwerking geeft.

Veel succes allemaal met de leukste hobby die er is..... (PAARDRIJDEN)
En wie weet tot ziens een keertje.

Gabriella,

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 07:04

Goh Riccardo.. wat heb jij een blije jury houding zeg!

Het klopt dat er te weinig deelnemers zijn die na afloop van hun proef eens naar een jurylid toestappen voor een uitleg. Wél allemaal zeuren over de punten en het commentaar, maar niet het lef hebben om daar open over te discuseren...

Dat geklets over zonder jury's geen wedstrijd gebruikt de knhs ook. Andersom had je als jury een hoop meer tijd als er geen ruiters zouden zijn. Jureren doe je voor jezelf, omdat je het leuk vind. Niet als een soort van roeping, maar meer omdat je zélf bij de sport betrokken wilt zijn.

Ik probeer juist wél volgens het boekje te jureren. Je hebt er niets aan om mensen die er gewoon niks van bakken, met semi-voldoende punten naar huis te sturen. Slecht is slecht en goed is goed.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 07:24

ik denk zelf eigenlijk ook (als ruiter) dat als iets echt slecht is, je beter ook gewoon dat zo kunt jureren. Want anders krijg je dus: hij liep heel slecht en ik had 55% en de proef erna was wel een stuk beter en ik had weer 55%.
Beter dan gewoon een duidelijk verschil, waar ook duidelijk uit blijkt dat het soms gewoon echt niet kan.
Want dan weet ook een combinatie waar die aan toe is (elke keer 50% gaat je denk ik toch aan het denken zetten)
Steeds net geen winst geeft hoop, en je moet ook geen hoop creeeren als dat echt niet aan de orde is.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 07:46

Juist, jullie snappen mijn "ergenis".
Want zijn het niet juist ook deze jury's die bij de betere overal zout op leggen? 1 pasje AH voor bij het wijken en je hebt een 5! 5 punten aftrek voor 1 miezerige misstap. Terwijl een ander die alleen maar schuin oversteekt ook een 5 krijgt met de mededeling "te weinig".

De uitvaller horen ook nog in mijn top 10: vooral als je bij het betalen nog vraagt of er uitvallers zijn voor je en het antwoord nee is. Vervolgens ga je op tijd op je paard en blijk je direct aan de beurt te zijn omdat mensen niet op zijn komen dagen. Waarom is er geen regel dat ieder concours op tijd moet starten?
Zeker nu we voorlopig onze bereken methode moeten aanpassen( hoeveel ruiters gaan er in een uur?)

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 07:59

nog 1, uit het jury ergernissen topic, blijkt dus 2 kanten op te werken:

een ruiter die bij het groeten de jury niet aankijkt, of een jury die als de ruiter groet gewoon een andere kant op kijkt.

meestal als een jury met binnen rijden (nadat ze toch echt zelf het teken hebben gegevend at je kan starten) merk ik vaker in de proef dat ze gewoon niet kijken en eigenlijk heb ik dan gewoon de neiging af te groeten en naar huis te gaan. (wat ik niet doe, want dan ben ik uiteindelijk degene die er 'slechter' van word)
Kan me ook goed voorstellen dat omgekeerd, een jury die niet wordt aangekeken, ook meteen een stuk minder gemotiveerd is om nog goed te gaan zitten beoordelen.

vamp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:38

wat ik niet zo fijn vind zijn idd de mensen die met zn drieen naast elkaar uit stappen. dat kan je ook buiten doen. of zet evt. een stuk af waar iedereen in en uit kan stappen, zonder andere mensen voor de voeten te rijden. Ook vind ik het meestal niet zo fijn als mensen een uur op de hoefslag stil staan om bij te kletsen of half op te zadelen. meestal is er buiten de losrij ring ook voldoende ruimte om even iets goed te doen.
Van mij mag het ook wel wat gezelliger zijn soms. even iemand succes wensen is er bijna niet meer bij, en als je iemand succes wenst is deze zo verbaast dat die persoon nog een super proef aflegt ook

verder ben ik het heel erg eens met iemand van wie ik heel even niet op de naam kan komen: dat er steeds meer individualitijd voorkomt. Als we wat meer respect voor elkaar hebben kunnen we ook een hele hoop van elkaar leren. alleen op die manier zorgen we er niet alleen voor dat we zelf beter gaan rijden, maar komt ook het algemene niveau een stuk hoger te liggen!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:43

Waar ik me ook vaak aan erger is dat mederuiters vlak naast jouw paard de zweep gebruikt. Mijn paard is erg gevoelig voor zwepen, hij hoeft maar een zweep te zien/horen en hij gaat rennen. Niet erg fijn dus als je in probeert te rijden.

Het is wel eens gebeurd dat iemand een praatje wou gaan houden met me of iets wou vragen. Ik zeg dan niets terug. Ruiter denkt dan gelijk dat ik me te goed voel ofzo. Maar ik ben ernstig slechthorend en heb meestal niet eens door dat iemand iets tegen me zegt.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:44

GeJe schreef:
Het klopt dat er te weinig deelnemers zijn die na afloop van hun proef eens naar een jurylid toestappen voor een uitleg. Wél allemaal zeuren over de punten en het commentaar, maar niet het lef hebben om daar open over te discuseren...

Wat je soms ook ziet is dat jury's het er bij de prijsuitreiking bij laten vertellen dat hij of zij daarna nog open staat voor vragen.
Dat maakt het voor ruiters misschien wat opener en minder 'eng' om zomaar naar de jury toe te stappen met een vraag.
(zou er zelf geen last van hebben, maar denk dat het voor een aantal mensen zeker een verschil zou maken?)

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:38

GeJe schreef:
Ik kijk tijdens het groeten wél naar de ruiter. Het valt mij juist op dat veel ruiters helemaal niet naar een jury kijken.

Ook andersom gebeurt dit, gelukkig maar heel zelden. Een paar weken geleden had ik een jury, die me gewoon niet afgroette. Ik stond maar te wachten en te kijken maar ik werd straal genegeerd. Vond ik echt zó flauw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:21

Hier mijn rijtje.....

* Deelnemers die zonder afbericht niet op komen dagen waardoor er kostbare plaatsen verloren gaan en deelnemers die WEL willen starten aldoor naast het net vissen.

* Veel te kleien parkeertereinen waarop je je kont nauwelijks kan keren.

* Veel te kleine inrijmogelijkheden zoals met zijn 5'en op een stukje van 20 bij 20 inrijden....

* Prijsuitreikingen die uren op zich laten wachten tewijl er maar 4 combinaties in de betreffende klasse starten.

* Absurd dure compsumties......

* Ringmeesters die in geen velde of wege te bekenennen zijn als je ze iets wilt vragen.

* Mensen die zich niet melden bij de jury, vind ik toch echt en pre! De jury kan echt niet ruiken welke combinatie er in de ring rjidt!

En zo kan ik nog wel even doorgaan helaas +

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:53

Voor dat melden bij de jury heeft onze ringmeester een heel handig portofoontje en die meld voor aanvang van de proef wie er in de ring is en of het de eerste of de tweede proef is
Ze hebben in totaal 3 portofoons. 1 bij het secretariaat en die kan doorgeven als iemand zich nog niet gemeld heeft en ws uitvalt, 1 bij de ringmeester en 1 portofoon bij de jury. Werkt echt heel prettig.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:00

waar ik me aan erg is dat een jury heel de tijd met de schrijver aan het praten is en nog niet eens merkt dat je al in de piste bent.. moet je heel de tijd wachten tot het belletje gaat en dat de proef mag beginnen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 07:52

Ik rijd geen wedstrijden onder het zadel, ga wel vaak mee, maar heb eigenlijk geen ergernissen. Mijn ervaring is dat je met netjes communiceren alles makkelijk op lost. Ook wij hebben wel eens een probleempje, netjes praten en het probleem is opgelost.

Verder rijd ik aangespannen wedstrijden, en in het verleden waren die nog wel eens op ponyconcoursen. Nu vermijd ik deze tegenwoordig, ik vind het onverantwoord. Geen losrijterrein, en we willen echt wel rekening houden met de kinderen. Of dan hebben we een apart stukje, staan we daar te wachten tot we eindelijk de ring in kunnen (nadat er nog 3 barrages tussen zijn gekomen ) staan er kinderen met pony's tussen terwijl ze daar niet mogen staan. Vriendelijk vragen of ze weg willen gaan, nee hoor. Ouders kijken je alleen maar kwaad aan. Vaak geen problemen mee, maar ik rijd nog wel eens met een hengst die dan op 5 benen staat omdat er een hengstige merrie met haar kont voor zijn neus staat te draaien (goh mevrouw, als u uw kind nu niet weghaalt heeft u een gratis dekking ) of dat mensen hun kinderen voor je pony laten staan als je al 10 keer zegt dat ie zo steigerend aanloopt.
Maar zoals ik al zei, ik vermjd deze wedstrijden tegenwoordig, geen ergernissen dus.

mylittlejoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:34

Oeh, ik ga ook meedoen! Ik ben schrijver, secretariaat en ruiter geweest, dus zal ik het maar even vanuit die oogpunten doen?

Als schrijver

* jury's die als eerste kijken naar de afstamming van het paard. Op zich niets mis mee, maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ze hun verdere oordeel daarop aanpassen. Bijv: Oh, onbekende vader, zal wel niet zoveel zijn. of: Een Gribaldi, dat belooft wat. Of zelfs: Van een Boreas had ik toch wel wat meer verwacht. Als je benieuwd bent naar de afstamming van een paard, kijk dan na de proef, dit houdt het geheel wat objectiever.
*een jury die zoveel commentaar geeft dat het niet bij te schrijven is. Veel commentaar, ok, maar probeer het een beetje bondig te houden.

Superjury's:
*jury's die meedenken en (indien mogelijk) uitleg geven. Toen ik de voor de eerste keer schreef, gaf de jury overal aan waarom hij een bepaald cijfer gaf. Maakt het wel wat duidelijker voor een schrijver (ook leuker omdat je daadwerkelijk een idee hebt waar je mee bezig bent). Maar het logisch dat dit niet altijd kan.
* jury's die een ruiter even wat tips meegeven en het dan ook belonen als de ruiter dit goed toepast.
* jury's die rechtvaardig zijn.

Als secretariaat
* mensen die gewoon niet op komen dagen
* mensen die gaan klagen dat iemand in de M2 op het Z2 paard van zijn zus rijdt (terwijl er een startkaart voor aangevraagd is).
* mensen die op de minuut op hun eigen starttijd willen starten. En dan heb ik het over van die personen die ruim op tijd binnenkomen en je meteen vertelt dat het inloopt, maar absoluut op hun eigen tijd willen starten en geen 8 min eerder. En dan vervolgens op hun gemakkie een kop koffie gaan doen.
* jury's die een voorrang op een startplek bij de volgende wedstrijd eisen
*mensen die afzeggen "omdat ze de startlijst niet op internet konden vinden" en dat soort excuses. Als je geen geldige reden hebt, moet je betalen. Helaas.
* mensen die elke keer weer op het laatste moment aan komen kakken

Als ruiter
* een groot deel van de bovenstaande eigenlijk
* mensen die 20m van tevoren al braaf beginnen te roepen tegen hun paard omdat de jouwe lelijk kijkt en dit steevast 20 min volhouden (maar ja, dan is het maar schouders ophalen en doorrijden )
* arrogante mensen (maar dit beperkt zich niet tot de paardenkliek

Maar hier staat tegenover dat er zoveel meer mensen zijn die gewoon gezellig meedoen, meedenken met anderen, elkaar succes wensen en dan is het uiteindelijk altijd weer leuk. Dus hier even een applausje voor de begripvolle jury's, vriendelijke ringmeesters en meedenkende toeschouwers! Bovenstaande zijn ook niet echt ergernissen, meer puntjes van verbetering.

Pava

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:37

GeJe schreef:

Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat de jury nog aanwezig was bij het uitreiken van de prijzen en protocollen... Dus ik zou wel willen, maar het is me om die reden nog niet gelukt

Verder start ik alleen nog maar op wedstrijden waar ruim voldoende losrijruimte is, waar niemand begint te zeiken als je je mega-frisse paard even een rondje longeert om ongelukken te voorkomen, waar je meer dan genoeg parkeerruimte hebt, waar de bodem goed is en waar de organisatie vriendelijk is. Is één van genoemde punten niet aanwezig, dan start ik daar niet.

Ik kan me ook behoorlijk ergeren aan ruiters die schreeuwen tegen hun paard omdat ie even niet stilstaat oid. Als je zo gestressed bent dat je niet normaal kunt doen tegen je paard of tegen je trouwe grooms en voorlezers dan kun je maar beter thuisblijven.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:34

Ik kom me ook melden. Heb nog maar 1 dressuurwedstrijd gereden. Wat ik heel erg jammer vond is:

Ik wist zelf dat ik nog niet klaar was om een wedstrijd te rijden, maar dit waren clubkampioenschappen, dus ik dacht, ik kan er een boe van leren. Ik hoef niet hoog te scoren. Het is puur voor de ervaring.

Ik mijn proefje gereden. Op zich beter dan ik had verwacht, zelfs de rechtergalop deed ze direct goed. Mijn scores waren (nieuwe proeven: 165 en 161, voor dezelfde proef. DIt is geen hoge score, maar ik was tevreden. Maar er stond geen enkel commentaar op de protocollen. Misschien ging er wel zoveel slecht dat ze de moeite niet namen om het op te schrijven, of ik kreeg lage cijfers zonder reden, ikw eet het niet. Ik wilde hier graag van leren. Maar uiteindelijk weet ik nog niet wat de jury nou van mij vond. Zo had ik bijv. een halev grote volte links en een halve grote volte rechts. Bij de ene had ik 2 7-ens, terwijl ik hem echt niet heel netjes reed. Het eerste gedeelte ging heel slecht het tweede gedeelte ging best netjes. De andere jury gaf cvoor het eerste gedeelte een 5 en voor het 2de gedeelte een 7. Dit soort dingen snap ik niet, dus dan was commentaar wel op zijn plaats geweest.

En de jury was al weg toen de protocollen opgehaalt konden worden. Heel erg jammer.

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:48

Ik stoor me gigantisch aan het feit dat soms de ouders liever op dat paard ozuden zitten dan de kinderen ( die het NIET willen ), een keer op springwdestrijd.. een kei bang kindje van 10 ofzo, werd op een d pony gezet, en vervolgens door zn moeder de ring in "geleurd"het kind wilde echt niet en was echt bang.. de moeder duwde dat kind gewoon de ring in en bleef maar krijsen: EN JE ZULT RIJDEN< ROTJONG. nou , als kind zou ik me kapot schamen als mijn moeder zoiets tege mij zou roepen! dat kind besloot een gok te wagen en nam de eerste sprong, weigering. 2e keer dan maar. weer weigering ( flinke weigering, hij hing er echt naast ) nou, dat kind huilen en de ring uit rijden, die moeder de weg blokeren en maar were gillen: DERIN JIJ GVD! nou, da kind kreeg himmel op zn lazerus dus die stapt van zn pony af, en liet die moeder maar eens even mooi daar staan

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:29

amsolusa schreef:
Ik stoor me gigantisch aan het feit dat soms de ouders liever op dat paard ozuden zitten dan de kinderen ( die het NIET willen ), een keer op springwdestrijd.. een kei bang kindje van 10 ofzo, werd op een d pony gezet, en vervolgens door zn moeder de ring in "geleurd"het kind wilde echt niet en was echt bang.. de moeder duwde dat kind gewoon de ring in en bleef maar krijsen: EN JE ZULT RIJDEN< ROTJONG. nou , als kind zou ik me kapot schamen als mijn moeder zoiets tege mij zou roepen! dat kind besloot een gok te wagen en nam de eerste sprong, weigering. 2e keer dan maar. weer weigering ( flinke weigering, hij hing er echt naast ) nou, dat kind huilen en de ring uit rijden, die moeder de weg blokeren en maar were gillen: DERIN JIJ GVD! nou, da kind kreeg himmel op zn lazerus dus die stapt van zn pony af, en liet die moeder maar eens even mooi daar staan

Sorrie, maar overdrijven is ook een vak!

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:20

Samenvattend/concluderend zijn dit de meest voorkomende ergernissen (willekeurige volgorde ):

Ruiter ergernissen:

Over jury’s:
- Juryleden zijn niet bereikbaar voor commentaar na afloop van de rubriek
- Standaard cijfer voor verzorging, zonder motivatie
- Proeven met 5/6 jes zonder commentaar
- Weinig commentaar op protocollen
- Nooit positief commentaar
- Jury’s die niet terug groeten
- Jury komt niet opdagen
- Jury’s die teveel verwachten van de klasse
- Jurering die afhangt van type/ras paard.
- Jury’s die met het vorige protocol erbij jureren, of die vergelijken met andere combinaties
- Jury’s die niet recht op de AC-lijn zitten

Over andere ruiters:
- Ruiters die niet komen opdagen, dubbel inschrijven en op het laatst pas afmelden
- Ruiters die zich niet aan startplek houden, voorkruipen of te laat komen
- Ruiters die niet de gebruikelijke bakregels hanteren tijdens het losrijden
- Ruiters die zich verheven voelen boven anderen tijdens het losrijden
- Ruiters die niet uitkijken tijdens het losrijden, of wanneer anderen de ring in gaan
- Ruiters die tijdens het losrijden geen rekening met andere houden, bijvoorbeeld wanneer zij hun paard straffen
- Ruiters die hun paard de schuld geven van alles
- Ruiters die overmatig gebruik maken van zweep, sporen en stem
- Ruiters die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen gedrag
- Ruiters die geen respect tonen voor vrijwilligers zoals juryleden, ringmeesters, vertegenwoordigers en de organisatie
- Ruiters die hun supporters en hulpen afblaffen
- Ruiters die te beroerd zijn om vriendelijk tegen elkaar te doen, of elkaar succes te wensen
- Ruiters die eindeloos les krijgen of oefeningen blijven doorijden voordat zij van start gaan
- Instructeurs, grooms etc. die zich openlijk met het losrijden bemoeien
- Ruiters die naast de ring paarden inladen, straffen ed. alles wat afleid
- Asociaal gedrag met losspringen

Over het wedstrijdterrein/accommodatie:
- Slechte wedstrijdbodems
- Te weinig ruimte met losrijden
- Losrijdruimte onnodig bezet houden door naast elkaar te stappen, dekens te verwisselen, op- en afzadelen
- Longeren op het losrijdterrein
- Niet-wedstrijdruiters in losrijdruimtes
- Geen toiletten op outdoor wedstrijden
- Geen parkeergelegenheid voor trailers/auto’s
- Strodorp dat dicht bij de ringen gesitueerd is
- Toeschouwers die te dicht op de ring staan of in de weg lopen
- Loslopende honden en kinderen waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan
- Wedstrijdringen/losrijdterreinen die niet duidelijk zijn aangegeven
- Lawaai naast de wedstrijdring, door bijv. voeren, inladen, publiek, omroeper

Over organisatie:
- Starttijden die veranderen zonder bericht
- Protocollen/coupons zijn verdwenen
- Hoge inschrijfgelden/lage prijzengelden
- Niet tussendoor punten bekendmaken
- Geen rekening houden met het starten in meerdere rubrieken, met meerdere paarden
- Uren wachten op de prijsuitreiking
- Onbereikbare wedstrijdsecretariaten

Jury ergernissen:

- Ruiters die jury’s niet om commentaar komen vragen, maar wel mopperen
- Ruiters kijken jury niet aan tijdens de groet
- Ruiters komen zich niet aanmelden bij de jury (outdoor)
- Geen plaspauzes
- Geen consumpties krijgen
- Gesjoemel met vergoedingen
- Protocollen die niet op volgorde liggen
- Schrijvers: jury’s maken onzakelijke opmerkingen, zitten te bellen, etc.

Organisatie ergernissen:

- Ruiters die niet komen opdagen, dubbel inschrijven en op het laatst pas afmelden
- Ruiters die geen gebruik maken van communicatiemogelijkheden voor de wedstrijddag, zoals belavond, e-mail, etc.

Iemand nog toevoegingen!?

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:31

Ragne, ik denk dat je dit super hebt samengevat