Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Fleurtje100 schreef:Er zijn ook paarden die hun hoofd omhoog gooien en er tussenuit knijpen. Wat moet je daar dan wel niet voor geven?
astridh schreef:bij mij was het halsstrekken een 5, het paard daalde wel degelijk, hoofd zat net even boven de knie, natuurlijk zou het meer kunnen (moeten) om een 8 of een 9 te krijgen maar tempo en impuls bleven goed en ik zag geen onrustige aanleuning.
missmiekie schreef:het paard daalde, maar krulde wel op, redde de knie niet, volgde de hand niet geheel en liep niet met z'n neus eruit, daarom heb ik een 4 staan
fransheijs schreef:Zoals je misschien weet maar vergeten bent, is dat de oefening uit 2 delen betaat. C-X-C grote volte en hals laten strekken. Het halsstrekken was niet optimaal, mocht meer en krulde idd een beetje op. De volte was goed, het paard toonde geen impulsverlies en bleef goed in de aanleuning ook met halsstrekken. Conclussie punt 10 is gewoon een voldoende
) De tweede keer kun je misschien spreken van een beetje achterhand voor, maar in de vloeiendheid van de beweging wordt dit prima opgevangen. Ik vind dat je hier niet kunt spreken van een echte "achterhand-voor-situatie". Als je hier al een 6 of 5 voor wilt geven, wat geef je dan aan combinaties waarbij de achterhand wél duidelijk voor is, taktfouten maken, aanleuningsproblemen hebben of daarna keihard door de buitenschouder wegrennen?
Probeer op een willekeurig wedstrijdterrein 10 L paarden te vinden die zó wijken: dat lukt je niet!
Ik weet van mezelf dat ik een beetje te streng ben voor de B en L. Vandaar dat ik ook meedoe met dit hier, kan ik vast oefenen en als ik zo zit te vergelijken, kom ik achter dingen waar ik gewoon echt TE laag bij zit. Toch handig dit. Ik heb zin in een nieuwe proef
Next. Maakt mij niet uit welke
GeJe schreef:Het wijken is goed. Het is moeilijk te zien (met deze opnamen) of de achterhand inderdaad voor is. De eerste keer wijken is beter dan de tweede.(zie mijn punten) De tweede keer kun je misschien spreken van een beetje achterhand voor, maar in de vloeiendheid van de beweging wordt dit prima opgevangen. Ik vind dat je hier niet kunt spreken van een echte "achterhand-voor-situatie". Als je hier al een 6 of 5 voor wilt geven, wat geef je dan aan combinaties waarbij de achterhand wél duidelijk voor is, taktfouten maken, aanleuningsproblemen hebben of daarna keihard door de buitenschouder wegrennen?
Probeer op een willekeurig wedstrijdterrein 10 L paarden te vinden die zó wijken: dat lukt je niet!
@ Fransheijs: pas maar op met die discussies.. voor je het weet heb je een tuchtzaak...
haha.