Waarom bijna geen 8-en, geen 9-en's en 10-en? :+

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Waarom bijna geen 8-en, geen 9-en's en 10-en? :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:32

Palomino´s hebben toch altijd zo´n hele lichte staart?

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:35

ìk had een keer ene 9 voor middendraf en een 8 voor halsstrekken en meestal 7's

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:12

Suzanne F. schreef:
memerel schreef:
Maar ik vroeg me laatst iets af. Bij verzorging van de ruiter krijg ik standaard een 7. Maar ik heb dan gewoon een witte rijbroek aan, een blouse met plastron, een rij-jasje, een strikding in mn haar en witte handschoentjes aan.
Maar wanneer krijg je daar nou een 8 ofzo voor, of kan dat niet?

Ik geef in principe altijd een 8 voor verzorging, tenzij ik dingen zie zoals een los knotje of geen haarnetje in of een vuile staart enzo.

Ooit een keer een 9 gegeven voor verzorging. Was een AB pony om half 9 ´s ochtends in de ring. Een palomino met spierwitte manen en staart, super uitgekamd en met slagen erin, was dus ingevlochten geweest. Meisje was denk ik een jaar of 9 of 10. Zelf ook keurig verzorgd. Je kon echt zien dat ze er zeker heel vroeg ´s ochtends voor op was gestaan om hem zo tip top eruit te laten zien.

En dan blijkt dat je de moeder hebt beloont.... Het kind lag om half 8 nog met haar duim in de mond te kijken naar Kidschannel...

Maar je hebt wel gelijk dat palomino's een witte staart hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:36

Yep kan ook ja. Maar een 9 voor verzorging vond ik het waard. Of moeder het nu gedaan heeft of dat kindje.
Zelfde als dat je een hoog cijfer rijtechnisch geeft. Dat kan de instructrice of moeder ook thuis zelf op de pony gefixt hebben. Kindje er op de wedstrijd op, pony klapje op zn hol en hij hobbelt een proef.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:45

Suzanne F. schreef:
Palomino´s hebben toch altijd zo´n hele lichte staart?

nee maar ik bedoel... ik heb een KWPN en die is buirn met een zwarte staart dus..

en daar bedoel ik mee van het kan wel zijn dat ik hem ook mooi heb gewassen enz. maar dat zie je niet zo goed als bij een witte staart..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:00

Duidelijk een geval van iemand die nog nooit een schimmel heeft gehad....

Wij wel, en ik kan je verzekeren dat je een gat in de lucht springt als de volgende een vos of bruine is!

Heleen_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:01

haha

nee maar was ook niet echt zo bedoelt ofzo..

maar laat maar zitten

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:05

Op de manege zeiden ze altijd dat ze altijd dat je als je bijvoorbeeld een zes kreeg, dat je dat dan als 8 (zoals je op school wordt beoordeeld).. Maarja, daar begin ik ook steeds meer over te twijfelen

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:08

Nee ik snap je wel, maar echt een schimmelstaart was je 3 keer in de biotex, rapit white en noem maar op en dan zijn ze soms nog geel!

En dan het lijf! Spierwit haalden we haar uit de stal, snel deken om, transportbeschermers( alles van te voren gewassen) en voordat ze op de trailer stond zat er alweer een groene smeur op haar buik...

In de trailer even poepen en weg zijn de schone kont en benen...

Een witte schimmel is echt veel meer werk dan een schone bruine!

lauranaomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:25

Ik mag jureren tot m2,maar bij mij krijgen ruiters standaard een 9 voor verzorging tenzij er iets niet in orde is bv geen handschoenen of zo,ik heb zelf mega veel wedstrijden gereden en weet wat het is om zaterdag ervoor je uit de naad staat te wassen en de volgende dag met een 6 of 7 naar huis gaat.Vooral bij de ponyruiters vind ik dat erg vervelend.10 en geef ik ook wel!Veel juryleden kijken op het eind naar de punten en vullen dan pas de verzorging in wel of geen winstpunt!Ik vind dit geen goede zaak.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:27

[quote="amondi ....En dan blijkt dat je de moeder hebt beloont.... Het kind lag om half 8 nog met haar duim in de mond te kijken naar Kidschannel... quote]

Tja.. een kind kan niet in z'n eentje op concours, daar heeft hij/zij op z'n minst 1 volwassene voor nodig die de auto stuurt.... ach en dan kan het wassen, vlechten e.d. van een pony er ook nog wel bij toch?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:31

Vertel mij wat.... Maar het is gelukkig toch nog goed gekomen, ik hoef nu alleen nog te rijden en voor te lezen( en de planning, die geef ik voor de zekerheid maar niet uit handen)

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:53

had zaterdag weer een 8, voor halsstrekken deze keer.
En dan te bedenken dat ik zelf zat te denken dat het eigenlijk voor het mooie nog iets lager had gemoeten....

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:11

Noukie schreef:
had zaterdag weer een 8, voor halsstrekken deze keer.
En dan te bedenken dat ik zelf zat te denken dat het eigenlijk voor het mooie nog iets lager had gemoeten....

Dat komt omdat het doorsnee halstrekken dramatisch is. Dus als je dan iets ziet wat er op lijkt geef je sneller een 8.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:26

Of het voelde/zag er van boven toch echt anders uit dan van achter de letter C ....

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:43

denk dat jullie beiden wel eens gelijk kunnen hebben

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 15:17

Oké d'r zijn heus wel wat 8,9 en 10en. Maar als je na gaat van de hoeveel keren, en van de hoeveel ruiters, valt het toch ook tegen? (Maar er zal dan heus ook wel naar gereden worden!)

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:26

ik denk inderdaad dat er in de basis weinig voor hoger dan een 8 gereden wordt.
Als ik kijk naar mn eigen proeven vind ik daar weinig bijzitten waarvan ik tijdens de proef denk: dat is een 8!
(laat staan 9 of 10)
Toch rijd ik vaak winst en sta ik vaak hoog.

Dus dan moet de rest minder rijden dan ik in zo'n groep en dus ook die 8 waarschijnlijk niet zo snel verdienen...
allemaal 7's is ook 70% denk ik altijd maar en verder hoop ik bepaalde dingen zo bevestigd te kunnen krijgen dat er wel vaker 8en enz gaan vallen!

Nikkel1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:43

Dit vraag ik me ook altijd af. Als je in de officiele omschrijving kijkt van de cijfers zou het best mogelijk zijn om zulke hoge cijfers te geven. Maar zo is het ook mogelijk om hele lage cijfers te geven. Mijn ervaring is toch dat 5,6,7 de cijfers zijn. Is het heel goed krijg je af en toe een 8 is het heel slecht krijg je 4. Maar idd zou het mogelijk moeten zijn dat je wel is een 9 krijgt of een 2 als het niet goed is. Maar in de praktijk zal het niet vaak gebeuren.

Djuukiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 14:44

Nou, ik moet dus over 2 weken de M2 schrijven. (35 mensen).. Eens kijken hoeveel punten er boven de 7 (dus 8,9 en 10'en) vallen.

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:38

Eigelijk heb ik elke proef die ik rij wel 4 8e en hoger erbij zitten.. ook 4e enzo hoor.. maar ik denk dat het gewoon is goed is goed.. maar perfect is iets gewoon bijna nooit. Gekeken naar de klasse ben ik het half mee eens. Waarom weet ik niet.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:38

8en heb ik regelmatig hoor en een 9 ook wel eens gehad.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:51

Ik heb met mijn palomino ook een keer een 10 voor verzorging gehad (en vaak negens) en ik ben ervan overtuigd dat ik dat niet gekregen zou hebben wanneer het een vos of een bruine was. Nu deed ik er ook echt wel veel voor maar ik had ook het geluk een pony te hebben die èrg netjes was.

Helaas waren de negens in het rijden wat toch wat schaarser (en daar zie ik ze liever), achten lukten nog wel regelmatig. Er wordt gewoon vaak heel gemiddeld gereden.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:06

amondi schreef:
En dan blijkt dat je de moeder hebt beloont.... Het kind lag om half 8 nog met haar duim in de mond te kijken naar Kidschannel...

Daarom geef ik een Ukkie op een AB'tje een 9 op verzorging als ik kan zien dat het Ukkie de pony zelf gevlochten heeft met lelijke en schots en scheef rechtop staande dikke knotten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 08:27

Tja of de moeder had een kater van de vorige avond en kwam te laat haar bed uit en heeft er even snel wat knotten ingeragd en toen Ukkie voor Kidschannel weggeplukt.