Jury-presentjes (naast de normale vergoedingen)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Jury-presentjes (naast de normale vergoedingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 09:46

Sommigen staan echt op de zwarte lijst. Die komen binnen en bestellen maar meteen twee broodjes kroket, een kom soep en natuurlijk nog wat te drinken ( en voor hun schrijver hetzelfde ). We zijn echt niet krenterig hoor, maar sommigen gaan echt te ver!
Als ik kijk naar mijn man, die waterpoloscheidsrechter is, en soms 100 km moet rijden om ergens te fluiten en dan blij mag zijn als hij wat te drinken krijgt, dan vind ik dat de juryleden echt verwend zijn. Hij krijgt ook helemaal geen vergoeding ( alleen zijn kilometers, maar dat loopt via de zwembond, en betaalt de vereniging niks aan ). Maar goed, de meeste zullen er echt niet op uit zijn om zich eens lekker vol te proppen. Misschien zijn onze broodjes gewoon errug lekker

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:38

Nou sorry hoor maar als er nog geen glaasje drinken af kan en een broodje rond etenstijd..... Toch wel zielig als je je eigen broodtrommel mee moet nemen. Want die vergoeding is echt niet dik die jury's krijgen....een paar extra combinaties en dat is er ook uit.

Lijkt me stug dat die mensen denken joh nu is het gratis kan ik weer een week erop teren ofzo..... Sommige mensen leven nou eenmaal niet op 1 broodje en 1 glaasje drinken als ze 3 uur moeten jureren.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:32

Als je mijn post hierboven hebt gelezen, zou je weten dat wij altijd erg goed voor onze juryleden zorgen. En zo hoort het ook. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat dit niet zo vanzelfsprekend is als sommigen denken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:57

erleyne schreef:
Als ik kijk naar mijn man, die
waterpoloscheidsrechter

is, en soms 100 km moet rijden om ergens te fluiten en dan blij mag zijn als hij wat te drinken krijgt, dan vind ik dat de juryleden echt verwend zijn. Hij krijgt ook helemaal geen vergoeding ( alleen zijn kilometers, maar dat loopt via de zwembond, en betaalt de vereniging niks aan ).

Even off-topic........ jouw man heeft als jury nooit problemen gehad ? ....... dat ze hem na afloop wilden verzuipen of zo?
(Ik vraag het maar even.......... )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:22

erleyne schreef:
Als je mijn post hierboven hebt gelezen, zou je weten dat wij altijd erg goed voor onze juryleden zorgen. En zo hoort het ook. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat dit niet zo vanzelfsprekend is als sommigen denken.

Ik doelde op het deel van je man, dat hij nog amper wat drinken krijgt!

Mar_Nimbus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:36

ik ben vandaag weer weggeweest
werd er gevraagd of we wat wilden eten
dus ik vroeg, wat hebben jullie zoal

zegt ze wij hebben ook poffertjes!!!!!!

geweldig en lekker dat zxe waren, dat heb ik nog nergens gekregen

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:05

Dat klinkt lekker, Gijs!
Bij ons op de vereniging krijgen juryleden ook goed te eten en te drinken, wij hebben dan ook wel een uitgebreide 'kaart' in de kantine, dus dat is wel handig. Ook op ons jaarlijkse concours hebben we twee damens lopen die de hele dag tussen alle ringen heen en weer lopen om coupons op te halen en de juryleden en schrijvers te voorzien van versnaperingen.

Ik was zelf laatst in Delft en daar kregen we een bakje mee naar het juryhokje met desgewenst thee of koffie in een thermoskan en een doosje met koekjes. En in de pauze en na afloop kregen we ook gewoon nog te drinken. Ik neem aan dat ze ook wel te eten hadden, maar ik zat daar van 9 tot half 12 en dan hoef ik nog niet echt te gaan lunchen, dat heb ik daarna thuis gedaan.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 07:49

Er wordt volgens mij te weinig bij stil gestaan dat je als jurylid óók voor dag en dauw uit bed moet om al om 8.30 met de eerste deelnemer te kunnen beginnen. Als je daarvoor ook nog moet ontbijten, ben je vroeg uit de veren op je vrije dag. Een broodje koek of koffie is dan inderdaad wel lekker. Je moet niet vergeten dat je dan een hele ochtend op dezelfde plek zit (de plaspauzes niet meegerekend). Deelnemers staan ook vroeg (soms vroeger) op, maar kunnen na het rijden van hun proef naar de kantine gaan of het zelf meegebrachte zakje brood leegeten.

Het is echt niet zo dat je als VIP behandeld hoeft te worden (...alhoewel), maar uiteindelijk ben je wel te gast bij de organisatie. En het is nu eenmaal de gewoonte dat je je gasten een warm welkom heet en graag je best doet om 't hem/haar naar de zin te maken.. toch?

Dat je al waterpoloscheidsrechter zelf voor je natje en droogje moet opdraaien vind ik te triest voor woorden...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:14

Zeker als een jury ook van een eind weg moet komen lijkt het me logisch dat je als organisatie er even bij stil staat dat het voor hem/haar ook een lange dag is. Dat is het voor de organisatie immers ook, dus zoveel inlevingsvermogen kost dat denk ik niet.
Tja over waterpolo, gelukkig is hij nog nooit in elkaar geslagen/verzopen of iets dergelijks. Soms kan het wel eens een beetje uit de hand lopen, maar meer dan een`goed´ gesprek wordt het meestal niet. Meestal vechten ze het meer in het water uit, en hij blijft natuurlijk op de kant staan . De schuldigen zijn meestal de mensen die de tijd/straftijd bijhouden ( laat ik daar nou regelmatig zitten )
Bij waterpolo is het ook zo dat voor elk team dat in de competitie speelt er één scheidsrechter van die vereniging beschikbaar moet zijn. Oftewel; elk team zit in hetzelfde schuitje, dus er is wel aardig wat begrip voor elkaar.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:05

CGJ12 schreef:
Is nooit weer helemaal goed gekomen..........

Stelletje lekkere mensen!! Lach dr maar om het was toen net zulk weer als nu..... grrr maar ach ik heb niets te klagen en als organisatie hebben wij eigenlijk altijd leuke presentjes voor JURY EN SCHRIJFSTER..... Dit jaar een pen met inscriptie en voor de schrijfsters een gekleurd geurkaarsje... altijd leuk

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 14:12

oversized schreef:
[... altijd leuk
[/quote]

Vind je ?

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:19

Ja dat vind ik!! haha

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:45

Ik kreeg als enige schrijfster in Dwingeloo ook een fles wijn, omdat mijn "man" zo veel starters had gehad......( 1 keer op stap met een andere vent en gelijk ben je getrouwd!)
Van half 2 tot kwart voor zeven op 1 wit bolletje ham en 2 gevulde koeken! Voor straf hebben we de koelbox plat gereden!

Maar het was wel gezellig na afloop, alleen jammer dat de toiletten in Dwingeloo- dorp stonden, want drinken hadden we wel genoeg...

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:49

1 wit bolletje en 2 gevulde koeken..... hoe klein was die koelbox???
(hihi) zat je tegen de bosrand of stond je ook nog vol in de zon??

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:54

Type bouwvakker, grootte voor een kleine schoolklas....
Het was idd een tegenvaller dat alleen de bodem bedekt was.
Maar we zaten idd tegen de bosrand bij de voormalige Z banen!
De jury in baan 2 zal wel geen honger gehad hebben, die kreeg een zandstorm door het raampje naar binnen iedere keer als er iemand langs reed! Afbeelding

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:55

amondi schreef:
Van half 2 tot
kwart voor zeven

op 1 wit bolletje ham en 2 gevulde koeken! Voor straf hebben we de koelbox plat gereden!

Lijkt mij ook méér dan genoeg.
In tijden van hongersnood in andere delen van de wereld mag er best eens een middag overleefd worden met "normale porties".............

Ik ben trouwens tegen dat soort koelboxen. Ik vind dat maar niks ....
Die mij maar rondwandelende dames met fourage. Dat gekut met zo'n thermosfles en dergelijke is aan mij niet besteed.
Trouwens,.......... daarvoor heb je toch geen tijd omdat de ruiters zonder enige pauze de ring ingedwongen wordt door een nukkige ringmeester die van opschieten weet, en ondertussen in gedachten de ringen al bezig is af te breken..........

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:55

Ook ik word als jurylid regelmatig verwend met bijv. een T-shirt, badspulletjes (waar bijv. mijn naam op staat, dus wel echt persoonlijk), bloemen, een verenigingsglas, snoeperijtjes... ach ik heb als jurylid niets te klagen. Vaak krijg je ook alleen je vergoeding, maar zorgen ze goed voor je terwijl je jureert....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:02

Naisven schreef:
Ook ik word als jurylid regelmatig verwend met bijv.
een T-shirt, badspulletjes (waar bijv. mijn naam op staat

, dus wel echt persoonlijk), bloemen, een verenigingsglas, snoeperijtjes... ach ik heb als jurylid niets te klagen. Vaak krijg je ook alleen je vergoeding, maar zorgen ze goed voor je terwijl je jureert....

Fijn........ een T-shirt met CGJ12 erop ..............
Daar zat ik nou nét niet op te wachten..........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:03

amondi schreef:

Je bedoelt die koelbox?
Even fijn subtiel natrappen op Bokt lucht altijd op.............

Bokt........ dáár is het voor bedoeld.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:07

CGJ12 schreef:
Fijn........ een T-shirt met
CGJ12
erop ..............
Daar zat ik nou nét niet op te wachten..........

Nee, dat zijn mensen die ook nog echt informeren hoe je heet

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:17

CGJ12 schreef:
amondi schreef:

Je bedoelt die koelbox?
Even fijn subtiel natrappen op Bokt lucht altijd op.............

Bokt........ dáár is het voor bedoeld.

Schrijffout: "Luncht altijd op" bedoel je zeker? Afbeelding

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:23

Afbeelding

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:24

CGJ12 schreef:
Dat gekut met zo'n thermosfles en dergelijke is aan mij niet besteed.

Bolletjes met ham of kaas waar een dikke laag van die gore halvarine/margarine op zit, daar moet ik trouwens ook van over m'n nek. Nee dank u, ik hoef geen lunchpakket.
Bovendien zijn die broodjes niet meer te vreten na een paar uur in de zon als je ze in een plastic tasje mee krijgt rond 8.30 uur. Brrr.
Het is allemaal goed bedoeld, maar nee, ik hoef het niet.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:25

Stoer shirtje CGJ, de kleur zal prachig staan.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:15

Het zou het nieuwe Bokt uniform kunnen worden!