Kwaliteit van de jury's slecht.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:43

Tyrza, volg je instructeur voor je examen, maar volg je hart als je twijfelt of je een 5 echt voldoende vindt.

Bij een 5 denk ik toch echt aan een eenigzins mislukte oefening, misschien nog hersteld( zoals een mispas in de uitgestrekte draf) maar niet voldoende.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:45

Sssst! Niet te hard roepen!

Ik denk dat je best weet hoe ik de combinaties wil gaan bepunten mocht ik ooit jury worden: streng doch rechtvaardig (aren't we all? )

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:46

ik dacht niet dat Saskia d'r coupon in een hoek hoeft te smijten als er commentaar op staat, ik geloof dat met jouw staat van dienst dit wel goed zit en dat ze (net als afgelopen zondag) zegt: "de jury heeft groot gelijk dat die 7 voor middendraf naar een 5 ging, ik kreeg hem op zit niet terug en heb de handrem aangetrokken. Mijn fout, te laat de overgang in willen zetten".

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 18:22

Het wordt steeds spannender met die jury's hier.
Afgelopen zondag kur op muziek gehad en twee nullen gekregen omdat ik een oefening boven niveau had gereden, kijk ik op de regelementen bij de knhs, mocht dat wel gewoon :S
En stel m'n oefening was wel boven niveau dan had ie nog geen nul mogen geven, maar had ie mij moeten uitsluiten van deelname.
Deze jury kent dus duidelijk de regels niet.
Bel ik naar de knhs om te melden dat deze jury niet volgens de regels heeft gehandeld, krijg ik te horen dat ik dat tot een half uur na de wedstrijd kan melden en daarna doen ze er niks meer aan :S (en dan ging het me helemaal niet om de uitslag, die kon me geen zak meer schelen, maar gewoon om het idee dat hij de regels niet kent)
Dus met andere woorden het kan ze geen zak schelen dat de jury's niet volgens de regels werken.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 18:30

lachmar schreef:
Afgelopen zondag kur op muziek gehad en twee nullen gekregen omdat ik een oefening boven niveau had gereden, kijk ik op de regelementen bij de knhs, mocht dat wel gewoon :S
En stel m'n oefening was wel boven niveau dan had ie nog geen nul mogen geven, maar had ie mij moeten uitsluiten van deelname.
Deze jury kent dus duidelijk de regels niet.
Bel ik naar de knhs om te melden dat deze jury niet volgens de regels heeft gehandeld, krijg ik te horen dat ik dat tot een half uur na de wedstrijd kan melden en daarna doen ze er niks meer aan :S (en dan ging het me helemaal niet om de uitslag, die kon me geen zak meer schelen, maar gewoon om het idee dat hij de regels niet kent)
Dus met andere woorden het kan ze geen zak schelen dat de jury's niet volgens de regels werken.

om welke oefening gaat het dan?? Dan snappen wij misschien ook waarom de jury in kwestie dacht dat het een oefening boven je niveau was...

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 20:20

lachmar schreef:

1) Welke oefening ging het om, en welke klasse reed je?

2) In dit geval heb jij ook niet volgens de regels gewerkt. Het is algmeen bekend dat dit tot een half uur na de wedstrijd nog maar kan.

Plus ik vind dat van een half uur na de wedstrijd een goede regel Jury's hebben ook geen fotografisch geheugen, en weten een paar dagen later écht niet meer hoe jouw proefje eruit zag.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 23:34

Het ging over een appuyement over de hele baan in draf in het z2
En dat over een half uur na de wedstrijd is van de ene kant wel een goede regel, als het over de uitslag gaat, maar als de jury's de regels niet goed toepassen, mag dat best gezegd worden ook al is het een paar dagen laten.
En ik wist ook niet precies die regels van de kur dus hoe kan ik dat binnen een half uur uitzoeken wat wel en niet mag???
Maar ik zou het als knhs zijnde ook gewoon zo laten.
Gaan wel alle proeven veranderen, omdat de jury's meer op 1 lijn moeten komen zitten, maar kennen de jury's de regels niet dan maakt het niks uit. :S

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:38

@ Lachmar, de jury had in dit geval wel gelijk.
Die regel is nu nog zo dat je niet over de hele baan mag appuyeren. Per april met de nieuwe proeven wordt die regel pas veranderd, en is het wel toegestaan

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 23:41

Dan staat het verkeerd op de knhs site.
En dan hebben al heel veel jury's het verkeerd gedaan, want de gene die mijn kur heeft gemaakt heeft het al in heel veel proeven gedaan en daar hebben ze indoor brabant en jumping amsterdam meegreden en nog nooit een jury heeft er iets van gezegd.
En we hadden het er vandaag over met anky en die zei ook dat het gewoon mocht, alleen niet als je het bijvoorbeeld van K naar B doet, want dan is het te scherp.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:45

Ooh oke, sorry, ik dacht ook dat je zo'n scherp appuyement bedoelde, mijn fout
Dan mag het inderdaad wel.
Maar vanaf april is het dus in elk geval wél zo datj e het zo scherp mag rijden als je wilt, heb ik begrepen van een dame van de KNHS.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 23:50

oh okee, dan weet ik dat ook alvast
Maar hoop dat je mijn standpunt ook begrijpt, het gaat mij verder helemaal niet om die nullen die ik gekregen heb ofzo, is jammer, maar het minste wat de knhs kan doen is die jury dan toch even op de regels wijzen, want de volgende keer doet ie het zo weer en dat is best jammer als je een kur voor een paar honderd euro hebt laten maken

Karl66

Re: Kwaliteit van de jury's slecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:07

Als jij de regels niet kent van de sport waar je in uitkomt en daarom niet binnen een half uur kan reageren. Dan kan je de KNHS wel de schuld geven dat je maar zo kort kan reageren, maar je had er natuurlijk ook voor kunnen zorgen dat je de regels kende

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:18

Ik sluit me aan bij Karl66.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 00:24

Karl66 schreef:
Als jij de regels niet kent van de sport waar je in uitkomt en daarom niet binnen een half uur kan reageren. Dan kan je de KNHS wel de schuld geven dat je maar zo kort kan reageren, maar je had er natuurlijk ook voor kunnen zorgen dat je de regels kende

Dus jij wilt zeggen dat je niet gaat twijfelen als je twee nullen van een jury krijgt?
Neem aan dat zoiemand de regels toch zou moeten kennen.
En daar ging ik dus ook vanuit, maar achteraf blijkt dus dat dat niet zo was.
Kan altijd gebeuren zo'n foutje, maar volgens jullie mag ik zo'n foutje dus niet maken???
Sorry maar dat snap ik niet.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:25

Ja maar jij vindt toch ook dat de jury niet dit soort 'foutjes' mag maken...?

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 00:27

Ja, ik vindt dat best dat hij mag weten dat ie een fout heeft gemaakt, zodat hij deze in het vervolg niet meer maakt.
De enigste fout die ik hebt gemaakt heeft gevolgen voor mezelf en niet voor een ander.

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:38

lachmar schreef:
Het ging over een appuyement over de hele baan in draf in het z2
En dat over een half uur na de wedstrijd is van de ene kant wel een goede regel, als het over de uitslag gaat, maar als de jury's de regels niet goed toepassen, mag dat best gezegd worden ook al is het een paar dagen laten.
En ik wist ook niet precies die regels van de kur dus hoe kan ik dat binnen een half uur uitzoeken wat wel en niet mag???
Maar ik zou het als knhs zijnde ook gewoon zo laten.
Gaan wel alle proeven veranderen, omdat de jury's meer op 1 lijn moeten komen zitten, maar kennen de jury's de regels niet dan maakt het niks uit. :S

Ik reageerde op deze opmerking van jou en het reageren binnen een half uur is ook een regel. En voor alle duidelijkheid ik vind dat het voor een jurylid helemaal geldt dat hij de regels moet kennen, maar als jij zelf ook niet op de hoogte was moet je niet achteraf gaan klagen over de KNHS.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 00:44

Ik klaag niet over knhs, vind het alleen belachelijk dat ze die jury er niet op wijzen.
Hun staan garand voor de opleidingen voor de jury's, lijkt me dan een kleine moeite als iemand een fout van een jury meldt dit aan de desbetreffende jury te melden.
Ookal is het langer dan een half uur geleden.
Dat noem ik gewoon laks en dat heeft helemaal niks met die regel van een half uur te maken.
Als het nou om een uitslag zou gaan okee, helemaal mee eens.
Maar het gaat mij nog eens niet over de uitslag, het gaat mij er gewoon om dat er een jury is die niet de goede regels toepast.
En ik vind dat de knhs daar best iets aan mag doen.

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:02

Zo dacht ik eerst ook.. ik vond dat ik een goede proef reed en haalde 150 ofzo opeens kregen we een draai in training enz. en haalde ik ineens bij de jury waar ik eigenlijk al niet eens meer bij wilde startten 161 punten en bij de wedstrijden daarna haalde ik ook bijna alleen maar eerste prijzen met hoge winst dus ik denk niet dat het zomaar aan 1 foutje kan liggen ofzo..