Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Tendance schreef:Die van de IL en IM beginnen ook pas in het voorjaar hoor.
Alleen de gesprekken zijn in oktober/november.
In december hoor je dan of je theorie mag doen in januari krijg je dan online 2 theorielessen en daarna examen en dan is pas rond begin april de daadwerkelijke cursus en in mei examen.
Anoeska27 schreef:roxiie schreef:Wat is de 'eis' om de bixie opleiding te doen. In het schema die in de folder staat zie ik achter elke klasse keurig staan M+1 etc. Mar bij Bixie staat een of andere wazig verwijzing naar elders ( die ik niet kan vinden)
Staat toch best duidelijk in de folder:
Toelatingseisen Voor deelname aan deze juryopleiding is een lidmaatschap van de KNHS via een rijvereniging of ponyclub noodzakelijk. Tevens geldt een minimumleeftijd van 21 jaar. Deelnemers moeten affiniteit hebben met de doelgroep (kinderen van 6 - 13 jaar). Daarnaast gelden per cursus de volgende eisen:
Bixie Jurylid Mennen
• Kwalificatie jurylid mennen of
• Diploma Instructeur Mennen niveau 2 of
• Tenminste 1 winstpunt behaald in de klasse L dressuur mennen of L vaardigheid
Bixie Jurylid Rijden
• Kwalificatie jurylid dressuur of
• Kwalificatie jurylid springen of
• FNRS jurylid of
• Instructeur niveau 2 of
• Uitgekomen in de klasse L dressuur met winstpunt of L springen met winstpunt
Anoeska27 schreef:Tendance schreef:Die van de IL en IM beginnen ook pas in het voorjaar hoor.
Alleen de gesprekken zijn in oktober/november.
In december hoor je dan of je theorie mag doen in januari krijg je dan online 2 theorielessen en daarna examen en dan is pas rond begin april de daadwerkelijke cursus en in mei examen.
Misschien nu wel, maar toen ik de IL en IM deed was dat nog niet het geval. Wij hebben toen in de winter cursus en examen gehad.
martinev schreef:Hoi! Ik wil me hier ook melden, heb me zojuist ingeschreven voor de Bixiecursus. Lijkt me erg leuk om daar mee te beginnen en dan misschien over een tijdje door te gaan met de B/L cursus. Ik hoop dat 12 jaar basisschool juf zijn genoeg affiniteit met de leeftijdsgroep aantoont!![]()
Toen ik mijn inschrijving verstuurde kreeg ik een melding dat ik de 30ste inschrijving was. Ik meen gezien te hebben dat er 25 mensen de cursus zouden kunnen gaan doen. Iemand enig idee hoe hierop geselecteerd wordt? Ik heb inderdaad geen motivatiebrief hoeven toevoegen bij de inschrijving, al heb ik wel het hokje met toelichting aardig vol getypt. Zullen ze in principe de eerste 25 nemen, of wordt er nog naar andere dingen gekeken?
Tendance schreef:Ik denk dat er wat de bixie betreft gekeken wordt naar een verdeling over de provincies.
Er zijn nog steeds minder bixie wedstrijden, dan dressuur wedstrijden en dus minder juryleden nodig.
Schimpje schreef:Tendance schreef:Ik denk dat er wat de bixie betreft gekeken wordt naar een verdeling over de provincies.
Er zijn nog steeds minder bixie wedstrijden, dan dressuur wedstrijden en dus minder juryleden nodig.
Maar ik hoor hier (maar ook in andere regio's) dat er minder bixiewedstrijden georganiseerd worden omdat ze geen juryleden kunnen vinden.. Beetje een cirkeltje. Hoop dat er iig een flinke lichting Bixie-juryleden bij komt.
Schimpje schreef:Tendance schreef:Ik denk dat er wat de bixie betreft gekeken wordt naar een verdeling over de provincies.
Maar ik hoor hier (maar ook in andere regio's) dat er minder bixiewedstrijden georganiseerd worden omdat ze geen juryleden kunnen vinden.. Beetje een cirkeltje. Hoop dat er iig een flinke lichting Bixie-juryleden bij komt.
Alja schreef:ik ga me ook opgeven.
ik zou het liefst bixie en fnrs jurylid willen worden maar ik begreep te hebben gelezen dat je dan wel eerst B/L jurylid moet gaan doen?
en tot wanneer kun je je opgeven?