Jurycursus 2014/2015

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Jurycursus 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:27

Maar geen motivatiebrief als ik het goed begrepen heb?
Heb de vraag al regelmatig gesteld, maar volgens mij leest niemand hem...... :'(

Melis_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 14:32

Anders KNHS even bellen dan weet je het zeker ;)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:41

Ik heb inderdaad niets over een motivatiebrief gelezen in de bevestiging. Ik had alleen gehoopt dat ie net als bij mijn IL en IM rond oktober/november zou beginnen. Hij begint echter in het voorjaar en dat is voor mij niet helemaal gunstig. Maar we wachten het even af.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:47

Die van de IL en IM beginnen ook pas in het voorjaar hoor.
Alleen de gesprekken zijn in oktober/november.
In december hoor je dan of je theorie mag doen in januari krijg je dan online 2 theorielessen en daarna examen en dan is pas rond begin april de daadwerkelijke cursus en in mei examen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:53

Bedankt Anoeska27.
Ik heb in de folder eveneens met de ´zoekmachine´ gezocht..
Maar ik krijg het er niet voor.. Ook niet nu ik weet wat er moet staan.. Dus ik heb gok ik zo de verkeerde folder voor mn neus.. :z

Dus bedankt voor de opheldering :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:00

Tendance schreef:
In december hoor je dan of je theorie mag doen in januari krijg je dan online 2 theorielessen en daarna examen en dan is pas rond begin april de daadwerkelijke cursus en in mei examen.

Misschien nu wel, maar toen ik de IL en IM deed was dat nog niet het geval. Wij hebben toen in de winter cursus en examen gehad.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:11

Anoeska27 schreef:
roxiie schreef:
Wat is de 'eis' om de bixie opleiding te doen. In het schema die in de folder staat zie ik achter elke klasse keurig staan M+1 etc. Mar bij Bixie staat een of andere wazig verwijzing naar elders ( die ik niet kan vinden -O- )

Staat toch best duidelijk in de folder:

Toelatingseisen Voor deelname aan deze juryopleiding is een lidmaatschap van de KNHS via een rijvereniging of ponyclub noodzakelijk. Tevens geldt een minimumleeftijd van 21 jaar. Deelnemers moeten affiniteit hebben met de doelgroep (kinderen van 6 - 13 jaar). Daarnaast gelden per cursus de volgende eisen:
Bixie Jurylid Mennen
• Kwalificatie jurylid mennen of
• Diploma Instructeur Mennen niveau 2 of
• Tenminste 1 winstpunt behaald in de klasse L dressuur mennen of L vaardigheid

Bixie Jurylid Rijden
• Kwalificatie jurylid dressuur of
• Kwalificatie jurylid springen of
• FNRS jurylid of
• Instructeur niveau 2 of
• Uitgekomen in de klasse L dressuur met winstpunt of L springen met winstpunt

ik kan behalve bokt niet zoveel geopend krijgen op mn telefoon op vakantie.... maar ik ben wel benieuwd tot wanneer je je in kunt schrijven

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:25

Anoeska27 schreef:
Tendance schreef:

Misschien nu wel, maar toen ik de IL en IM deed was dat nog niet het geval. Wij hebben toen in de winter cursus en examen gehad.

Dit was zoals het in cursusjaar 2013/2014 ging en dat scheen goed te bevallen bij de KNHS, dus zal wel zo blijven.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:50

Tendance schreef:
Dit was zoals het in cursusjaar 2013/2014 ging en dat scheen goed te bevallen bij de KNHS, dus zal wel zo blijven.

Het zal de cursisten ook wel goed zijn bevallen om niet met -6 bij de bak te hoeven staan :D

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:16

Hoi! Ik wil me hier ook melden, heb me zojuist ingeschreven voor de Bixiecursus. Lijkt me erg leuk om daar mee te beginnen en dan misschien over een tijdje door te gaan met de B/L cursus. Ik hoop dat 12 jaar basisschool juf zijn genoeg affiniteit met de leeftijdsgroep aantoont! :D

Toen ik mijn inschrijving verstuurde kreeg ik een melding dat ik de 30ste inschrijving was. Ik meen gezien te hebben dat er 25 mensen de cursus zouden kunnen gaan doen. Iemand enig idee hoe hierop geselecteerd wordt? Ik heb inderdaad geen motivatiebrief hoeven toevoegen bij de inschrijving, al heb ik wel het hokje met toelichting aardig vol getypt. Zullen ze in principe de eerste 25 nemen, of wordt er nog naar andere dingen gekeken?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:38

Anoeska27 schreef:
Tendance schreef:

Het zal de cursisten ook wel goed zijn bevallen om niet met -6 bij de bak te hoeven staan :D

Hahaha dat ook!Het was nu zelfs al koud!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:40

martinev schreef:
Hoi! Ik wil me hier ook melden, heb me zojuist ingeschreven voor de Bixiecursus. Lijkt me erg leuk om daar mee te beginnen en dan misschien over een tijdje door te gaan met de B/L cursus. Ik hoop dat 12 jaar basisschool juf zijn genoeg affiniteit met de leeftijdsgroep aantoont! :D

Toen ik mijn inschrijving verstuurde kreeg ik een melding dat ik de 30ste inschrijving was. Ik meen gezien te hebben dat er 25 mensen de cursus zouden kunnen gaan doen. Iemand enig idee hoe hierop geselecteerd wordt? Ik heb inderdaad geen motivatiebrief hoeven toevoegen bij de inschrijving, al heb ik wel het hokje met toelichting aardig vol getypt. Zullen ze in principe de eerste 25 nemen, of wordt er nog naar andere dingen gekeken?

Ik denk dat er wat de bixie betreft gekeken wordt naar een verdeling over de provincies.
Er zijn nog steeds minder bixie wedstrijden, dan dressuur wedstrijden en dus minder juryleden nodig.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:42

Dat klinkt inderdaad wel heel logisch Tendance, dank je!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:11

Tendance schreef:
Ik denk dat er wat de bixie betreft gekeken wordt naar een verdeling over de provincies.
Er zijn nog steeds minder bixie wedstrijden, dan dressuur wedstrijden en dus minder juryleden nodig.

Maar ik hoor hier (maar ook in andere regio's) dat er minder bixiewedstrijden georganiseerd worden omdat ze geen juryleden kunnen vinden.. Beetje een cirkeltje. Hoop dat er iig een flinke lichting Bixie-juryleden bij komt. :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:19

Schimpje schreef:
Tendance schreef:

Maar ik hoor hier (maar ook in andere regio's) dat er minder bixiewedstrijden georganiseerd worden omdat ze geen juryleden kunnen vinden.. Beetje een cirkeltje. Hoop dat er iig een flinke lichting Bixie-juryleden bij komt. :D

Ik ga me aanmelden als ik terug bent van kamp

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:55

Schimpje schreef:
Tendance schreef:

Klopt hoor, dat hoor ik hier ook, maar KNHS kijkt alleen naar harde cijfers. Het wel hadden willen organiseren, maar dat niet gedaan hebben, betekent er was geen bixie, dus geen belang, volgens de KNHS.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:41

Ik heb de KNHS net gemaild... Ik heb wel een ruiterpaspoortnummer maar kan in mijn ruiterpaspoort geen persoonsnummer van de KNHS vinden...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:26

ik ga me ook opgeven.
ik zou het liefst bixie en fnrs jurylid willen worden maar ik begreep te hebben gelezen dat je dan wel eerst B/L jurylid moet gaan doen?
en tot wanneer kun je je opgeven?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:36

Alja schreef:
ik ga me ook opgeven.
ik zou het liefst bixie en fnrs jurylid willen worden maar ik begreep te hebben gelezen dat je dan wel eerst B/L jurylid moet gaan doen?
en tot wanneer kun je je opgeven?

Voor de FNRS jurycursus moet je je via de FNRS aanmelden...

Deelname eisen jruycursus FNRS:

- Minimaal 21 jaar
- In het bezit van een instructeursdiploma (niveau 2) of in het bezit van het diploma F12 of KNHS L1 geklasseerd.
- Minstens 2 keer geschreven bij een FNRS proevendag

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 15:51

dan ga ik eerst voor de bixie :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:09

Hoe hebben jullie de opmaak vormgegeven van de motivatie brief? Ik heb het nu als sollicitatie brief gedaan, hoe hebben jullie het gedaan? :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:11

Ik heb me opgegeven voor de Bixie nadat ik vandaag mn persoons-ID van de KNHS ontvangen had... Ik ben nummer 34 en in de mail die ik direct volgend op mijn inschrijving heb gehad staat dat deze cursus voorjaar 2015 van start zal gaan en dat ik begin 2015 wat van ze hoor met informatie etc voor de cursus.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:28

Aranel schreef:
Hoe hebben jullie de opmaak vormgegeven van de motivatie brief? Ik heb het nu als sollicitatie brief gedaan, hoe hebben jullie het gedaan? :)

Gewoon zoals ik ben.
Niet in sollicitatie vorm.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:22

Voor de B/L cursus had ik vorig jaar wel een soort van sollicitatiebrief geschreven.

Melis_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 10:09

Aranel schreef:

Ik heb de mijne ook als sollicitatie brief geschreven en verder mijn ervaring met paardrijden / wedstrijden.