Verzorging -4?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Verzorging -4?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:12

Ibonn, ik ben jurylid. Afgelopen winter nog cursus gehad, en daarin werd verteld dat er vroeger niets gedaan werd met dit soort dingen. Tegenwoordig wel, de KNHS wil juist wel weten dat de reglementen verkeerd gehandhaafd worden, of dat een jurylid er zijn eigen reglementen erop nahoudt. Als er nu klachten binnenkomen van ruiters, zoals de TS heeft, dan wordt dat wel degelijk onder de naam van desbetreffende jurylid genoteerd, en bij meerdere klachten krijgt het jurylid in kwestie een belletje/mailtje.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:20

Knhs roept al veel langer vanalles maar ts kan dit makkelijk oplossen door contact te zoeken met jury ipv meteen de knhs te mailen.

Als het er op aankomt dat ik als jurylid met bibberende knieen moet gaan jureren en bang moet zijn dat ik meteen op een zwarte lijst kom te staan, houdt het jureren voor mij op hoor. Mag jij het doen ...

Ik ben ervoor om te controleren of de reglementen goed gebruikt worden maar imo moet hier eerst het jurylid benaderd worden om te vragen waarom die -4 er staat. Houdt hij vol dat dit kan en klopt, dan zou ts kunnen overwegen de knhs op de hoogte te brengen want dan is er wat aan de hand. Nu kiest ts imo de makkelijkste en minst dappere weg en dat vind ik fout ....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:27

Naam van de jury staat op het protocol, waarschijnlijk komt hij/zij uit de buurt, waarom bel je niet?

babelientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 19:27

Even ter verduidelijking, ik maak niemand zwart. In de mail naar de KNHS niet, hier niet. Dat is toch ook totaal mijn doel niet!?
Ik vind het prima dat jij er zo over denkt, maar de KNHS is er ook wel degelijk in mijn belang en niet alleen in het belang van de juryleden. Als ze er wat mee doen, prima. Als ze er niks mee doen ook prima.

Het is vervelend voor het betreffende jurylid dat die een aantekening krijgt, maar van een aantekening gaan we allemaal niet dood hoor, ook een jury niet. 1 aantekening, van een -4 is echt niet gelijk een reden dat ze hierop aangesproken worden. Iedereen maakt fouten en een jury ook. Dat ziet de KNHS ook wel in ;)

Het had misschien makkelijk gekund, ookal heb ik al 10x verteld dat ik niet bij de prijsuitreiking was en niet de jury gesproken heb, omdat die niet meer aanwezig was. Verder heb ik de betreffende jury op geen enkele andere manier kunnen bereiken. Geen telefoon of mail kunnen vinden en de betreffende vereniging wou niet meehelpen. Dan blijft er weinig over lijkt mij?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:36

Ik zou het erg vreemd vinden om zoiets in te voeren op de rekenkamer, had dan wss de jury even gevraagd of dat wel klopte als ze terugkwam met de laatste coupons ;)
Als er er ergens hoger al een -2 was gegeven was het nog iets te verklaren. En als die -4 een klad-rekendingetje is hoort het niet in een vakje te staan

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:05

Juist TS, de KNHS gaat de jury echt niet meteen op het matje roepen. Het zou best kunnen dat de jury het niet bewust verkeerd gedaan heeft, de KNHS kan hem/haar er dan even op wijzen. Jury wordt echt niet meteen uit zijn functie ontheven. Plus: door dit door te geven kun e voorkomen dat andere combinaties hetzelfde overkomt.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:42

Ibonn schreef:
Zoals ik de knhs ken, echt niet. Die verwijzen ook naar het jurylid omdat dit eigenlijk op de dag zelf had moeten gebeuren.

De knhs heeft duizenden leden, die gaan toch niet iedere keer iets dergelijks nachecken ....

Ja hoor, dat doen ze wel degelijk. Ik heb 2 jaar terug een opmerking bij de KNHS neergelegd over een jurylid. De federatievertegenwoordiger was al naar huis en kon ik op de wedstrijd dus niet aanspreken. Jurylid is wel degelijk door de KNHS aangesproken op haar (niet) handelen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:41

Anoeska27 schreef:
Ibonn schreef:
Zoals ik de knhs ken, echt niet. Die verwijzen ook naar het jurylid omdat dit eigenlijk op de dag zelf had moeten gebeuren.

De knhs heeft duizenden leden, die gaan toch niet iedere keer iets dergelijks nachecken ....

Ja hoor, dat doen ze wel degelijk. Ik heb 2 jaar terug een opmerking bij de KNHS neergelegd over een jurylid. De federatievertegenwoordiger was al naar huis en kon ik op de wedstrijd dus niet aanspreken. Jurylid is wel degelijk door de KNHS aangesproken op haar (niet) handelen.

Hangt natuurlijk af waar het over gaat, als een jury iets niet doet wat wel moet, kan dat consequenties hebben maar in dit geval blijf ik mijn standpunt. Eerst bepreken met dit jurylid, dan pas knhs. Gek dat dit jurylid niet te bereiken is door ts maar de organisatie heeft dit jurylid wel kunnen bereiken om af te spreken te jureren :?

babelientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 21:48

Eerlijk gezegt... begin ik ook zwaar te twijfelen aan de echtheid van de jury, ik kan hem nergens vinden!!!!
Misschien moet ik maar blij zijn dat ik geen winst heb gereden?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:25

Ook niet op de lijst bij " mijn knhs"? heb al op de site van kns noord holland gekeken maar die hebben niet de jurylijsten die we hier in limburg en brabant gebruiken. En anders via de wedstrijdorganisatie of de secretaresse van je vereniging, die hebben vaak het concoursprogramma waarin alle juryleden staan met persoonsnr.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:29

Ik heb de naam inmiddels gekregen van TS, en ben aan het zoeken.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:34

Ik dacht altijd dat je VB moest aanduiden op het protocol maar niks voor aftrekken. Of is dat alleen bij FNRS? :oo

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:40

Zelfs bij de FNRS wordt vanaf F3 of F4 minder punten gegeven als je op het verkeerde been zit. Ik zou het dus logisch vinden als die bij de KNHS ook wordt gedaan eigenlijk.. Op het goede been rijden is toch pure basis?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 11:25

Topic even doorlezen. Dat is al eerder besproken:

Suzanne F. schreef:
chanelle14 schreef:
Ik schrijf heel vaak bij wedstrijden en het klopt inderdaad dat ze -2 moeten geven als je op het verkeerde been lichtrijd. Soms willen ze het bij de eerste oefening nog wel eens door de vingers zien, maar als je dan bij de tweede oefening nog niet gewisseld hebt dan geven ze je wel de -2. :)

Nee hoor, verkeerde been lichtrijden is 1 punt aftrek maar geen -1 maar gewoon meegenomen in het onderdeel.
Dus een 7 wordt een 6 en een 6 een 5 etc.
Geen -2.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:15

Zomaar een vraagje: wordt dit niet allemaal veel te veel opgeblazen? Want waar gaat dit nu eigenlijk over? Een deelnemer die iets niet snapt op haar protocol, maar die niet bij de prijsuitreiking was! Daarna was de jury naar huis. Vraag hier gesteld, we komen er niet uit met zijn allen wat die -4 op het protocol deed.
Vervelend, lastig, misschien zelfs frustrerend. Maar jury thuis willen bellen, de KNHS inschakelen, naam doorgeven aan topiclezer................... . Ik vind het wat veel van het goede.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:17

nambi schreef:
Zelfs bij de FNRS wordt vanaf F3 of F4 minder punten gegeven als je op het verkeerde been zit. Ik zou het dus logisch vinden als die bij de KNHS ook wordt gedaan eigenlijk.. Op het goede been rijden is toch pure basis?

En de KNHS laat ook een punt aftrekken, de 8 wordt een 7 bijv. met vermelding: verkeerde been. Thats it.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:04

CharleyT schreef:
Zomaar een vraagje: wordt dit niet allemaal veel te veel opgeblazen? Want waar gaat dit nu eigenlijk over? Een deelnemer die iets niet snapt op haar protocol, maar die niet bij de prijsuitreiking was! Daarna was de jury naar huis. Vraag hier gesteld, we komen er niet uit met zijn allen wat die -4 op het protocol deed.
Vervelend, lastig, misschien zelfs frustrerend. Maar jury thuis willen bellen, de KNHS inschakelen, naam doorgeven aan topiclezer................... . Ik vind het wat veel van het goede.

Als je een correcte jury hebt dan zie je aan je protocol wat er wel of niet goed ging. Dit is zo'n vreemde afwijking die eigenlijk niet kan en dus zou ik als ruiter ook graag willen weten wat iets betekend. Je protocol helpt je normaal gesproken verder in je rijden, tenminste, dat is mijn mening.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:09

ik snap het wel: je heb 6x een 5 wat dus -6 is
maar je heb ook 2x een 7 wat dus weer +2 is, wat uit komt op -4. dat is dus het handigheidje van de jury, weet hoeveel punten het is als alles een 6 is, en 4 punten trekken ze af. denk ik.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:21

Ik zou als je er niet uitkomt toch de knhs vragen. (als je de jury niet terug kan vinden)
is het niet zo dat naast de jury je punten nogmaals door iemand anders worden na geteld dus diegene heeft ook niet goed opgelet....
Misschien is de uitleg heel simpel als je de jury lid kan bereiken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:29

TS, heb je al reactie van de KNHS?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:44

biancalaylo schreef:
ik snap het wel: je heb 6x een 5 wat dus -6 is
maar je heb ook 2x een 7 wat dus weer +2 is, wat uit komt op -4. dat is dus het handigheidje van de jury, weet hoeveel punten het is als alles een 6 is, en 4 punten trekken ze af. denk ik.

En ze heeft 1x een 8, dus dit optel en aftrek kunstje gaat niet op, je zou dan op -6 +4 = -2 uitkomen.

babelientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 16:16

Ze zijn er mee bezig... ze zitten een beetje met de zelfde vraagtekens als wij @kleinvosje

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:17

Dan had ik toch een goed voorgevoel...

babelientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 16:21

Het is nogal raar dat de jury niet vindbaar is...
maar wat ze dan hebben uitgespookt, god mag het weten..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:22

Dat is nogal raar ja, kunnen ze wel bevestigen of deze persoon überhaupt wel bevoegd is?