Nessie schreef:Ik spring gerust parcoursen met paardenafstanden met mijn D Haflinger
Ja, die Haflinger in mijn les redt zich ook wel, die maakt als het nodig is gewoon ergens een extra dribbel en als hij niet uitkomt redt hij zich nog...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jameyskatje schreef:hallo
ik heb een vraag. bij niveau 3 oude stijl moest je bv minimaal M1 zijn met je paard. maar is dit ook zo bij de nieuwe stijl? Want als 2 een vooropleiding is maar je rijd geen wedstrijden kan je dan wel 3 halen?
Ik beheers wel de M1 oefeningen.
Nessie schreef:Ik heb een mail terug van de knhs. De lessen en het examen van de vooropleiding mogen met een d of e ponydit omdat je toch alleen maar op je eigen pony moet. Je moet voor alle modules slagen in het examen als je doorwilt naar niveau 3 maar dit betekend niet dat je alle lessen hoeft te volgen, je mag ook direct examen doen.
Citaat:Als je al veel wedstrijdervaring hebt, kun je onder bepaalde voorwaarden vrijstelling krijgen voor de modules dressuur of springen. Je hoeft dan dus geen examen te doen. Dat kan als je voldoet aan de volgende voorwaarden:
- Met tenminste 1 paard of pony van de cat. D/E opgenomen (geweest) in de klasse L1 + 1 dressuur --> vrijstelling voor de module Dressuur 1
- Met tenminste 2 paarden of pony's van de cat. D/E opgenomen (geweest) in de klasse M2 + 1 dressuur --> vrijstelling voor de module Dressuur 2
- Met tenminste 1 paard of pony van de cat. D/E opgenomen (geweest) in de klasse B + 1 springen -->vrijstelling voor de module Springen 1
- Met tenminste 2 paarden opgenomen (geweest) in de klasse L + 5 springen of met 2 pony's cat. D of E in de klasse M + 1 springen
--> vrijstelling voor de module Springen 2
kleinvosje schreef:Helaas was dit topic weggezakt bij mij. Ik heb even bijgelezen, maar zie allemaal dingen staan over vrijstellingen. Oftewel, ik heb ORUN 2 met eigen rijden alleen dressuur, maar heb ik het verleden wel 5 winstpunten in het springen gehaald met een paard. Moet ik dan alsnog examen springen rijden vorodat ik door mag naar de volgende fase?
Nadia schreef:Squawk, ik baal met je mee. Ik wilde eind van het jaar ook beginnen, maar nu eerst maar even afwachten hoe de nieuwe opbouw er uit gaat zien en wat de consequenties zijn.