de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:44

Blacksmurf schreef:
Ik lees hier dat er een aantal een brief hebben gehad over het nieuw uitslagensysteem. Ik heb deze niet gehad. Nu ben ik al wel iets bekend hiermee maar eind januari hebben wij weer de eerste wedstrijd. Kan iemand mij aangeven of er nog wat bijzonders in staat/stond?

Nee stond alleen een link in waar je het rapport kon downloaden ( sorry keek net even op de mail is dus geen brief maar een mail) en voor de rest wel zo'n beetje hetzelfde
Alleen dus dat de uitslagenlijst ondertekend door de jury die het gejureerd heeft naar de knhs moet samen met het rapport ( dus zoals het eerst ging coupons en rapport is het nu uitslaglijst en rapport opsturen)

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:06

pizza64 schreef:
Zoals ik het nu begrijp zijn de punten op de uitslagenlijst bindend, dan moet je als ruiter zijnde toch ter plekke kunnen controleren of de punten daarop matchen met je protocol?

Zo begrijp ik het idd ook.

Scum

Re: de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:33

Wij hebben de brief ook gehad (ofja, bij ons stond het in een mail). Maar het is allemaal nog nieuw voor verenigingen. Eens kijken hoe het de volgende week zal gaan, dan zit ik iets verder van huis te jureren.

Gisteren hebben we zelf gereden. Na ons moesten er nog 3 starten. Paard uitgestapt en op de trailer gezet. En toen we binnenkwamen was de prijsuitreiking al gedaan. De coupons lagen al op tafel. Dan lijkt me daar dus ook niet dat de jury de lijst ondertekend heeft nadat de ruiters de uitslag al een half uur de uitslag hebben kunnen bekijken.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:18

Sucm ik begrijp je laatste zin niet helemaal.
Als de jury de laatste deelnemer in de ring gehad heeft vergelijkt hij de punten die hij zelf genoteerd en geteld heeft met de lijst die het secretariaat heeft, die de protocollen ook nog eens geteld hebben. Als dat akkoord is, dan ondertekent hij de lijst en die gaat, net zoals de digitale uitslag, naar de knhs. Alleen gaat de ondertekende lijst per post en niet digitaal.
De deelnemers halen hun protocol op, tellen het na, en als het niet klopt melden ze zich bij het secretariaat, die dan met de ruiter en de jury even kijkt wie er verkeerd geteld heeft, de uitslag wordt zonodig aangepast. Het is echt heel eenvoudig.
Gisteren waren we op wedstrijd en het liep super! Uitslag razendsnel bekend, heel soepel allemaal. Nou staat dat wedstrijdsecretariaat ook heel goed bekend, dus dat was ook altijd prima.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:41

Dat lijkt me niet. Als de jury al ondertekend heeft en naar huis is, en er komt daarna een ruiter erachter dat er toch iets niet klopt. Dan kan dat dus niet zomaar gewijzigd worden. Want dan moet de jury weer opnieuw ondertekenen lijkt me.
Stel dat er bijv. op die coupon staat dat de ruiter verkeerd gereden is, en de ruiter beweert dat dat niet zo was. Jury weg, eindstaat al ondertekend. En dan?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:02

de jury ondertekent pas nadat de deelnemers hun protocol gehad hebben.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:29

Dat is wel logisch ja. Behalve als de jury dan al naar huis is (of die moet graag nog even terug willen komen).

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:21

de deelnemers hebben hun protocol eerder dan dat de jury vertrekt. Lijkt me vrij logisch. Kwestie van even aanwennen dat je direkt je punten even natelt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:35

Ik had eigenlijk het idee dat het ondertekenen van die lijst ook was om verliespunten niet zomaar te laten verdwijnen.
Nu zijn er wedstrijden die geen uitslagenlijst op internet zetten en waar ik als jury niet zeker weet of de verliespuntcoupons wel naar de KNHS gaan....

Als je als jury de uitslagenlijst moet tekenen kunnen verenigingen minder snel frauderen. Hier gebeurt dat wel, een soort van publiek geheim waar ze dat doen.
Ik denk dat 170 en 171 ook niet de problemen gaan geven. Jet gaat een probleem worden als ik teken voor 179 en het is 180 etc..

Ik vind hetw el een positieve ontwikkeling op dit vlak.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:38

I.m.o. is het in z'n geheel een positieve ontwikkeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:28

Er is 1 vereniging waar ik niet meer voor jureer. Deze kwamen vragen of ik het er vond als een verliespunt niet mee verzonden werd.
Zoiets had ik nog nooit gehoord! Ik was het hier natuurlijk niet mee eens. Later stond deze persoon ook niet op de uitslagenlijst.

Dit kun je nu inderdaad beter ondervangen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:27

heb je toen wel contact opgenomen met de knhs vonneke? Raar hoor. Ze kunnen altijd afgroeten. En als secretariaat stuur je op wat er gepunt is en niet wat je graag gepunt wil hebben.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:33

Vonneke dat is inderdaad een apart verhaal... Logisch dat je er niet meer heen gaat, als je punten niet worden doorgegeven

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:39

Ik heb vanmorgen weer gejureerd. En ook hier hadden ze het prima voor mekaar. De uitslagen waren er al binnen 10 minuten nadat de laatste gereden had, en ik kreeg de totaallijst om te ondertekenen. ALs dat nou overal zo ging... :)

Ik ben wel benieuwd hoe het straks bij de grote buitenwedstrijden zal gaan dan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:41

Wat dat betreft is het natuurlijk wel fijn dat alle secretariaten nu alvast kunnen wennen en oefenen aan dit systeem!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 08:43

grote buitenwedstrijden hebben meestal een geolied secretariaat, anders bestaan ze niet zo lang..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:00

Vorige week toen ik moest jureren ging het top. Evenals gisteren

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:46

Even een vraag:
Ik moet morgen jureren en ik heb mijn eigen schrijver mee. Nu moet mijn schrijver en de protocol invullen en deze uitslag ook zelf invullen in het nieuwe programma. Hebben jullie dit al meegemaakt? Vindt het niet zo handig dat mijn schrijver dat moet doen. Dat is toch de taak van de vereniging?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:55

Het lijkt mij dat dat een taak is van het secretariaat.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:02

Dat dacht ik ook. Er wordt ook op tijd gestart. Als zij dit echt willen moeten ze niet zeuren dat de boel enorm gaat uitlopen. Ik vind dit aboluut geen taak voor een schrijver.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:12

het is ook een extra controle lijkt mij.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:30

Nee, dat gaat niet werken denk ik, heb ik ook nog niet eerder meegemaakt tot nu toe. Joh, je zal maar een boel moeten schrijven en tegelijkertijd op een pc die cijfers in moeten voeren. Je mist inderdaad ook een stukje extra controle door het secretariaat. Waarom doen ze het zo?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:49

Geen idee. In het half uur dat ik eerder aanwezig ben gaan zij mijn schrijver uitleggen hoe het programma werkt maar ik wil wel weten hoe zij dit in gedachten hebben.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 22:52

Ik zou dit als jury niet accepteren denk ik. Tenzij ze er een extra persoon in het juryhokje naast zetten om de cijfers in te voeren. Dat is ook de manier waarop het bij internationale wedstrijden gaat, zoals CHIO Rotterdam bijvoorbeeld. Ik ben bang dat je als jury teveel bezig moet zijn met het goed laten invoeren van de cijfers dan dat je goed kunt beoordelen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 11:33

Ik denk dat dit gaat over het nieuwe digitale programma wat ze bedacht hebben. Wij hebben daar een presentatie over gehad, en het leek mij op dit moment absoluut niet gereed voor gebruik.
De schrijver moet dan de punten op een laptop in gaan voeren. En als de proef klaar is wordt de uitslag met een druk op de knop naar het secretariaat verzonden.