Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kijken of daar nog een mooi verbandje uit gaat komen
.Apple schreef:CharleyT schreef:Bravo, prima gezegd. Hier kan ik me helemaal in vinden. Lekker nuchter, en vooral eerlijk ten opzichte van de deelnemers. Want het vertroetelen van ''zielige'' slecht rijdende combinaties is heel oneerlijk ten opzichte van de andere starters die beter rijden.
Mijn uitslagenlijst geeft de verhouding weer tussen nummer 1 en nummer laatst.
Of geven zulke troetel jury's de beter rijdende combi's ook wat extra punten als compensatie voor het vertroetelen van een slechte combi??
Zag laatst juist een jury die de punten gaf als een soort normaalverdeling. Met de top van de normaalverdeling rond de 170. 1 ruiter heel hoog, nog een ruiter met winst, plukje rond de 170 en vervolgens dus ook ruiters rond de 160 of lager.
Attitude schreef:nee, jij vind dat mijn vergelijking nergens op slaat. Niet dat het zo is.
En nogmaals ik laat mij niet beinvloeden door kind/stoornis/haflinger/kwpn-er/rood jasje/bruin jasje etc
Ik punt naar wat ik zie.
De rubriek was alleen niet zo groot en daarnaast zag je ditzelfde beeld bij alle andere rubrieken die deze jury jureerde, daarnaast reden er allemaal mensen in die rubriek die elkaar wel vaker tegen komen op wedstrijd en dan is het verschil nooit zo vreselijk groot. janouk schreef:Als je winstpunten geeft als de combinatie klaar is voor een volgende klasse, zou je toch ook verliespunten moeten kunnen geven als de combinatie eigenlijk beter af is in een lagere klasse.
Ik heb er geen moeite mee dat er verliespunten worden gegeven als bij de combinatie in de ring (let wel; thuis kan het prima voor elkaar zijn) de juiste basis ontbreekt voor de klasse. het blijft een momentopname.
janouk schreef:Als je winstpunten geeft als de combinatie klaar is voor een volgende klasse, zou je toch ook verliespunten moeten kunnen geven als de combinatie eigenlijk beter af is in een lagere klasse.
Ik heb er geen moeite mee dat er verliespunten worden gegeven als bij de combinatie in de ring (let wel; thuis kan het prima voor elkaar zijn) de juiste basis ontbreekt voor de klasse. het blijft een momentopname.
Suzanne F. schreef:Eens. Ik punt naar wat ik zie en soms is dat verlieswaardig. Dat hoort bij de sport, ik ben geen kinderoppas die dan de combinatie moet waarschuwen dat ze verlies hebben gereden in de 1e proef. Dan rijden ze in de 2e proef maar weer verlies. Zo is het spel, zo zijn de regels en zo moet het gespeeld worden. Het zijn volwassenen, geen kinderen meer. Bij de paardenrubrieken, zeker vanaf de M ben ik streng doch rechtvaardig.![]()
Ik geef soms ook 3 winstpunten maar soms ook 2 verlies.
kleinvosje schreef:Dat laatste vind ik niet kunnen ponyparadijs. Als er een verliespunt staat onderaan de streep, is dat zo, en daar zou ik als jury nooit iets aan doen als het secretariaat daarom vraagt. Ik ben sowieso niet van het aanpassen van de cijfers omdat het anders net wel of net geen winst was...
Apple schreef:Ponyparadijs, dat is niet erg motiverend voor de deelnemersVooral in de B, waar nog vaak beginnende combinaties rijden