Juryleden die zwaar afwijkend jureren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:33

Dat maakt niet uit Linda.
Ik sla die wedstrijden ook altijd over, alleen de grotere start ik, maar haal toch geregeld redelijk hoge punten.
En onze kring is qua grote vergelijkbaar met die van jullie.
Maar op de kleine wedstrijdje haal je wel makkelijker een wp ja, of die mensen die daar starten rijden op kleine wedstrijdjes allemaal een heel stuk beter dan op wat grotere. :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:36

Scum schreef:
JoycexLynn12 schreef:
Wij hebben een jury die makkelijk een 3 durft te geven maar ook echt een 8! Respect voor zulke jury's.

Ik wordt een beetje moe van deze opmerking. Die lees ik elke dag wel ergens op WD.
De meeste ruiters rijden geen 3en en 8en. Maar ze rijden gemiddeld zo rond de 6. Moet je als jury dan maar een 3 gaan geven waar het een 5 is en een 8 waar het een 6 is? Want ja, dan heb je verschil gemaakt en dat willen de ruiters toch zo graag?

Als je graag variatie wilt in je punten moet je die variatie ook tonen. Als jij als ruiter alleen maar zesjes rijdt, dan krijg je ook zesjes.

Ik word een beetje moe van dat commentaar op elkaar ;)

Natuurlijk rijden er ruiters 3en en 8en, als je paard in de M2 tijdens middendraf in de galop aanspringt krijg je écht geen 5 hoor.
En daarmee bedoel ik te zeggen dat een jury wat mij betreft ook een 3 mag geven en hogere punten voor de dingen die goed gaan.
Ik denk dat jij het hebt opgevat dat een jury een 3 geeft voor de dingen die iets minder gaan en een 6 voor de dingen die heel goed gaan, zo bedoelde ik het niet.
Ik bedoelde dat een jury wel het lef heeft om 3en te geven maar ook 8en of zelfs 9ens.
Ik heb het bewijs op mijn coupons staan.. En zo varierend rijd ik niet, heb gewoon een normaal paard waarmee ik start.

Maargoed, daar gaat het topic niet over.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:42

asjemenou schreef:
Maar op de kleine wedstrijdje haal je wel makkelijker een wp ja, of die mensen die daar starten rijden op kleine wedstrijdjes allemaal een heel stuk beter dan op wat grotere. :)

:)) ja Anja zo kun je het ook verkopen....ik merk gewoon dat het daar simpeler is voor sommige combinaties om een wp te scoren :j
Zelf heb ik ook gemerkt dat ik daar veel hogere punten haal en dan heb ik echt niet geweldig gereden, maar bij een selectie bv wel en dan haal ik 185/187 :P

Scum

Re: Juryleden die zwaar afwijkend jureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:29

Ik bedoel het precies zoals ik het zeg Joyce. De meeste ruiters rijden geen 3en en 8en, dus dan ga ik die ook niet geven. Zoals ik jouw post lees wil jij graag achten voor dingen die dat niet waard zijn. EN als ik jou met een 3 afstraf voor iets wat een 5 is zeg jij niet dat ik met lef punt. Dan vind je dat gewoon oneerlijk.
Geen 8 geven heeft niks met lef te maken. Bij mij heeft dat gewoon ermee te maken dat je geen 8 rijdt.
BIj mij kan iemand die een onderdeel geweldig uitvoert gewoon een 8 of een 9 krijgen. En iemand die iets belabberd doet kan een 1 krijgen. Maar de meesten rijden toch gewoon rond de 6.
En dan vind ik dat gezeur over gevarieerd punten gewoon nergens op slaan.

Naar mijn ervaring wordt er op de kleine wedstrijden hetzelfde gepunt als op de grote. Ik vind zeker niet dat er soepeler gepunt wordt. Er zijn genoeg kleine wedstrijden waar over alle klassen maar 1 of 2 mensen met een winstpuntje naar huis gaan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:33

Nou Scum, ik denk wel dat er soms te voorzichtig gepunt wordt en dat men soms teveel geneigd is om bij 7ens te blijven hangen. Ik ben het met je eens dat je niet erg vaak een 8 of hoger kwijt kunt, maar als het kan, doe het dan ook!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:56

Ik wil 8en voor dingen die dat niet waard zijn? Nou ik heb volgens mij van B t/m L2 een paar achten gescoord hoor, middendraf en halsstrekken dus nee, daar doe ik het absoluut niet voor en ja, ik rijd zeker veel 6en en 7ens.
Denk nog steeds dat wij elkaar verkeerd begrijpen.

Maar ik ben wel benieuwd naar wanneer een combinatie een 8 scoort bij jou?

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:08

Gulpje schreef:
Hoe je het ook bedoelt: Ik blijf het een respectloze uitspraak vinden van jou als jurylid (?), en daarbij vind ik je ook behoorlijk agressief. Is niet nodig :)

Vervelend dat het je stoort, ik vind het net zo goed ook irritant dat jij wilt bepalen hoe ik reageer (nee ik vind jou niet respectloos, ik vind het ook nogal wat om dat 'zomaar' van mij te zeggen, naar aanleiding van 1 woord).

@Scum; ik begrijp jouw reactie wel. Natuurlijk zijn er ook juryleden die wel altijd rond die 6/7 blijven hangen, maar vaak kun je de 8en ook gewoon niet kwijt. En dan scheldt men met '6jes juryleden', nou misschien rijdt men wel gewoon '6jes proeven'.
Laatst bijgewerkt door Tjuppie op 28-06-11 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:10

Tjuppie ik begrijp uit jou berichten ook dat je jury bent? Wanneer verdient een combinatie het volgens jou om hoger dan een 7 te scoren?
Kan deze 'discussie', nouja discussie, eerder vraag, bij het topic? Anders mag het via PB, ben erg benieuwd namelijk.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:12

Lees eens de eerste pagina's in het proevenboekje (wat een '8' is) en het skala ;) Je kunt dat niet zomaar uitleggen, dat hangt ook van de oefening af. Beeldmateriaal maakt het makkelijker om het te laten zien.
Vaak komt het neer op dat men nét niet kritisch genoeg is op de uitvoering van oefeningen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:31

Ik heb heel veel geschreven waarbij 3 jury's mij negatief zijn bijgebleven. 1 daarvan gaf volslagen willekeurige punten (zeg een 8 voor aanspringen in de verkeerde galop) terwijl ze met haar hondje aan het spelen was. Nr2 was te langzaam en gaf voor elk 3e onderdeel een punt en verzon letterlijk later de rest er tussen. Nr3 kende de combinaties en gaf punten zoals ze dacht dat de ruiter het normaal zou doen. Een kennis waarvan het paard aangallopeerde in een traver kreeg op die manier een 7 omdat hij dat normaal altijd zo mooi doet etc.

Zulke mensen kan de sport prima missen ben ik bang.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:20

Sizzle schreef:
Ik heb heel veel geschreven waarbij 3 jury's mij negatief zijn bijgebleven. 1 daarvan gaf volslagen willekeurige punten (zeg een 8 voor aanspringen in de verkeerde galop) terwijl ze met haar hondje aan het spelen was. Nr2 was te langzaam en gaf voor elk 3e onderdeel een punt en verzon letterlijk later de rest er tussen. Nr3 kende de combinaties en gaf punten zoals ze dacht dat de ruiter het normaal zou doen. Een kennis waarvan het paard aangallopeerde in een traver kreeg op die manier een 7 omdat hij dat normaal altijd zo mooi doet etc.

OMG, zulke mensen moeten meteen weg hoor, echt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 11:25

Afgelopen zaterdag hier in de buurt, M en Z alles vier winst.....en sommigen zelfs 5. Stalgenootje "vergat" aan te springen (M1) en deed dat dus in plaats van onder de x pas toen ze al ruimschoots de bocht door was, gewoon een zes :+

Meneer ziet het verschil ook niet tussen wijken en appuyeren en geeft standaard zevens. Als iets echt heel slecht is, geeft ie dus een zes......

Dat soort jury's zou echt op non-actief gezet moeten worden maar helaas doet de KNHS er niets mee. Deze bewuste man is echt al meerdere malen besproken maar ik denk dat ze wachten tot ie op natuurlijke wijze stopt met jureren :Y)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:58

Sizzle schreef:

Jeetje.. Een jury die tijdens een proef met haar hond zit te spelen :') Ga dan gewoon niet jureren.

Ik heb ooit eens geschreven en toen kwam er een combinatie binnen en de jury zei glashard, jezus, zij kan maar beter FNRS gaan rijden.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:12

Een paar weken geleden, een bijzonder jong jurylid, keurig in jurkje en op naaldhakjes. Combinatie is in de baan, en naast de jury-auto staat de oude pony van het jurylid met de nieuwe amazone, gezellig te beppen. Pony met een touw/paniekhaak. Beestje gooit z'n hoofd omhoog, meiske let niet op, pony los, en het (afgesloten) terrein over. Jury kijkt nergens meer naar, vliegt de auto uit, op haar naaldhakken achter de pony aan, die zich natuurlijk niet door haar liet vangen. Stoorde me mateloos. De combinatie die ze in de baan had wist ook niet wat ze er aan had.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:21

JoycexLynn12 schreef:
Ik heb ooit eens geschreven en toen kwam er een combinatie binnen en de jury zei glashard, jezus, zij kan maar beter FNRS gaan rijden.

Oh is dat zo erg dan? Ik heb ook weleens geroepen in de auto dat deze beter kan stoppen en kan gaan dammen. Soms heb je gewoon zulke dramatische combinaties in de ring dat het heel moeilijk is om er nog iets positiefs in te zien. Ik schrijf altijd duidelijk commentaar erbij zodat de ruiters weten wat ik er anders aan wil zien maar soms is het zo slecht dat je niet eens weet waar je moet beginnen met commentaar geven.
Tegenover de ruiter ben ik altijd respectvol, al zet ik weleens op de coupon dat de combinatie nog niet klaar is voor dit nivo.
In de juryauto zeg je weleens dingen dat je snel tegen je schrijfster zegt; dat moet je niet opschrijven he? :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:35

Totdat je een keer zoiets zegt en dan blijkt het een vriendinnetje van je schrijfster te zijn.... :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:36

Haha, snap ik ook wel hoor, soms worden er ook drama proeven gereden maar zoals je al zei, tegen de ruiter moet je gewoon vriendelijk blijven.
Ik ken ook zat combinaties dat ik denk je hebt er plezier in en ik gun het je maar ik snap de jury's dat je geen winstpunten haalt.

Aan goed commentaar hebben deze combinaties wat, kunnen ze ook met een positiever gevoel naar huis om aan bepaalde punten te werken.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:42

KarinvdM schreef:
Totdat je een keer zoiets zegt en dan blijkt het een vriendinnetje van je schrijfster te zijn.... :D

_O- Herkenbaar.. Tegenwoordig flap ik er ook geen dingen meer uit.

@Sizzle; dat is wel heel erg zeg.. Ja die kun je missen als kiespijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:45

KarinvdM schreef:

Oh ja maar dan heb ik daar echt lak aan. Dat zeg ik gerust. Die mening blijft hetzelfde, of het nou een bekende is of niet.
Ik zeg alles wat in me opkomt in de juryauto. Ik wil ook dat de schrijfster tijdens de proef al dingen onderaan opschrijft, algemene dingen. Zodat ik die aan het einde niet vergeet. Dus ik praat gewoon tijdens de proef wat ik ervan vindt, de schrijfster schrijft dit op. Maar ze mag geen erge dingen opschrijven natuurlijk, maar dat snappen de meesten wel. :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:49

Ik kom ook vaak jury`s tegen die naar mijn inzicht te hoog schrijven...bv een wel goed uit gevoerde wijk die niet op d maar vrijwel direct op a gestart wordt mag voor mij nooit een 8 of 7 zijn....een volte op b rijdt je ook op b en niet een meter eerder of later.....als je dus alles goed doet maar van de bordjes een rommeltje maakt verdien je wat mij betreft max 1,maar zeker geen 2 wp.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:51

Ben je ook een jurylid papagroom?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:53

Nee....maar ben geen 25 meer..en dus van de oude stempel...en leer t mijn kinderen ook zo....de bak goed gebruiken...ook de hoeken want die zijn er niet voor niets en goed op de bordjes.....dat legt ze overigens geen wind eieren....wordt goed gewaardeert

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:54

Ik heb ooit eens een jury gehad die uit de auto stapte na mijn proef en zei ; paarden zijn levende beesten meisje.
Volgende keer beter, jullie komen er wel.

Dat kleurde mijn dag gelukkig wel op want ik kon wel janken, alles was ineens eng.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 17:56

Sizzle schreef:

Zo'n jury heb ik ook meegemaakt.
En dan vanaf dat de punten voor de gangen, houding etc. komen noemde ze die cijfers zonder na te denken. :))
Was overigens dezelfde die zei 'Ja ze rijdt goed, maar er komen zo nog betere.'

Erg jammer dat het zo gaat, maar dit is geen makkelijk punt voor de KNHS om op te lossen.
Zoals gezegt werd.....De schijn ophouden is zo makkelijk, en zodra er niemand kijkt....

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:02

Ik heb trouwens een jury gehad die doof was en ook moeilijk kon praten, deze beste man beelde alles uit en schreef ook zelf het commentaar dacht ik.

Ik vond alles best, was wel mooi 1e met 196 :+