weet niet of dat op jou van toepassing is

vallen doen we allemaal, met of zonder beugels.
er staat ook nergens dat ik zeg dat die mensen niet kunnen rijden.

tot zover mijn offtopic berichten.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Hij meent het niet, echt niet. Wendy schreef:@zonnetje81: en dat was nou precies de reden dat ik niet reageerde. En helaas bevestigt jouw reactie voor mij dat de huidige wedstrijdsport vooral bestaat uit circuskunstjes. Want imo is zonder beugels kunnen rijden de absolute basis. Beugels zijn nooit bedoeld om steun op te zoeken. Balans zit niet in de druk op de beugels, maar in jouw zit. In jouw lichaam. En als dat niet in orde is, dan donder je er sowieso wel af als je paard er vandoor schiet. Met of zonder beugels.
En nee, ook een goede ruiter valt weleens. Heeft geloof ik ook iets te maken met menselijk zijn ofzo.
.
Wendy schreef:@zonnetje81: en dat was nou precies de reden dat ik niet reageerde. En helaas bevestigt jouw reactie voor mij dat de huidige wedstrijdsport vooral bestaat uit circuskunstjes. Want imo is zonder beugels kunnen rijden de absolute basis. Beugels zijn nooit bedoeld om steun op te zoeken. Balans zit niet in de druk op de beugels, maar in jouw zit. In jouw lichaam. En als dat niet in orde is, dan donder je er sowieso wel af als je paard er vandoor schiet. Met of zonder beugels.
En nee, ook een goede ruiter valt weleens. Heeft geloof ik ook iets te maken met menselijk zijn ofzo.
*want ik probeer het niet zomaar meer uit*
Succes! Lizz schreef:Ik heb leren paardrijden op een deken. Bij ons was dat heel normaal, beginnende ruitertjes begonnen in de dekenles. (Volgens mij is dat nog steeds op die manege)
Daar leer je zitten en voel je je pony. Ook kregen wij gymnastiek, teugels in de knoop en als je op een zadel zat, beugels overslaan. Iemand hield dan je pony vast of als de pony's het gewend waren, dan liepen ze achter elkaar aan. We moesten van alles doen, zowel in stap als draf.
Eén ding is heel mooi van zo leren rijden, de kinderen kunnen allemaal zitten voordat ze op een zadel komen.
maar dat was meer omdat het een gezellig hobbelrondje door het dorp was en niet omdat het een les was. Verder deden wij ook altijd allerlei gymnastiekoefeneningen te paard. Ook zonder beugels rijden. We begonnen daar al mee in de beginnerslessen, zodat we vertrouwd raakten met de bewegingen van de pony. Met je armen zwaaien in stap, in draf de oren aanraken en daarna de staart. Ook in stap de teugels in de knoop draaien en een volte maken op je gewicht. Dat waren dan wel dieren die dit gewend waren, uiteraard.Janine1990 schreef:Wendy schreef:@zonnetje81: en dat was nou precies de reden dat ik niet reageerde. En helaas bevestigt jouw reactie voor mij dat de huidige wedstrijdsport vooral bestaat uit circuskunstjes. Want imo is zonder beugels kunnen rijden de absolute basis. Beugels zijn nooit bedoeld om steun op te zoeken. Balans zit niet in de druk op de beugels, maar in jouw zit. In jouw lichaam. En als dat niet in orde is, dan donder je er sowieso wel af als je paard er vandoor schiet. Met of zonder beugels.
Maar is het wijselijk om massaal mensen zonder beugels te laten rijden, met huidige opleiding?
Is wel even een kanttekening die ik wil maken.

Steefjevos schreef:Lizz schreef:Ik heb leren paardrijden op een deken. Bij ons was dat heel normaal, beginnende ruitertjes begonnen in de dekenles. (Volgens mij is dat nog steeds op die manege)
Daar leer je zitten en voel je je pony. Ook kregen wij gymnastiek, teugels in de knoop en als je op een zadel zat, beugels overslaan. Iemand hield dan je pony vast of als de pony's het gewend waren, dan liepen ze achter elkaar aan. We moesten van alles doen, zowel in stap als draf.
Eén ding is heel mooi van zo leren rijden, de kinderen kunnen allemaal zitten voordat ze op een zadel komen.
Thuis reed ik ook op een dekentje ja, pap schoof dan tijdens draf af en toe kindje met deken weer rechtmaar dat was meer omdat het een gezellig hobbelrondje door het dorp was en niet omdat het een les was. Verder deden wij ook altijd allerlei gymnastiekoefeneningen te paard. Ook zonder beugels rijden. We begonnen daar al mee in de beginnerslessen, zodat we vertrouwd raakten met de bewegingen van de pony. Met je armen zwaaien in stap, in draf de oren aanraken en daarna de staart. Ook in stap de teugels in de knoop draaien en een volte maken op je gewicht. Dat waren dan wel dieren die dit gewend waren, uiteraard.
Goede oude pony tijd..
Nu draaf ik ook wel regelmatig door het bos met een geheel lange teugel. Is goed voor jouw eigen balans (je zit dan niet via de teugels steun te zoeken) en je handhouding en daarnaast loopt het paard ook goed op eigen benen. Maargoed, mijn paardje is wel 90% bosproof.
M_Vainqueur schreef:Lalidan schreef:Als je het met jezelf eens kan worden, zou ik je zeer zeker aan willen raden hier te blijven rijden. Sterker nog, ik zou wel willen weten waar je rijd. Want zó wil ik ook wel weer op les!