instructeurs licentie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

Re: instructeurs licentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:40

dit is echt geen slimme aktie dat weet ik nu al
je kan toch niet ineens iedereen zijn diploma afnemen???????
kost een godsvermogen en o jammer, niet meer geldig
ik heb er in ieder geval wel een mailtje aan gewaagd
ben trouw ieder jaar naar de bijscholing geweest
en afgelopen jaar was ik doodziek en dan zal ik nu niks meer mogen????
dit gaat ze een hoop werk en emails geven, zeker weten

roanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:44

Top Mar_Nimbus, laat even globaal hun reactie weten?

Zoals een vriendin van mij al aangaf, en ik citeer:

nou, ik vraag me toch af, als er een briljante tussen zit die het aan gaat vechten, of ze het dan overeind kunnen houden zonder nog een bijscholing te bieden voor degenen die dat nog nodig hebben voor het behoud van hun licentie.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:48

ja laten we lekker met zn allen gaan bellen en mailen wat hier in vredesnaam de bedoeling van is!! begrijp me niet verkeerd hoor ik ben het ermee eens dat er bijscholing bij hoort en dat ze meer controle daarop willen allemaal prima,maar om per omgaande deze regels erdoor te zetten vind ik zo vaag :o? en ik snap eigenlijk ook niet dat dit zo maar kan. ik heb een beetje het idee dat de geldpot leeg is en dat er een simpel maniertje gevonden is om m makkelijk bij te vullen.^)
ik twijfel of dit de manier is om instrukteurs daadwerkelijk op nivo te houden ik geloof dat daar meer voor nodig is -:)

roanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:50

knollentuin schreef:
ja laten we lekker met zn allen gaan bellen en mailen wat hier in vredesnaam de bedoeling van is!! begrijp me niet verkeerd hoor ik ben het ermee eens dat er bijscholing bij hoort en dat ze meer controle daarop willen allemaal prima,maar om per omgaande deze regels erdoor te zetten vind ik zo vaag :o? en ik snap eigenlijk ook niet dat dit zo maar kan. ik heb een beetje het idee dat de geldpot leeg is en dat er een simpel maniertje gevonden is om m makkelijk bij te vullen.^)
ik twijfel of dit de manier is om instrukteurs daadwerkelijk op nivo te houden ik geloof dat daar meer voor nodig is
-:)

AMEN!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 01:45

Dit is toch gewoon een 1 april grap... Wel een leuke?.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 06:55

roanda schreef:
knollentuin schreef:
ik twijfel of dit de manier is om instrukteurs daadwerkelijk op nivo te houden ik geloof dat daar meer voor nodig is
-:)

AMEN!!!!!!!!!

Ook ik sluit me aan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 08:36

MariekeB schreef:

Als dit een 1 april grap is, vind ik het een bar slechte, en gaat de geloofwaardigheid van de knhs en de P&s nog verder achteruit :=

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 08:55

Ik vond het ook wel een aparte actie zo ineens..gelukkig val ik ik de categorie dat ik de licentie zo kan aanvragen. Wat ik raar vind is dat er nooit controle is geweest of je wel op de bijscholing gekomen bent. Alleen het aanmelden is blijkbaar voldoende. Maar dat zal dan wel veranderen.

Het is toch niet zo dat je je diploma kwijt raakt? Je mag nog best les blijven geven, je komt alleen niet op de lijst te staan van de Knhs. Dan is het dus afhankelijk van hoe belangrijk ruiters die licentie vinden. Ik denk dat de klik belangrijker is.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:15

Mar je diploma wordt niet ingenomen: goed lezen.....
Je krijgt een soort van michelinsterrensysteem. je blijft gewoon instructeur/jury maar adhv de bijscholingen en dus licentie kwalificeer je jezelf boven de rest uit en kan een lesklant zien dat je actief bijschoolt en uptodate bent met je kennis.

Enige punt is alleen dat als je geen licentie aanvraagt maar wel braaf naar de bijscholingen gaat dat je bijscholing (licentietechnisch gezien) eigenlijk niks waard is, of andersom dat een licentie niks zegt, alleen maar dat iemand braaf betaald en lekker dagje bijkletst op een terugkomdag :') .

Je kunt nog zo braaf bijscholingen doen en licenties hebben maar als wat je roept als instructeur niet binnenkomt bij je leerlingen....... :')

Mar_Nimbus schreef:
dit is echt geen slimme aktie dat weet ik nu al
je kan toch niet ineens iedereen zijn diploma afnemen???????

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:19

MariekeB schreef:

Was het maar zo'n feest. Als jurylid moet je ook een x aantal keer per jaar jureren en bijscholen.
Bij de FNRS pakken ze het veel slimmer aan bij de juryleden, niet bij de bijscholing geweest en niet afgemeld met geldige reden (mag maar max 1 keer). Bey bey diploma, mag je weer fijn opnieuw gaan halen. Wordt je zonder pardon van de jurylijsten geschrapt.

Bij instructeurs weet ik niet of het daar ook zo streng gaat.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:18

ik ga niet mee dat het een 1 april grap is, sinds jaar en dag voert de knhs zijn veranderingen door per 1 april ,dat heeft al erder vragen opgeroepen van: grapje zeker? ook staat de licentie al helemaal verwerkt op site en is afgedrukt in de paard en sport. als dit een grap is mogen ze de volgende regelementswijzingen wel op andere datas gaan invoeren want dan gelooft niemand ooit meer wat

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:41

Iloonie schreef:
Ook bijzonder natuurlijk dat een verhinderingsbericht wel geldt..

Op de knhs site staat ook een pdf bestand met allemaal cursessen die tellen als bijscholing. En daar valt niet alleen de jaarlijkse bijscholing onder.

Voor de voltigeinstructeurs is er maar 1 keer per jaar een bijscholing (en in de 1,5 jaar dat ik mijn diploma heb, heb ik niets gehoord over cursussen, dus zou je die dag toevallig verhindert zijn, vind ik het terecht dat het verhinderingsbriefje dan meetelt).
Met het verhinderingsbriefje geef je mede aan dat je wel op de hoogte wilt worden gehouden van de komende bijscholingen.
Ik moest trouwens een briefje toesturen per post dat ik kwam die dag, of verhindert was maar wel naar de volgende bijscholing wilde komen, of dat ik nooit meer bijgeschoold wilde worden.

Maar goed, ik vind het vanzelfsprekend dat je naar een bijscholing gaat (en dat mag ook wel beloond worden, hoe onzinnig hij misschien ook is voor jou). Ik heb mijn instructeursdiploma pas 1,5 jaar en ben speciaal naar Ermelo gereisd voor een dagje bijscholing (vanuit Groningen :Y)) en dat ging niet eens over de voltige, maar over de training van een toppaard (heb zelf een Tinker dus ik dacht echt: hmmm, ik geloof niet dat ik mijn Tinker ooit in de Z dressuur krijg :o ) wat toen best saai was, maar achteraf was het best leuk en je houdt zo connecties met andere verenigingen en instructeurs.
Het formulier zit al in een envelop en ik zal hem zo op de bus gooien. :)

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 11:33

Reglement: Licentiehouders hebben voorrang bij toelating tot door de KNHS georganiseerde bijscholingsactiviteiten, mits zij zich binnen de daarvoor vastgestelde termijn hebben aangemeld. Zij ontvangen korting op de deelnamekosten van door de KNHS georganiseerde bijscholingen

Als die korting dan de € 20,- die je moet betalen opheft. begint het acceptabel te worden.

ik kan niet vinden hoeveel "licentiepunten" je per jaar of 2 jaar moet halen om je licentie te behouden.

Ook zie ik de jaarlijkse "instructeursdag" van de FNRS niet staan in het lijstje met mogelijke bijscholingen.
Deze zou er naar mijn mening zeker bij moeten staan.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:47

Ik ben het eens met vippie, je behoudt gewoon je diploma, alleen kom je met je licentie op de KNHS-lijst. Daarom ga ik toch echt gewoon elke keer maar betalen voor die licentie, het is toch een kwaliteitswaarborg.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:55

ik ga het ook wel gewoon doen,ik wil in de boeken blijven staan,of het mijn kwaliteit waarborgt weet ik niet dat heeft meer met je eigen leergierigheid te maken. je blijft in mijn ogen niet bij door twee x per jaar op een tribune te zitten..als ze dat geloven zijn ze nog stommer daar in ermelo dan ik al dacht...sorry
je moet voor 1 licensie 3 punten per 2 jaar halen en voor 2 licencies 4 waarvan 1 in elke discipline zeker het staat er heel helder en duidelijk, je hebt 2 jr de tijd om je punten te halen dus het valt allemaal nog best wel te doen. het gaat mij meer om het idee,en ,en dat stoort me nog het meest het zo maar uit de lucht komen vallen van deze beslissing...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:00

Het zou slimmer zijn als je gewoon elke 5 jaar bv opnieuw examen moet doen. Dan kan iedereen zelf kijken waarin hij of zij zich in bekwaamt. En dan landelijk door 1 onafhankelijk organisatie laten doen. En waar en wanneer je de opleiding hebt gehaald maakt dan niks uit.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:11

Tarron schreef:
ik kan niet vinden hoeveel "licentiepunten" je per jaar of 2 jaar moet halen om je licentie te behouden.

Dat kon ik ook niet vinden... voor de Officials staat het er heel duidelijk, maar voor de instructie niet.
Zal denk ik afhankelijk zijn van welke cursus je gedaan hebt, de licentiepunten per bijscholing zijn immers ook verschillend.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:12

het staat er echt dames,en ik heb t net ook al gepost....

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:15

Dank je :).
Ik was zelf opzoek naar een vergelijkbare tabel als voor de officials, maar goed. Die drie licentiepunten in twee jaar tijd halen, lijkt mij wel te doen :).

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:18

ja precies.het trainingsseminar ,de zaterdag was al 2 punten dus ik moet nog een x naar een rondje instruktie voor 1 en ik ben klaar voor de komende 2 jr. nu nog even kijken of je een puntenspaarsysteem hebt :P kan je voorwerken [ik ben van het type dat ik alles op voorraad wil hebben,hooi,stro ,koffie en nu ook punten dus] :P

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:21

Mn orun is van 1997, toenderdijd allround kandidaat instructeur (examen incl zelf rijden). Ik geloof dat het tegenwoordig nivo 2 is.
Laatste bijscholing niet gevolgd...

Met een beetje geluk is het gewoon een soort kwaliteitssysteem, (net zoiets als HaCCP in de voeding) waarbij dus niet de diploma's komen te vervallen, maar meer om de kwaliteit van instructeurs aan te geven. maw, als je maar braaf de bijscholing volgt, ben je van een betere kwaliteit dan wanneer je geen bijscholing hebt gevolgd...
dus iemand die weing lesgeeft, maar braaf de bijscholing volgt is beter dan iemand die veel lesgeeft, maar de bijscholing niet trouw heeft gevolgt...

... module eventing??? nog nooit van gehoort. Ook nooit bericht van gehad.
Rij zelf al jaren eventing en geef al jaren eventing les, toendertijd zelfs nog goedgekeurd door de KNHS om het eventing hier in het noorden van de grond te krijgen. En eventing bijscholingen zijn er geen eens? Althans niet bij ons bekend.
Iemand die op nivo 3 een "eventing module" volgt, mag dus wel eventing les geven, terwijl wij als mensen uit de eventingpraktijk dit dan niet meer zouden mogen...

very vaag allemaal.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:38

Veulen84 schreef:
Het zou slimmer zijn als je gewoon elke 5 jaar bv opnieuw examen moet doen. Dan kan iedereen zelf kijken waarin hij of zij zich in bekwaamt. En dan landelijk door 1 onafhankelijk organisatie laten doen. En waar en wanneer je de opleiding hebt gehaald maakt dan niks uit.

Je hoeft toch ook niet elke 5 jaar opnieuw je rijbewijs te halen of opnieuw examen te doen voor je HAVO diploma?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:48

Ook weer waar.

Misscchien moeten we als instructeurs gewoon ons eigen keurmerk beginnen.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:08

Veulen84 schreef:
Ook weer waar.

Misscchien moeten we als instructeurs gewoon ons eigen keurmerk beginnen.

Eens! Dan krijgt de monopoliepositie ook concurentie! *\o/*

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:27

een van de redenen om de monopolie positie niet te willen...hier zijn ook al eens topics over gestart he?