Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pearlie schreef:Ik begrijp dat ik het anders zie dan zoals het is en zoals er vanuit de jury-cursus wordt aangegeven. Ik vind het ook logisch omdat mensen inderdaad liever kijken naar een Totilas dan naar Zwartje van Boer Harms, maar eerlijk vind ik het niet. Maar dat heeft te maken met mijn kijk op sport. Ik vind het wijken van Zwartje nog steeds knapper dan dat van Totilas, hoewel het wijken van Totilas er waarschijnlijk mooier uitziet en dus hoger scoort. En dát vind ik jammer..
pearlie schreef:Omdat Zwartje minder getalenteerd is en dus meer moeite moet doen om de oefening uit te voeren. En als dat dan net zo goed lukt als bij Totilas die het met twee hoeven in z'n neus doet dan vind ik dat persoonlijk best knap...

Maar met een minder getalenteerd paard die netjes gereden is kom je er ook wel.. Ieder paard kan Z lopen is mijn mening
Relaxed schreef:Ik heb nog een toevoeging gedaanMaar met een minder getalenteerd paard die netjes gereden is kom je er ook wel.. Ieder paard kan Z lopen is mijn mening
Attitude schreef:Relaxed schreef:Ik heb nog een toevoeging gedaanMaar met een minder getalenteerd paard die netjes gereden is kom je er ook wel.. Ieder paard kan Z lopen is mijn mening
En een eenvoudiger paard kan wel expressiever worden in zijn lopen naarmate het paard meer kracht ontwikkeld en in de zwaardere klasse's terecht komt.
pearlie schreef:Omdat Zwartje minder getalenteerd is en dus meer moeite moet doen om de oefening uit te voeren. En als dat dan net zo goed lukt als bij Totilas die het met twee hoeven in z'n neus doet dan vind ik dat persoonlijk best knap...
Scum schreef:pearlie schreef:Omdat Zwartje minder getalenteerd is en dus meer moeite moet doen om de oefening uit te voeren. En als dat dan net zo goed lukt als bij Totilas die het met twee hoeven in z'n neus doet dan vind ik dat persoonlijk best knap...
Maar als je er zo naar kijkt, dan moet je dus ook een kind van 12 tussen de paarden een hoger punt gaan geven voor dezelfde correcte oefening als een ruiter van 30 die al 20 jaar langer ervaring heeft. Omdat het voor het kind van 12 moeilijker zou zijn.
Of je zou een paard van 4 jaar in de B een hoger punt moeten geven dan een paard van 10 in de B, omdat het voor die van 4 moeilijker is.
En dat zijn toch dingen waar je geen rekening mee mag houden.

Ik zeg dus net dat we niet naar dat soort dingen kunnen gaan kijken

sjaantje schreef:pearlie schreef:Omdat Zwartje minder getalenteerd is en dus meer moeite moet doen om de oefening uit te voeren. En als dat dan net zo goed lukt als bij Totilas die het met twee hoeven in z'n neus doet dan vind ik dat persoonlijk best knap...
Dat betekent dat als een stijve turnster een onderdeel goed uitvoert, men dan ook een hoger cijfer moet geven volgens jou, want 'die heeft er meer moeite voor moeten doen om het te leren/uit te voeren' ??