, maar helaas wilde mijn schrijfster niet meer als er teveel bixiekindjes waren,.. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, maar helaas wilde mijn schrijfster niet meer als er teveel bixiekindjes waren,.. 
dat is het zeker Qizz, het is per toeval ontstaan omdat ik een bixie afspraak had en net had gehoord dat ik Pfeiffer had en de kindjes niet wilde laten stikken, toen is hij mee gegaan zodat ik iig al niet hoefde te auto rijden erheen. Hij vind het leuk om te doen en heeft het systeem eigenlijk beter dan mijzelf door
wel heel leuk dat bixiespringen, heb 1x gekeken en was echt heel leuk
El_Paso2009 schreef:Had dit ook gelezen en toen de KNHS gebeld en ze vertelde me als de vereniging geen bixie jurylid kan krijgen dan mag je het als Il jurylid gewoon jureren, er wordt nl niks geregistreerd bij de KNHS voor deze kinderen. Ze spreken zichzelf dus een beetje tegen door het op de site zo te zetten en dan telefonisch toch toezeggen. De dagcursus die je hiervoor kan doen ik ook gratis en wordt alleen bij voldoende belangstelling gegeven. Ik heb me even verdiept in de protocollen en ga het gewoon lekker doen. De jeugd heeft de toekomst dus ik ben benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen.
Anne schreef:Ik heb nog even een wat oudere post uit dit topic naar boven gehaald, ik werd namelijk laatst gebeld door een vereniging of ik een bixierubriek wilde komen jureren. Ik ben IL jury, maar heb geen cursus voor bixie jurylid gedaan. Moet ik dit dan weigeren op het moment dat het mij gevraagd wordt? Het lijkt mij namelijk best leuk om te doen, maar de 'echte' bixiejuryleden zijn natuurlijk ook niet voor niks in het leven geroepen! Iemand?
In dit geval heb ik overigens nee gezegd, maar dat had te maken met dat ik op de betreffende dag niet kon.El_Paso2009 schreef:Had dit ook gelezen en toen de KNHS gebeld en ze vertelde me als de vereniging geen bixie jurylid kan krijgen dan mag je het als Il jurylid gewoon jureren, er wordt nl niks geregistreerd bij de KNHS voor deze kinderen. Ze spreken zichzelf dus een beetje tegen door het op de site zo te zetten en dan telefonisch toch toezeggen. De dagcursus die je hiervoor kan doen ik ook gratis en wordt alleen bij voldoende belangstelling gegeven. Ik heb me even verdiept in de protocollen en ga het gewoon lekker doen. De jeugd heeft de toekomst dus ik ben benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen.
Trennie schreef:ik vind het van minder belang als je geen officieel bixie jury bent maar dit wel jureerd zolang je maar snapt wat het doel is. Het zou zonde zijn als bixiewedstrijden niet gehouden worden omdat er geen jury te vinden is. Dat is veel erger denk ik zo.
Arhythmical schreef:Ik jureer volgens het regelement ( dus door de verplichte doorgang anders uitsluiting wegens het rijden van verkeerd parcours, 3e weigering is uitsluiting ,een balk is 4 strafpunten, een val is uitsluiting, 1e weigering 4 strafpunten, tweede weigering 8 strafpunten -totaal dus al 12)
Dit lijkt heel streng, maar het is de bedoeling dat ze een parcoursje leren sturen, dan mag je niet kiezen waar je heen gaat...
Dit zijn overigens eisen die ik niet zelf bedacht heb, dit werd zo verteld op de vragen die er tijdens de nascholing speciaal voor het springen op het federatiecentrum werd gegeven.
De combinatie laat ik wel eerst helemaal al dan niet met hulp uitrijden, ik bel dus niet halverwege

Ben ik langer odnerweg dan dat ik jureer 

Citaat:Steeds vaker lees of hoor ik dat IL of IM dressuurjuryleden Bixie rubrieken gaan beoordelen.
Dan wordt ik benaderd voor adviezen hoe zij dit moeten doen, aangezien ik wel de Bixie bevoegdheid heb.
Keer op keer bevreemd mij dit, echter het verhaal schijnt de ronde te gaan dat wanneer een organisatie moeite heeft om een Bixie jury te vinden, zij mogen uitwijken naar een IM of IL dressuurjurylid.
Sinds ik 4 jaar geleden de dagopleiding tot Bixie jury heb gevolgd, heb ik misschien totaal 5 keer Bixie gejureerd. Meer aanvragen voor het jureren van Bixie ontvang ik niet.
Omdat ik de Bixie een hele stimulans vind voor de kinderen zeg ik daarom ten alle tijden toe als men mij vraagt om te jureren.
Dus het lijkt mij, dat er geen gebrek is aan Bixie juryleden.
Ik begrijp daarom niet dat wanneer u officials hiertoe opleidt u uw goedkeuring kunt geven om van uw eigen regel af te wijken en een niet bevoegd bixie jurylid de rubriek daar kan beoordelen. Graag zou ik hier wat verheldering in willen krijgen.