Africhtingsrijopleiding John Swaab?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MargrietJonk

Re: Africhtingsrijopleiding John Swaab?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:20

Jeutje t begint een beetje herhaling te worden op deze topic maar mag ik misschien ook van iemand een PB hebben/ ontvangen? Ik heb wel zoekfuncties losgelaten op google van men. Swaab maar ben niks wijzer geworden. Bij voorbaat dank.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:40

Ik ben ook op de informatiebijeenkomst geweest en zal hier maar wat globale info neerzetten;
Dhr.Swaab http://www.clubcerclehippique.nl/ heeft het idee opgevat om een opleiding te starten waar de globale lijnen van vastliggen.
Zoals dhr. Swaab tijdens de voorlichtingsbijeenkomst zei begint goed paardrijden met goed zitten en wanneer iemand niet goed kan zitten begint dhr. Swaab niet eens met les geven aan deze persoon.
Hij wil een groep mensen zitles geven (de lessen worden gegeven door zijn assistenten en dhr Swaab staat er aan de zijlijn bij) en leren zitles geven aan anderen.
De bedoeling is dat een groep van 5 mensen in de ochtend les krijgen en een groep van 5 mensen in de middag. 1 persoon heeft ca 3 kwartier zitles, de overige 4 kijken en luisteren mee. Dit gaat 10 lessen zo door. Ergens tijdens (of na deze 10 weken) gaan de mensen elkaar zitles geven.
Na deze 10 weken wordt er gekeken of er een vervolg aan vast zit. De cursus moet vooraf betaald worden (logisch) en is best prijzig (omgerekend misschien niet, maar het is veel geld ineens). De hele cursus draait dus om zelf goed zitten en zitles geven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:26

Als ik echt 10 x 45 minuten van Dhr. Swaab zelf zitles zou krijgen zou ik het nog wel doen. :j

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:46

Volgens mij ben je dood na 3 kwartier zitles van John Swaab! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:16

shan schreef:
Volgens mij ben je dood na 3 kwartier zitles van John Swaab! :D

Nee hoor, lijkt me stug. :7

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:45

Zou iemand mij de PB ook door willen sturen? Ik ben ook geinteresseerd.

Maar dhr Swaab geeft dus zelf niet de zitlessen? En is het al bekend of deze opleiding op een doordeweekse dag of in het weekend plaatsvind?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:05

Dhr. Swaab vertelde dat hij de lesdagen door de week en overdag wilde gaan geven.
De meeste info heb ik volgens mij hierboven al geschreven. Je kunt ook een mailtje sturen naar Dhr. Swaab, dan krijg je ongetwijfeld antwoord op al je vragen!
Tijdens de informatieavond vertelde dhr. Swaab dat zijn assistenten de lessen zouden geven en hij zich vanaf de zijlijn met de lessen zou bemoeien.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:14

Maar wat kost het nou dan het hele gebeuren, kom net terug van vakantie en gisteravond het BIT gelezen en vond het reuze interessant, ik wilde al opgeven maar lees nu dat die avond al voorbij is...... :o
Ik rij overigens western pleasure maar vind een goede klassieke basis (zit) zeer belangrijk!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:26

Ben ook wel benieuwd naar de kosten en de inhoud. Ik ga het overigens niet doen.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:35

Ik begrijp dat ik laat binnen kom vallen op dit topic maar ben ook op vakantie geweest reuze geïnteresseerd in deze cursus. Kan iemand mij vertellen of ik de heer Swaab hier nog steeds over kan berichten? Wellicht heeft iemand ook een (grove) schatting van de kosten?

Alvast bedankt!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:02

Ik ben ook naar de voorlichtingsbijeenkomst geweest. Interessant, maar ik vond het wel erg veel geld en had niet verwacht dat het ALLEEN maar zitlessen zouden zijn. Bovendien worden de lessen nog niet eens rechtstreeks door dhr Swaab gegeven. Dus ik ga het dan ook niet doen. Kan voor dat geld een heleboel andere lessen krijgen.
Zijn er mensen die wel gaan meedoen?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:48

Ik ben nog steeds heul benieuwd: wat KOST het dan???? :=

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:15

Wat is dit nu allemaal lijkt mij toch geen topsecret het kost 750 euro zo nu iedereen op de hoogte :)
Ik weet het van iemand die de cursus gaat volgen.

Verder weet ik er niets van hoor maar je kan die man gewoon mailen en je krijgt netjes antwoord!!!
Laatst bijgewerkt door angelica2 op 27-08-10 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 22:16

Krijg ik nu de doodstraf ..............slik |( !!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:34

En hoeveel leerlingen van John Swaab rijden/reden er Grand Prix?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:35

Vudress schreef:
En hoeveel leerlingen van John Swaab rijden/reden er Grand Prix?

Dat doet er toch totaal niet toe? :)
Dat maakt iemand toch nog geen goede instructeur? Dat is afhankelijk van veel meer factoren dan goed les.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:43

Er zijn toch wel een aantal trainers van de 'oude garde' die keer op keer weer leerlingen afleveren die Grand Prix rijden.

Van John Swaab ken ik eigenlijk geen enkele leerling die Grand Prix rijd.

Dus ja, het doet er in mijn ogen wel toe. Ik denk dat er voor minder geld meer te leren is op een andere plaats.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:24

Het lijkt mij super interessant!

alleen komt het voor mij net op het verkeerde moment. ik volg een HBO opleiding, heb geen werk en dus ook geen inkomsten, en heb geen eigen paard. dus dan is zon cursus ook al moeilijk.

Als je na dat volgen nu les mocht geven, maar als je dat gaat doen ben je dus niet verzekerd omdat ik geen orun diploma heb. Dus tja... Moeilijk. Wil het heel graag maar komt denk ik toch gewoon op het verkeerde moment.

Weet iemand of er nog vaker zon opleiding gaat komen?

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:16

Ik weet wel dat je op zijn paarden lest een eigen paard is dus geen must!!
Je moet hem gewoon mailen of er nog een cursus komt geen probleem toch even een mailtje sturen!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 22:07

Die cursus zal wel vaker komen aangezien de mensen die na de cursus nog niet voldoende kunnen zitten, niet verder mogen met een ander onderdeel.
Voor mij wordt het deze keer ook nog niet, kan het financieel nog niet opbrengen.

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:29

Zijn er mensen die in de eerste lichting van deze opleiding/cursus zitten en hun ervaringen willen delen?
De eerste fase zou volgens planning ergens in november afgerond moeten zijn.
Ben benieuwd:
-of deel I bevalt en hoe het gaat;
-of er al meer bekend is over deel II.
Mag ook via PB :D

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:29

Ben ook benieuwd naar ervaringen omtrent deze cursus,.

Iemand die zijn ervaring wil delen?