Jurycursus 2010/2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:17

Bij ons was het ook een mengeling.
Maar de 'jongere mensen' bij ons in de groep hadden ook al op een aardig nivo gereden en wisten goed waar ze het over hadden.

De test die je thuis moet maken viel wel mee.
Ook een beetje bedenken wat de knhs graag wilt horen.
Je moet bedenken vanuit de stoel van de jury, kernpunten aangeven en vanuit daaruit worden de vragen gesteld.
Pittiger vond ik het intake gesprek.
Lees dus goed je motivatie door, daar komen ze zeker op terug.

Als jij bijvoorbeeld aangeeft, ik zie mezelf wel als een goede jury, dan vragen zij zeker waarom jij dat dan vindt..

Bovendien hebben enkele van ons ook pittige vragen gekregen.
Stel; dat je een lesklant van je in de ring krijgt, wat doe je dan.
Stel: je krijgt een boze ouder bij je auto, hoe los je dit op.

talented

Re: Jurycursus 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:28

Ik kreeg de vraag: stel je voor er komt een "grote naam" na afloop van een proef naar je toe in de kantine met een video opname van de proef. Hij/zij is de trainer van de persoon in kwestie en is het absoluut niet eens met jouw beoordeling. Wat doe je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:45

Samen video bekijken incl de coupon en toelichten waarom je een bepaald cijfer/opmerking hebt gegeven, maar absoluut niks veranderen 'omdat de trainer een grote naam heeft' :n

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:55

Relaxed schreef:
Samen video bekijken incl de coupon en toelichten waarom je een bepaald cijfer/opmerking hebt gegeven, maar absoluut niks veranderen 'omdat de trainer een grote naam heeft' :n

Ohoh, mevrouw u heeft deze vraag zeker al op bokt gelezen :Y) :P :D

Maar klopt.
Je kan idd de proef bespreken en aangeven ( als het volgens het coupon nog niet duidelijk is) wat je er wel/niet goed aan vond en onderbouwen.
En bij je standpunt blijven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:56

Attitude schreef:
Relaxed schreef:

Ohoh, mevrouw u heeft deze vraag zeker al op bokt gelezen :Y) :P :D

Maar klopt.
Je kan idd de proef bespreken en aangeven ( als het volgens het coupon nog niet duidelijk is) wat je er wel/niet goed aan vond en onderbouwen.
En bij je standpunt blijven :D

Neenee, mijn 1e ingeving :D

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:15

Ik gaf als antwoord dat ik best mijn mening over de desbetreffende proef wilde geven maar niet de gehele video ga terug kijken. Dan zit je straks 20 proeven te evalueren, daar pas ik voor! Weet overigens niet of dat het juiste antwoord was hoor, ben in ieder geval wel gewoon toegelaten tot de cursus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 15:16

Daar zat ik ook tussen te twijfelen idd.. Voor beide is wel wat te zeggen, als je maar bereid bent om toe te lichten en niet toegeeft door punten te veranderen denk ik :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:16

AmonRe schreef:
Bij mij in de cursus was het echt een mengeling van niveaus, van Grand Prix ruiters tot M1 ruiters, professionals en amateurs en alles ertussen. Maar niet veel hele jongen mensen inderdaad.

Hmm, ik was van plan om zeker nog een jaartje te wachten tot ik minstens een paard in het Z had, maar misschien geef ik me dan toch maar op *D
Aan de leeftijd kan het ook niet meer liggen :+

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:50

Urielle schreef:
AmonRe schreef:
Bij mij in de cursus was het echt een mengeling van niveaus, van Grand Prix ruiters tot M1 ruiters, professionals en amateurs en alles ertussen. Maar niet veel hele jongen mensen inderdaad.

Hmm, ik was van plan om zeker nog een jaartje te wachten tot ik minstens een paard in het Z had, maar misschien geef ik me dan toch maar op *D
Aan de leeftijd kan het ook niet meer liggen :+

Volgens mij was ik toen de jongste inderdaad!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:10

Leeftijd was idd een beetje van alles wat. Ik was 22 (toen de cursus begon, 21 toen ik inschreef) en had alleen met de ponies Z2 gereden. Daarna een tijdje ernaast gelopen en bij de paarden was ik destijds het L nog niet uit geweest. Had nooit verwacht dat ik geselecteerd zou worden, maar blij verrast toen dat wel zo was.

Denk idd dat jij en ik zo'n beetje de jongsten waren van onze cursusgroep B/L Talented...
Laatst bijgewerkt door San op 09-08-10 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:18

Ik wil me ook opgeven voor de B/L cursus, ben bezig met mn motivatie brief.
De punten heb ik, nu nog de juiste verwoording.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:45

Gewoon gaan typen, dat werkt het beste (bij mij dan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:00

AmonRe schreef:

Bij mij idd ook :j Al typende kom je vaak wel op de juiste verwoording van datgene wat je bedoelt

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:04

AmonRe schreef:

Dat heb ik ook gedaan, maar of zij het goed vinden geen idee :D :D :D

3 september sluit de inschrijving? En hoe snel krijg je dan iets te horen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 00:05

Ik hoorde het voor het springen toen pas een week van tevoren, kon ik op het laatste moment nog even vervanging regelen voor een avonddienst :+

Snap trouwens niet dat jullie zeuren over een uurtje rijden naar de locatie. Was voor de ORUN steeds 1 uur en een kwartier onderweg en voor springjuryopleiding tenminste 2 uur enkele reis. Gelukkig zit het er bijna op. Nog een stage en dan ben ik klaar! :j Was best leuk om naar Limburg en Gelderland te gaan, maar de reiskosten hakken er wel in :o

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 07:57

Ja, je moet er inderdaad veel voor over hebben. En het examen is nog veel verder reizen.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:33

ik heb mijn brief gister verstuurd. Jullie een idee wanneer je iets hoort of je uberhaupt naar het assement mag komen? Laten ze iederen komen op basis van de brieven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:35

3 sept (geloof ik) was de sluitingdatum.. Ergens in sept zal iedereen dus wel een brief krijgen met het vervolg..

Ik neem aan dat ze voor het assesment wel al een selectie maken?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:55

Ik wilde eigenlijk in 2011/12 versneld de Z cursus gaan doen.Dacht dat dat kon omdat ik met het examen dan 2 jaar L jury ben,maar die vlieger gaat dus niet op.
Balen,wil uiteindelijk GP jury worden maar tegen de tijd dat ik daar ben ben ik 93....
Trouwens:na het jureren nooit video's kijken,is altijd vanuit een andere hoek en daar kun je niet aan beginnen.
Te woord staan is prima,nooit in de verdediging gaan.Op dat moment was het dat waard in jouw ogen.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:57

Ik ben hopelijk ook van de partij :) . Ga me opgeven voor de B/L cursus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:58

Ik zou de video dus wel bekijken omdat ik heel slecht ben in proeven terughalen.. Als ik dan mbv de coupon niet meer zeker weet wat ik bedoelde, wil ik best die video ff zien, zodat ik het weer weet..

Ambre, hoelang jureer je nu IL?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:00

Nog maar net,maar die vraag kreeg ik met mijn intake en dit kwam er uit.Niet uit mij dus,want ik zou die video kijken en degene die mijn intake afnam zei:niet aan beginnen!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:47

Jij moet dus ook nog een jaar wachten Ambre.
Misschien wil ik me volgend jaar ook opgeven voor het IZ.

Ondanks dat onze cursusleider aangaf dat het niet gewenst is om de IM over te slaan.

IM en IZ worden toch om het jaar uitgeschreven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:50

Attitude schreef:
IM en IZ worden toch om het jaar uitgeschreven?

:j

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:51

Klopt idd Attitude.

Ik twijfel nog of ik de IM zal gaan doen. Ik heb zeker de ambitie en wil het heel graag... maar vanwege wat gezondheidsdingen zou het wel eens een beetje teveel kunnen zijn... het is toch weer aardig wat belasting toch weer... naast werken en paard verzorgen...