In de P&S van deze week staan al veel belangrijke wijzigingen genoemd. Dat is natuurlijk ter info aan de ruiters. Als de officials pas laat de nieuwe reglementen toegestuurd krijgen, vind ik wel een beetje slordig van de KNHS. Het zal maar zo zijn dat je ze slechts een paar dagen voordat je moet jureren, binnenkrijgt, en het dan nog eens helemaal uit moet gaan pluizen. Niet iedereen zit op bokt...
Ik vindt het er zonder plastron er niet uit zien, die hoort er bij. Blijf 'm lekker dragen.
Kabouterdans
Geplaatst: 07-03-10 10:47
Wedstrijdreglement dressuur per 1 april 2010 Reglementswijzigingen (deel II) P&S nummer 3 maart 2010 blz. 40. De inschalingstabellen worden gelijkgetrokken met die van het springen; dat betekent dat wanneer je met 2 verschillende paarden in bijvoorbeeld de klasse M2 geklasseerd bent geweest, ieder nieuw paard direct in die klasse mag worden uitgebracht. Rekening houdend met de leeftijdsbeperking.
Ik heb dus 2 paarden in het M2 met winst uitgebracht. Als ik het goed begrijp kan ik met het volgende paard kiezen tot aan de M2 waar ik begin met starten??
Het ligt er volgens mij wel aan in welke categorie de pony viel. Volgens mij mag je met een C-pony niet verder dan M2, en zijn de proeven van die klasse gelijk aan de proeven van de 'normale' L2, zoiets was het geloof ik. Dan kun je niet niet gelijk trekken met de M2 van de paarden.
Ik heb daar ooit met de KNHS over gebeld, Ik had Z2 gereden met een E pony en ook met mijn paard en mag dus idd t/m het Z2 starten in elke klasse, dus ook meteen Z2.. Mag nu dan geen B meer starten.
Ben benieuwd wanneer we de nieuwe reglementen krijgen..
Iemand enig idee wanneer dit jaar de bijscholing voor dressuurjury's is?
Even een heel andere vraag; Er was een tijdje geleden sprake van dat de rubrieken voor E-pony's zouden worden afgeschaft. Alle E-pony's zouden dan bij de paarden moeten starten, en de D pony's (ik dacht zelfs tot 1,50) en kleiner bij de pony's. Weet iemand of die plannen er nog steeds zijn, hoe het precies zit, en wanneer dit wordt ingevoerd?
Telstar2000
Geplaatst: 10-03-10 17:01
Inmiddels heb ik het nieuwe reglementenboekje van de KNHS ontvangen. Valt me niet tegen, toch nog redelijk op tijd.
Nee, is dus niet zo. De boekjes moeten we zelf aanschaffen. We moeten de oude reglementen leren, vanavond is het theorie examen. De nieuwe reglementen gaan 1 april in...
Hmm.. met plastron vind ik het voor de dressuur toch nog wel chick staan.. Maar dat is ieder zijn eigen idee. ik kan het erg goed begrijpen wanneer je deze niet meer draagt.