de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Appelflapje

Re: de mooiste fouten bij onoplettende jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:33

Haha, zo grappig om te lezen allemaal. :=

Heb zelf een keertje gehad dat ik op dressuurwedstrijd startte (officieel) met 'n manegepony. Moest een volte maken bij A, maar pony kon nog wel 'ns zijn bit vastpakken en ineens de andere kant opgaan. Dus die volte eindigde uiteindelijk ergens in een van de hoeken bij C. Ik helemaal lachen natuurlijk, maar wel zo snel mogelijk teruggestuurd.. Nooit meer iets van teruggezien op m'n coupon. :')

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:51

Haha wat leuk allemaal die verhalen! :')

Ik moest c-x-c galopperen en ik reed per ongeluk b-e-b. Had ik een 5 met als commentaar: te groot :')
En met mijn vorige paard moest ik m-x-k van hand veranderen, enkele passen middendraf. Paard vloog er echter vandoor en ik moest hem op de volte zetten om te remen en daarna waren mijn voorlezer en ik het even kwijt, dus ook nog een extra rondje gedraafd. Had ik gewoon en 6, zonder minpunten of commentaar. Dan ga je je toch afvragen waar de jury mee bezig was :=

Verder eigenlijk altjd heel correct beoordeeld! :)

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:55

Trouwens, af en toe letten die juryleden ook gewoon echt een tijdje echt niet op.
Was met m'n instructrice meegeweest op concours en die belde even naar de eigenaresse van het paard dat ze gereden had. Haha, ze waren echt gewoon 10 minuten in gesprek en daarna was 't ineens zo: 'hey, maarre.. ik moet ophangen, ben aan 't jureren' (en nog zo tegen d'r schrijfster: 'zet maar 6-en neer, was wel netjes toch? :')). :=

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:57

:= := _O-

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:59

Ik moest eens een paar jaar terug schrijven op een springwedstryd. In de barrage ging een man een volledig zelfbedacht parcour springen, wel foutloos. De jury riep al om 'en een foutloze barrage......' toen heb ik hem er maar even op gewezen dat ie weliswaar de 1e en de laatste goed sprong, maar dat ie de rest geimproviseerd had. 'Ohja, ik zie t', kreeg ik als antwoord.

Slaap lekker jury :Z

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:01

ik zou daar niet blij mee zijn, had je misschien wel veel hogere punten...

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:04

Ik dit weekend nog :=

Ik kon geen bal verstaan van mijn voorlezer, de muziek stond zó hard ! Ik moest gebrokenlijn in contra galop, dit verstond ik niet dus ik heb die oefening niet eens uitgevoerd :+ maar, ik kreeg wel een 4 ? hmm.. ik ging eigenlijk uit van een 0 want een oefening niet uitgevoerd hoort toch een 0 te zijn ? en helemaal met een selektie proef :=

Ik heb ook alleens gehad, dat er maar 28 punten in waren gevult op mijn coupon. kwaad dat ik was, maar ik was helaas al thuis. kan me gewoon 6 punten schelen ? Ik had wel een winstpunt, daarniet van maargoed. Ook een mailtje naar de vereniging gestuurd, gewoon aardig, maar wel dat ik het ontzettend slordig vond. Nóoit iets van terug gehoord, nog slordiger :r

Ohja, ook alleens met het afgroeten, mevrouw de jury was heeeeeel uitgebreid aan het praten, zonder het op te merken dat ik allang en breed naast haar auto stond. en als reactie 'oh ze is al klaar' ?! ze was nog maar bij punt 9 en de rest moest ze nog in vullen ! terwijl ik erbij stond, dus dat was wel mooi. Nou dit vind ik absoluut niet kunnen, dat heb ik haar ook eventjes duidelijk gemaakt toen de coupon volledig was ingevuld :+ uiteindelijk 196 punten, ik denk dat ze niet laag heeft durven te punten terwijl ik erbij stond.

Bah, jury's ....

Loves_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:18

Ik heb het ook al een keer meegemaakt dat ze 1 cijfer waren vergeten.
Maar zag het pas toen ik thuis was.
Echt balen vond ik dat.
Had ik er achter aangebeld zijden ze dat ze het even gingen nakijken en terug zouden bellen.
Maar nooit meer teruggebeld echt slordig vondt ik dat! :(

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:22

Dat lijkt me echt heel vervelend, als ze cijfers vergeten! Ik heb wel een keer een cijfer teveel gehad ( :+) maar die heeft het secretariaat er toen niet bijgerekend.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:23

Ik had het afgelopen zondag nog in een L1 proef. B afwenden, E linkerhand. ik met m'n stomme kop bij E naar rechts. m'n voorlezer stond echt van, uuuh links!! toen maar bij de H een rechtsomkeerd gemaakt. Kreeg ik voor die oefening gewoon een 7. vond het een beetje raar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:23

Appelflapje schreef:
Trouwens, af en toe letten die juryleden ook gewoon echt een tijdje echt niet op.
Was met m'n instructrice meegeweest op concours en die belde even naar de eigenaresse van het paard dat ze gereden had. Haha, ze waren echt gewoon 10 minuten in gesprek en daarna was 't ineens zo: 'hey, maarre.. ik moet ophangen, ben aan 't jureren' (en nog zo tegen d'r schrijfster: 'zet maar 6-en neer, was wel netjes toch? :')). :=

dan had ze voor de gehele proef 6en moeten geven als ze 10 minuten belt....

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:26

haha, moet je voor de lol eens naast de jury gaan zitten schrijven, hihi..ik heb regelmatig de jury moeten wijzen op het feit dat er een andere proef wordt gereden dan hij voor zich had, dat iemand bij c de verkeerde kant op was gegaan etc, hihi

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:27

Cijfers vergeten hoeft geen grote consequenties te hebben. Vaak wordt er toch uitgegaan van 6-en, dus dan scheelt het je hooguit 1 of 2 punten in voor- of nadeel.

Ik heb vooral meegemaakt dat Z-juryleden niet zagen dat mijn paard zijn wissels consequent nasprong.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:28

Vriendin van mij rijd B Paarden, dat was toen de 2e keer.
Dat paard heeft ZZ-Zwaar gereden dus kent vliegende galopswissels, dat paard wisselt vaak op de rechtergalop doordat mijn vriendin iets scheef zit.
Dus paard wisselt, binnen 1 pas vliegend terug gewisseld, jury had het niet gezien. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:29

SuusKiiss schreef:
Vriendin van mij rijd B Paarden, dat was toen de 2e keer.
Dat paard heeft ZZ-Zwaar gereden dus kent vliegende galopswissels, dat paard wisselt vaak op de rechtergalop doordat mijn vriendin iets scheef zit.
Dus paard wisselt, binnen 1 pas vliegend terug gewisseld, jury had het niet gezien. :D

haha misschien wist de L-jury niet eens wat ie deed hahahaha

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:37

Appelflapje schreef:

Ik snap eindelijk waarom mensen soms 6jes coupons terugkrijgen zonder commentaar :+

Nannes schreef:
Ik had het afgelopen zondag nog in een L1 proef. B afwenden, E linkerhand. ik met m'n stomme kop bij E naar rechts. m'n voorlezer stond echt van, uuuh links!! toen maar bij de H een rechtsomkeerd gemaakt. Kreeg ik voor die oefening gewoon een 7. vond het een beetje raar :+

Ik maakte precies dezelfde fout :+ Helaas kreeg ik wel -2. Maar dat had ik dan wel liever dan dat ze 't niet zag. Want nu heeft het me een 2e winstpunt gescheeld,
dus denk ik de volgende keer wel 2 keer na. :)

Maar ik vind 't echt niet kunnen dat een jury gewoon totaal niet zit op te letten. Kijk, als je een tijd achter elkaar in een auto zit snap ik wel dat je soms heel even wordt afgeleid, maar bewust zitten bellen vind ik echt niet kunnen..

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:41

en ik vroeg het later nog aan de schrijfster. die had de jury erop gewezen van ik verkeerd ging. maar ze had het niet gezien zei ze 8)7 ook raar dat ze dan geen 6 geeft ipv een 7

*edit: typefoutje!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:46

Officieel moet een jury bij een gemist onderdeel niet "zet maar een 6-jee neer, ging wel netjes toch?" scoren, maar het gemiddelde cijfer van de proef tot dan aan toe. Is dit gemiddeld een 5, dan krijg je een 5 voor je onderdeel, is het gemiddeld een 7 dan behoor je een 7 te krijgen voor het "niet waargenomen" onderdeel. Is echter wel een schatting.
Best lompe voorbeelden, die hier en daar aan bod komen... wel grappig!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:17

Ja, ik weet ook niet precies hoe het daar precies ging hoor, heb het telefoongesprek niet helemaal gehoord, maar dat vertelde m'n instructrice gelijk daarna aan mij (zat er wel naast). ;) Dus misschien heeft ze tussendoor ook wel gewoon af en toe echte cijfers genoemd, dat weet ik dus niet. :=

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:46

Ik had begin dit jaar eens serieus last van de wet van Murphy op concours :+ Paard deed moeilijk met vertrekken, hoofdstel stuk gesleurd, startuur noodgedwongen moeten wijzigen, enfin, tegen de tijd dat ik goed en wel geïnstalleerd was met een (geleend)hoofdstel had ik nog 10 minuutjes om mijn paard in te rijden. Het beste van maken dan maar, dus vol goeie moed de witte hekjes in. Op een gegeven moment moest ik bij de B links aangalopperen, halve grote volte in galop, E hoefslag volgen en middengalop tot de hoek. Was buiten mijn paard gerekend - van B tot E heeft hij een soortement mislukte hogeschoolsessie ten beste gegeven: steiger - bok - steiger - bok - steiger - bok - ... Bij de E was ik zo kwaad dat mijn middengalop er wel héél vlotjes uit kwam. 8-)
Even later moesten we dezelfde oefening in de andere richting doen. Netjes aangegaloppeerd op de letter, rustig verzameld arbeidsgalopje tot de hoefslag, mooi verruimd en terug verzameld...
Eerste galop: gemiddeld cijfer een 9 (grenskampioenschap dus twee jury's) - tweede galop: gemiddeld een 4
Nu vraag ik jullie...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:50

niet van mij, maar van mijn moeder!
Haar paard was altijd erg nerveus op wedstrijd,
en die sprong dan wel eens aan in de verkeerde galop.
Alleen de jury zat best hoog, en kon dus eigenlijk de C niet zien,
dus H - C aangaloperen, en die ging fout,
dus mijn moeder maakte bij C dan maar een mooi changementje :D
Meneer kan alle trucjes haha. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:50

Irma_Maandag schreef:
Officieel moet een jury bij een gemist onderdeel niet "zet maar een 6-jee neer, ging wel netjes toch?" scoren, maar het gemiddelde cijfer van de proef tot dan aan toe. Is dit gemiddeld een 5, dan krijg je een 5 voor je onderdeel, is het gemiddeld een 7 dan behoor je een 7 te krijgen voor het "niet waargenomen" onderdeel. Is echter wel een schatting.
Best lompe voorbeelden, die hier en daar aan bod komen... wel grappig!

Die theorie heb ik echt nog nooit gehoord.. :n

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:25

Ja hoor, dat is echt zo, wat Irma zegt. Heb ik ook te horen gekregen op jurycursus. Stel dat iemand alleen maar 7-en of 8-en heeft gereden tot dan toe, kun je niet opeens een 6 geven omdat jij een onderdeel gemist hebt. Idem met een 5. Je moet in het gemiddelde blijven.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:31

Best wel balen, als de proef niet zo goed gaat, maar je dan wel eindelijk een super gebroken lijn rijdt. Dan krijg je alsnog geen goed cijfer :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:34

Hmm ... zou wel heel sterk zijn, als net dat gemiste onderdeel als enige van de proef super gaat. Er gaan dan vaak al wat mis in het algemene beeld als je alleen maar 5-en rijdt (bv. aanleuning) dus dat zal nooit op maar 1 onderdeel verbeterd zijn ;)