Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Oké vooruit, een enkele keer zit er een meneer of mevrouw die er geen kaas van gegeten heeft, maar over het algemeen vind ik dat een groot deel van de combinaties niet hebben te klagen over de manier van punten. In tegendeel, ik zie eigenlijk vaak genoeg proeven waarvan ik geen winst zou verwachten, maar die toch met ruime punten naar huis gaan.
.

Sanniej_ schreef:Ja het is inderdaad als je je paard goed rijdt moet je ook punten krijgen. En dan is er niets strengs aan.
Maar moet wel zeggen dat ik jury`s in de B vaak wel streng vind.
Heb er al aardig wat meegemaakt, mijn bijrijdster en pony kregen dan echt min punten voor dingen dat ik denk moet je dat in de B voor elkaar hebben?? Geef toch iedereen een gelijke kans.
De laatste keer heb ik de 2 proeven voor haar gezien en haar proef. Heb ik gewoon zitten vergelijken en die andere sneden hoeken af en maakte hun figuren rommelig af. En die zaten voor mijn bijrijdster in de prijsuitreiking, terwijl zij haar figuren dan netjes gemaakt heeft. Maar iets minder middendraf toont en soms de verkeerde galop maar dan ook wel hersteld.
Dit vind ik dan wel raar en neem ik de jury ook wel kwalijk.
Merendeels ligt het echt aan de ruiter en niet aan de jury.
Maar ik merk ook dat mijn bijrijdster + pony veroordeeld worden omdat zij met der 19 jaar een welsh A rijdt.
Alleen laatst niet op een onderlinge wedstrijd harstikke leuk ze had hoge punten, en me nichtje (kleiner en jonger) op deze pony had een laatste plaats. En ook terrecht, dus het kan wel!
omdat het er daar in ene wel streng aan toe gaat. LadyLynn schreef:KiWiKo schreef:ik heb 5 jaar lang voor een handelsstal paarden uitgebracht............ vanponnie tot vol papier KWPN...... elk weekeinde had ik een stuk of 6 mee op concours
het ligt niet aan de jurie........... het is jouw rijden........ PUNT
oh ja sorry, was even vergeten dat jij al zooooveel paarden uitgebracht had, voor iedereen...
sorry, was vergeten dat jij de totilas bent van bokt, en ik de haflinger...
Ik vind dat ruiters makkelijker naar anderen of omstandigheden wijzen dan naar zichzelf.
Zirano schreef:Maar fijn is het wel als een jury durft te jureren dus een 3 maar ook een 8 als je dat verdient.
Muga schreef:Urielle, ik ben met je eens dat iedereen een proef mag rijden en dat je voor jezelf rijd. Het kan iedereen gebeuren dat een proef een keer minder gaat. Maar ik ben wel van mening dat je daar dan ook voor uit moet komen. Juist wanneer een proef minder gaat door wat dan ook, vind ik het de kracht van de ruiter om daar ook eerlijk over te zijn.
Niet alle bovengenoemde excuusjes gebruiken maar gewoon het lukte niet we hadden onze dag niet... ipv de jury dit, de ring dat en bedenk er nog maar wat.
Sjonniej schreef:Zirano schreef:Maar fijn is het wel als een jury durft te jureren dus een 3 maar ook een 8 als je dat verdient.
Maar veel proeven kun je gewoon niet anders beoordelen als met 5-6-7. Alles gaat ongeveer wel goed, er gaat niet echt iets heel fout, soms een klein slordigheidje, maar er gaat ook geen onderdeel goed genoeg voor een 8. Tsja, dan kun je niet anders dan 5-6-7 geven, maar de meeste proeven worden wel zo gereden.
KarinvdM schreef:Het komt ook regelmatig voor dat ik ook geen enkele 7 op een protocol kwijt kan, helaas.
En je komt ook vanzelf weer een jury tegen die je weer meer punten geeft dan verdient. Sjonniej schreef:KarinvdM schreef:Het komt ook regelmatig voor dat ik ook geen enkele 7 op een protocol kwijt kan, helaas.
Maarja, om een slechte proef nu met allemaal 3en naar huis te sturen is ook weer zo wat, met 4en en 5en wordt het ook wel duidelijk dat het niet goed was.