Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TolineS schreef:nou,mijn vorige paard sprong ook wel eens verkeerd aan en daar heb ik nooit een onvoldoende voor gehad voor zover ik me kan herinneren ... vind het wel erg streng hoor, kom op meiden, als je toch meteen hersteld , en het ook netjes doet.. HEt is de B hoor..Ik blijf erbij dat als je het hele figuur dom doorrrijd in de verkeerde galop dan is het absoluut terecht, maar bij meteen herstel????
Tja.... Het is idd een jury sport, ik sprak zaterdag een jurylid die ik ken over de kwestie en die zei dus dat het idd op de manier zoals ik meteen herstelde gewoon voldoende waardig was...Ook zij zei , het is de B...

Needje schreef:Ik denk zelf dat het geen voldoende mag zijn. Maar weet wel dat aan het begin van de nieuwe proeven verteld is dat in zo'n geval iemand best nog op een 6 kon uitkomen. Als er gelijk en netjes gecorrigeerd werd, binnen de 2 letters waar het tussen gevraagd wordt.
(dat was op de introductie van de nieuwe proeven dat dat verteld werd! Apart dat juryleden nergens van weten)

Dat vond ik toen wel leuk dat ik toch nog wat te horen kreeg dat ik het zo snel had opgelost.Women schreef:Ik heb niet alles gelezen... Maar ik vind de TS een beetje onredelijk.
Voorbeeld...
Je moet aangalopperen in de rechter galop en daarna E-B-E grote volte.
Situatie 1; Je paard springt verkeerd aan, je corrigeerd niet, pas halverwege de volte een ook slordig. --> Twee onvoldoendes, is heel redelijk omdat je twee oefeningen niet goed uitvoerd. Je springt niet goed in galop aan en je rijdt de volte in een andere 'gang' dan gevraagd.
Situatie 2; Je paard springt verkeerd aan, je corrigeert hem netjes voor je de volte instuurt --> een onvoldoende en een voldoende. Je deed met het aangalopperen niet wat gevraagd werd, dus een onvoldoende. Maar omdat je netjes herstelde en dus netjes de volgende oefening in rijdt, krijg je een voldoende voor de volte.
Lijkt me allemaal niet meer dan eerlijk. Een B klaar paard moet gewoon in de goede galop aan kunnen springen. Kan ie dat niet? Dan weet je dat van hem, en moet je jezelf afrekenen dat je het hem niet geleerd hebt nog of dat je mss een verkeerde hulp hebt gegeven of hem niet netjes voorbereid hebt op het gevraagde.
Ik vind dat de jury hierbij volledig in zn recht staat door de TS een onvoldoende te geven voor de fout die ze heeft gemaakt.
Had de jury hiervoor een voldoende gegeven, zonder -2 of een aanmerking was het in mijn ogen een niet capabele jury geweest.
En hoe de TS reageerd, is in mijn ogen onterecht tegen over de jury. Er zijn juryleden die wel voldoende punten bij fouten, maar ja... Daarom rijden er ook zoveel L ruiters die het niveau nog niet onder de knie hebben.
En als je niet met een jurysport om kunt gaan... Moet je wat anders kiezen.