Bijscholingsavonden 2009 IL en IM, jullie mening?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:02

TeeGee schreef:
Gister ook naar Assen geweest.

5 paarden op stang en trens, waarvan 1 fries. 1 M1 en 2 B/L paarden. En 3 keer was Adelinde de amazone. Niet echt een heel realistisch beeld.

Die 3e verzin je erbij.

Ik ben trouwens weer bevestigd in mijn vermoeden dat deze bijscholingen (in welke vorm dan ook) volledig nutteloos zijn. De cursusleiding heeft ruim voldoende "drive", daar ligt het niet aan. Maar hoe het wél moet........ ik heb echt geen flauw idee. Echt volledig kansloos.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:19

@CGJ12; helemaal mee eens, t was weer compleet nutteloos (ja op een paar leuke paardjes kijken na, maar daarvoor hoef je vast niet helemaal naar Assen te tuffen...)

Ik heb ook echt Adelinde 3x zien rijden, of ze had een hele goeie stand-in of tweelingzus! :D :D (of ik heb zitten dromen de hele tijd haha)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:10

Tizzy1 schreef:
@CGJ12; helemaal mee eens, t was weer compleet nutteloos (ja op een paar leuke paardjes kijken na, maar daarvoor hoef je vast niet helemaal naar Assen te tuffen...)

Ik heb ook echt Adelinde 3x zien rijden, of ze had een hele goeie stand-in of tweelingzus! :D :D (of ik heb zitten dromen de hele tijd haha)

Dát zal het zijn!
Vandaar ook het grote verschil in houding en zit. Op de vos een 7 (met een zes op de tribune), met de bruine later een 8 of 9.
Ik dacht al, waar komt dat verschil toch weg, maar nú weet ik het. Ik vond het ook al zo raar.

Maar het blijft me echt een raadsel waar je dan die derde vandaan tovert...... :?

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:13

met de vos een 8 op houding en zit en met de bruine een 9!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:26

Alanta schreef:
met de vos een 8 op houding en zit en met de bruine een 9!

Tóch dus een tweelingzus... ;)

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:43

Nu dan de hamvraag 8-) ... wie was dan de amazone op paard nr 6, die zwarte op s&t? Was t stiekum dus haar tweelingzus (in mijn beleving had diegene ook een blauw poloshirt aan en een blonde paardestaart...) of... hoe dan ook diegene had een 6 voor houding en zit, moet dus wel die tweelingzus zijn geweest :D :D

Volgens mij had ze met zowel de vos als de bruine een 8 voor h&z, en voor rijvaardigheid en eff vd hulpen een 9, zo zie en krijg je ze niet in een gemiddelde B/L ring ;)

Was jij er ook CGJ12? Of ga je naar de Z bijscholing?

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:31

De nr 6 was Mirjam Hollander met haar prachtige Gribaldi afstamming.

Toch echt geen tweelingzus....ze had wel een poloshirt maar geen blonde staart en heeft een iets ander postuur dan Adelinde.

Maar wel een compliment voor Mirjam, dat ze wordt aangezien voor Adelinde!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:52

Waarschijnlijk dan toch in de war met Mirjam. :+

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:54

Denk t dan ook! :D Verschrikkelijk mooi beest trouwens die van Mirjam!!! :~

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:34

Tizzy1 schreef:
Was jij er ook CGJ12? Of ga je naar de Z bijscholing?

Een vage kennis | Weet niet

Rovinia schreef:
De nr 6 was Mirjam Hollander met haar prachtige Gribaldi afstamming.
Toch echt geen tweelingzus....ze had wel een poloshirt maar geen blonde staart en heeft een iets ander postuur dan Adelinde.

Iets

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:45

:=

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:49

Eerlijk gezegd vond ik dit een aanfluiting van een bijscholing. Springschoenen om, 4 witte bandages en minstens 6 paarden werden gereden op stang en trens en die zie ik NOOIt in een B proef of mis ik iets? ;)
En die 6 voor houding van Adelinde op de vos tja eerlijk gezegd was ik het wel stiekum eens met de tribune ik vond dat ze wel erg zat te hotsen bonken op haar paard en ik zag verschillende mensen haar nadoen op de tribune :D . Zag er wel komisch uit. Met de laatste zat ze heel netjes!!
Koffie en thee had ook wel wat goedkoper gekund!!! ;( Er komen vast niet elke dag een grote groep op visite......

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:13

macke schreef:
Eerlijk gezegd vond ik dit een aanfluiting van een bijscholing. Springschoenen om, 4 witte bandages en minstens 6 paarden werden gereden op stang en trens en die zie ik NOOIt in een B proef of mis ik iets? ;)
En die 6 voor houding van Adelinde op de vos tja eerlijk gezegd was ik het wel stiekum eens met de tribune ik vond dat ze wel erg zat te hotsen bonken op haar paard en ik zag verschillende mensen haar nadoen op de tribune :D . Zag er wel komisch uit. Met de laatste zat ze heel netjes!!
Koffie en thee had ook wel wat goedkoper gekund!!! ;( Er komen vast niet elke dag een grote groep op visite......

Slaat helemaal nergens op: Wat maakt het voor de gangen uit dat er met bandages en springschoenen wordt gereden? Het gaat toch om de beoordeling van de gangen. Kan jij die niet beoordelen omdat er met beenbescherming wordt gereden? Wees blij dat er nog mensen zijn die voor willen rijden want dat gezeik van die juryleden die het allemaal heeeeeeeel goed weten wordt je ook niet helemaal goed van!

Volgens mij ben jij de tel ook kwijt geraakt want er waren in ieder geval zowiezo 3 met gewone trens en het totaal aantal was vlgs mij 8.

Die zes heb ik even niet op gelet, maar waarom heb jij dan niets gezegd? DAAR is dus die bijscholing voor zodat je het kunt zeggen, maar goed het blijkt wel weer dat de meningen in het publiek erg rommelen, maar niet naar voren worden gebracht!

Misschien is dit je kans en moet jij het maar eens een keer organiseren. We gaan er vanuit dat het dan allemaal goed komt!!

sorry hoor, maar hier wordt ik dus even helemaal kotsmisselijk van!! Sloven ze zich uit om het leuk te maken krijg je dit weer! BAH

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 00:15

Iemand die Adelinde een 6 durft te geven (niet eens op het effect van de hulpen, maar puur op de houding) MOET elk weekend nagenoeg elke ruiter een 3 of lager geven. Zo simpel is het. Al was het alleen al voor het overtollige vetpercentage.....
Ik ga duidelijk eerder met de 10 mee, dan met de 6. En dan maakt het mij weinig uit op welk paard ze rijdt en op welk niveau.

Wie er anders over denkt moet het zelf maar weten. Zo als gezegd, aan die bijscholing is geen eer te behalen. Het werkt zelfs contra-productief als je het mij vraagt. Velen komen met een vooroordeel, en gaan er zelfs met twee weer huiswaarts. |o
En dan zélf waarschijnlijk nog rijden/africhten als krant ook.........de goeden uitgezonderd, maar die zijn op één hand te tellen. Ik kwam in ieder geval maar tot vier.

Vonkie2009

Re: Bijscholingsavonden 2009 IL en IM, jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 08:10

idd maar het blijkt wel weer dat Macke bijvoorbeeld wel vindt dat het een zes moet zijn, maar lekker de lippen op elkaar houdt naar Wim Ernes en Monique Peutz (omdat ze niet af willen gaan...) en dan iemand anders het vuile werk op laat knappen. ALS je dat dan vindt dan moet je dat ook durven zeggen en niet achteraf lopen banketstaaf op bokt! Is vast een zwartkijker!!!
In ieder geval wel fijn dat Wim en Monique er weer veel tijd in hebben gestoken (en de ruiters en amazones) en dit weer terug horen!

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:20

Jammer Oversized, ik heb wel degelijk met Wim hierover gesproken!!!! Maar het punt is dat het heel leuk is om Adelinde en jij niet te vergeten aan het werk te zien. Maar als ik de volgende dag een B combinatie in de ring krijg kan ik dez NIET met jullie vergelijken. De africhting, het presenteren van hun kunnen ligt op B nivo. Ze rijden nog geen Z omdat ze (nog) niet zover zijn daar is dez klasse voor . Combi's die wel goed en beter zijn zullen sneller doorstromen, het is de bedoeling dat je als jurylid de mensen vooruit helpt, niet achteruit.
Het is makkelijker om een goede combinatie in wat voor een klasse te beoordelen dat mindere/ slechte combi's. Moet je de slechte de ring uitsturen??? Zeggen rot maar op met je beestje want je wordt nooit een Anky of Adelinde?? 80 % zullen nooit de top halen, maar hopen wel dat ze een leuke proef in hun eigen kunnen zullen rijden. Dit plezier wil jij om zeep helpen?? De paarden handel en wandel is voor 80% gebaseerd op deze mensen'.
Daarom zou het ook goed zijn geweest om pure B /L combinaties bij een bijscholing te hebben en natuurlijk mag er een Adelinde of Grieteke tussen zitten.
Kan je het verschil in africhting zien.........
En Adelinde heeft misschien niet de mooiste zit zeker niet bij haar eerste paard bij de tweede zat ze veel stiller en zag het er mooi en vloeiend uit.
Ook dit is door mij gemeld. Trouwens vind ik niet dat Wim of Monique aangevallen moet worden!!!! Zij gaven deze scholing goed en had voor mij meer waarde voor mijn eigen rijden. Maar het gaat om de manier waarop de knhs ons iets voorlegt. De Z jury leden gaan de Young Riders beoordelen, dit vind ik veel meer en dichterbij het Z nivo leggen dan B en ZZ zwaar ........
Jij mag nu...

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:48

macke schreef:

Niet goed opgelet dus, Adelinde had met de vos een 8 op houding en zit en met de bruine een 9 !!!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:11

Nou Macke, in het Z krijg ik over het algemeen ook geen combinaties on de ring van EK nivo hoor. :D
Maar ik vind het wel leuk om ook eens echt goede combinaties te zien, dan zie je (hopelijk) ook eens wissels en andere oefeningen voor een 8 of een 9.
Bovendien vind ik het goed dat ze ook eens betere paarden laten zien. Die 5jes en 6jes beesten zie je genoeg in de ring. Vaak krijgen de beteren in werkelijkheid niet de punten die ze vaak wel verdienen... Er zijn juryleden die Vivaldi Totilas nog met 3x een 6 op de basisgangen naar huis zouden durven sturen. :=

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:55

macke schreef:
Jammer Oversized, ik heb wel degelijk met Wim hierover gesproken!!!! Maar het punt is dat het heel leuk is om Adelinde en jij niet te vergeten aan het werk te zien. Maar als ik de volgende dag een B combinatie in de ring krijg kan ik dez NIET met jullie vergelijken. De africhting, het presenteren van hun kunnen ligt op B nivo. Ze rijden nog geen Z omdat ze (nog) niet zover zijn daar is dez klasse voor . Combi's die wel goed en beter zijn zullen sneller doorstromen, het is de bedoeling dat je als jurylid de mensen vooruit helpt, niet achteruit.
Het is makkelijker om een goede combinatie in wat voor een klasse te beoordelen dat mindere/ slechte combi's. Moet je de slechte de ring uitsturen??? Zeggen rot maar op met je beestje want je wordt nooit een Anky of Adelinde?? 80 % zullen nooit de top halen, maar hopen wel dat ze een leuke proef in hun eigen kunnen zullen rijden. Dit plezier wil jij om zeep helpen?? De paarden handel en wandel is voor 80% gebaseerd op deze mensen'.
Daarom zou het ook goed zijn geweest om pure B /L combinaties bij een bijscholing te hebben en natuurlijk mag er een Adelinde of Grieteke tussen zitten.
Kan je het verschil in africhting zien.........
En Adelinde heeft misschien niet de mooiste zit zeker niet bij haar eerste paard bij de tweede zat ze veel stiller en zag het er mooi en vloeiend uit.
Ook dit is door mij gemeld. Trouwens vind ik niet dat Wim of Monique aangevallen moet worden!!!! Zij gaven deze scholing goed en had voor mij meer waarde voor mijn eigen rijden. Maar het gaat om de manier waarop de knhs ons iets voorlegt. De Z jury leden gaan de Young Riders beoordelen, dit vind ik veel meer en dichterbij het Z nivo leggen dan B en ZZ zwaar ........
Jij mag nu...

Dank u, ik zal het als compliment beschouwen :D . Feit blijft echter dat ik echt nog maar net M1 ben gestart met dat paard. Dat was qua punten nog niet eens nodig maar had een achterliggende reden dat de M1 's morgens werd verreden op een wedstrijd en de L2 's middags en ik 's middags aan het werk moest. Ik vond hem eigenlijk nog niet klaar, maar goed het was even niet anders, ik wilde deze wedstrijd graag rijden. Ik rijd dus eigenlijk nog maar net boven L-niveau. Dat ik erop zit moet niet uitmaken. Ik heb juist hem meegenomen omdat dit dichter bij het niveau ligt en omdat hij er een hoop van kan leren (en ik ook). Trouwens was de bijscholing tot juryleden M en dat is dan toch geen probleem?
Het is in de werkelijkheid dus best zo dat wij starten in de door jullie te beoordelen klassen. Dat je dan een "echte" B-L ruiter direct eruit moet zetten is dus onzin. Het was juist erop gebaseerd dat jullie ook een paard die minder werd voorgesteld wel kunnen beoordelen op de kwaliteit van het paard dus positief in plaats van alles naar beneden te punten, ook al is er het een en ander in de proef mis gegaan. Zoals je hebt gemerkt zijn er nog genoeg jury-leden die NIET kunnen zien of een paard een goede of slechte gang heeft en dan maar alleen zesjes geven ook al kan het cijfer eigenlijk een 9 zijn (positief bekeken) daar was deze bijscholing voor bedoeld. Het gaat er dus niet om iemand te vergelijken, maar de beoordeling van de laatste cijfers niet enkel op het niveau van de ruiter/amazone af te stemmen maar ook op de kwaliteit van het paard.

Er wordt steeds gemopperd over mensen met stang en trens, maar wat is het verschil in kwaliteit van de gangen als het paard en stang en trens in zijn mond heeft of een gewone trens? Ik zou eerst ook nog een ander paard meenemen, maar we hebben gekozen voor de pony omdat dit wel belangrijk was. Als ik dat andere paard had gereden had ik hem ook op trens gereden, maarrrrr dat paard was wel ZZ-L. Hadden jullie dan gezeurd?

En jij had het over de witte bandages en springschoenen.... Ik houd mijn paard graag heel. Hij heeft erg weinig ervaring en heeft nog heel weinig gezien. Voor hetzelfde geld sta ik bij jullie op de tribune tussen de tafeltjes :P , maar dat weet ik niet want ik heb dat paard nog maar sinds eind april. Als ik de mogelijkheid krijg om mijn paard goed te beschermen dan doe ik dat en dat maakt naar mijn inziens geen verschil met zijn gangen. Rijd jij thuis onbeschermd of doe je ook beenbescherming om? Ik rijd ALTIJD met bescherming dus als ik voor een dergelijk iets de mogelijkheid heb toch met bescherming te rijden doe ik het. Trouwens als het in de ring zou mogen zou ik ook beenbescherming om doen ;)

ps: Z-juryleden en Young Riders is ook echt nog wel een verschil hoor. Young Riders is Prix St George niveau dat ligt ook 3 klassen hoger dan de Z. :D

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:56

KarinvdM schreef:
Bovendien vind ik het goed dat ze ook eens betere paarden laten zien. Die 5jes en 6jes beesten zie je genoeg in de ring. Vaak krijgen de beteren in werkelijkheid niet de punten die ze vaak wel verdienen... Er zijn juryleden die Vivaldi Totilas nog met 3x een 6 op de basisgangen naar huis zouden durven sturen. :=

en dat bedoel ik dus.... :j

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 00:28

@oversized, wat een geweldig paard heb jij! Al had ik op cc maar 3 combi's zoals jij in de ring dan was ik al blij :D
En ik was echt verbaasd dat jij dit paard pas sinds kort in de M rijd!
Tuurlijk heb je wel eens paarden zoals die van jou in de L1/L2 in de ring maar... die zie je echt maar een paar keer omdat ze dan al teveel wp's hebben :D (en terecht ook).

De juryleden die standaard 6-en voor de gangen durven geven snap ik echt niet... Ik vind het juist jammer om 6-en en soms 5-en te moeten geven voor een gang.

Moet trouwens eerlijk zeggen dat mn buurman me aan t eind vertelde dat Adelinde dus mee had gereden, ik herken haar niet eens zo met paardestaart en poloshirt :D (dus heb ik onbevooroordeeld mn punten kunnen geven aan haar, al heb ik haar laatste paard overgeslagen, dat waren duidelijk alleen maar 8-ens en 9-ens :)))

SittingB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 04:01

Bijscholing is goed als de bijscholers ook zijn bijgeschoold

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:28

Tizzy1 schreef:
@oversized, wat een geweldig paard heb jij! Al had ik op cc maar 3 combi's zoals jij in de ring dan was ik al blij :D
En ik was echt verbaasd dat jij dit paard pas sinds kort in de M rijd!
Tuurlijk heb je wel eens paarden zoals die van jou in de L1/L2 in de ring maar... die zie je echt maar een paar keer omdat ze dan al teveel wp's hebben :D (en terecht ook).

De juryleden die standaard 6-en voor de gangen durven geven snap ik echt niet... Ik vind het juist jammer om 6-en en soms 5-en te moeten geven voor een gang.

Moet trouwens eerlijk zeggen dat mn buurman me aan t eind vertelde dat Adelinde dus mee had gereden, ik herken haar niet eens zo met paardestaart en poloshirt :D (dus heb ik onbevooroordeeld mn punten kunnen geven aan haar, al heb ik haar laatste paard overgeslagen, dat waren duidelijk alleen maar 8-ens en 9-ens :)))

THANXXXXX :D :D :D je snapt vast wel dat ik er hardstikke blij mee ben!

Dat klopt uiteraard maar dan is het dus wel zo dat je die punten ook moet durven geven en dat schort er bij sommige juryleden nog wel aan.

Er waren meer mensen die niet hadden gezien dat het Adelinde was en dat maakt de beoordeling juist beter in mijn ogen. Het moet niet uitmaken wie er op het paard zit. (al weet ik heus wel dat het op de reguliere wedstrijden echt wel een verschil maakt wie er op een paard zit ;) )

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:05

[quote="oversized"][quote="macke"]
een 9

En jij had het over de witte bandages en springschoenen.... Ik houd mijn paard graag heel. Hij heeft erg weinig ervaring en heeft nog heel weinig gezien. Voor hetzelfde geld sta ik bij jullie op de tribune tussen de tafeltjes :P , maar dat weet ik niet want ik heb dat paard nog maar sinds eind april. Als ik de mogelijkheid krijg om mijn paard goed te beschermen dan doe ik dat en dat maakt naar mijn inziens geen verschil met zijn gangen. Rijd jij thuis onbeschermd of doe je ook beenbescherming om? Ik rijd ALTIJD met bescherming dus als ik voor een dergelijk iets de mogelijkheid heb toch met bescherming te rijden doe ik het. Trouwens als het in de ring zou mogen zou ik ook beenbescherming om doen ;)

ps: Z-juryleden en Young Riders is ook echt nog wel een verschil hoor. Young Riders is Prix St George niveau dat ligt ook 3 klassen hoger dan de Z. :D[/quote
Oke ik rij zeker met 4 bandages om, geen springschoenen (want springen mag hij niet :D ) en als ik achter bescherming in de proef mag gebruiken doe ik het direct....
Ik ken Vonk nog uit de tijd dat hij nog een ECHTE man was, leuk om hem terug te zien... En dat je dat met bescherming rijdt oke. Maar ik wil zo graag ook B/L ruiters in de ring omdat ook daar veel discussies over zijn. Zeker in de opleiding tot jurylid wordt je veel verteld , maar ik merk dat bij veel mensen daar weinig van blijft hangen. En deze gaan ook een Totilas weinig punten geven als de overbuuf erop zou zitten, maar deze mensen geven hoge punten als Anky oid op het kedje van de buurt zou zitten die strompelend de baan binnen komt. Snap je het nog??
Dat was voor mij netzo als Het moment dat Adelinde de baan in komt, mijn mede jurylid raakte compleet in katzwijm toen ze zag dat zij binnenkwam....
Oh ik geef haar gelijk een 9 voor alles die rijdt ZO goed, oke maar ze was nog geen stap binnen de bak het paard zou aan 4 benen lam kunnen zijn al bokkend door de ring enz enz maar zij geeft bij voorbaad al een 9 en dat is tja.....
Toch vind ik Z1 en Z2 paarden (ook al moeten ze nog verzameld enz zijn ) dichterbij een Prix St Georg staan dan een groen B paard en een Z2 of ZZ zwaar paard.

Ps. Die 6 voor ALLEEN de houding van Adelinde was misschien profocerend, maar wie weet deed ze het expres om te kijken of men wel wat daarover durfde te zeggen. Het 2e paard was gewoon stukken beter om te zien en ze zat heel stil en rustig.....

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:46

macke schreef:
Oke ik rij zeker met 4 bandages om, geen springschoenen (want springen mag hij niet :D ) en als ik achter bescherming in de proef mag gebruiken doe ik het direct.........

Ik doe dus de springschoenen juist om voor de bescherming van de ballen van zijn voeten, dan kan daar in ieder geval niets mee gebeuren (ben er zuinig op dat begrijp je!) van mij mag hij ook niet springen maar goed je weet maar nooit wat er gebeurd tijdens zo'n cursus ;)

macke schreef:
Ik ken Vonk nog uit de tijd dat hij nog een ECHTE man was, leuk om hem terug te zien... En dat je dat met bescherming rijdt oke.
maar daar viel je in je eerste reactie wel over....
En uhhhhhh is hij nog net zo mooi????? :o

macke schreef:
Maar ik wil zo graag ook B/L ruiters in de ring omdat ook daar veel discussies over zijn. Zeker in de opleiding tot jurylid wordt je veel verteld , maar ik merk dat bij veel mensen daar weinig van blijft hangen. En deze gaan ook een Totilas weinig punten geven als de overbuuf erop zou zitten, maar deze mensen geven hoge punten als Anky oid op het kedje van de buurt zou zitten die strompelend de baan binnen komt. Snap je het nog??

Dat was voor mij netzo als Het moment dat Adelinde de baan in komt, mijn mede jurylid raakte compleet in katzwijm toen ze zag dat zij binnenkwam....
Oh ik geef haar gelijk een 9 voor alles die rijdt ZO goed, oke maar ze was nog geen stap binnen de bak het paard zou aan 4 benen lam kunnen zijn al bokkend door de ring enz enz maar zij geeft bij voorbaad al een 9 en dat is tja......

Dat snap ik best. Maar er zijn dus heel veel "basisruiters" die niet mee willen rijden op een bijscholing omdat ze vinden dat ze afgezeken worden. Je hebt vast de reactie van de moeder van het meisje op de schimmel wel gehoord: Mijn dochter wordt nu vast afgezeken en kan niets goed doen. Dan is dit toch leuker en juist leerzaam omdat die 6-jes jury's nu eens te horen (en zien) krijgen dat ze hoger dan een 6 kunnen (en zelfs moeten) geven bij zulke paarden....
Toch vind ik Z1 en Z2 paarden (ook al moeten ze nog verzameld enz zijn ) dichterbij een Prix St Georg staan dan een groen B paard en een Z2 of ZZ zwaar paard.

macke schreef:
Ps. Die 6 voor ALLEEN de houding van Adelinde was misschien profocerend, maar wie weet deed ze het expres om te kijken of men wel wat daarover durfde te zeggen. Het 2e paard was gewoon stukken beter om te zien en ze zat heel stil en rustig.....
tja dat zou best eens kunnen zijn. Ik heb gewoon gereden zoals ik gewend ben en ik hoop dat jullie er desondanks toch iets van hebben opgestoken :D