macke schreef:Oke ik rij zeker met 4 bandages om, geen springschoenen (want springen mag hij niet

) en als ik achter bescherming in de proef mag gebruiken doe ik het direct.........
Ik doe dus de springschoenen juist om voor de bescherming van de ballen van zijn voeten, dan kan daar in ieder geval niets mee gebeuren (ben er zuinig op dat begrijp je!) van mij mag hij ook niet springen maar goed je weet maar nooit wat er gebeurd tijdens zo'n cursus
macke schreef:Ik ken Vonk nog uit de tijd dat hij nog een ECHTE man was, leuk om hem terug te zien... En dat je dat met bescherming rijdt oke.
maar daar viel je in je eerste reactie wel over....
En uhhhhhh is hij nog net zo mooi?????
macke schreef:Maar ik wil zo graag ook B/L ruiters in de ring omdat ook daar veel discussies over zijn. Zeker in de opleiding tot jurylid wordt je veel verteld , maar ik merk dat bij veel mensen daar weinig van blijft hangen. En deze gaan ook een Totilas weinig punten geven als de overbuuf erop zou zitten, maar deze mensen geven hoge punten als Anky oid op het kedje van de buurt zou zitten die strompelend de baan binnen komt. Snap je het nog??
Dat was voor mij netzo als Het moment dat Adelinde de baan in komt, mijn mede jurylid raakte compleet in katzwijm toen ze zag dat zij binnenkwam....
Oh ik geef haar gelijk een 9 voor alles die rijdt ZO goed, oke maar ze was nog geen stap binnen de bak het paard zou aan 4 benen lam kunnen zijn al bokkend door de ring enz enz maar zij geeft bij voorbaad al een 9 en dat is tja......
Dat snap ik best. Maar er zijn dus heel veel "basisruiters" die niet mee willen rijden op een bijscholing omdat ze vinden dat ze afgezeken worden. Je hebt vast de reactie van de moeder van het meisje op de schimmel wel gehoord: Mijn dochter wordt nu vast afgezeken en kan niets goed doen. Dan is dit toch leuker en juist leerzaam omdat die 6-jes jury's nu eens te horen (en zien) krijgen dat ze hoger dan een 6 kunnen (en zelfs moeten) geven bij zulke paarden....
Toch vind ik Z1 en Z2 paarden (ook al moeten ze nog verzameld enz zijn ) dichterbij een Prix St Georg staan dan een groen B paard en een Z2 of ZZ zwaar paard.
macke schreef:Ps. Die 6 voor ALLEEN de houding van Adelinde was misschien profocerend, maar wie weet deed ze het expres om te kijken of men wel wat daarover durfde te zeggen. Het 2e paard was gewoon stukken beter om te zien en ze zat heel stil en rustig.....
tja dat zou best eens kunnen zijn. Ik heb gewoon gereden zoals ik gewend ben en ik hoop dat jullie er desondanks toch iets van hebben opgestoken