Gemeenste jury uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Gemeenste jury uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:52

ik lees hier echt belachelijke dingen. gelukkig heb ik ze nog niet zo erg meegemaakt.
Pebblesther schreef:
Ze kwamen uit op een even getal en het schijnt in de wedstrijd regels te staan dat je paard een oneven aantal knotjes (het liefst 13) in de manen moet hebben:S
Kreeg ze daarom gewoon lagere punten bij de verzorging:S

ik ken die regel ook... geen idee waar die vandaan komt?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:42

Traditie... heel oude reglementen...

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:32

Zelf geen gemene opmerkingen gehad.

Een vriendin van me had er wel een keer een:

Ze reed met haar oude paard M2, geweldig paard maar had afentoe een beetje een kronkel in ze kop, ging er graag kneiterhard vandoor, steigeren, en liet zich daarbij achterover vallen, en deed dit ook voor de betreffende wedstrijd op verschillende wedstrijden daarvoor. Dit was dan ook de reden dat ze al een tijdje niet gestart was, gelukkig ging het in de training weer beter en braver. Dus ze ging weer op wedstrijd. 2 proeven gereden en gelukkig hij bleef braaf, en ok misschien was het iets te braaf, ze reed hem erg voorzichtig. Hierdoor ging het strekken en de middengangen ook allemaal erg braaf. Maar dat was iets waar we erg blij mee waren, supertrots dat er geen rare uitbarstingen waren.

Zegt de jury na afloop tegen der, ja supermooi paard, ik heb hem wel eens met iemand anders gezien (wat niet kon, vriendin was de enige die er op reed). Ja en nu komt ie, ze kon het paard maar beter aan iemand anders verkopen want het paard had zoveel potentie en dat kon zij er nooit uithalen, dus het was zonde dat zo'n middelmatige amazone erop zat...

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:44

Hoewel ik absoluut respect heb voor juryleden, zitten daar toch ook zeker "rotte appels" tussen. Wat een uitspraken af en toe, heb zelf nog niet zoiets meegemaakt (althans, ik kan het me zo niet herinneren Nagelbijten / Gniffelen), maar het gaat af en toe echt te ver hoor! Scheve mond

Moet zeggen dat ik van sommigen hier ook wel het idee heb dat ze een beetje snel op hun teentjes getrapt zijn, veel uitspraken worden toch echt negatiever opgevat dan ze volgens mij bedoeld zijn. Huilen van het lachen

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:50

Ik heb eigenlijk nog nooit banketstaaf reacties gehad.
Wel kreeg ik een keer toen ik 6 was en mijn witte pony een hele dag had gewassen, maar een 6 voor de verzorging. (we hadden haar niet ingevlochten, want ze had van die mooie lange manen Vork )

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:47

Mijn pony loopt nogal apart, ze loopt met d'r benen naar buiten en sommige jury's denken dat het onregelmatigheid is. Als ik dan een normale, winstpuntwaardige proef rijd, krijg ik van hun 160 punten. Op mijn 1e wedstrijd met haar, kreeg ik op mijn coupon commentaar dat ze spierproblemen had en dat ik naar http://www.spierproblemen.nl moest gaan.. Kom dan gewoon even uit je auto en probeer uit te leggen wat er volgens de jury aan de hand is.. 13 September reed ik mijn L2 debuut, kom ik bij de auto voor tips en bedankje. Je pony loopt hartstikke kreupel, wou je eigenlijk de ring uithalen. Nee, ik vind het niets, kan nergens een voldoende voor geven. Had gelukkig nog 161 punten. Maar we weten zelf dat ze normaal loopt, loopt bij een osteopaat en die zegt ook dat ze perfect in orde is.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:52

Ik heb gelukkig zelf nooit zoiets meegemaakt Lachen
Tamara, kun je dan niet beter een dierenartsverklaring meenemen?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:53

fijn om te lezen dit, heb over en tijdje mijn 1e wedstrijd met een jonge pony. Er zitten wel hele aparte dingen tussen! Clown sommige zijn idd niet echt gemeen bedoeld.
Balen zeg Tamara, idd een DA verklaring een idee?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:09

Dankjulliewel voor de tip, kan ik wel doen ja. Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:40

moi22 schreef:
Mijn paard denkt zodra ik in een proef op de ac lijn kom dat hij klaar is en gaat dan vol op de rem. Thuis heb ik dit er al uitgereden maar op wedstrijd weet hij toch zeker dat we dan moeten halthouden Blond . Wat ik ook probeer op zo'n moment komen mn hulpen helemaal niet meer over.
Vorig jaar tijdens mijn laatste m1 wedstrijd flikte hij het weer en toen zo hardnekkig dat ik eerst lief wat meer been gaf, toen iets minder lief en toen een schop. Hij deed toen 1 pas vooruit om daarna weer stil te staan. Dit heeft zich een paar keer herhaald waarna eindelijk het kwartje viel en hij gewoon netjes zijn proef uitliep. Na afloop moest ik bij de jury komen omdat ze me wilde vertellen dat ik mijn paard in het vervolg niet meer mag mishandelen. Kon hier wel om janken Stoom uit je oren Huilen . Ik sla of schop hem normaal nooit en probeer het altijd netjes op te lossen maar in dat geval kon ik echt niet anders. Verder zei ze dat ik eerst maar eens moet zorgen dat ik m thuis voor mekaar heb. Het punt is dat hij het thuis niet meer doet en dat ik volgens haar dus gewoon niet meer op wedstrijd kan omdat ie het evt misschien mogelijk wel kan flikken Scheve mond

Ja zoiets heb ik ook wel eens gehad, ik had destijds een vreselijk hete pony die zo nerveus was dat ze erg stuiterde en onrustig was met haar hoofd. Ik uiteraard erg mijn best gedaan en voor het eerst sinds enkele weken had ik een redelijk proef want ze was voor haar doen vrij rustig.
Roept de jury me bij me en vraagt hoe ik vond dat het gegaan was, dus ik zeg; vond het wel aardig, zegt zij; nou, ik vond het wáárdeloos, je pony is veel te onrustig en jij kunt voor geen meter stilzitten (duh).
Vond ik echt niet zo leuk, temeer omdat ik toen 12 was, zoiets zeg je toch niet tegen een kind van 12?

Vind het zowieso gemeen om als jury te vragen hoe het gegaan is, meestal zijn dat van die instinkers.

Zo had ik dus ook een keer een proef gereden die echt wel aardig ging (was een half jaar later), wordt ik na afloop bij de jury geroepen en vraagt zij hoe ik vond dat het gegaan was, dus ik zeg; wel aardig (had dat andere jurylid nog in mijn achterhoofd), zegt die jury; nou niet zo bescheiden hoor, ik heb ervan genóten. Dit was een van de beste proeven die ik vandaag gezien heb, een genot om naar te kijken. Had ik dus ook een eerste plaats, vond dat wel stoer na die aanvaring een half jaar eerder Haha!.

Maar ja, sommige juryleden denken ook alleen aan het plaatje wat ze op dat moment zien en denken er totaal niet bij na hoe het thuis gaat of hoe het anders op concours gaat. Kan me voorstellen dat als een kind van 10 wat erg haar best doet zo'n jury treft het meteen maar helemaal opgeeft na zulk commentaar.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:13

Nou een gemene opmerking hebben we niet echt gehad, maar wel één waar ik van verbazing bijna van mijn stoel viel. Mijn dochter reed in de L2 (geloof ik) samen met haar stiefzusje; ons paard moest dus 4 proeven rijden op één dag. Meestal startten ze om de beurt als eerste; mijn dochter reed die dag als tweede.
Wordt ze na afloop van de proef bij de jury geroepen. Eerst werd er gezegd dat ze beter niet meer allebei op één dag konden starten want het was duidelijk veel te zwaar voor ons paard en als tweede zei ze: je middendraf kwam er echt niet lekker uit daar moest ik je helaas een 3 (of een 4 dat weet ik niet meer) voor geven. Wel vond ze het een érg leuk paard (nou ja, dat was nog iets). Mijn dochter helemaal stil, was ervan overtuigd dat ze niets gereden had. Komen de uitslagen: mijn stiefdochter 2 dikke winstpunten (die als eerste gereden had) en mijn dochter 4 winstpunten en 2 keer eerste (terwijl ons paard dus veel te moe was). Alleen het verhaal van die ene middendraf klopte wel Haha! Haha!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:17

Eind vd proef,

Zij:wat doe jij hier?

Ik: Dressuur rijden misschien (lekker sarcastisch Clown )
Zij: Die beesten horen de kar te trekken.

Ik: Doet ie ook. Clown

En toen ben ik maar weggelopen. Clown

Had wel een wp... maar of dat van harte was... Nagelbijten / Gniffelen

IIg wel rechtvaardig Ja

Heb er wel om moeten lachen toen ik wegliep ROFL

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 01:42

"Ik had jou helemaal niet in de prijzen willen hebben"

(was na de prijsuitreiking) Dus mijn antwoord: "tja, ik heb gereden, niet de punten uitgedeeld"
Hele foute opmerking, heb nooit meer een winstpunt gereden bij dit betreffende jurylid.
Tegenwoordig bespaar ik me de moeite en start gewoon niet als dit jurylid er zit.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 02:32

Anne_GTI schreef:
"Ik had jou helemaal niet in de prijzen willen hebben"

(was na de prijsuitreiking) Dus mijn antwoord: "tja, ik heb gereden, niet de punten uitgedeeld"
Hele foute opmerking, heb nooit meer een winstpunt gereden bij dit betreffende jurylid.
Tegenwoordig bespaar ik me de moeite en start gewoon niet als dit jurylid er zit.

Haha dat is wel een goed antwoord jammer dat de jury daar anders over dacht Clown

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 02:39

Nou zoiets zou ik ook wel zeggen hoor, wat een achterlijke reactie. Ze geven zelf de punten en blijkbaar was er niemand (veel) beter.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:54

anneliesdj schreef:
Maar ja, sommige juryleden denken ook alleen aan het plaatje wat ze op dat moment zien en denken er totaal niet bij na hoe het thuis gaat of hoe het anders op concours gaat. Kan me voorstellen dat als een kind van 10 wat erg haar best doet zo'n jury treft het meteen maar helemaal opgeeft na zulk commentaar.

Verward Dat is toch de bedoeling Verward
Zou wat zijn, heb je toevallig 2 weken achter elkaar dezelfde jury, de ene week gaat het super en de andere week bagger, moet je dan maar beide keren dikke winst krijgen zonder commentaar?? omdat het de vorige keer wel zo lekker ging?! Gestoord

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:59

Tja ik had laatst op me coupon staan paard kan zeker meer.. Vroeger had ik het anders op gevat..Maar nu lach ik er om.. Wacht maar kom over een paar jaar wel weer terug :d

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:10

mijn dochter had laast een dikke 20 punten minder dan de rest in haar ring. terwijl ze toch een leuke proef zonder fouten had gereden. dus ik na de prijsuitreiking even bij de jury gevraagd wat er dan zo fout aan was geweest. zegt de bereffende man: Ik vind het een waardeloze pony en de ruiter kan niet rijden, zo'n combinatie wil ik geen punten geven. daar sta je dan in de stromende regen s'morgens vroeg!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:13

MelanieB schreef:
Eind vd proef,

Zij:wat doe jij hier?

Ik: Dressuur rijden misschien (lekker sarcastisch Clown )
Zij: Die beesten horen de kar te trekken.

Ik: Doet ie ook. Clown

En toen ben ik maar weggelopen. Clown

Had wel een wp... maar of dat van harte was... Nagelbijten / Gniffelen

IIg wel rechtvaardig Ja

Heb er wel om moeten lachen toen ik wegliep ROFL

Belachelijk!
Jij moet toch zelf weten met wat voor paard je in de ring komt.
Als ie de oefeningen maar goed en zuiver uitvoerd.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:22

Ik moet zeggen dat er tegen kinderen nogal een aantal sneue reacties tussen zitten zeg. Het zijn de olympische spelen toch niet. Die kinderen moeten ergens beginnen. En misschien is dit niet helemaal het plaatje, maar je kunt toch wel een klein beetje je inleven in een kind en opbouwende kritiek geven. En zeg ook de positieve dingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:27

Urielle schreef:
Maar goed, je rijdt dat paard hartstikke kapot zo, want hij heeft niks aan reserves en als je hem rijdt vreet hij gewoon zijn eigen bespiering op.'

Tja hoe hard dat ook mag zijn heeft hij natuurlijk wel gelijk. Als een paard echt geen volume kan krijgen is er toch wel iets mis in de opname en bestaat er een reeel risicio op spier wasting.
Ik zal wel als heel vervelend bestempeld worden, maar ook voor de persoon met de maaiende pony, als het zo erg is dat een gemiddelde jury het aanziet als kreupelheid moet je je misschien afvragen of je daarmee de sport in wil. Zo ja, dan heb je te accepteren dat je af en toe daarom wordt afgerekend.
Ook in geval van die hengstigheid, als het er uitziet vanaf de kant alsof een paard niet in orde is dan moet je er vanauit gaan dat dat ook echt zo is, niet gaan zitten jamaren dat hij hengstig is, het is niet de fout van de jury dat iemand start met een paard dat eigenlijk niet in de juiste staat is voor een fatsoenlijke proef.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:46

Sorry maar ik schrijf ook wel eens bij de dressuur en vaak zet een jury eronder "paard kan zeker meer" als motivatie! Het is toch juist leuk om te horen dat een jury toekomst in je paard ziet, en dat hoef niet gelijk te beteken dat jij niet goed genoeg bent. Maar het is een heel proces en je weet zelf waarschijnlijk ook wel dat je nog niet alles kunt. Ik zie dit soort commentaar juist als een compliment en een uitdaging om nog meer uit mn paard te halen dan ik al heb laten zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:46

echt heel gemeen was het bij mij niet maar ik was me voor de wedstrijd aan het omkleden in de wc toen ik het jurylid hoorde praten...over mij!

echt van: ik mag die saskia echt niet met der boerenknol en ga haar lekker geen punten geven.

was wel eerste geworden hahaha

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:47

@breezy302, dan kon ze blijkbaar toch niet om je heen! Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:52

Babel schreef:
Sorry maar ik schrijf ook wel eens bij de dressuur en vaak zet een jury eronder "paard kan zeker meer" als motivatie! Het is toch juist leuk om te horen dat een jury toekomst in je paard ziet, en dat hoef niet gelijk te beteken dat jij niet goed genoeg bent. Maar het is een heel proces en je weet zelf waarschijnlijk ook wel dat je nog niet alles kunt. Ik zie dit soort commentaar juist als een compliment en een uitdaging om nog meer uit mn paard te halen dan ik al heb laten zien!

Dit was dus ook precies wat ik wilde gaan schrijven, ik zet het namelijk ook wel eens op een coupon en bedoel daar dan mee dat je nog een flink eind verder ermee kan komen, of dat het paard wat spetterender gereden kan worden om meer te laten zien. Zeker niet als kritiek dat de ruiter niets meer zou kunnen.....Dus het is ook maar net hoe je iets opvat.

En eerlijk is eerlijk, als ik iets in de ring krijg wat in mijn ogen niet goed loopt zeg ik dat ook, en al zou ik zelf dat een aantal keren te horen krijgen, zou ik tot de beslissing komen dat mijn paard/pony niet geschikt is voor de wedstrijdsport......