smout schreef:jureren is ook een subjectief gegeven natuurlijk, al mag dat niet zo zijn. het idd bij een 5/6 jury lid gemakkelijker een verlies te rijden dan jury leden die de goed onderdelen durven te punten en de slechte echt af te straffen. Vooral als je een pech moment hebt in de proef. Je kan je dit niet veroorloven vooral in de M klasse niet. Word meestal gekeken kan deze combinatie morgen een Z proef rijden.
Zie toch regelmatig mensen proeven winnen waarbij de paarden niet echt super soepel lopen maar wel hun oefeningen correct op de letter uitvoeren. ( of die dan fijn door de Z komen)
moest een keer bij M2 schrijven, gaf deze jury een 0 omdat de overgang na de letter was, de overgang was super gereden hoor.
Maar hij vond het niet getoond. Mijn mond viel open. Dit soort jury leden hebben wij meer hier in het M en Z. We hebben natuurlijk ook wel reele juryleden, meestal rijden deze zelf ook . Ze kijken er dan net even anders naar.
Motto, het extra goed voor elkaar hebben in de M klasses dan kom je er ook wel.
Ik vind ook dat er de B tm de M1 ook bijzonder makkelijk punten zijn gegeven (bij mij iig
) . Wat strenger mag dus best. Echter ineens zoveel strenger in de M2 terwijl je ook al zoveel nieuwe dingen krijgt na de M1 vind ik wel zwaar. Misschien heb ik net pech gehad met 2 jury's en denk ik er straks anders over. In de vorige klasse is me het iig nog nooit overkomen dat ik een jury té streng vond.
)