Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

isverwijderd

Re: Van wie hebben jullie les in de Achterhoek e.o ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:14

tientjeh schreef:
Nu heb ik momenteel les van Mariet Schreuder. Erg fijn en mn paard loopt er super. Maar dat is per persoon heel verschillend.

Ja, das idd wel erg persoonlijk! Nagelbijten / Gniffelen Bij mij gaat het juis niet goed met haar, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn manier van rijden liggen!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 13:06

tientjeh schreef:
Wij hebben Marieke ten Elsen ook bij de vereniging. Kan erg goed met haar opschieten, zowel voor dressuur als voor het springen. Ik vind haar echt super les geven.

Bert Wagenvoort heb ik SGW van gehad, vind hem erg duidelijk in uitleg, maar er zijn ook een heel aantal dingen waar ik het niet met hem eens ben over aanrijden van hindernissen.

Nu heb ik momenteel les van Mariet Schreuder. Erg fijn en mn paard loopt er super. Maar dat is per persoon heel verschillend.

hoi jantine,..
jij was ook niet van het flink voorwaarts afrijden op waterafsprongen/greppels/trakehners etc toch?
mijn paard heb ik door 1 les van hem aan het weigeren gekregen. volledig in de stop. niks voor mijn paardje eigenlijk dus was er niet kapot van die keer. (bleef daarom ook bij 1x)..
zou nog wel bij hem willen rijden maar op mijn manier de greppels/waterinsprong etc rijden en anders niet Lachen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:12

nee, inderdaad, dat doe ik ook niet meer, want daarmee krijg je ze in de stop. Heb een paar lessen van Gert Boonzaaijer gehad, en die heeft zo'n andere manier van lesgeven. Alles vanuit rust en controle. het vertrouwen van het paard staat bij hem voorop.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:26

kijk... beter,..
dat is ook meer mijn manier,.. de lessen bij Wendela die ik gehad hebben waren ook daarop gebaseerd.

ik ben blij hier te lezen dat er meer mensen zo over denken Lachen

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:06

rientje schreef:
Ik vind Renée Hejinga dan wél weer heel fijn! Ik les wekelijks bij haar!
Het is wel een hele onderneming, ze geeft namelijk alleen aan huis les (Zelhem) en dan nu met al die omleidingen Slapen
Renée is echt heel erg bezig met het paard op eigen benen laten lopen en goed aan de hulpen zetten!

Verder heb ik les gehad van Theo Nijhuis; erg fijn voor de basis! Ontspanning, ontspanning en nog eens ontspanning! Op een gegeven moment voor ons iets te soft.

Ook ik heb 4 lessen van Rosalinde Heck gevolgd, beviel mij niet echt! Rond, laag en vóórwaarts... Mijn paardje zette het in die tijd alleen maar op een rennen, dus dat werd niet echt iets!

Smaken verschillen, het is maar net waar een combinatie zich fijn bij voelt!!

Mmm, dan denk ik dat mijn paard ook iets te vlot is voor Rosalinde's aanpak, die laat zich pas goed bewerken in een laag tempo.

Theo geeft ook les bij onze club, hij doet het prima, maar inderdaad iets te soft voor me.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 12:27

ik heb ook een paar keer les gehad van Rosalinde, vond haar heel goed. Mijn paard is ook vlot maar liep daar echt wel goed...
Ze liet mij ook echt wel in een lager tempo rijden. En absoluut niet alleen voorwaarts.

Helaas was het voor mij wat te prijzig en te ver op dat moment maar ik vind haar wel heel goed en fijn.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:32

Je hebt privé les van haar gehad toch Natascha? Ja dat is voor mij idd ook probleem dat het best ver weg is. Want vond haar echt super Ja

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 14:07

Juventus schreef:
ik heb ook een paar keer les gehad van Rosalinde, vond haar heel goed. Mijn paard is ook vlot maar liep daar echt wel goed...
Ze liet mij ook echt wel in een lager tempo rijden. En absoluut niet alleen voorwaarts.

Idd, ik reed ook niet als een dolle in de rondte hoor! Wat ze wel eerst voor elkaar wil hebben is dat je paard écht voorwaarts is en "denkt". Zelfs als je paard hard loopt kan ie nog onvoldoende voorwaarts denken (bv door zich nog op te kroppen).

Heb 1x een les van René Heijenga gezien, waarbij ze een uur alleen maar op een volte in een ontzettend laag tempo ( Haha! ) bezig waren de achterbeentjes te "activeren". Ik vond het vreselijk gepruts, dus dat spreekt mij dan weer niet aan. Maar gelukkig is er voor elk wat wils dus Lachen

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:28

Over Bert Wagenvoort. Als er 1 is die goed les kan geven is hij het.. Hij heeft zo donders veel verstand op het gebied van SGW. Het blijft natuurlijk persoonlijk wat je ervan vind. Ik heb alleen maar een goed woord over hem..
Gert Boonzaaijer daarintegen is ook super fijn, maar hij legt op een heel andere manier uit. Dat is ook wel is fijn.
WowAmigo: Gert Lourens toevallig Knipoog..

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:28

Nogmaals vraag: WIe van de genoemde instructeurs zit een beetje in de buurt van Hellendoorn? ZOek er een,maar ben nog niet zo bekend in die regio Knipoog qua plaatsnamen, graag tips

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:02

mariet schreuder zit in Rijssen.

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:14

pantarhei schreef:
Nogmaals vraag: WIe van de genoemde instructeurs zit een beetje in de buurt van Hellendoorn? ZOek er een,maar ben nog niet zo bekend in die regio Knipoog qua plaatsnamen, graag tips

Misschien moet je daarvoor even verder rondkijken, want hier gaat het toch meer over de instructie in de Achterhoek Knipoog

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:32

pantarhei schreef:

ik ken daar Edwin Langevoort (reed destijds bij Spekenbrink, weet niet of dat nog zo is) en Frank Hosmar. Die laatste ken ik niet persoonlijk, was 't vriendje van een studiegenootje, maar die is wel vrij succesvol.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:35

Een stal genootje loopt stage bij Steven Veldhuis en krijgt er ook wel eens les van...

Ik heb les van Theo Geelink (schrijf je dat zo?) Op de club, en thuis. 20 euro per uur, maar we rijden met zn 2en, soms 3 dus dan worden de kosten gedeelt.
Geeft gewoon fijn les kunnen we weer een weekje verder tot de clubles Haha!

Judith heb ik 1x les van gehad, sprak mij persoonlijk niet zo aan...

Ik heb veel goede verhalen over chantal leusink, sandra wolterink en marieke ten elsen gehoort...

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:26

Chantal Leusink vind ik ook errug fijn ! Ja Past bij mijn manier van rijden. Heb van haar ook m'n pony gekocht.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:24

Urose: heb jij toevallig een nummer van haar? Zou je die evt kunnen pb'en. Onze instructie is zwanger en wij moeten vervanging zoeken, aangezien ze plotseling naar het ziekenhuis moet.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:25

Nee sorry heb geen nummer!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:28

mmh iemand anders nog ideeen voor instructie voor onze vereniging. Voor de maandagavond zowel springen als dressuur.

Weet iemand of Judith Ribbels nog lessen geeft aan rijverenigingen en hetzelfde geld voor Chantal Leusink?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:38

Een vriendin van mij rijd in rekken, en krijgt les van sandra wolterink en Dienke bakhuis... hun moeten stoppen met lesgeven in Rekken (daar word er gewisselt om de 5 jaar???)
Ik kan eventueel wel voor een nummer zorgen...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:46

kunt ook bij de knhs een hele lijst van instructeurs opvragen, misschien een idee? Is lastig om alrounde instructeurs te vinden...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:28

dank voor jullie tip. Ik heb geen idee waar achterhoek op houdt of begint Blond

ik ga tip doorgeven

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:42

Onze vereniging zat afgelopen week met soortgelijk probleem (vaste instructie Noortje Radstake had een ongeluk gehad) en is uit de brand geholpen door Astrid Grosman. Ik weet niet hoe het met haar diploma's ect zit, maar ik denk wel dat ze dressuur (zobieso) en springen geeft!

Het bestuur heeft ook Chantal Leusink benaderd, maar zei had aangegevens dat ze dat liever niet deed (invallen).

Misschien zou je Theo Nijhuis of Hilde van Eerden kunnen proberen, zijn allebei veelzijdig en groepslessen gewend.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:44

grosman heeft wel de diploma's ervoor. Geeft dressuur en springlessen...

Misschien desiree kemper ook idee? Is wel druk geloof ik, maar wel goed!

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:50

ey Roos! Lachen

Astrid beviel best goed afgelopen donderdag! Dus het is het proberen waard. Ook is het altijd moeilijk om instructie te vinden die een groeples kan geven, kan ook lang niet iedereen!

Ja Desiree is erg druk, begreep ik! Neemt volgens mij op dit moment ook niets meer aan..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 23:21

Beau Vos kost trouwens 25 euro per uur voor priveles (springen), ken haar zelf niet maar geloof dat ze wel bevalt wat ik zo gehoord heb, ze geeft bij haar aan huis les (Eibergen, Molenweg) maar weet niet of ze een binnenbak heeft ???. (geeft ook les in Winterswijk, WPRC)