Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:53

Ik rijd met een tweespan pony's een klasse 1 dressuurproef, de linker pony dribbelt regelmatig een paar pasjes in de stap. er staat altijd op het protocol; pony dribbelt (ja dat weer t ik ook wel). Nu stond er op het protocol: 'linkerpony is erg enthousiast!'
dat is nog eens postieve kritiek geven, leuk om te lezen.

itsmi

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:33

Eigenlijk bedoelen ze precies hetzelfde alleen heeft de 2e jury het leuker omschreven!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:35

hahah gewéldige uitspraken:)

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:06

Twee week terug stond er onderaan mijn startcoupon als commentaar:

"Paard is te dik,heeft hierdoor moeite met de oefeningen en buiging "

Tja ze is 6 maand drachtig....... :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:30

mallerije schreef:
Twee week terug stond er onderaan mijn startcoupon als commentaar:

"Paard is te dik,heeft hierdoor moeite met de oefeningen en buiging "

Tja ze is 6 maand drachtig....... :D

Haha! _O-
Een tijdje geleden kreeg ik een merrie in de ring die echt zo'n dracht-buik had, en daardoor inderdaad niet meer kon inbuigen.
Dus ik vroeg: "Wanneer is ze uitgeteld?"
Maar dat paard wás helemaal niet drachtig! OEPS! :oo :oo

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:44

bertie schreef:
Haha! _O-
Een tijdje geleden kreeg ik een merrie in de ring die echt zo'n dracht-buik had, en daardoor inderdaad niet meer kon inbuigen.
Dus ik vroeg: "Wanneer is ze uitgeteld?"
Maar dat paard wás helemaal niet drachtig! OEPS! :oo :oo

ach beter bij paarden die fout maken als bij mensen ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:38

Merrie loopt haar 2e proef in de L2, tijdens een lang weekend met veel rijden en besluit na de 'middendraf' (die er niet uitkwam) dat ze er genoeg van had en valt in de hoek compleet stil. Met beetje pijn en moeite toch nog terug in draf gekregen en halthouden en groeten.
Vraag jury: "Had je de timer te kort ingesteld?"

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 11:09

Ik had laatst in mijn M1 proef het volgende commentaar:
"Waar is de middellijn?"
Ik moet zeggen dat ik dat niet echt kon waarderen, vond het een erg bijdehante opmerking... en kreeg de neiging om even aan hem te laten zien waar de middellijn is...
Jullie begrijpen, ik zat naast de A-C lijn...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:25

had van de week 2 opmerkingen die ik toch wel ge-ni-aal vond
waren alleen niet van de jury,maar van m'n huisarts.
ben op dit moment bezig om dispensatie te krijgen via het KNHS om met een communicatieset te starten,omdat ik doof ben rechts.

dit uitgelegd aan mijn huisarts die een begeleidende brief moest schrijven om aan te tonen dat ik doof ben aan 1 oor, en wat dressuurwedstrijden in hielden, en de problemen hierbij. ( ik hoor dus m'n voorlezer vaak niet)

1e opmerking van de beste man:

"dus als ik het goed begrijp,staat er iemand aan de kant van de bak te schreeuwen wat je moet doen? maar.. dan negeer je diegene toch gewoon? "

:+ ok.... dat was het doel van je voorlezer dus NET weer niet

verder uitgelegd, en dat ik vooral er last van had als ik mijn rechteroor richting m'n ( ondertussen door de arts helaas weg gedegradeerde) voorlezer had.

zijn antwoord:

"maar.. waarom rijd je dan niet de hele tijd linksom, zodat je oor continue richting je voorlezer wijst?"

geniale oplossing.. werkelijk geniaal :j
weet alleen niet of de jury's het ermee eens gaan worden als ik voortaan de L1 en L2 puur linksom ga rijden :=

had echt even zo'n "blank" moment aan de telefoon, en vreesde even voor de brief die hij ging schrijven voor het KNHS.maar is gelukkig goed gekomen

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:09

Paar jaar terug deed ik mee aan een onderlinge FNRS wedstrijd op een paard dat telkens maar weer omdraaide en terug naar de uitgang rende omdat hij niet alleen in de bak wilde lopen.... Met veel moeite toch de proef nog uitgereden! Punten waren niet echt om over naar huis te schrijven maar onderaan m'n protocol stond; van mij krijg je een 10 voor doorzetten! Dat vond ik zo leuk!

En laatst was zo lief, klein ventje dat voor het eerst een onderlinge wedstrijd reed. Jasje en broek waren met veiligheidsspelden helemaal "op maat" gemaakt, laarzen netjes gepoetst, te grote witte handschoenen maar hij was er helemaal klaar voor. Wij zeiden tegen hem, doe maar rustig aan hoor! Nou dat nam hij wel heel serieus, pas 20 minuten later was hij klaar! Toen hij afgroette stak de jury 2 duimen omhoog en daar was hij nog wel het meest trots op! Dat koppie van hem toen hij de ring uit reed; Mam zag je wat de jury deed?!! <3

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:24

YES YES YES YES YES YES!!!!!! ZO moet het!!!

Stond dwars met vette letters over mijn hele coupon gekrabbeld...... En voordat ik ging groeten stak er al een grote duim uit het raampje van de jury-auto.... 'Dat willen we zien!!!! Bedankt voor het rijden!

*TROTS* *D *D *D *D

Ownix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:28

Ik zal een uitspraak van een jurylid nooit meer vergeten, is al jaaaaren geleden maar hij blijft me altijd bij.
Was met Archi, een kruising Andalusier en daar reed ik vaak hogeschooldressuurshows mee, en hij liep het lekkerst als hij lekker was losgewerkt met oa passage en piaf.
Maar ik was vrij laat op wedstrijd door erg slecht weer en had dus niet ruim de tijd om los te rijden.
In de ring was meneer er dus niet 100% klaar voor en besloot om maar tussendoor wat leuke huppels passage erdoorheen te gooien( terugnemen van de middendraf ed), en bij het groeten vrolijk een spaanse pas te starten toen ik weg wou draven.
Stond dus op mn protocol : Ik weet niet welke klasse je dacht te rijden, het is maar een L proefje hoor!

Was lollig bedoeld, ik had die heer in kwestie al vaker in de jury gehad dus die wist een beetje hoe en wat :D

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 13:32

Hahaha Lowara, jij hebt een geniale huisarts!!! Probeer dát maar eens aan de jury uit te leggen...

Ik kreeg recent van een jury waar ik wel vaker bij rijd de opmerking dat ik de "foute startcoupon" had afgegeven. Dus ik: "euhm? hoe bedoelt u?" - "ja, ik heb er eentje van dat andere paard, die bruine...". Wel meneer de jury, dat is dus hetzelfde paard als deze, alleen is ie in de zomer bruin en in de winter zwart :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:26

pff ik mag blij zijn als ik 3 opmerkingen op mijn protocol heb staan, laat staan een grapje :/ af en toe ben ik best teleurgesteld in een 5 waar dan geen verdere uitleg bij staat, zo kan ik het toch niet leren :n

vroegah toen ik mijn aller eerste wedstrijdje reed, wilde ik de manegepony natuurlijk zo mooi mogelijk versieren, dus ik had allemaal witte lintjes/strikjes om de knotjes heen gedaan, en een strik in de staart :') stond er op het protocol "mooi versierde pony, maar waar was jouw lintje in je haar nou gebleven?" bleek dat mijn strik na het binnenkomen uit m'n haar gevallen was :')

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:32

"Nieuw baanrecord!" (Dressuurproef duurde 3.5 minuut.... :D )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:42

paard wat aan de stuiter ging (inclusief het omhoog komen er bij)

ik dacht dat dit een dressuurproef was en geen circus voorstelling :') _O-

en een paar jaar terug, zelfde paard, een van mijn eerste wedstrijden...
paard aan de kletter van een wit vlindertje :')
dwars door alle banen heen (dat was dan weer wat minder)
moest ik wat later bijschrijven bij een jury, ging het paard aan de stuiter...
tjah zegt die jury tegen mij, vanmorgen liep hier ook al zo'n zwarte pony dwars door de baan heen, volgens mij dacht die combinatie dat ze in een cross zaten :') _O-
tjah meneer... dat was ik :+

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:08

ik had echt een typische opmerking

de hele zomer stond er op mijn coupon. meer verruimen ipv versnellen (paard loopt zo ruim dat ik haar nauwelijks ruimer kreeg) na een paar goede tips van de jury kreeg ik het voor elakar om haar meer te verruimen in de L2

stond erbij. niet verruimen maar versnellen :Y)

vervolgens staat er bij mijn zusje hetzelfde. ik weet niet hoe zij beoordeeld maar ik heb geleerd dat je bij middendraf moet verruimen?

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:41

schrijfsters foutje? óf jury-foutje? :P

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:48

juryfoutje denk ik?

want het stond er bij mijn zusje nog 4 keer op

bij mij 2 keer

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:10

In hetzelfde handschrift?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:56

:j zelfde schrijver en zelfde jury

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:04

Dan lijkt het mij een schrijversfout.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:09

ruimer was mijn middendraf wel hoor. al veel beter dan anders :)

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:12

mss bedoeld de Jury dat het paard niet veruimd maar versnelt, maar dan in een onlogische tekst :+

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:13

ja maar ze versnelde juist net wat te weinig. maar verruimde enorm. dus dan kan het niet lijkt mij :') en als het er zo vaak staat.

er stonden meer vage uitspraken bij hoor