prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:55

sjorsie schreef:
Ik betaalde voor mijn vorige instructrice 50 euro per uur (PSG bijna GP), maar dit werkte niet, nu heb ik les van iemand anders die 28 euro per uur vraagt (zelf meerdere keren Z2) en nu gaat het wel GP betekent niet automatisch dat je ook goed les kunt geven, we gaan nu elke week vooruit.

Mag ik vragen waarom het voor jou niet meer werkte?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:00

MISTRAL94 schreef:
sjorsie schreef:
Ik betaalde voor mijn vorige instructrice 50 euro per uur (PSG bijna GP), maar dit werkte niet, nu heb ik les van iemand anders die 28 euro per uur vraagt (zelf meerdere keren Z2) en nu gaat het wel GP betekent niet automatisch dat je ook goed les kunt geven, we gaan nu elke week vooruit.

Mag ik vragen waarom het voor jou niet meer werkte?

mijn paard moest vanaf seconde 1 in de houding lopen, terwijl mijn paard tot 1,5 jaar gelden nog helemaal geen dressuurbasis had, toen dit na 3 lessen niet snel genoeg ging moest de slof erom en aangezien mijn paard redelijk dominant en nerveus is werkte dit bokken, staken en steigeren in de hand, zo erg dat ik het al een tijdje niet leuk meer vond om te rijden, ik had 3 keer in de week les, bij wedstrijden werd ik uitgebeld en zonder slof kon eigenlijk bijna niet meer, mijn instructrice kreeg hem wel aan het lopen na een kwartier strijd met hem en dan deed ie alles maar ik kreeg dat er zelf niet uit en werd bang van hem, wat onzin was volgens instructrice want haar lukte het wel, nu heb ik les van iemand die werkt vanuit ontspanning, slof eraf en hij loopt weer, het is gewoon leuk om te rijden nu, ik start ook weer en het gaat best goed en we zijn pas 3 maanden bezig nu.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:05

Fijne instructrice had je zeg Rolleyes
Je zou verwachten van iemand op hoog niveau dat ze weten wat ze doen..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:06

ze kan echt heel goed rijden en daarom denk je dan zij zal wel gelijk hebben en het zal wel een fase zijn waar we door moeten maar het werd alleen erger, ben heel blij dat ik nu ben overgestapt. Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:49

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:28

Bij ons in de buurt staat een stal van iemand die best wel bekend is daar vragen ze dus 40 euro voor Bloos

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:18

Ik betaal 30,- voor een half uur Bloos Ik dan niet elke week heen, en we gaan na elke les vooruit, dat vind ik het belangrijkste Haha!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:37

Het is natuurlijk maar wat er voor gegeven word. En de een vind die heel fijn les geven, de ander totaal niet. De een kan meer leren van een Gp ruiter, en de ander heeft veeel meer baat bij een M1 ruiter.
Wat de prijzen betreft, wat is het je waard, wat heb je ervoor over en wat leer je.
Ik krijg 1 uur les, aan huis. En betaal hiervoor 20 euro. Krijg superfijn les, gewoon op het gemak en rustig werken naar de ontspanning. Als dingen fout gaan, paard niet afstraffen maar gewoon weer opnieuw beginnen. Ben dus super tevreden met mijn instructeur.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:36

Ik heb nu dankzij een lessenserie met gastinstructie van de club les erbij met het paard wat ik rijd voor een vriendin, en die instructrice geeft ook heel goed les. (Komt in grote lijnen overeen met de Grand-Prix-instructrice, waar ik met mijn eigen paard les bij heb, qua aanpak en ze heeft ogen in haar achterhoofd)
Ze vraagt 20 euro voor 45 minuten met zijn 2en en 25 euro per uur, maar dat kun je gewoon delen. We rijden nu met 3 in een groepje en dan heb je ruimte en aandacht genoeg omdat het verdeeld is over het hele uur. Zo is het helemaal niet zo duur. Vergelijkbaar met de kosten aan onze clublessen, en we rijden bij haar in de binnenbak, en aangezien binnen rijden bij ons al snel zo'n 5 euro per combinatie kost per uur, heb je voor maar een paar euro meer er ook nog les voor!
Alleen jammer dat we er een half uur voor moeten rijden met de trailer Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 10:41

ik betaal 30 euro per uur

en dat hebben mijn ouders er ook echt voor over!!!

iemand met zulke ervaring en kennis kan geen 11 euro kosten

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:19

Ik €28 voor 45 minuten. Maar mijn instructrices hebben zich in de paardensport zeker weten bewezen, en zullen we zeker nog meer van horen! Vind dit ook een hele mooie prijs voor hun!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:55

Ik heb contact gehad met iemand die vraagt 35 euro voor 50 minuten en geeft les in de klassieke dressuur. Haar website en emailberichten spreken me aan dus ik ga binnenkort een proefles plannen met haar ben erg benieuwd!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:46

Ik betaal gewoon 10 euro. En ik krijg daar dan ook echt goed les Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:50

leuk Mistral, en spannend! Hoop voor je dat het bevalt.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:13

Helaas is de paardensport inderdaad duur.
Ik betaal 20 euro per les, en ik les meestal een keer per week, om de week.
Vroeger heb ik ook springles gehad voor 30 euro. Vond ik ook best duur.

Hopen dat het een fijne les word Mistral! Ja

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:07

Wij betalen €50,- per uur. Lachen
Maar deze amazone heeft zich wel bewezen en rijd Grand Prix. Lachen

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 20:18

MISTRAL94 schreef:
Ik heb contact gehad met iemand die vraagt 35 euro voor 50 minuten en geeft les in de klassieke dressuur. Haar website en emailberichten spreken me aan dus ik ga binnenkort een proefles plannen met haar ben erg benieuwd!

Leuk, wie heb je gevonden? Beetje in de buurt hier??

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:04

Margriet Wanningen meer info kun je vinden op rechtrichten.nl Ze woont hier niet heel dicht in de buurt maar komt dus gewoon aan huis.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:42

Leuk Mistral94, veel plezier Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:47

Zal waarschijnlijk pas in februari ergens zijn ivm gebruik kunnen maken van een binnenbak. Maar het lijkt me wel interessant en klinkt goed dus we zullen het zien.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:25

4Oeuro,en als we langer dan 1uur bezig zijn 50euro ,wel van internationale springruiter;)

2_Lundy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:03

Je moet als instructrice redelijk wat vragen. Mijn tweelingzus is instructrice. Maar als je alleen al kijkt naar de cursus wat je doet. Eerste fase kleine 600 euro tweede fas is 1000 euro dat is erg veel geld, voor ene papiertje.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:21

Dat is met andere opleidingen niet anders natuurlijk. Bijscholing kost nou eenmaal een enorm bedrag.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:24

2_Lundy schreef:
Je moet als instructrice redelijk wat vragen. Mijn tweelingzus is instructrice. Maar als je alleen al kijkt naar de cursus wat je doet. Eerste fase kleine 600 euro tweede fas is 1000 euro dat is erg veel geld, voor ene papiertje.

dat is bij heel veel beroepen zo en 600 heb je zo terugverdient, dat verklaart 60 euro per uur echt niet, het is gewoon dat hoe hoger geklasseerd en hoe bekender hoe meer je kan vragen.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:27

Ik betaal 20 euro in het uur(lang leve Friesland). Instructrice rijd Z2. Maar het klikt gewoon enorm goed. Ze ziet de problemen bij mijn pony's omdat haar eigen paarden daar wel wat op lijken Tong uitsteken
Dus heel herkenbaar Tong uitsteken
En ze geeft veel complimenten dat ik het goed doe, als ik alleen maar zou worden afgekraakt is er voor mij niks meer aan..