ORUN cursussen 2008-2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

acacia

Re: ORUN cursussen 2008-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:50

bij ons doet iedereen allround, geloof ik. Opgegeven of niet. Allemaal niveau 2 leren, maar ook springles geven.
Ik mag vanavond met de trailer rijden, ik hoop dat de gladheid wegblijft.....

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:03

Dat is wel mooi, dat dat bij jullie zo is. Alleen mogen degene die niet B-springen met een winstpunt zijn geen examen doen in springen voor het onderdeel rijden neem ik aan.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:36

ja dat zal best wel ong hetzelfde zijn Knipoog
Onze instructeur is een fervent springer, dus die geeft graag zelf springles, denk ik Haha!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:47

Onze instructeur ook, maar niet alle cursisten willen springen of hebben een paard wat mag/kan springen.

De exameneisen lijken me overigens overal hetzelfde, het is tenslotte een KNHS-aangelegenheid waarbij iedere cursist aan dezelfde eisen moet voldoen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:07

Zo, alles weer samengevat, ben helemaal bij. Beter dan werk achteraf. Moet vanavond ook mijn paard meenemen, maar mijn beide eigen paarden die bleken niet lekker te zijn gistermiddag, dus toen had ik een probleem. Heb toen van mijn lieve stalgenootjes allemaal oplossingen gekregen en nu neem ik dus het paard van een lesklant van me mee. Een reus, zo groot, haha, kan hij vast even oefenen op vreemd terrein, vindt ie altijd maar niets! Haha! Haha!

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:33

Odin schreef:
Balen van je paard AEP! Hopelijk is het been snel weer dun en kun je de volgende keer wel meerijden. Rijdt er nu iemand anders in jouw plaats eigenlijk?

Ja, ik geloof van wel. Ik heb Jeroen gelijk gebeld vanochtend zodat hij nog tijd had om wat te regelen en ik geloof dat hij dat ook ging doen Lachen.
Wel echt jammer dat ik nu als enige niet mijn polemony kan laten zien en mijn rijkunsten niet beoordeeld krijg Verdrietig

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:50

Oh jeeeej had ik mn paardje mooi gewassen want hij moet vanavond mee ga ik net even kijken is zn nek alweer helemaaal GEEL!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:52

Ach gut Tabpy da's balen, maar niet teveel van aantrekken.

Begint hier onwijs mistig te worden, heb net winterbanden onder mijn auto gezet, wil geen risico lopen dat ik halverwege uit de bocht vlieg oid, heb er ook nog 2 anderen in zitten. Knipoog

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:46

Ik mag morgenavond toch nog de kou en het donker trotseren met mijn merrietje Go jij! Go jij!
Dikke been is zo goed als weg en na kort overleg met de dierenarts "the all clear" gekregen Lachen
Jeehj, heb er zo'n zin in!
Dat theorie uurtje kan me niet snel genoeg gaan, lekker de bak in met z'n allen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:26

Ben weer terug van een avond koukleumen.
Vorige week reed ik zelf mee, nu waren er 3 totaal andere paarden mee, een tuiger, tinker en fries.
Heel gaaf dat er na kleine aanwijzingen de paarden steeds beter gingen lopen.
Ben benieuwd naar volgende week. Vork
Het was trouwens wel spekglad hier in het oosten, ik hoop dat iedereen veilig thuis is gekomen. Ach gut

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:23

Gister ook de gladheid getrotseerd. Eerste avond waarbij voor ons 4 paarden werden meegenomen. Erg leuk! De eerste twee paarden waren beide niet bijster bijzonder, waar nog een hoop werk in zit. De andere twee beide paarden met heel veel potentie, en gelijk het verschil van "gewone" ruiters en beroeps. Erg leuk om te zien en erg leuk om het verschil en de discussie in de groep te horen! Wel zaten we bij de twee laatste paarden te hoog voor het niveau van de cursus. Al had ik daar absoluut geen probleem mee.
Volgende week weer 4 paarden. Maar hoop dat het dan toch echt minder glad en minder koud is!

Tabpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:29

Nou mn paardje liep niet goed onregelmatig en zo hoort ie niet te lopen ook en als hij de volgende keer niet beter loopt danne moet ik een ander paard zoeken Huilen

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:33

gisteren wel de les meegemaakt maar mijn paard mooi thuis gelaten met die gladheid Knipoog
in belgie hebben ze het strooien nog niet zo uit gevonden dus tot aan budel was alles glad

bij ons in de les toch allemaal kwpners geen enkele koudbloed tot nu toe
volgende week de laatste dan mag ik de mijne ook meenemen maar ik word donderdag geopereerd dus mag een week niet rijden
dus ik zal de mijne dan na 4 weken eindelijk meenemen Knipoog

wij hebben per uur twee paarden in de les en die worden helemaal begeleid door haar en dan kijken wij mee en zij vraagt en laat ons dingen zoeken zeg maar(over het rijden in het algemeen en het gangenwerk enz)

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:47

Wij hebben na de theorie 1 groepje van 3 paarden gehad. Gewoon even voorstellen, wat ons opviel/wat wij ervan vonden, en dan gaf de instructrice daar commentaar op en ging dan met elke combinatie bezig. Daarna moesten we noteren of we ook verbeteringen zagen en wat toen opviel.

Volgende week mag mijn paardje mee Lachen. Anders zie ik hem de hele dag niet ivm school en kan nu ook mooi even binnen rijden. Onze bak thuis is best slecht

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:25

zo vandaag lekker 2 uur in de bak staan kijken brrr maar wel leerzaam..

Volgende week zelf weer lekker rijden! en nu gaan mn medecursisten ook lesgeven.. ben benieuwd!!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:56

Gisteravond voor het eerst mijn paard meegenomen naar Lisse en een uur les gehad. Wij reden in eerste instantie met zijn drieën maar 1 van de paarden was niet rad dus bleven we met zijn tweeën over, dus dat was werken geblazen!
Romanov deed goed zijn best en ik heb een paar heel fijne tips gekregen waardoor hij flink verbeterde. Ik kan niet wachten tot over 2 weken, heb nu al weer zin om te rijden!

De andere paarden waren ook erg leuk, allemaal best verschillend dus dat is eigenlijk alleen maar goed en leuk.
Volgende week zijn de allrounders weer aan de beurt en mogen wij weer aan de bak met het hindernismateriaal.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:16

nou.. ik heb maandag ook meegereden met mijn Tinkermerrie. mensen kinderen... wat werden we aan het werk gezet!
wel supergoede tips gehad, Lowara liep aan het eind echt fijn. Instructrice Hillie Duivekate heeft ons echt erg nuttige tips gegeven waar ik mee verder kan.
en jawoal.. m'n Tinkertje mag gewoon mee in de cursus blijven doen allround Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:11

Tuurlijk mag Lowara door, Cynthia. *LOL*

Je zag echt duidelijke verbetering, nu hopen dat je die punten vast kunt houden. Vork

nikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:35

Odin schreef:
Gisteravond voor het eerst mijn paard meegenomen naar Lisse en een uur les gehad. Wij reden in eerste instantie met zijn drieën maar 1 van de paarden was niet rad dus bleven we met zijn tweeën over, dus dat was werken geblazen!
Romanov deed goed zijn best en ik heb een paar heel fijne tips gekregen waardoor hij flink verbeterde. Ik kan niet wachten tot over 2 weken, heb nu al weer zin om te rijden!

De andere paarden waren ook erg leuk, allemaal best verschillend dus dat is eigenlijk alleen maar goed en leuk.
Volgende week zijn de allrounders weer aan de beurt en mogen wij weer aan de bak met het hindernismateriaal.

Wat een super schat paardje had je!! hij deed het super!!
miss zie ik je zondag nog wel in alphen!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 07:19

Dank je wel Nikki, ik was ook erg trots op hem.
Ik probeer 's middags als jij moet rijden nog even terug te komen om je aan te moedigen, maar kan nog niets met zekerheid beloven. In ieder geval alvast succes voor zondag!

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:32

Ik was afgelopen dinsdagavond ook aan de beurt Haha! !
Het rijden ging erg lekker, maar ben stiekum wel benieuwd wat er gezegd is, dussuh.....Odin en Nikje...?
Doe es een boekje open Knipoog? Kom maar met de waarheid hoor, kan ik goed tegen...van kritiek groei je alleen maar toch!

Kan niet wachten tot we weer aan de beurt zijn!
Nikje, jij moet dinsdag zeker alweer? Lekker springen!
Beide alvast heel veel succes zondag! (Ik woon om de hoek waar jullie moeten starten, dus misschien kom ik ook nog wel even langs Knipoog)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:53

Ik heb niet alles gehoord, was met Simone aan het kletsen geraakt, oeps! . Maar wat ik wel heb onthouden was dat Jeroen vond dat Ulyna veel weg had van een volbloed door haar lange benen en bouw, en dat hij heel erg te spreken was over hoe jij ervoor zorgde dat jíj de hoofd-halshouding bepaalde.
Ik had trouwens in het begin het idee dat ze niet helemaal rad liep, met name toen je net begon met draven. Later was dat niet meer zichtbaar. En dat verstappen, doet ze dat normaal gesproken vaker, of lag het aan de op sommige plaatsen ongelijkheid van de bodem?

Ik vind dat je een prachtig paard hebt (een echte Oscar om te zien) en een supermooie stille zit.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:11

Heb net de cursus verzorging gemaakt, zonder de videos te bekijken. Wat een onzinvragen zeg. Nagelbijten / Gniffelen

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:06

Odin schreef:
Ik heb niet alles gehoord, was met Simone aan het kletsen geraakt, oeps! . Maar wat ik wel heb onthouden was dat Jeroen vond dat Ulyna veel weg had van een volbloed door haar lange benen en bouw, en dat hij heel erg te spreken was over hoe jij ervoor zorgde dat jíj de hoofd-halshouding bepaalde.
Ik had trouwens in het begin het idee dat ze niet helemaal rad liep, met name toen je net begon met draven. Later was dat niet meer zichtbaar. En dat verstappen, doet ze dat normaal gesproken vaker, of lag het aan de op sommige plaatsen ongelijkheid van de bodem?

Ik vind dat je een prachtig paard hebt (een echte Oscar om te zien) en een supermooie stille zit.

Dank je wel Bloos !

Oh! Een volbloed! Nagelbijten / Gniffelen Tja, ze is ongeveer 35 % volbloed (als we op paardenfokken.nl of zoiets gaan checken), dus ja.

Het kan kloppen dat ze voor wat onregelmatig begint, want daar is ze net hersteld van een lichte blessure en toevallig is linksvoor "haar zwakkere punt".
Dus dan kan ze nog wat voorzichtig mee zijn in het begin, als ze goed warm is heeft ze het nergens meer over Lachen.

Struikelen doet ze normaal niet (nu weet ik dat iedereen denkt: "nee natuurlijk niet Rolleyes", maar echt, ze struikelt thuis niet of nooit, dus ze had gewoon wat pech op de volte Koe . Maar ze deed het ook steeds op hetzelfde punt dus misschien toch een beetje bodem-ongelijkheid. Daarbij wil ze soms even lekker hangen op de hand (het bekende zelf-je-hoofd-dragen phenomeen) en daarbij verplaatst ze natuurlijk teveel gewicht weer naar voren op de voorhand waardoor ze ook makkelijker struikelt (zie theoriemap horizontale balans Slim Knipoog) ...en dinsdagavond kon ze wel nog iets meer van mijn hand af, maar voor 6 weken (noodgedwongen) basistraining, vond ik dat ze het nog goed oppakte Clown .
Maar ik vond de bodem eigenlijk heel goed juist! Super lekker rijden.

Ik vond trouwens jouw zit ook verbeteren tijdens de les van Jeroen, Odin. Hij gaf aan dat je je schouders iets naar achteren moest doen en dat deed je meteen en je zakte zoooo in de goede en stille houding! OK dan! Ik wil anders volgende week wel voor je filmen als je dat graag wilt, want het was echt gaaf om te zien hoe goed je reageerde op de aanwijzingen!

Zo hehe, zijn weer helemaal bij Lijst Heb zo'n zin in volgende week!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:44

Omdat mijn cursuspaard niet wilde laden, omdat er al een ander paard in de trailer stond, kwam ik te laat op de theorie en helaas heb ik dus de les van de beezetting gemist. Een stuk wat ik thuis goed had doorgelezen, maar wat ik er dus niet inkrijg.
Iemand tips hoe je dit in Godsnaam kan onthouden ? Verward