Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Re: Koudbloed in de ring:leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 20:59

Jasmijn78... Ik word toch wel zo dol van jou wijze opmerkingen... Alsjeblieft zeg. Rolleyes Als of hier ''Anky de 2e'' spreekt... Dromen
Laatst bijgewerkt door Peuk op 11-03-07 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:00

Hahahaha dat is gewoon precies wat ik wilde zeggen maar ik kwam er niet op :

2e anky haha zou ze willen Pling maargoed zo lijkt ze wel te denken..walgelijk..

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:01

@ KsVrPy , Gave tinker heb je Kwijl ( sorry moest ik even zeggen Bloos )

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:03

Yinka schreef:
@ KsVrPy , Gave tinker heb je Kwijl ( sorry moest ik even zeggen Bloos )

Dankjewel. Lachen
Het is echt een schat. Ja Ik ben echt reuze blij met haar. Haha!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:10

KsVrPy schreef:
Jasmijn78... Ik word toch wel zo dol van jou wijze opmerkingen... Alsjeblieft zeg.

Paula1990 schreef:
2e anky haha zou ze willen maargoed zo lijkt ze wel te denken..walgelijk..
..

Het is duidelijk dat jullie inhoudelijk gezien geen tegenargumenten hebben. Dus daarom gaan jullie maar over op beledigingen. Erg kinderachtig. Zegt meer over jullie dan over mij trouwens. Vork

KsVrPy schreef:
Koudbloeden kunnen het heus wel! Zie hier het resultaat na 2 weken trainen(!) Doe dat maar is na.

Dus dit is HET bewijs? Een foto van een stilstaande Tinker? Sorry, maar dat vind ik niet echt overtuigend. Ik zie er niet zoveel dressuurmatigs aan af. Als je nu met filmpjes komt, dan kunnen we verder discussieren.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:15

Wij hebben geen zin in dat gezeur ; ieder paard heeft 4 benen en een staart en kan dus de topsport behalen in welke tijd dat maakt niet uit al doet een koudbloed er 15jaar over hij kan het! Enige wat de ruiter meot hebben is doorzettingsvermogen en geduld!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:19

jasmijn78 schreef:
KsVrPy schreef:
Jasmijn78... Ik word toch wel zo dol van jou wijze opmerkingen... Alsjeblieft zeg.

Paula1990 schreef:
2e anky haha zou ze willen maargoed zo lijkt ze wel te denken..walgelijk..
..

Het is duidelijk dat jullie inhoudelijk gezien geen tegenargumenten hebben. Dus daarom gaan jullie maar over op beledigingen. Erg kinderachtig. Zegt meer over jullie dan over mij trouwens. Vork

KsVrPy schreef:
Koudbloeden kunnen het heus wel! Zie hier het resultaat na 2 weken trainen(!) Doe dat maar is na.

Dus dit is HET bewijs? Een foto van een stilstaande Tinker? Sorry, maar dat vind ik niet echt overtuigend. Ik zie er niet zoveel dressuurmatigs aan af. Als je nu met filmpjes komt, dan kunnen we verder discussieren.

Goh, hoe zou dat nou komen? Rolleyes
Denk je dat ze na twee weken al de sterren van de hemel loopt ofzo?
Zet zelf maar is een foto/filmpje neer van je rijkunsten, dan kunnen we pas verder discusseren!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:21

Citaat:

Je pretendeer zelf na 2 weken heel wat te hebben bereikt. Niet raar dat je dan zo'n antwoord krijgt. En Jasmijn78 heeft iig diverse wedstrijdresultaten op haar naam staan.

Maar ipv kinderachtig gekat zou het aardig zijn als er een gefundeerde discussie gevoerd werd Haha!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:24

Ik heb ook diverse wedstrijdresultaten op mn naam staan met vorige ponys Knipoog o.a koudbloeden dus daar moet het niet aan liggen .. daarbij doet die Jasmijn78 of ze alles weet en 2e anky is:) wij niet .. Lachen maargoed weer ontopic?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:25

ik vind het nogal meevallen, maar ze heeft wel een sterk beargumenteerde mening en daar heb ik nog weinig gefundeerds tegenover gezien.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:25

Ik vind het nogal triest om je foto hier neer te zeten KsVrPy.
En ik vind die foto zeker niks toevoegen en van mij krijg je ook zeker geen compliment als je daar naar vist.....
(waar het op lijkt)

Blijkt gewoon uit meer verhalen, dat iedereen te maken heeft met de grillen en grollen van de jury en je dus niet hoeft aan te stellen dat het altijd door je paard/jury komt.
Je wéét dat het moeilijker is met een "zwaar" paard, omdat z'n bouw niet erg meewerkt (atletisch)
Ga dus ook niet zeuren, daar kies je zelf voor. (om wedstrijden te gaan rijden met dát paard)

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:27

Je wéét dat het moeilijker is met een "zwaar" paard, omdat z'n bouw niet erg meewerkt (atletisch)
Ga dus ook niet zeuren, daar kies je zelf voor. (om wedstrijden te gaan rijden met dát paard)

Ja das wel waar maar niet iedereen heeft de beschikking om een duur sportpaardje te komen en wil toch wedstrijden rijden om hogerop te komen en als het lukt is het natuurlijk super ... heey jullie zien in denk iets minder of meer dan 5 jaar mijn topic Sjoerd startgerechtigd Z2 hihi hoop ik Pling:P

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:28

Ik vis niet naar complimenten. Knipoog
Het wordt blijkbaar niet erg gewaardeerd dus dan haal ik hem wel weg. Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:29

het voegt absoluut niets toe aan deze discussie, itt bv de pirouette van Max een paar pagina's terug.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:32

Oke. Dan kan gewoon gezegd worden hoor. Maar ga dan niet zeggen dat ik naar complimenten vis of dat het triest is. Wat heb ik daar aan? Nou niks dus. Zeg dan gewoon dat het niks toevoegd, dan haal ik hem weg.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:34

Paula1990 schreef:

Ja das wel waar maar niet iedereen heeft de beschikking om een duur sportpaardje te komen en wil toch wedstrijden rijden om hogerop te komen en als het lukt is het natuurlijk super ... heey jullie zien in denk iets minder of meer dan 5 jaar mijn topic Sjoerd startgerechtigd Z2 hihi hoop ik Pling:P

Tuurlijk hoef je niet een duur sportpaard te kopen, maar het "gezeur", "het is niet eerlijk", daar word ik zo moe van.
Degene die geen zwaar paard hebben, maar en draver of een kwpn-er die overbouwd is en/of weinig tot geen beweging heeft, heeft ook meer moeite om alles goed/perfect uit te voeren.

jasmijn78

Paula1990 schreef:
Ja das wel waar maar niet iedereen heeft de beschikking om een duur sportpaardje te komen en wil toch wedstrijden rijden om hogerop te komen en als het lukt is het natuurlijk super ...

Als je de discussie even een paar pagina's terug leest dan kun je lezen dat we het ook al over aankoopbedrag hebben gehad. Mijn huidige Z2 paard (warmbloed met dressuurafstamming uit keur/prestatie/preferente merrielijn) heb ik gekocht voor een bedrag waar de gemiddelde Tinker voor te koop staat. Het is maar over hoeveel kennis, kunde en onderhandelingsvaardigeden je beschikt. Een goed sportpaard hoef dus niet duur te zijn.

KsVrPy schreef:

Daar lijkt het wel op en je foto voegt verder helemaal niets aan de discussie toe.

Plaatje1990

Zeg is toch ook niks van Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:35

KsVrPy schreef:
Oke. Dan kan gewoon gezegd worden hoor. Maar ga dan niet zeggen dat ik naar complimenten vis of dat het triest is. Wat heb ik daar aan? Nou niks dus. Zeg dan gewoon dat het niks toevoegd, dan haal ik hem weg.

Het voegt niks toe. Rolleyes

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:36

jasmijn78 schreef:
Paula1990 schreef:
Ja das wel waar maar niet iedereen heeft de beschikking om een duur sportpaardje te komen en wil toch wedstrijden rijden om hogerop te komen en als het lukt is het natuurlijk super ...

Als je de discussie even een paar pagina's terug leest dan kun je lezen dat we het ook al over aankoopbedrag hebben gehad. Mijn huidige Z2 paard (warmbloed met dressuurafstamming uit keur/prestatie/preferente merrielijn) heb ik gekocht voor een bedrag waar de gemiddelde Tinker voor te koop staat. Het is maar over hoeveel kennis, kunde en onderhandelingsvaardigeden je beschikt. Een goed sportpaard hoef dus niet duur te zijn.

KsVrPy schreef:

Daar lijkt het wel op en je foto voegt verder helemaal niets aan de discussie toe.

Ja dat weet ik. Dat heb ik al gehoord.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:37

superwoman schreef:
KsVrPy schreef:

Het voegt niks toe. Rolleyes

Goh. Clown

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:41

KsVrPy schreef:
Ja dat weet ik. Dat heb ik al gehoord.

Oke dan einde discussie over de foto van KsVrPy en hopelijk einde van dat gezeur over vooroordelen/discriminatie van juryleden. Heeft verder iemand nog goede argumenten over de voor- en nadelen van koudbloeden in de dressuur, of voorbeelden van goed presterende koudbloeden in de dressuur. En dan met name vanaf M2? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:42

Nog niet pas over paar jaar als ik Z2 met me fjordje rijd Knipoog hij beschikt er de kwaliteiten voor Knipoog

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:43

Ja dat zou fijn zijn. Lachen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 21:43

Paula1990 schreef:
Nog niet pas over paar jaar als ik Z2 met me fjordje rijd Knipoog hij beschikt er de kwaliteiten voor Knipoog

De mijne ook wel hoor. Dat zegt m'n instructrice ook. Alleen moet het er nu nog uit komen. Haha!