Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kleinvosje schreef:Wij hebben destijds bij meerdere voorbeelden pittige discussies gehad waarbij wij twijfelden over wat de cursusleider zei. Maar aangezien hij degene was die het ons moest leren, houdt het ergens op en moeten we het doen met wat hij aangeeft.
Met wat leonie87 zegt ben ik het eens, zo houd ik het ook aan.
Relaxed schreef:kleinvosje schreef:Maar daar hoef je je dan nu toch niet meer zo aan vast te klampen? Vooral als je het zelf er niet mee eens bent.. Net als met wel en niet -2, dat heb jij ook anders geleerd dan het regelement aangeeft..
Ik heb ook geleerd dat het grijze stuk altijd meeneemt, in het onderdeel ervoor als het er vlak op volgt en anders in het onderdeel erna. Ik noem het dan in het commentaar, bijvoorbeeld verzet (of wat dan ook) bij letter.
Citaat:9. Fout in de proef:
a. Indien een deelnemer een fout in de proef maakt, (b.v. het binnenkomen van de ring in een
andere dan de voorgeschreven gang of het bij de groet de teugels niet in één hand nemen etc.)
wordt dit bestraft als een vergissing in het programma.
b. In beginsel mag een deelnemer géén onderdeel van de proef opnieuw doen, behalve wanneer
er door de (voorzitter van de) jury is beslist - door middel van het geven van een (bel)signaal -
dat er een fout in het programma is gemaakt.
c. Wanneer een ruiter echter begonnen is aan de uitvoering van een bepaald onderdeel van de
proef en hij probeert vervolgens op eigen initiatief dezelfde beweging/oefening te herhalen,
moet de jury uitsluitend de eerste keer dat deze beweging werd uitgevoerd in ogenschouw
nemen voor de waardering en dit handelen van de deelnemer tegelijkertijd bestraffen als een
vergissing in het programma.
10. Vergissing in het programma:
a. Alle oefeningen, die in de proef worden gevraagd, moeten in de aangegeven volgorde worden
uitgevoerd. Gebeurt dat niet, dan is er sprake van een vergissing.
kaatjemuts schreef:zo staat het lettr. in het reglement:
Vergissing in het programma:
c. Indien de deelnemer zich vergist in het voorgeschreven programma, maar het geven van een (bel)signaal de vloeiende voortgang van de proef onnodig zou belemmeren, wordt het aan het oordeel van de (voorzitter van de) jury overgelaten of deze de deelnemer al dan niet op deze vergissing attent maakt door het geven van een (bel)signaal. Dit kan zo zijn bij bijvoorbeeld een overgang bij V in plaats van bij K, op de middellijn een pirouette bij D in plaats van bij L.
kleinvosje schreef:Dat ben ik dan niet met je eens Relaxed. Als een paard uit de galop valt of juist doordramt, is dat een ongehoorzaamheid van het paard, het is niet genoeg aan de hulpen. Je moet het verschil toch wel kunnen zien tussen een gereden overgang of een door het paard gemaakte overgang? Als het duidelijk door de ruiter aangegeven is en daarmee op een verkeerde plek, is het een fout in het programma en dus een -2.
FairLady_ schreef:ik breek heel even in. ik doe zelf niet de jurycursus, maar ik moet 13 feb rijden voor de jurycursus in bathmen. maar is het gewenst dat paard in de knotten is? wel geen bandages/peesbeschermers?
wedstrijdtenue voor de ruiter of gewone rijkleding.
sorry dat ik dat hier vraag.