prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:16

Ik betaal €20 voor een half uur privéles maar meestal (met napraten) loopt dit uit tot 3 kwartier.
Dit is dan bij haar aan huis.

Het is inderdaad veel geld maar niet duur.

Mijn instructrice staat goed bekend en ik leer ook echt veel van haar dus ik heb het er voor over.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:20

Ik doe voor een half uurtje €15,- vindt ik toch wel een mooi prijsje.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:42

Ik betaal €25 per uur. Vind ik absoluut niet te veel als je je bedenkt dat ze ruim een half uur met de auto rijd om bij mij te komen. Ik ga nu ook met mijn jonge paard lessen bij haar, doen we er 2 achter elkaar. Zo is het voor haar nog een beetje haalbaar. En ze is een topper, ik wil geen ander, al moet ik €60 betalen....

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:32

Citaat:
Wat ik wel slecht vind, dat is degene die het in het zwart doen, dat moet echt onder de 15 euro grens liggen! Anders kan je beter naar een erkende, maar wat duurdere gaan!

Natuurlijk niet... Zij houden misschien hetzelfde over, maar jij betaalt wel meer...

Maar goed, ik denk dat wat eerder iemand zei gewoon klopt.

Het is wel veel geld maar niet duur... Knipoog

Jupi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:38

Ik betaal ook € 15 voor een half uur. Het is gewoon bij ons op stal dus da's erg prettig. Ik heb het geld er zeker voor over!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:41

Op de manege kreeg ik semiprive les (met nog een vriendin en een stalgenootje) en ik betaalde 18 euro! voor 45 minuten (afspraak was een uur, maar zij beweerde van niet. Sterker nog wij kregen maar een half uur omdat mevrouw allerlei zaken tijdens onze les ging regelen zoals bv een rondleiding door de manege!!). Niet heel lang volgehouden... waren het zo zat dat de les een half uur te laat begon dat wij gewoon zijn weggelopen..

Ik wil zelf voorlopig niet meer dan 15 euro per uur betalen, maar ik heb nog geen les maar misschien in het voorjaar dat ik wel weer les wil Lachen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:56

Ik betaal €35,- voor 3/4 uur privéles maar daar kan ik weer een paar weken op verder rijden dus is dat het geld wel waard.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:12

Welshcobfan schreef:
Op de manege kreeg ik semiprive les (met nog een vriendin en een stalgenootje) en ik betaalde 18 euro! voor 45 minuten (afspraak was een uur, maar zij beweerde van niet. Sterker nog wij kregen maar een half uur omdat mevrouw allerlei zaken tijdens onze les ging regelen zoals bv een rondleiding door de manege!!). Niet heel lang volgehouden... waren het zo zat dat de les een half uur te laat begon dat wij gewoon zijn weggelopen..

Ik wil zelf voorlopig niet meer dan 15 euro per uur betalen, maar ik heb nog geen les maar misschien in het voorjaar dat ik wel weer les wil Lachen

Lekker is dat, hoe verdien ik over de rug van een ander geld Verward

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:17

Ik betaal 7,50 voor een half uur priveles van een gediplomeerde instructrice. x)
[Heeft de opleiding in Deurne gedaan]

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 02:55

Ik betaal 50euro per uur.

Elieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:17

Bij ons komt er iemand aan stal en daarvoor betaal ik 30 euro voor een half uur.
Nu ga ik tegenwoordig naar een andere instructice en betaal 14 euro voor een half uur.
Deze laatste is vele malen beter en ben ik héél blij mee! Dat ze ook nog eens minder kost is natuurlijk leuk meegenomen Knipoog

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:35

15 euries voor een uur. Is nog eens leuk geld!

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:42

ik betaal 15 euro per les, gaat het goed rijden we misschien een half uur gaat het minder lekker of gaan we aan iets nieuws werken kan dat uitlopen tot een uur.

Ik vind wat een les kost niet zo heel belangrijk wat ik en mijn paard ervan leren wel. ik heb nu voor 15 euro les en mijn paard en ik gana met sprongen vooruit, iedere week verbeterd het zich en onze gedachten zijn hetzelfde over netjes en ontspannen rijden.

eerder had ik voor het 3 dubbele les en had ik het idee dat ik er er minimaal iets van leerde..

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:58

Als je een goed instructrice hebt, die je goed begeleid, dan vind ik de prijs niet zo belangrijk.

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:11

€25 per half uur, krijg les van Miranda van Mierlo, ze rijd zelf ook subtop maar weet ff niet volgens mij Lichte Tour Knipoog

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:41

DevilsFriend schreef:
Ik betaal 50euro per uur.

js ik betaal nu ook €50 voor een uur plus €10 reiskosten.. maar het is het allemaal waard Haha!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:38

Wat is de prijs als het je waard is, kun je zeggen? Wat voor de ene duur is is voor de ander misschien wel weinig, ligt er aan wat je verwachtigen zijn en wat je doel is.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:39

Ik vind het niet erg om geld neer te tellen voor een prive les,maar als je vraagt naar een btw bonnetje (ik kan dat aftrekken) dan is blijkbaar niemand in orde!!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:40

Zi ehier echt mega bedragen langskomen Bloos!

Ik betaal 20 euro, wat vaak uitloopt tot 1 uur en 1 kwatier Ja
Ze komt bij mij thuis en ik leer er heelveel van Ja

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:40

Mijn prive les kost 40 euro en dan moet ik er nog naar toe...
Maar ik krijg ook fantastisch les!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:55

Ach, wij betalen in x per 2 maanden meer dan 100,- euro per uur voor les van een trainer van de Portugese Hogeschool die speciaal uit Portugal komt, maar dan leren we ook wel wat en het niveau ligt vele malen hoger dan van welke andere lesgever dan ook.
De andere persoon waar ik bij les woont in Duitsland ( 's zomers) of Andalusie ( 's winters). Als hij hier in Nederland of net over de grens lesgeeft betaal ik 250,- euro voor 6 uur les ( in 1 weekend, 2 x 1,5 uur met veel theorie) + vervoer+ overnachting+ eten, etc, dus dat kost me rond de 450,- .
Of ik vlieg naar Andalusie waar ik er dan ook meteen een week vakantie aan vast knoop en rijdt dan ca. 10 uur lessen bij hem, totaalprijs kom dan op ca. 1000,-, incl vlucht, vol pension en dus 10 uur les.

Ik zou het heel fijn vinden als deze personen wat dichterbij zouden wonen. Als ik bij ze op bezoek ben betalen we rond de 50 euro per uur en dat vind ik absoluut niet duur. Door alle reiskosten wordt het, jammer genoeg, een heel ander verhaal.
Maar ik zou niet weten bij wie ik in vredesnaam anders zou moeten lessen, als ik nog wat leren op het niveau waarop zowel mijn man als ik rijden en willen rijden. Dergelijke instructie is in Nederland niet te vinden.
Overigens heb ik het dan wel over echte Klassieke Hogeschool dressuur en Klassieke Californische rijkunst ( western, maar dan beter Knipoog ).

Dus de prijzen die hier genoemd worden vind ik meestal erg laag of heel normaal. Ik zou voor een bedrag van 15 euro het niet eens overwegen om les te geven, zeker als je het "wit" doet houdt je niks over, dan moet je toch snel van minimaal 50 euro uitgaan.
Maar dan heb ik het dus wel over mensen die daar van moeten leven en van dat geld al hun verzekeringen, belasting, etc moeten betalen.
Als het zwart bijverdienen is, wat bij de meeste het geval is, dan vind ik 25 euro een normaal bedrag, afhankelijk van de kennis en kunde van de persoon. Cool

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:18

Bedragen waar jij het over hebt moet je ook maar kunnen betalen net als de vakantie. Dat is voor mij ook al een behoorlijke tijd geleden Vork

Edit: Het is natuurlijk kort door de bocht om te zeggen dat je voor 15 euro niet goed les kunt krijgen. Typisch een gevalletje van alleen duur is goed en goedkoop per definitie al slecht Vork

marieke0609

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:24

Tja, 20-30 euro vind ik niet zoveel.. Lessen is altijd duur geweest.. Autorijles is ook duur.. Ligt aan het beroep, opleiding, ervaring etc..

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:48

Ik betaal €7,50 voor een half uur en €15 voor een uur.
En mijn instrucrice is gediplomeerde.
Heb eerst gewoon les gehad.
Maar omdat ik te angstig en onzeker was kwam ze met het idee om blind te lessen.
Dit heeft ze ooit eens als proef gedaan voor school.
En dit heeft wonder verricht.
Ik ben nog steeds een beetje onzeker en klein beetje angstig.
Blijf nu zitten ook voel ik me niet helemaal op me gemak.
Voor die lessen was ik kampion snel af stijgen Bloos.
Als ik maar dacht dat er iets gebeuren vlog ik van het paard af.
Stap draf galop maakten niet uit.
Als ik maar dacht dit gaat mis was ik er af.
Voor mijn houden heeft het ook wonderen gedaan.
Recht op zitten kon ik op een of ander manier niet.
Nu doe ik het eigelijk automatisch.
Tenzij ik echt bang ben ja dan kruip ik helemaal in elkaar.
Ik krijg nu les en hulp met het inrijden en longeren.

Hier voor heb ik van iemand ander prive les gehad die vroeg €25 per uur.
Aan haar had ik veel minder dan aan die ik nu heb.
Ik denk dat het niet uit maakt duur of goed koop.
Maar of het met iemand klikt of niet.
En wat jou doel is.
Ik denk zelf als het niet klikt met je instrucrice/instructeur kom je nooit zo ver als het wel klikt.
Hoe goed of slecht iemand ook is.
Maar goed dat is mijn mening.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:50

Ik betaalde voor mijn vorige instructrice 50 euro per uur (PSG bijna GP), maar dit werkte niet, nu heb ik les van iemand anders die 28 euro per uur vraagt (zelf meerdere keren Z2) en nu gaat het wel GP betekent niet automatisch dat je ook goed les kunt geven, we gaan nu elke week vooruit.