Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:26

Persoonlijk vind ik het een beetje onzin, als je een proefje wilt rijden moet je ook zonder hulpmiddelen e.d kunnen rijden.
Maar goed dat is mijn visie hierop, sommige vinden het misschien fijn dat ze een hulpmiddeltje hebben, zelf zou ik het nooit doen!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:34

Ooit wel eens op je coupon te staan gehad, dat je paard TE los is over de rug? nou ik wel!! ik vind dat zo vaag, iedereen klaagt altijd zo over dat ruggebruik, en heb je een paard dat lekker los is, is ie te los volgens de jury. moet ik m weer vastrijden ofzo???

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:40

Ik heb een paar jaar terug zitten schrijven bij een jury-lid:
Bij een meisje moest er onder het protocol of ze zichzelf wel eens op video had opgenomen en bij haar 2e proef dat ze beter een andere hobby kon kiezen. Bij een andere mevrouw moest erbij of haar inlegkruisje soms scheef zat, omdat ze scheef in het zadel zat.
Iedere keer als ik vroeg of dat er écht bij moest, zei deze jury dat ik als ik er problemen mee had, een andere schrijfster kon regelen. Boos!
Deze protocollen zijn overigens naar de knhs gefaxt en deze meneer is hopelijk gewaarschuwd...
Gelukkig is dit de enige keer geweest dat ik het zo extreem heb meegemaakt.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:06

Wat een geweldige verhalen zijn hier te lezen!! Haha!
Ik heb een keer bij mn ponyclub meegemaakt dat er bij een vriendinnetje onder aan de coupon stond: 'Amazone kan beter gaan fietsen' Dat gaat me toch echt iets tever, helemaal bij een beginnende wedstrijd ruiter van 11 jaar ofzo...

Zelf ook wel eens heel leuk commentaar gehad van een jury die na de proef uit de auto kwam en me vertelde dat ik mn 'karwats' zo netjes vasthield... Nagelbijten / Gniffelen

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:19

Tussen X en G halthouden en groeten: Paard staat niet stil

Paard was niet meer in stap te krijgen na halt houden... Vork

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:00

hehe paard stond dus te stil Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:01

Bij ons mogen in de F proeven de paarden die normaal gesproken met martingaal lopen, dat ook op wedstrijd. Wel fijn ook voor de ruiters, een paard kan opeens heel anders aanvoelen zonder, al hoeft t voor mij niet zo nodig. Paarden die tijdens de lessen peesbeschermers of strijklappen omhebben, hebben dat ook met wedstrijd, vanuit het oogpunt dat ze die dingen in de les ook niet voor niets omhebben Knipoog Dat zijn dus echt de paarden die zichzelf stuklopen, zeker als ze extra opgewonden zijn met wedstrijd.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:04

Precies Lachen Zo denken wij er ook over.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:42

bonnielau schreef:
hehe paard stond dus te stil Knipoog

Idd! En dan nog beweren dat het niet stil stond Clown

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:49

Gister stond er op mijn protocol bijgeschreven dat we een leuke combi zijn, en dat mijn haf een gezellige babbelbox is omdat ze heel de tijd aan het hinniken was tijdens mijn proef Haha!

Vond het wel leuk dat hij dat erbij had geschreven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:18

Laura24 schreef:
Bij ons mogen in de F proeven de paarden die normaal gesproken met martingaal lopen, dat ook op wedstrijd. Wel fijn ook voor de ruiters, een paard kan opeens heel anders aanvoelen zonder, al hoeft t voor mij niet zo nodig. Paarden die tijdens de lessen peesbeschermers of strijklappen omhebben, hebben dat ook met wedstrijd, vanuit het oogpunt dat ze die dingen in de les ook niet voor niets omhebben Knipoog Dat zijn dus echt de paarden die zichzelf stuklopen, zeker als ze extra opgewonden zijn met wedstrijd.

Peesjes enzo daar kan ik inkomen. Een manegeruiter gaat daar echt niet mee rotzooien dus dat bezwaar valt weg.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat als je er hulpmiddelen aanhangt het niks meer met dressuur te maken heeft. Martingaal is nog iets discutabels omdat het in feite geen inwerking heeft als het paard het hoofd niet extreem hoog doet maar een Thiedeman oid zet je paard al voor je in de krul. Dat is dus gewoon een proef alleen maar zitten (en nog lekkerder ook want het paard loopt in de krul)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:24

Thiedemann wordt sowieso niet gebruikt, net als alle andere hulpteugels (buiten martingaal dan). Paarden die een martingaal hebben, hangt ie erg los bij, alleen om te voorkomen dat de ruiter een kopstoot krijgt of dat t paard gaat sterrenkijken Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:35

Ah okay Lachen Ik zag eerder (bij iemand anders denk ik) staan dat bij hen op de manege wel de Thiedeman bij de F-proefjes gebruikt mocht worden, dus vandaar.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:38

Gister op wedstrijd. F-A-K overgang arbeidsdraf. Staat er op mijn coupon bij dat punt: Valt in draf.. Tong uitsteken Waarschijnlijk was mijn overgang te abrubt o.i.d. maar ik lag helemaal dubbel toen ik dat las Haha!

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:48

Uhm...
Ik was een proefje aan het rijden een galopje en moest een volte maken dus ik halverwege bij de E rent ie de andere kant op dus ik de andere kant op sturen en 3 tikken gegeven(na mijn idee was die de hele proef al bezig Clown ) en toen verder galopperen stond er op : amazone mag paard niet straffen voor eigen fouten Sigaar

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:50

Haha dat is wel goed Haha! hehe.

_Caitje__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:22

delerium schreef:
Had een poosje terug op onderlinge als extra commentaar *wat een leuke, stoere pony!*
Werd er gewoon helemaal vrolijk van Lachen

het is nou eenmaal een stoere en leuke pony! *LOL*

_Caitje__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 16:25

Ik een keer bij de volte en het paard ging een hele andere kant op. Ik bij de prijsuitrijking (had echt het gevoel dat ik het slecht gedaan had) was ik 2de geworden en moest ik gaan uitleggen waarom ik dacht dat het zo slecht ging, na 2 keer de verkeerde kant op te gaan te zijn Frusty Was wel onderlinge wedstrijd

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:09

Mijn zusje heeft ook een keer dr pony een flinke lel verkocht omdat ie liep te klieren, maar dat vond de judry juist goed en die had het er ook bij geschreven. Vaak durven mensen bij F proefjes hun pony/paard niet aan te pakken omdat de jury dan kijkt Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:30

joycie schreef:
Mijn zusje heeft ook een keer dr pony een flinke lel verkocht omdat ie liep te klieren, maar dat vond de judry juist goed en die had het er ook bij geschreven. Vaak durven mensen bij F proefjes hun pony/paard niet aan te pakken omdat de jury dan kijkt Haha!

gisteren had ik een kind in de ring en ik hoopte dat ze de pony zou aanpakken want na 3x zijn eigen weg te kiezen raakte mijn geduld aardig op.
Ik heb maar onderaan op de coupon laten zetten dat ze strenger moet zijn.
Ze heeft haar PP mede hierdoor dan ook niet kunnen halen en de dingen die verder uitgevoerd werden waren echt niet op de letter.
Ik vind dat zeer vervelend want van alleen maar onvoldoendes geven word ik ook niet vrolijk

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:46

Rosa_ schreef:
Gister op wedstrijd. F-A-K overgang arbeidsdraf. Staat er op mijn coupon bij dat punt: Valt in draf.. Tong uitsteken Waarschijnlijk was mijn overgang te abrubt o.i.d. maar ik lag helemaal dubbel toen ik dat las Haha!

Heb ik ook wel eens op mijn protocol gehad inderdaad, maar ik heb een tinkertje en die kon toend er tijd helemaal nog niet goed galloperen dus ik was allang blij dat hij het deed Haha!.

Of ik zou een keer te vroeg uit de galop zijn gegaan terwijl ik zeker tot na de letter ben doorgereden :w misschien dat zijn staart nog niet over de letter was ofzo Koe maarja toch Tong uitsteken

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:41

Ik zag gisteren ook allemaal frisse en hupse paarden. Zag ongevraagde sprintjes, bokjes en een ex-z-dressuurpaard deed liever travers dan rechtuit. Ach... dan negeer ik dat maar... gewoon kijken hoe de ruiter er op zit. Als die niet trekt en paniekt vind ik het okee Lachen

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:19

ik heb wel een spunten en commentaar gehad, voor een heel andere proef :S

dat dingen echt nie tklopten..

overgang galop commentaar: niet diagonaalsgewijs

zulk soort dingen zeg maar XD
ik weet eigenlijk nie tmeer hoe dat nou is afgelopen.
mama kenende is ze hiermee wel naar de jury gestapt

en een keer was mijn paard erg bang tijdens de proef.
maar ik bleef hem voorwaarts houden, en toen had ik welliswaar gheen winstpunt, maar wel commentaar : heel goed voorwaarts opgelost ^^

dat soort dingetjes zijn leuk om terug te zien ^^

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:31

even een vraagje hoor,
Ik moest afgelopen zondag middenstap doen, paard strekte netjes zijn hals een beetje, zette zijn achterand er goed onder.
Maar ik moest hem tegenhouden want ik had het gevoel dat hij ging aandraven (en dat wil wat zeggen, aangezien het een Fries is en ik meestal vind dat hij sloom stapt doordat hij zo hoog zijn been optilt Clown )
Nu stond er op mijn protocol: moet actiever... Sigaar wat bedoelen ze hier toch mee als ik hem moest tegenhouden dat hij niet ging aandraven

En ze moeten is een boete opleggen aan jury leden die daarna gelijk vertrekken voor de prijsuitreiking Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:27

aals hij wil aandraven zal hij wsl niet ruimer zijn gaan stappen maar overhaaster. Ongelukkig geformuleerd door de jury wellicht, maar een paard moet in de middenstap gaan schrijden, lange vlakke passen en niet omhoog stappen.