Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 01:36

Vroeger had ik een hele moeilijke pony, en vreselijk fel, en de eerste keer dat ik met haar op concours ging hebben we bijna de hele proef op 2 benen afgelegd. Stond er op mijn coupon: Leuke pony met veel pit. Volgende keer wel graag proef op 4 benen rijden..... :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 02:31

Ik heb een paard dat erg heet is en regelmatig een eigen mening heeft over de dressuurproeven. :+ Ze "leukt" ze zo nu en dan een beetje op zeg maar. Door een blessure hebben we een seizoen niet mee gereden en twee weken geleden had ik mijn eerste wedstrijd terug. Toeval wilde dat paardlief er heel erg veel zin in had en het erg goed deed. Ze schrok niet zo snel als anders enz.

Helaas had ze al haar kruid verschoten in proef 1, proef 2 kón ze echt niet meer, dus ze liep braaf haar oefeningen, correct maar niet "meer" zeg maar. Dus ik groet af. Hoor ik ineens de jury roepen: "Kathleen... Je hebt je paard te braaf gemaakt!" :')
Ik schoot echt keihard in de lach op de manier waarop ie het zei, echt heel verongelijkt. :') Hij heeft daarna wel uitgelegd wat ie bedoelde (ze was te plat waardoor het allemaal net wat te sloom toonde. ;) ) Ik had overigens wel gewoon de punten die bij de proef paste, zat op 62% (gemiddeld een 6) dus percentage geeft heel goed weer hoe de proef ging: correct zonder meer :)

Een beetje achtergrond informatie: Deze jury vertelde me elke proef weer dat ie respect had voor mijn doorzettingsvermogen maar dat ie niet dacht dat ze ooit zou opgroeien :')

Mijn lesgeefster vraagt ook standaard "was ze braaf?" ipv "heb je een goede proef gereden?" :') Tja, paard heeft een reputatie... :')

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 02:43

ik was een jaar of 5 toen ik n keer mee deed aan een onderlinge wedstrijd. ik wist niet precies wat groeten op dat moment was maar ik wist wel dat ik iets met een buiging moest doen zegmaar.
dus ik helemaal voorover gebogen( in plaats van een knikje te geven haha)
toen stond er op een blaadje
niet te ver naar voren gaan hoor, anders val je van je paard af!

hahaha waren leuke tijden toen

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 03:53

Mijn vriend had zo'n 10X op een paard gezeten, en moest per sé de onderlinge wedstrijd op de manege meerijden. Nu, paard was braaf genoeg, dus ik zag geen enkele reden om hem dat niet te laten doen.

Op de manege is de bak niet afgezet met hekjes, maar is het dus een volledige hoge, houten wand.

Mijn vriend moest een volte in galop rijden, en paard wilde op het laatste moment de andere kant op. Vriendje doet z'n best om paard toch naar rechts te laten draaien, paard neemt haar bit vast, steekt haar neus omhoog en probeert naar links te draaien. Vriendje geeft niet op en KNAL.

Op het protocol stond: 'tegen de hand', waarna de H van hand was doorstreept en vervangen door een K :D

(paard is overigens toch naar rechts gegaan, waarna hij zijn proef 'netjes' verder heeft uitgereden)

Michelleex

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:18

Ik had laatst voor het eerst op een manege bij mij in de beurt met een verzorg pony wedstrijd, ging niet zo goed..

Werd ik 1e met 230 punten.

Ze kwam, ze keek, en ze nam of zo. XD

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:27

?? Volgens mij is dit niet iets voor het topic?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:35

Jawel. :P Haar commentaar erbij was:
"Ze kwam, zag en overwon"

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:10

Ik had een keer in angeren gereden, en kreeg de coupon terug met commentaar wat precies klopte en me echt aansprak! (ik had al een jaar geen les meer) Dus ik op internet lopen zoeken naar ene meneer ''***''
En ja hoor gevonden, mailtje uit de deur gedaan en na een paar uur al meteen iets terug. Hij vond het erg leuk etc. en zou savonds bellen.
Hij gebeld.. En vrijdag kwam die.. Laat ik het zo zeggen, het was niet mijn manier van rijden :+ Maar ik durfde dat natuurlijk niet te zeggen dat ik het niks vond. Maar zelf dacht ik na 1 keer kan je tog niks erover zeggen ? dus er ging een week voorbij en mijn pony had nog nooit zo slecht gelopen :o En ik raak dan aardig geirriteerd dus 1 avond ervoor gereden en o ik was oo zo pislink :P dat ik me paard ben afgestapt en tegen me moeder gezegt hebt je beld hem maar af! Maar die zei nee: doe je zelf maar. Maar ik vertikte het, en toen heeft ze het boos toch maar gedaan.. Hij wou graag weten wat er dan zo fout ging etc. en wenste me moeder nog succes.
Had ik die zaterdag wedstrijd.. En ik kijk naar de auto's die er staan tijdens het losrijden en denk neee, neee dit kan niet!
Ik liep met me pony naar me vader om de zweep te halen en hij stond me al half uit te lachen en zei: je heb meneer''***'', knipooog maar naar hem zei die :P En ik begin te proef en elke keer als ik hem aankeek moest die lachen :P
Proeven gingen top en daarna zat ik te stressen in de kantine voor als die naar beneden zou komen := En ja hoor net voor de prijsuitrijking kwam die na beneden wachtend op de prijsuitrijking.
Ik was van de 18 mensen 2 x dik eerste met 210 en 216 punten. Kwam die na me toe en vertelde nog even waar we al aan gewerkt hadden hoe ik dat verder moest oplossen en dat ik wondelijkbaarlijk maar tog al een stuk vooruit was gegaan en echt aan die punten gewerkt had :D
Nou zat ik in de auto en ging de coupons lezen staat er:
Erg mooie proef! Probeer meer te schakelen etc. En voortaan kun je gewoon bellen hoor! ik bijt niet ;)
Veel succes.
Daarna had ik hem nog een keer 2 weken achter elkaar , hoezo toevallig :P
Moest daarna in de auto wel even lachen hoor.. :9

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:38

smeetjoew schreef:

Ohw zo _O-

Renzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:45

Basic_ schreef:
smeetjoew schreef:

Ohw zo _O-

'Veni Vidi Vici', dat is Latijns ofzo, betekend ook: 'kwam zag en overwon.' O:)

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:00

mijn moeder en ik reden op het zelfde paard wedstrijden een paar jaar geleden
een jazz met de originele jazz streken
toen ik mijn moeder op een keer aan het voorlezen zat kreeg het malle beest het in zijn hoofd om van mij en mijn enge paarse tasje te schrikken
met als gevolg een hele lange zijde rodeo ipv uitgestrekte draf
cijfer: 1
commentaar: 'stout'
daar konden we toen wel smakelijk om lachen

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:27

Dit weekend: paard gestart tijdens een flinke windhoos. Hij werd super gespannen en wilde niet langs het juryhokje wat bijna wegwaaide. Staat erop mijn coupon "jammer van de wind en bijbehorende spanning.
Gelukkig liep hij aan de kant van A nog wel goed, bij C niet. Dus voor alles bij A een 8 en bij C een 5 of 4.
Toch nog 180 punten bij elkaar gereden, dus het ging niet verkeerd.

In de 2e proef vloog er bijna een parasol door de ring en kreeg ik als commentaar: je paard liep erg gespannen, probeer je paard wat leniger te krijgen. :+ (volgens mij had de jury last van tunnelvisie)

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:38

Jury heeft me wel eens gevraagd waarom ik dat paard van het zomerseizoen niet meer meenam. euhm, dat is hetzelfde paard...alleen is zijn wintervacht iets donkerder(lees bijna zwart in de winter en tegen valk aan in de zomer.)

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:58

Op een onderlinge wedstrijd had ik mijn eerste B proef gereden met mijn toen nog 3 jarige pony.
Jury; prachtige proef, snel de L1 doorrijden en dan lekker doorgaan in het L2! uhm.. ik mag nog niet officieel B starten volgens de regels.. :+

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:11

appelflap2 schreef:
mijn moeder en ik reden op het zelfde paard wedstrijden een paar jaar geleden
een jazz met de originele jazz streken
toen ik mijn moeder op een keer aan het voorlezen zat kreeg het malle beest het in zijn hoofd om van mij en mijn enge paarse tasje te schrikken
met als gevolg een hele lange zijde rodeo ipv uitgestrekte draf
cijfer: 1
commentaar: 'stout'
daar konden we toen wel smakelijk om lachen

een 1? :oo dat vind ik wel heel laag. Wist niet dat ze zulke lage cijfers geven..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:01

Nou ja... Cijfers zijn er niet voor Jan Doedel.... Maar dan moet het wel kloppen met het beeld. Een 1 is wel errug slecht dus als het inderdaad erg slecht was dan oke... Maar anders.... Net zo met erg postitieve punten hoor. Punten moeten wel in verhouding zijn ;).

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:10

1 is toch niet getoond? Dan klopt het wel toch? :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:16

Ik heb mijn proevenboekje niet thuis liggen. Kan dat dus ff niet zo gauw checken. Of wacht, knhs.nl weet het vast wel. Ik ga even zoeken. (of iemand moet het sneller weten...;))

EDIT: Ik kan het dus niet vinden. Waarschijnlijk zoek ik verkeerd. Iemand met proevenboekje bij de hand? (of een jury)

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:18

Ja ik heb hier mn proevenboekje :D even overtypen

1. Heel slecht - De uitgevoerde oefening is nauwelijks meer te herkennen. Het paard verzet zich, stormt weg, deinst achterwaarts, etc.

en een 2 is da neen oefening met zeer enrstige problemen in de basis en het 'scala van de africhting'

een 1 lijkt mij dus in dit geval terecht :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:27

Hmm ja als ik de uitleg bij de 1 teruglees in de quote heeft de jury in dit geval inderdaad gelijk. Jammer maar helaas...

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:32

Mijn ouders jureren allebei in België op jumping, een paar weken geleden was mijn moeder speaker en omdat er geen volgende combinatie in de ring kwam, riep ze om : mensen aub kan er iemand aan de start komen, we gaan op deze manier vandaag niet klaarkomen.....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:51

:') Whihihi, denk dat iedereen dubbel lag, toch? _O-

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:55

mijn moeder heeft zelfs een keer gepresteerd om in de M1 een 0-1 te rijden...
vind ik toch wel uitermate knap, en zwaar beledigende jury.
mijn moeder moest een volte 10 meter in galop rijden, de volte was inderdaad 10 meter, maar paard werd te heet dus ze zet hem stil in de volte, en galopeerd daarna weer aan.
een 1 of een 2(de oefening is wel gereden, maar met onderbreking) had ik zeker terecht gevonden, maar een 0 min 1 kan gewoon niet.

edit: er kwamen wat berichten tussendoor :D

haha, ja dat is vrij apart als je zo'n uitsprak hoort :D
Laatst bijgewerkt door timilon op 18-06-10 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:56

Sowieso kan -1 al niet. -2 voor fout rijden kan dan weer wel.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:57

en een 0 is het allerlaagst, daar kunnen imo geen punten meer vanaf.
en een min 2 voor fout rijden had ik nog enigszins kunnen snappen, maar dit vonds ik toch wel heel bizar.
is alwel een jaar of 12 geleden hoor.