Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
splash1999 schreef:de mensen die juist met een lang teugeltje buiten rijden schaden meestal het paard meer omdat ze meestal niet naar hun paard kijken hoe deze loopt. Deze hebben dus in verhouding meer te lijden dan het paard dat even geen les kan hebben
joyce2 schreef:Ff tussendoor, over dat recreatieruiters nooit les zouden krijgen... Ik heb (toen ik nog parttime werkte) best wat recreatie lesklanten gehad! Die hadden zoiets van, het is leuk om in het bos te rijden, maar hadden wel door dat het ook handig is om je basis in orde te hebben. Het meeste van mijn lesklanten was toen recreatieruiter. Hoefden het paard niet aan de teugel te hebben, maar wilden wel graag wat meer de puntjes op de i zetten en 1 iemand had 2 paarden en met haar ging ik ook naar buiten, om haar daar verder te helpen (ze durfde buiten niet te galoperen).
superwoman schreef:joyce2 schreef:Ff tussendoor, over dat recreatieruiters nooit les zouden krijgen... Ik heb (toen ik nog parttime werkte) best wat recreatie lesklanten gehad! Die hadden zoiets van, het is leuk om in het bos te rijden, maar hadden wel door dat het ook handig is om je basis in orde te hebben. Het meeste van mijn lesklanten was toen recreatieruiter. Hoefden het paard niet aan de teugel te hebben, maar wilden wel graag wat meer de puntjes op de i zetten en 1 iemand had 2 paarden en met haar ging ik ook naar buiten, om haar daar verder te helpen (ze durfde buiten niet te galoperen).
imo erg gevaarlijk!
Ik vind dat als je buitenritten gaat maken, je juist wel een goede basis moet hebben.

kimG schreef:superwoman schreef:imo erg gevaarlijk!
Ik vind dat als je buitenritten gaat maken, je juist wel een goede basis moet hebben.
als iemand buiten niet durft te gelopperen en in de bak wel, heb je meer aan een " les" buiten, vaak reageren paarden anders buiten dus ik vind het principe wel goed juist! Ik ben zelf een recreatieruiter. Maar ik zie mensen soms domme dingen doen omdat ze bang zijn dat hun paard gaat schrikken of in paniek raakt. Begeleiding buiten voor de onervaren of onzekere ruiter moedig ik alleen maar aan !
en dan wéét je dat er hengstige merries kunnen lopen. Daar moet je rekening mee houden en op voorbereid zijn.