Hier op wedstrijd vandaag liep een Belgisch trekpaard mee in de B. Toen ik de vorige keer bij dezelfde jury had geschreven bij dezelfde combinatie ging het niet en zei de jury ook dat ze geen fan was van zulke paarden in de dressuur. En vandaag ging het een stuk beter en heeft ze toch een winstpunt gekregen.
Deze jury vond dit paard dus absoluut niet aantrekkelijk maar heeft toch een winstpunt gegeven. Tevens was ze ook nog 2e geworden!
Ik heb met mijn paard (denk een jaar geleden) een keer een selectie proef gereden, waarbij 2 jury's waren. De ene jury vond het 169 punten waard en de andere 188. Dan wordt er volgens mij gewoon beoordeeld op 'het in hun ogen goed gaande rijden' en gaf die ene jury niet minder punten omdat hij bijv. zwart is.
En ach, het is en blijft een jurysport. Volgende keer beter toch! 
Natuurlijk heeft iedere jury zijn voorkeur, maar als je een goede proef rijd, krijg je daar ook je punten naar. Rij je toevallig een keer een keer een mindere proef, dan kunnen andere nog zo vinden dat jij eerste had moeten worden... Jammer, maar dat je daar een jury voor belachelijk gaat maken.... Uhm... nee, je bent toch geen klein kind meer die niet tegen zijn 'verlies' kan??....