maak voor jezelf even een soort van schema (schrijf even voor je zelf verschillende loswerkoefeningen op: volte gebroken lijn en bijv het doel van die oefening: slangenvolte: loswerken, stelling vragen etc)
dan verschillende onderwerpen bedenken die je kunt behandelen in je les. zo ben ik de laatste tijd veel bezig met stelling vragen. maar een ander voorbeeld is beengebruik, (reactie van het paard), houding etc. en verschillende oefeningen die je daarmee kunt doen.
en zonodig bedenk een klein spelletje om les af te sluiten, of zoals wij kunnen maak een klein uitstapritje in het bos, of stel allerlei vragen over paarden die ze kunnen beantwoorden.
ik weet niet wat voor mensen je moet lesgeven maar als je dit op een rijtje hebt, kun je tenminste alle kanten op (als je echt zenuwachtig bent, stop t briefje gewoon in je zak, kun je altijd voor inspiratie kijken) omdat die de eerste les is, is het het moeilijkst omdat je niet weet wat je kan verwachten en waar je moet sleutelen, heb daarom gewoon verschillende onderwerpen.
maar vooral alles wat je zegt en veranderd, blijf uitleggen, waarom je iets zegt, of waarom je die oefening doet. waarom doet een pony wat ie doet. wat heeft t effect van wat het kind doet op de pony (volwassenen precies t zelfde maar dan wat anders uitgelegd)
wat je bedenkt hoeven geen grote dingen te zijn, een uur is lang en weet ik ook vaak niet meer wat te doen totdat er een half uur voorbij is dan kom ik ineens tijd tekort.

succes en veel plezier,
hoop voor je dat je er niet zoals ik zaterdag ik mijn kleintjesles (8 jarigen) 10 tegelijk had, want toen stond ik ook met mn mond vol tanden.