Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:22

Ook een stomme actie..Ook van mezelf hoor. Ik was al super zenuwachtig omdat mijn oude lesgever die vaak zat heeft gezegd dat er met mijn paard niks te beginnen is, jureerde. Maar hij gedroeg zich prima en ik was zo blij en opgelucht dat ik na het groeten mijn teugels losgooide, en hem uitgebreid beloonde ( ala anky Haha!) een 4 wegens belonen en een -2 voor het praten Nagelbijten / Gniffelen . Stond ook bij : praten niet gewenst!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:03

Ik heb een keer gehad. Nog mete de oude f proefjes zat in de f4. En zat op een super sportpony en een heel mooi beest. Ik had zijn manen helemaal gevlochten. En hij liep tijdens de les altijd met elastiek. Staat er op me protecol dat elastiek verboden is. En dat me volte een ei was. K had er een filmpje van en de volte was gewoon goed.

Nu met me eigen paardje. Eerst wedstrijd van har leven. (4) Was een onderlingen en er was GEEN toileteer keuring. ik moest na mijn proef naar de auto zegt ze " Je moet de manen van je paard de volgende keer vlechten." Ik had echt zoiets van waar slaat dat nou weer op. De ene proef har ik 192 en de ander 167. Ok was tot nu toe de domste proef die ik ooit had gereden. 2 keer de baan uit gevlogen Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:56

girlchat11 schreef:
Ik heb een keer gehad. Nog mete de oude f proefjes zat in de f4. En zat op een super sportpony en een heel mooi beest. Ik had zijn manen helemaal gevlochten. En hij liep tijdens de les altijd met elastiek. Staat er op me protecol dat elastiek verboden is. En dat me volte een ei was. K had er een filmpje van en de volte was gewoon goed.

Nu met me eigen paardje. Eerst wedstrijd van har leven. (4) Was een onderlingen en er was GEEN toileteer keuring. ik moest na mijn proef naar de auto zegt ze " Je moet de manen van je paard de volgende keer vlechten." Ik had echt zoiets van waar slaat dat nou weer op. De ene proef har ik 192 en de ander 167. Ok was tot nu toe de domste proef die ik ooit had gereden. 2 keer de baan uit gevlogen Clown

Euhh Verward als het zo'n super sportpony is wat jij zei waarom rijd je hem dan met elastiek? Ik geef de jury groot gelijk, ik zou precies hetzelfde doen!

En over dat vlechten, je moet altijd iets ingevlochten hebben... En ze zou echt niet een hele proef alleen maar punten aftrekken alleen maar omdat je je paard niet hebt gevlochten!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:58

_Inga schreef:
Maaruh ergenis 2 daar adviseerde ze een witte string? Dan loop je nog meer voor gek yoh!!! Mijn advies, een huidskleurige

mijne een rode Knipoog zie je helemaal niet Schijnheilig

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:03

Ik heb al eens meegemaakt dat iemand een proef had gereden, na de tijd naar de jury ging, en de jury vervolgens doodleuk zegt: Ik houd niet van haflingers, dus je hebt 135 punten. (oude proeven) Echt belachelijk gewoon ! Het was een nette proef. En dan gewoon omdat je niet van het ras houd, 135 punten geven

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:19

dat vind ik echt heel dom Scheve mond

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:27

Urose schreef:
Ik heb al eens meegemaakt dat iemand een proef had gereden, na de tijd naar de jury ging, en de jury vervolgens doodleuk zegt: Ik houd niet van haflingers, dus je hebt 135 punten. (oude proeven) Echt belachelijk gewoon ! Het was een nette proef. En dan gewoon omdat je niet van het ras houd, 135 punten geven

ik ken het jury's die haflingers leuk vinden , daarbij rijd ik dik in de wispunten en anders heb ik zo iets van 173 punten echt dom!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:28

Over het algemeen vind ik dat de jury niet mag kijken naar het ras, maar naar de proef zelf!
Het is natuurlijk fijn als je een fjord/haflinger/fries hebt die de jury helemaal geweldig vind en je krijgt hoge punten maar het is natuurlijk niet eerlijk Knipoog hetzelfde geld dat je bijna minpunten zou krijgen omdat het ras niet in de smaak valt!

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:39

Wij hebben kreten als: 'eng in de nek' <-- = spanning in de bovenlijn...

En wat dacht je van tactfouten in het achterwaarts???

Of een meisje wat in de B reed, met haar handen helemaal naar benedengestoken, dat de jury dan zegt: die kan beter op turnen, de handstand kan ze al!! (maar dat stond niet op het protocol hoor!!)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:41

Daan_ielle schreef:
Wij hebben kreten als: 'eng in de nek' <-- = spanning in de bovenlijn...

En wat dacht je van tactfouten in het achterwaarts???

dat zijn IMO heel normale opmerkingen. Tactfouten in het achterwaarts betekent bijna altijd dat ze 4 tact achterwaarts gaan ipv diagonaal.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:48

dan is het toch niet diagonaalsgewijs... en ik heb ook paarden gezien die dus WEL diagonaalsgewijs aw gingen... en dan nog tactfouten hebben... dat begrijp ik dus niet...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:52

dat laaste weet ik niet omdat ik het niet gezien heb. Maar tactfouten is een volledige correcte opmerking voor een paard dat niet correct diagonaal achterwaarts gaat.

Vergelijk het met stappen:
- tactfouten in de stap
- lateraal (telgang)
- niet 4tact stappen

allemaal om hetzelfde aan te geven.

Overigens denk ik dat ik jou wel ken uit Vught. Heb jij voor C vd S gereden?

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:57

randie schreef:
Ook een stomme actie..Ook van mezelf hoor. Ik was al super zenuwachtig omdat mijn oude lesgever die vaak zat heeft gezegd dat er met mijn paard niks te beginnen is, jureerde. Maar hij gedroeg zich prima en ik was zo blij en opgelucht dat ik na het groeten mijn teugels losgooide, en hem uitgebreid beloonde ( ala anky Haha!) een 4 wegens belonen en een -2 voor het praten Nagelbijten / Gniffelen . Stond ook bij : praten niet gewenst!

dat zou ik nou ''lief'' vinden van de ruiter. Na het groeten dan is de proef toch afgelopen?? tenzij er achter komt te staan in vrije stap de rijbaan verlaten. Waarom mensen in het Z mogen belonen en mensen in de B niet???

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:20

Neonlight schreef:
MaCHo_LoVeR schreef:
het is niet echt raar, maar meer een vraag.

Ik had zaterdag een B wedstijd, toen moest ik:
16. c-x halve grote volte rechts
17. x-a halve grote volte links

ik had voor 17 een 5, omdat ik 2 meter(ongeveer) te laat van mijn been wisselde.(dat snap ik nog)Maar mijn zusje reed ook B bij de zelfde jury zaterdag zij wisselde helemaal niet & ze had ook een 5. Eigenlijk verdiend ze dan toch lager of niet??

Een halve grote volte rijden wordt niet alleen beoordeeld op het been wisselen. Knipoog
nee, maar wel als er achter staat dat hij goed was, alleen dat het van been wisselen niet goed was Knipoog

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:52

casperrr schreef:
Euhh Verward als het zo'n super sportpony is wat jij zei waarom rijd je hem dan met elastiek? Ik geef de jury groot gelijk, ik zou precies hetzelfde doen!

Met als verschil dat in de F proeven een elastiek helemaal niet verboden is! De manegehouder bepaald met welke hulpmiddelen een paard evt. de baan in gaat. Uiteraard gaat de voorkeur van de FNRS uit naar zo simpel mogelijk, maar uiteindelijk bepaald de manegehouder. Als die een elastiek nodig vindt, dan mag het paard wedstrijd starten met elastiek.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:34

Lielle schreef:
dat laaste weet ik niet omdat ik het niet gezien heb. Maar tactfouten is een volledige correcte opmerking voor een paard dat niet correct diagonaal achterwaarts gaat.

Vergelijk het met stappen:
- tactfouten in de stap
- lateraal (telgang)
- niet 4tact stappen

allemaal om hetzelfde aan te geven.

Overigens denk ik dat ik jou wel ken uit Vught. Heb jij voor C vd S gereden?

Nee... ik kom wel uit vught PM wel ff

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:52

Ilja000 schreef:
casperrr schreef:

Met als verschil dat in de F proeven een elastiek helemaal niet verboden is! De manegehouder bepaald met welke hulpmiddelen een paard evt. de baan in gaat. Uiteraard gaat de voorkeur van de FNRS uit naar zo simpel mogelijk, maar uiteindelijk bepaald de manegehouder. Als die een elastiek nodig vindt, dan mag het paard wedstrijd starten met elastiek.

Verward waarom quote jij iets en zet je mijn naam erbij terwijl ik het niet eens is heb getypt???
edit: ik zie het al, het laatste stukje.
Maar ik vind het gewoon onnodig, zij zet erbij dat het een super sportpony is, een super sportpony heeft geen elastiek nodig anders heette het geen super sportpony of wel soms? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Waikiki op 25-01-07 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Laiila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:17

is dat wel toegestaan iemand wijzen op zijn ondergoed keuze...?

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:09

ik reed in n bak die heel "eng" was... en toen de deur open ging schrok mijn pony daarvan, staat er op mijn protecol... Paard schrikt zich een hoedje Haha! ik vond m wel grappig

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:13

Ilja000 schreef:
casperrr schreef:

Maar dan moet de manegehouder dit wel aan de jury doorgeven. En over het algemeen gaat de manegehouder alleen over de manege pony's en ik denk niet dat dit een manege pony was?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:27

De manegehouder beslist hoe de paarden die dag op zijn bedrijf de baan in gaan. Even heel extreem: als een manegehouder het goed vindt dat een pensionpony met een slof de baan in komt (let wel, het heeft absoluut geen voorkeur of what so ever) dan is dat toegestaan, zo lang die manegehouder akkoord geeft.
De FNRS geeft voorkeur aan gewone trensoptoming en als hulpteugels evt. martingaal, thiedemann of bijzet.
Het klopt ook dat lang niet alle secretariaten/manegehouders de hulpteugels doorgeven, maar zo lang dat mijn inziens niet extreem is, zul je mij als jury daar niet moeilijk over horen doen. Doe zelf bij ons het secretariaat en heb eens meegemaakt dat een jury eiste dat bij een paard dat met martingaal zijn hoofd al heel hoog hield, de martingaal eraf gehaald werd, alleen omdat ik als secretariaat was vergeten dat door te geven. Tja, kijk als jury dan naar het paard en zie zelf of de hulpteugel nut heeft of niet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:29

Na een wedstrijd had ik redelijk lage punten, 4-en op mijn protocol, maar geen commentaar erachter.

Ik kreeg van de jury te horen dat ie niet van commentaar hield *LOL*

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:11

Over de hulpmiddelen bij een FNRS proef, bij ons is het allemaal verboden, ook de onofficiële wedstrijden, allemaal zonder bandages/peeskappen/slof/martingaal/tiedeman/elastiek e.d
Vind ik wel fijn Lachen

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:29

Bij ons mocht het wel, mits de manege eigenaar daar toestemming voor had gegeven. Ik reed altijd zonder, vond dat ik het niet nodig had. En vond ook dat de andere mensen zonder iets moesten rijden. Als het dan niet goed ging zonder hulpmiddelen, dan hadden ze maar een paard moeten kiezen waar ze wel zonder hulpmiddelen op konden rijden.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:19

Bij ons lopen de paarden precies zo als ze in de les lopen, dus eventueel met beenbeschermers, thiedemann etc. Vinden de ruiters wel fijn, want ze zijn toch al zenuwachtig en een paard kan zonder hulpteugel heel anders aanvoelen.