Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
girlchat11 schreef:Ik heb een keer gehad. Nog mete de oude f proefjes zat in de f4. En zat op een super sportpony en een heel mooi beest. Ik had zijn manen helemaal gevlochten. En hij liep tijdens de les altijd met elastiek. Staat er op me protecol dat elastiek verboden is. En dat me volte een ei was. K had er een filmpje van en de volte was gewoon goed.
Nu met me eigen paardje. Eerst wedstrijd van har leven. (4) Was een onderlingen en er was GEEN toileteer keuring. ik moest na mijn proef naar de auto zegt ze " Je moet de manen van je paard de volgende keer vlechten." Ik had echt zoiets van waar slaat dat nou weer op. De ene proef har ik 192 en de ander 167. Ok was tot nu toe de domste proef die ik ooit had gereden. 2 keer de baan uit gevlogen
_Inga schreef:Maaruh ergenis 2 daar adviseerde ze een witte string? Dan loop je nog meer voor gek yoh!!! Mijn advies, een huidskleurige
Urose schreef:Ik heb al eens meegemaakt dat iemand een proef had gereden, na de tijd naar de jury ging, en de jury vervolgens doodleuk zegt: Ik houd niet van haflingers, dus je hebt 135 punten. (oude proeven) Echt belachelijk gewoon ! Het was een nette proef. En dan gewoon omdat je niet van het ras houd, 135 punten geven
Daan_ielle schreef:Wij hebben kreten als: 'eng in de nek' <-- = spanning in de bovenlijn...
En wat dacht je van tactfouten in het achterwaarts???
randie schreef:Ook een stomme actie..Ook van mezelf hoor. Ik was al super zenuwachtig omdat mijn oude lesgever die vaak zat heeft gezegd dat er met mijn paard niks te beginnen is, jureerde. Maar hij gedroeg zich prima en ik was zo blij en opgelucht dat ik na het groeten mijn teugels losgooide, en hem uitgebreid beloonde ( ala anky) een 4 wegens belonen en een -2 voor het praten
. Stond ook bij : praten niet gewenst!
Neonlight schreef:nee, maar wel als er achter staat dat hij goed was, alleen dat het van been wisselen niet goed wasMaCHo_LoVeR schreef:het is niet echt raar, maar meer een vraag.
Ik had zaterdag een B wedstijd, toen moest ik:
16. c-x halve grote volte rechts
17. x-a halve grote volte links
ik had voor 17 een 5, omdat ik 2 meter(ongeveer) te laat van mijn been wisselde.(dat snap ik nog)Maar mijn zusje reed ook B bij de zelfde jury zaterdag zij wisselde helemaal niet & ze had ook een 5. Eigenlijk verdiend ze dan toch lager of niet??
Een halve grote volte rijden wordt niet alleen beoordeeld op het been wisselen.
casperrr schreef:Ik heb een keer gehad. Nog mete de oude f proefjes zat in de f4. En zat op een super sportpony en een heel mooi beest. Ik had zijn manen helemaal gevlochten. En hij liep tijdens de les altijd met elastiek. Staat er op me protecol dat elastiek verboden is. En dat me volte een ei was. K had er een filmpje van en de volte was gewoon goed.
Euhhals het zo'n super sportpony is wat jij zei waarom rijd je hem dan met elastiek? Ik geef de jury groot gelijk, ik zou precies hetzelfde doen!
Lielle schreef:dat laaste weet ik niet omdat ik het niet gezien heb. Maar tactfouten is een volledige correcte opmerking voor een paard dat niet correct diagonaal achterwaarts gaat.
Vergelijk het met stappen:
- tactfouten in de stap
- lateraal (telgang)
- niet 4tact stappen
allemaal om hetzelfde aan te geven.
Overigens denk ik dat ik jou wel ken uit Vught. Heb jij voor C vd S gereden?
Ilja000 schreef:casperrr schreef:Ik heb een keer gehad. Nog mete de oude f proefjes zat in de f4. En zat op een super sportpony en een heel mooi beest. Ik had zijn manen helemaal gevlochten. En hij liep tijdens de les altijd met elastiek. Staat er op me protecol dat elastiek verboden is. En dat me volte een ei was. K had er een filmpje van en de volte was gewoon goed.
Euhhals het zo'n super sportpony is wat jij zei waarom rijd je hem dan met elastiek? Ik geef de jury groot gelijk, ik zou precies hetzelfde doen!
Met als verschil dat in de F proeven een elastiek helemaal niet verboden is! De manegehouder bepaald met welke hulpmiddelen een paard evt. de baan in gaat. Uiteraard gaat de voorkeur van de FNRS uit naar zo simpel mogelijk, maar uiteindelijk bepaald de manegehouder. Als die een elastiek nodig vindt, dan mag het paard wedstrijd starten met elastiek.
Ilja000 schreef:casperrr schreef:Ik heb een keer gehad. Nog mete de oude f proefjes zat in de f4. En zat op een super sportpony en een heel mooi beest. Ik had zijn manen helemaal gevlochten. En hij liep tijdens de les altijd met elastiek. Staat er op me protecol dat elastiek verboden is. En dat me volte een ei was. K had er een filmpje van en de volte was gewoon goed.
Met als verschil dat in de F proeven een elastiek helemaal niet verboden is! De manegehouder bepaald met welke hulpmiddelen een paard evt. de baan in gaat. Uiteraard gaat de voorkeur van de FNRS uit naar zo simpel mogelijk, maar uiteindelijk bepaald de manegehouder. Als die een elastiek nodig vindt, dan mag het paard wedstrijd starten met elastiek.