Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:15

Persoonlijk commentaar van jury na de proeven in de kantine (was 1e en 2e met 2x 189 punten in de M1):

"Als je paard kreupel was geweest had ik je de ring uitgestuurd, maar jij functioneert prima met je kreupele pootje".

Was vooraf naar jury gelopen om te vragen of ik met brace over mijn rijbroek mocht starten, had die donderdag ervoor mijn meniscus gesloopt (word ik morgen aan geopereerd). Moest erg lachen om die man :j

Dana01

Re: Citaten van grappige en rare jury-uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:48

ooit in een diep duister verleden een dressuurwedstrijd gereden, paardje was van de vlotte, ik kreeg dan ook als commentaar dat het jammer was dat je geen extra punten kreeg voor de snelste tijd, dan had ik ruim gewonnen :D

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:19

Ik kreeg vorige week op mijn protocol ( was 1e en 3e + 2 winst ) ' haflinger met X-factor!'

Vond ik echt superleuk om te lezen!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:36

Leonoor schreef:
Persoonlijk commentaar van jury na de proeven in de kantine (was 1e en 2e met 2x 189 punten in de M1):

"Als je paard kreupel was geweest had ik je de ring uitgestuurd, maar jij functioneert prima met je kreupele pootje".

Was vooraf naar jury gelopen om te vragen of ik met brace over mijn rijbroek mocht starten, had die donderdag ervoor mijn meniscus gesloopt (word ik morgen aan geopereerd). Moest erg lachen om die man :j

Haha dat is een leuke opmerking. Nu alles goed met meniscus? ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:43

Helaas niet ;) Blijkt ook nog een kapotte kruisband + kraakbeen te zijn, dus voorlopig ben ik er nog niet vanaf. Maar dat is geheel offtopic.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:51

Na mijn eerste wedstrijd met mijn nieuwe paard op ander terrein stond er ook een kanttekening voor mij.
Paard wou zich nogal bewijzen tegenover een grotere fries. Hij moest en zou even het mannetje uithangen. Gevolg daarvan was dat hij zijn proef zelf ging lopen en ik niks meer te vertellen had.
"paard neemt controle over". Tja zelfs als ik was afgestapt, was hij ook gewoon door gegaan. :+

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:53

ik had laatst ook iets wat verkeerd was geschreven, bij schouderbinnenwaarts stond als commentaar 'niet vierkant', maar dat was bedoeld voor een paar vakken lager waar ik moest halthouden =]

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:40

Zo moest ik eens schrijven bij een jury. Er komt een jongentje binnen op een B pony/kleine C. Dat ponytje kon zijn hoofd bij God op tafel leggen(sterrenkijker). Toen moest de ruiter A grote volte pony hals laten strekken(in stap) en pony bleef sterren kijken. Die jury zei dus: Nou die kan beter stoppen dat wordt nooit niks of koop een fatsoenlijke pony voor dat jongetje. Dus ik wou dat helemaal opschrijven. Roept die jury kei hard tegen mij Nee Nee Nee niet op schrijven schrijf maar: MOET meer halsstrekken en zet maar tussen haakjes met wat training kom je er wel waarop de jury heel hard begon te kuchen :+
Daar heb ik wat mee afgelachen met hem.
Laatst bijgewerkt door MelissaV op 23-05-10 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:50

Turbo6, ik snap niks van je verhaal :P

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:52

Wat begrijp je er niet van Basic? :P
Leest idd wel irritant zonder leestekens. :7

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:57

Zo duidelijker??

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:04

Stuk duidelijker ja :j

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:30

Oke, hij hoort hier niet in thuis dus bij voorbaat excuses daarvoor :)
Vriendin van me reed een proefje op een zeiknatte weide. Komen er twee eenden aangevlogen en die landen precies bij H in een enorme plas water. Dus ik als lezer: "H-X-F van hand veranderen in middendraf...denk om de eendjes...."
Vriendin van me zie ik denken...(huh?)...draait de bocht om...en gaat volledig vlak van het lachen. Rijdt om de eendjes heen...niks aan de hand...
Had een prima cijfer voor die middendraf :D

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:32

Hoi heb ff dit topic gevolgd. Moet wel lachen om alle uitspraken. Heb dur zelf ook wel 1. Was op volte 10 meter, waarin ze haar achterhand uit liet zwaaien. Staat op de coupon paard spoort niet :D . Heb hier ff goed om moeten lachen. Was dat ik wist waar de jury het bij bedoelde maar anders...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:00

Alleen is 'paard spoort niet' hier al 48x langsgekomen, en is het ook nog eens een hele normale uitdrukking voor een jury :Z

Rotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:26

Ik heb bij een jury geschreven die een oudere vrouw(ong. 60) moest beoordelen in de klasse L.Het paard toonde geregeld verzet . Dus toen ze zich na afloop van haar proef bij de jury meldde zei hij : Ja mevrouw , de leeftijd gaat meespelen!
Waarop de mevrouw antwoordde : Mijn paard is nog maar 6 jaar.
Jury: Ik bedoelde u!
Mevrouw was not amused en al foeterend vertrok ze .
Ps; Jury en mevrouw waren bekenden van elkaar.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:29

Oh, ja ik bedenk er nog eentje.
Een klein dreumesje komt na afloop van de wedstrijd naar me toe (onderling, diploma rijden): "juf, ik ben eerste geworden!"
Ik: "dat weet ik lieverd, ik was de jury :D"

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:35

barkruk schreef:
Oh, ja ik bedenk er nog eentje.
Een klein dreumesje komt na afloop van de wedstrijd naar me toe (onderling, diploma rijden): "juf, ik ben eerste geworden!"
Ik: "dat weet ik lieverd, ik was de jury :D"

Schitterend

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:01

@ Barkruk die vind ik ook werkelijk fantastisch!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:57

Turbo6: Ah nu snap ik hem haha! :D

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:52

Was een keer met een vriendin mee op wedstrijd en het paard flipte tijdens de proef volledig in een of andere hoek.
Commentaar van de jury: 'stout' :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:37

mijn paard moest plassen in de hoek bij M, dus ze wou stil staan,, maar was bijna klaar (moest van hand veranderen en dan meteen a afwenden en haldhouden en groeten) dus reed d'r nog ff door,, al stonden we wel even stil. stond er op me protecol : storing :+ .

ook was dat egt een onvergetelijke proef.. ik moest als eerst van de M1, na mij was net de Z geweest. Bak is verkleind. Ik start. Me moeder leest voor : c linkerhand, m-e van hand veranderen. f-b schouderbinnenwaards. kom ik in de hoek van K staat bordje f daar :O ik schrok me dood.. d8 dat ik verkeerde kant op was gegaan :+ . had ik afgegroet,, meteen de ringmeester geroepen (die maakt ook de baan): MARCO!! LEER JE BASIS! DE K EN F HEB JE OMGEDRAAID! IK RAAKTE HELEMAAL IN DE STRESS (en wat bleek later.. het raam van de auto van de jury stond open :o )!! Ringmeester: had je de volgorde maar moeten controleren, voor je start,, dat had hij niet moeten zeggen... :o was neit zo blij met dat commentaar van hem.. :p ik : ik start hier, ik betaal d'r voor,, ik verw8 dat die bordjes goed staan!!

haha,, was niet zo heel vrolijk toen.. was nog btj gestresst :o :+ :P }> :Y) ..
Nu kan ik d'r wel weer om lachen.. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:42

Had jury toch ook even moeten controleren lijkt me.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 00:38

Ik vraag me eigenlijk ook af hoe je het voor elkaar krijgt om die bordjes te verwisselen. Ze staan aan de overkant van elkaar! Dan moeten ze met de Z ook al verkeerd gestaan hebben anders hebben ze wel heeeeeeeeeel onlogisch de baan verkleind...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 01:02

friendly schreef:
Ik vraag me eigenlijk ook af hoe je het voor elkaar krijgt om die bordjes te verwisselen. Ze staan aan de overkant van elkaar! Dan moeten ze met de Z ook al verkeerd gestaan hebben anders hebben ze wel heeeeeeeeeel onlogisch de baan verkleind...

Dat is ook de taak van de jury.

Wij hebben ook een keer gehad moesten als eerste in de Z1.
Ik was aan het lezen en ruiter reed.. maar er klopte iets niet.
Jury de auto uit.
Hij zeg: je bent ergens fout gegaan maar waar? ik weet het niet??
Meisje zegt: ik weet zeker dat ik goed rij, ik ken de proef uit mijn hoofd, moest hem vorige week op de kampioenschappen nog uit mijn hoofd rijden.
Dus ik zeg: Nou ik lees toch echt goed voor hoor!!!!

Ineens zegt de ruiter... de bordjes staan verkeerd.
Stonden de P en de V verkeerd.

En ik had laatst een proef..
Beest was moe, geen impuls..
Na de proef toch maar ff voor commentaar naar de jury.

Jury doet der elektriche raam open en dat dier van mij schrikt zich toch een enorm hoedje!!
Echt hij keert zich om en hij crosst een eind weg...

Zo zegt ze toen ik terug kwam: Nu is hij wakker!!
Ik: Had U dat niet eerder kunnen doen?