prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:49

splash1999 schreef:
kijk maar naar de recreatie ruiters die nemen toch ook geen les?

Deze recreatieruiter wel hoor Ja
Ik kijk er eigenlijk net zo tegenaan als Lielle.

Kennisje van mij reed alleen maar buiten, maar paard ging lijf wel totaal verkeerd gebruiken. Tsja, dat zie ik dus als schadelijk voor het paard
Andere kennis heeft beroerd les, gevolg: paard is teugelkreupel. Ook schadelijk...

dg01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:49

Gelukkig hebben wij iemand gevonden die niet te veel vraagt voor haar privé lessen, want als je zo'n 3 keer in de week nog eens les krijgt is het een behoorlijke uitgave wat er zo per maand weer bijkomt. Maar als je er wat van leert is het zeker de moeite waard ook al kost het wat meer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:50

Als 3 keer per week les nodig is, dan zou ik me toch achter de oren gaan krabben hoe goed die les nu écht is...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:52

en wie zegt dat dat ik verstandig vind? Ik zeg net hierboven dat ik vind dat iedereen regelmatig begeleiding zou moeten hebben.

Gelukkig mag ieder voor zich dat weten idd. En gelukkig mag ook ieder voor zich weten of dat hij /zij verstandig vindt. Maar wat ik niet snap (even omdraaien), waarom zou het niet beter zijn om regelmatig een kritische blik op je eigen rijden en op je paard te laten werpern? Daar kun je alleen maar van leren en dus beter van worden.

Overigens ben ik ook recreatieruiter Knipoog, ik verdien nog steeds helemaal niets met het paardrijden, in tegendeel. Maar ik rijd ook wedstrijden, gewoon omdat ik dat leuk vind, dus voor de recreatie *LOL*

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:53

Lielle schreef:
maar als je echt wil, vind je een andere oplossing Knipoog En dat KAN echt Haha! , zie ook mijn edit en het bericht van Wendy. Ik snap wel wat jij zegt maar ik denk er anders over (net als met die BP Knipoog )
Heel ander ideetje. De ORUN kandidaten zoeken altijd ruiters voor de cursusavonden. Mss kun je met hen iets regelen voor vervoer?

@ Mistral94
Dit heb ik inderdaad ook wel een aantal keren gedaan voor een kennisje.
Ze moesten allemaal een ruiter regelen om les aan te geven (basisinstructeur) Ik vond het niveau dus niet hoog, maar er zitten ook wel mensen tussen die je wel verder kunnen helpen. Ik had eigen vervoer en vroeg tegemoetkoming benzinekosten, maar misschien kun je inderdaad in ruil voor vervoer meerijden?
De cursussen worden op verschillende plaatsen gegeven, dus misschien ook wel in jouw omgeving. (Dwingeloo, Vries?)

Verder wordt hulp in ruil voor les wel eens vaker gedaan. Als je oppas hebt zou je kunnen overwegen in het weekend een dag ergens te helpen (voeren/uitmesten/buiten of binnenzetten, paarden longeren en of bijrijden) in ruil voor les of kleine vergoeding die je weer om kunt zetten in les.

In Appelscha wordt stalling aangeboden met korting in ruil voor wat hulp. Dat is toch niet zo ver bij jou vandaan? Misschien is dat iets? Stal heeft ook nog binnenbak Knipoog Misschien is daar dan ook goede instructie op stal aanwezig zodat je niet met paard hoeft te reizen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:55

Lielle schreef:
en wie zegt dat dat ik verstandig vind? Ik zeg net hierboven dat ik vind dat iedereen regelmatig begeleiding zou moeten hebben.

Gelukkig mag ieder voor zich dat weten idd. En gelukkig mag ook ieder voor zich weten of dat hij /zij verstandig vindt. Maar wat ik niet snap (even omdraaien), waarom zou het niet beter zijn om regelmatig een kritische blik op je eigen rijden en op je paard te laten werpern? Daar kun je alleen maar van leren en dus beter van worden.

Overigens ben ik ook recreatieruiter Knipoog, ik verdien nog steeds helemaal niets met het paardrijden, in tegendeel. Maar ik rijd ook wedstrijden, gewoon omdat ik dat leuk vind, dus voor de recreatie *LOL*

Niet iedereen wil het nut van les in zien. Als je ergens geen plezier aan beleefd zul je het ook niet snel leren domweg omdat je er geen moeite voor doet. Dan bespaar je een hoop tijd en energie van zowel instructeur als ruiter om daar wat mee te doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:57

MISTRAL94 schreef:
Niet iedereen wil het nut van les in zien. Als je ergens geen plezier aan beleefd zul je het ook niet snel leren domweg omdat je er geen moeite voor doet. Dan bespaar je een hoop tijd en energie van zowel instructeur als ruiter om daar wat mee te doen.

en daar vind ik dus dat je dan als ruiter je paard ernstig tekort doet (niet tegen jou persoonlijk, algemeen bedoeld), en dat vind ik dieptriest. Helaas weet ik dat het idd zo werkt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:57

Wendy schreef:
Als 3 keer per week les nodig is, dan zou ik me toch achter de oren gaan krabben hoe goed die les nu écht is...

Tja, zo kun je dat zien, maar je kunt ook denken dat de ruiter misschien onzeker is en graag onder begeleiding rijdt, of dat het sneller gaat als je veel onder begeleiding rijdt omdat er dan minder snel fouten insluipen (veel (semi)professionele- of goede jeugdruiters hebben bijna dagelijks iemand die met ze meekijkt als ze hun paarden/pony's trainen/rijden)
Of ze rijden meerdere paarden en hebben met elk paard 1x per week les Tong uitsteken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:58

joyce B schreef:
Lielle schreef:
maar als je echt wil, vind je een andere oplossing Knipoog En dat KAN echt Haha! , zie ook mijn edit en het bericht van Wendy. Ik snap wel wat jij zegt maar ik denk er anders over (net als met die BP Knipoog )
Heel ander ideetje. De ORUN kandidaten zoeken altijd ruiters voor de cursusavonden. Mss kun je met hen iets regelen voor vervoer?

@ Mistral94
Dit heb ik inderdaad ook wel een aantal keren gedaan voor een kennisje.
Ze moesten allemaal een ruiter regelen om les aan te geven (basisinstructeur) Ik vond het niveau dus niet hoog, maar er zitten ook wel mensen tussen die je wel verder kunnen helpen. Ik had eigen vervoer en vroeg tegemoetkoming benzinekosten, maar misschien kun je inderdaad in ruil voor vervoer meerijden?
De cursussen worden op verschillende plaatsen gegeven, dus misschien ook wel in jouw omgeving. (Dwingeloo, Vries?)

Verder wordt hulp in ruil voor les wel eens vaker gedaan. Als je oppas hebt zou je kunnen overwegen in het weekend een dag ergens te helpen (voeren/uitmesten/buiten of binnenzetten, paarden longeren en of bijrijden) in ruil voor les of kleine vergoeding die je weer om kunt zetten in les.

In Appelscha wordt stalling aangeboden met korting in ruil voor wat hulp. Dat is toch niet zo ver bij jou vandaan? Misschien is dat iets? Stal heeft ook nog binnenbak Knipoog Misschien is daar dan ook goede instructie op stal aanwezig zodat je niet met paard hoeft te reizen.

Ik werk op de ranch waar mijn paarden staan Knipoog Maar feit blijft dat ik geen geld heb om een auto en trailer aan te schaffen en te onderhouden (!) Dus wil ik les aan huis ben ook wel bereid om daar extra voro te betalen (tot op zekere hoogte) Maar ik hou mp al tijden in de gaten qua instructie zie ik niets staan. Zuiden van het land wel maar hier in deze omgeving dus niet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:00

Lielle schreef:
MISTRAL94 schreef:

en daar vind ik dus dat je dan als ruiter je paard ernstig tekort doet (niet tegen jou persoonlijk, algemeen bedoeld), en dat vind ik dieptriest. Helaas weet ik dat het idd zo werkt.

Zo werkt het zeker, ik vind wel dat ieder het voor zich moet weten. Het zou mijn keus niet zijn maar goed ik wil zelf ook beter leren rijdne dus ga met een andere insteek rijden dan iemand die denkt lang leve de buitenritjes Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:00

Maar zonder motivatie kom je dus nergens dat vergeet ik te zeggen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:02

Ik vind het ook echt super veel.
Stel ik moet 20,- betalen en dan 1x per week les dan gaat al mijn loon naar de lessen. Voor één les moet ik dan 7 uur werken, nou per week doe ik 6 uur (meer mag ook niet ivbm schooltijden etc) dus dan kom ik eigenlijk al een uur werken per week te kort..
Mijn ouders betalen alleen mijn lidmaatschap en de club-springlessen, verder moet ik dan dressuurles betalen (prive dus) en wedstrijden, coupons etc. Nou als 15 jarige met een loon van 70,- per maand kom je ook niet zo ver.

* Ál het geld dat ik dus verdien of krijg gaat naar m'n pony, of nouja in eider geval iets wat met paardrijden te maken heeft.
Laatst bijgewerkt door superlise op 27-10-08 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:03

MISTRAL94 schreef:
Maar zonder motivatie kom je dus nergens dat vergeet ik te zeggen.

en daar zijn we het volkomen over eens.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:06

Ik heb nu via de rijvereniging 4 lessen dressuur van een gastinstructrice. De instructrice kost 30 euro per uur, maar we rijden in kleine groepjes (2 of 3) en daardoor blijven de kosten goed te doen en door de kleine groepjes heb je wel voldoende aandacht. ook als ze met de anderen bezig is heeft ze ogen in haar achterhoofd en corrigeert ze je tussendoor snel even als ze iets ziet wat anders moet. Ze geeft erg goed les en de manier van aanpak en gebruik van oefeningen etc. komt aardig overeen met die van mijn normale priv'einstructrice die zelf Grand-Prix mag starten.
Met het paard waarmee ik nu 2 lessen bij haar heb gevolgd is er zeer duidelijk vooruitgang geboekt in die korte tijd. Wil er dan ook graag mee doorgaan!

Door zulke gastlessen is het mogelijk om eens vrijblijvend in de keuken van een andere instructeur te kijken en doordat je met een groepje afspreekt blijven de kosten binnen de perken.
Zo zou je ook eventueel met stalgenoten samen kunnen lessen, of met mensen uit de buurt af kunnen spreken na elkaar te lessen om de reiskosten te delen, of dat iemand naar jouw stal toe komt en bij jou in de les mee te rijden.

Hier werd het ook wel eens gecombineerd. Kwam iemand van buiten bij ons in de bak lessen samen met diegene die bij ons haar paard had staan. Of ik reed een half uur les en de verzorgster van mijn pony ook en konden we zo een uur delen, of 2 uur achterelkaar iemand laten komen waardoor we reiskosten konden delen of korting op lesgeld krijgen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:10

MISTRAL94 schreef:
Dus wil ik les aan huis ben ook wel bereid om daar extra voro te betalen (tot op zekere hoogte) Maar ik hou mp al tijden in de gaten qua instructie zie ik niets staan. Zuiden van het land wel maar hier in deze omgeving dus niet.

Niet iedereen adverteert op marktplaats!
De instructrice waar ik nu les van heb is niet eens terug te vinden via google Tong uitsteken
Het is viavia gegaan omdat iemand van de rijvereniging daar les had met goede ervaringen en goede resultaten.
dus zoeken via andere kanalen kan misschien nog wel iets goeds opleveren! Haha!

(ps: hihi, fijn dat je op die manier wat de kosten kan drukken, 2 paarden onderhouden met 1 inkomen en kindje is al moeilijk genoeg)

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:11

ik heb een paar jaar geleden privelessen gehad en moest toen gewoon de normale prijs betalen. 7,50 Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:13

Het steekt bij ons iets anders in elkaar qua mogelijkheden met lessen. Ik sta op een westernstal, dus combineren is erg lastig zie de cowboy's hier niet dressuurles volgen Clown En ze willen niet allemaal paarden van een ander op het terrein (en dat kan ik me goed voorstellen) Qua clublessen waar ik eerder bij zat heb ik vol verbazing naar staan kijken naar het niveau. Het sloeg werkelijkwaar nergen op. Alles reed kris kras door elkaar heen, de ene deed een galopje de andere stapte. Die kreeg volop aandacht de ander helemaal niet. Dus ik wil wel priveles hebben straks, maar dan nog loop ik tegen het probleem op dat ik ze tot nu toe niet vinden kan. Ik heb wat instructeurs een mail gestuurd of ze in de omgeving komen (het is gewoon een uithoek) maar de 1 geeft geen les meer, de ander hoor je niets van terug. En goede instructeurs zijn schaars.

Ik hou oren en ogen open dus als je nog ideeen hebt Joyce ze zijn meer dan welkom Haha!
Ja dat scheelt toch wel als je meewerkt daar. Het valt idd niet mee, maar goed zit wle in een luxe positie natuurlijk om 2 paarden te hebben Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:28

MISTRAL94 schreef:
Het sloeg werkelijkwaar nergen op. Alles reed kris kras door elkaar heen, de ene deed een galopje de andere stapte. Die kreeg volop aandacht de ander helemaal niet.

dit viel me dus heel erg op. Ik heb al jaren geen groepsles (dressuur) meer, maar bij ons was het volkomen normaal dat je ieder voor zich aan het trainen was, en dat de instructeur zijn aandacht steeds even op iemand anders richtte. Dus ik zie hier helemaal niets vreemds in, mits de aandacht wel op het eind van de les goed verdeeld is. Zo heb ik zelfs jaren meegereden in een manegeles toen ik zelf Z dressuur startte.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:30

Dat je voor jezelf traint prima maar wel in dezelfde gang. Zodat niet de 1 aan het stappen is op de hoefslag terwijl de ander in een galopje zit. Als je met veel mensen in de les rijdt vind ik dat niet praktisch. En de 1 alle aandacht geven en de ander niet vind ik niet kunnen. Iedereen betaald hetzelfde voor die les. Maar goed het was niet alleen het rommelige maar ook het niveau van de les wat nergens naar leek.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:36

Als de bak groot genoeg is, is dezelfde gang helemaal niet nodig., Dat gebeurt met losrijden op een wedstrijd ook niet. Zelfde hand is wel handig, maar ik zie echt het probleem niet van het rommelige.

Niveau en aandacht kan ik niet beoordelen, maar als ik een clinic rijd (meestal met 2 a 3 ruiters) ben je ook voor jezelf bezig, in de gang die jou uitkomt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:39

Ja maar 2 a 3 ruiters of volle bak meende 6 of 7 ruiters. Waarvan toen ook 2 aan het springen waren. Ik heb maar 1 les gezien hoor maar dat vond ik genoeg Huilen van het lachen

Ik ga offline richting stal, lekker op buitenrit Doei, doei

Charlotte85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:40

Ik denk dat ik mazzel heb!
Ik betaal 7,50 euro per half uur prive les!
Dus dat vind ik echt goed te doen.
Ik probeer dan ook echt bijna iedere week prive les te rijden.
Ik vindt dat gewoon erg belangrijk, jezelf iets verkeerds aanleren is veel makkelijker dan het af te leren!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:45

Ik ben lid van een rij vereniging.
Ik betaal daarvoor €450,-- per jaar.
Hiervoor kan ik het hele jaar door gebruik maken van de accomodatie behalve als er in het weekend wedstrijden gereden worden en hierbij in zit een maal per week les, keuze uit een spring les of een dressuur les.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:46

Ik vind het juist wel prettig als je niet allemaal in dezelfde gang zit. 3 galoperende paarden die misschien niet allemaal een even goed stuur en gas of rem hebben maakt het hectischer dan dat je om en om wat galopwerk meeneemt. Zo gaat dat bij ons in de les ook. wel zoveel mogelijk op dezelfde hand, maar als je de rijbaanregels wat in je achterhoofd houdt gaat het prima.

Als je een 20 bij 40 bak hebt met 8 mensen tegelijk, dan is het vaak wel noodzaak allemaal op dezelfde hand te rijden, maar onze clublessen hadden meestal maar 4, hoogstens 5 combinaties.

De vaste Instructeurs die bij ons clubles geven rijden zelf overigens op Z niveau en hoger. Slechts met invallers rijdt wel eens iemand minder hoog. Combinaties die meerijden in clubles vari"eren van nog geen B-niveau tot/met Z2 niveau. Maar goed, het moet ook klikken met een instructeur, dus niveau garandeert niet fijne les. Wat iemand fijn vind is toch ook een beetje persoon en paard afhankelijk.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:47

het kost mij ook 20 euro voor een half uur. Er zit nog een meisje voor me dus in totaal 40 euro voor een uurtje werk. maar deze vrouw moet reizen tussen de klanten door, werk vaak in de avond, en moet ook nog haar auto en benzine betalen.
dus ze verdient geen 40 euro per uur.
ik verdien 10.70 netto, dara komt nog reiskostenvergoeding en vakantiegeld etc bij. Daarbij komt dat ik een vaste baan heb met vaste uren en een instructrice geen garantie heeft op geld dus met bijvoorbeeld feestdagen ziekte etc verdient ze niets. Ook dit moet je meenemen als je gaat rekenen. Er is dus een groot verschil tussen wat iemand ontvangt en wat ze verdienen per uur