Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:23

Mies7 schreef:
@asjemenou:
Helaas kun je max. 3 wp per proef verdienen Haha! (misschien moet er voor haflingers een uitzondering gemaakt worden...? Ter compensatie van de jury´s die geen wp aan haflingers geven.)

Dat bedoel ik!
Tuurlijk worden er uitzonderingen gemaakt voor al die zielige haflingers. Ja

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:34

Afgod OK dan! OK dan!
Weet je wat, dan koop ik ook een haf!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:52

Stravero schreef:
Ik snap niet waarom jullie je 'tijd nog gaan verspillen' in dit topic Tong uitsteken Ik reageer namelijk vanaf heden op GEEN een reactie, ik weet namelijk wel beter om in mijn 2 eerste wedstrijdjes 5 winstpunten naar binnen te slepen in het M2 Knipoog

Sorry hoor mensen, maar ik ga hier mijn tijd niet meer aan verspillen Haha!

-evaw-

Was het een haflingerwedstrijd of tussen de paarden?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:55

Het was een wedstrijd met een uhm.. bepaalde reputatie.
Met ringen van 3 a 4 ruiters en bijzonder veel winst procentueel gezien.
Kwam hem toevallig tegen in een uitslagenlijst.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:59

Oke, ik merk namelijk dat tijdens een haflingerwedstrijd er abnormaal hoog gejureerd wordt. Als het niet goed gaat, wil ik ook geen punten.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:01

Urielle schreef:
Maanling schreef:
en zitten de hele week te bedenken welke rassen er zondag weer eens benadeeld gaan worden.

Toch?

Goh, ik zou zweren dat er gewoon op zaterdagavond briefjes uit een pot getrokken worden. Jan benadeelt de Haflingers, Geert de Fjorden, Truus de Friezen en Mien de hoogbenige hete Gribaldi's.
En de week erop omdraaien, gewoon eerlijk loten.

Ik bezweer je nl. dat ik met mijn donkerbruine KWPN _ook_ benadeeld wordt Bloos! Anders had ik toch al lang Z gereden? Zij zijn groot en ik is klein!

Clown

Wil je me voor de tijd even vertellen wanneer de haflingers in elke proef met 3 wp naar huis worden gestuurd? Clown
Nee.. Ik heb er helemaal geen last van. Ik rij nu M1, het is moeilijk en mijn haflinger is gewoon erg lastig maar als ik een perfecte proef rij, haal ik net zoveel punten als anderen met een perfecte proef!
Het is gewoon hard trainen, maar als je goed rijd, haal je net zo goed je punten ( ik rij overigens ook tussen de paarden )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:03

raket schreef:
Het was een wedstrijd met een uhm.. bepaalde reputatie.
Met ringen van 3 a 4 ruiters en bijzonder veel winst procentueel gezien.
Kwam hem toevallig tegen in een uitslagenlijst.

Denk dat we die jury's hier in de regio maar eens moeten lenen.
Ik heb nog nooit 3 WP's in 1 proef gereden, wil ik ook wel eens Clown

Ik blijf van mening dat je ook met een simpel bewegend paard,
ongeacht het ras, prima mee kunt hobbelen! En dan ook nog gewoon
winst kunt rijden (bij normaal puntende jury's) of winnen.
Als je maar correct rijdt!

Overigens heb ik bij het M2 bij het regiokampioenschap mee gehobbelt
en daar heb je 2 jury's bij dezelfde proef, en die hadden ook 20 pnt verschil.
Moet ik wel eerlijk zeggen dat ze niet op hetzelfde punt zitten, dus zal
de een het net allemaal anders zien dan de ander.
Bovendien was ik niet de enigste met zo'n verschil, anderen hadden dat ook.
(Echter ik was de enige niet warmbloeder en nee, nog steeds geen haf)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:05

Ik heb overigens een tijdje geleden toch echt collega juryleden horen zeggen dat alle Gibraldi's slap zijn en niet kunnen stappen.

Over haflingers werd niets gezegd, ik geloofde nooit zo in rassendiscriminatie, maar gister heb ik op een kringwedstrijd 2 supernette proeven van 2 friezen gezien, maar dat kwam ook niet uit de beoordeling van dat jurylid.

Het zal dus best voorkomen, maar zie het als intressante uitdaging, haal je schouders op en ga verder.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:12

raket schreef:
Ik heb overigens een tijdje geleden toch echt collega juryleden horen zeggen dat alle Gibraldi's slap zijn en niet kunnen stappen.

Over haflingers werd niets gezegd, ik geloofde nooit zo in rassendiscriminatie, maar gister heb ik op een kringwedstrijd 2 supernette proeven van 2 friezen gezien, maar dat kwam ook niet uit de beoordeling van dat jurylid.

Het zal dus best voorkomen, maar zie het als intressante uitdaging, haal je schouders op en ga verder.

Reden waarom ik en mijn bolle pluisje nu Z rijden.
Het commentaar van stalgenoten en instructie toen ik net op stal stond, met mijn
eerste eigen pony. "Jullie komen nooit het B uit." (niet de woorden van jury's, maar stalgenoten)
De aanhouder wint! En oefening baart kunst! Dus ze hebben hun woorden in moeten slikken.
Als je een correcte proef rijdt, krijg je je punten vanzelf.
Zelfs met een kort lopende pony, met een te langbenige slungel erop.
En wij hebben samen nog steeds pret. En hobbyen vrolijk door.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 05:47

nou ik heb gisteren een FNRS proef gereden die ongeveer gelijk staat aan B dressuur,en dat heb ik toch ook maar mooi gehaald met mijn fjord,boven een paar warmbloedpaarden.

nu weet ik wel dat FNRS heel anders is,maar je kan met een leuke proef echt wel in de goede punten eindigen hoor,daar hoeven ze je als fjord/haflinger ruiter echt niet gemakkelijker voor te beoordelen.
gewoon gelijk aan de anderen!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 06:32

Stravero schreef:
Ik snap niet waarom jullie je 'tijd nog gaan verspillen' in dit topic Tong uitsteken Ik reageer namelijk vanaf heden op GEEN een reactie, ik weet namelijk wel beter om in mijn 2 eerste wedstrijdjes 5 winstpunten naar binnen te slepen in het M2 Knipoog

-evaw-

vind je het heel erg dat we jou niet geloven? Je hebt er net een maand verbanning opzitten in verband met de manier van reageren..... En dan schrijf je zoiets....

Welke wedstrijd? Wanneer? Waar staan de uitslagen? En, het belangrijkste: heb je nu al dat filmpje op internet gezet zodat je ons ongelijk kan aantonen?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 06:39

Volgens mij heeft TS in kwestie laatst bij ons op de wedstrijd gestart, waarbij ze 2 winstpunten haalde(182, 181, 3e en laatste van de 5)

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:25

er zijn ook juries bij die de haflinger erg veel punten geven. Zo hebben we hier Meneer van arnhem, hij scheen heel streng te zijn maar mij geeft hij soms wel eens punten dat ik denk nou zo veel heb ik ook niet verdient...
Ook zijn er juries te vinden dat ik den van ummzz ik weet zeker dat ik echt veel beter gereden heb maarja jurys zijn jurys

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:23

Draflinger schreef:
er zijn ook juries bij die de haflinger erg veel punten geven. Zo hebben we hier Meneer van arnhem, hij scheen heel streng te zijn maar mij geeft hij soms wel eens punten dat ik denk nou zo veel heb ik ook niet verdient...
Ook zijn er juries te vinden dat ik den van ummzz ik weet zeker dat ik echt veel beter gereden heb maarja jurys zijn jurys

Wanneer kan ik bij jullie komen starten Haha! ... wel als Mijnheer van Arnhem jureert hoor hahahahaha
Ga ik ook 3 winstpunten in 1 proef rijden dan ben ik helemaal zo die B uit... Clown

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:32

whaha, ja hij is altijd heel aardig tegen mij Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:52

asjemenou schreef:
Mies7 schreef:
@asjemenou:
Helaas kun je max. 3 wp per proef verdienen Haha! (misschien moet er voor haflingers een uitzondering gemaakt worden...? Ter compensatie van de jury´s die geen wp aan haflingers geven.)

Dat bedoel ik!

Ik vind eigenlijk dat we helemaal maar moeten stoppen met het fokken van halfingers.. ze worden zo neergehaald, en gediscrimineerd.. Clown

(Ik ben btw nog steeds heel blij met mijn behaalde resultaten bij veeeel verschillende jury's op grote wedstrijden tussen de paarden.. Bloos )

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:01

asjemenou schreef:
Stravero schreef:
Ik snap niet waarom jullie je 'tijd nog gaan verspillen' in dit topic Tong uitsteken Ik reageer namelijk vanaf heden op GEEN een reactie, ik weet namelijk wel beter om in mijn 2 eerste wedstrijdjes 5 winstpunten naar binnen te slepen in het M2 ;)

-evaw-

Dus juryleden vinden haflingers helemaal niks, en ze geven die ook geen punten, maar toch krijg je er 5 voor twee proeven?
Wat een belachelijke jury`s zeg, haflingers hoor je minstens 5 wp per proef te geven!

Nou dit vind ik ook wel weer een beetje overdreven. Het meisje is gewoon blij dat ze het goed doet met haar haf in de hogere dressuur en ik denk dat 5 winstpunten in de M2 wel het bewijs is dat het paardje het wel kán, maar zijn dag gewoon niet had op de dag dat dit topic werd aangemaakt Clown (toen ze 2x in de 170 reed)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:12

Ik snap gewoon niet wat het probleem is.
Ze heeft dus 1 proef tussen de 195 en 210 gereden, en de andere boven de 210! Dan mag ik aannemen dat die 170 punten gewoon een uitzondering zijn.
Waarom dan meteen de jury beschuldigen dat hij haflingers haat? Dan heeft de jury waar ze 210+ punten had zeker een hekel aan KWPNers en daarom de haflinger de hemel in geprezen?

Kijk gewoon kritisch naar je eigen rijden, en valt het ene keer tegen: Pech gehad, volgende keer beter.
Maar maak geen zielig topic aan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:25

het is natuurlijk gewoon het makkelijkst om de jury de schuld toe te schuiven

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:26

asjemenou schreef:
Ze heeft dus 1 proef tussen de 195 en 210 gereden, en de andere boven de 210! Dan mag ik aannemen dat die 170 punten gewoon een uitzondering zijn.
Waarom dan meteen de jury beschuldigen dat hij haflingers haat? Dan heeft de jury waar ze 210+ punten had zeker een hekel aan KWPNers en daarom de haflinger de hemel in geprezen?

Kijk gewoon kritisch naar je eigen rijden, en valt het ene keer tegen: Pech gehad, volgende keer beter.

Ik heb even op haar berichten gezocht, en volgens mij was het 5 winst uit 2 wedstrijden dat betekent dus 3 proeven tussen de 180 en 194, en eentje boven de 195 Lachen
Ik snap jou punt ook wel hoor Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:59

Sorry, ik rij altijd maar halve wedstrijden. Clown

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:07

Somebody_ schreef:
Volgens mij heeft TS in kwestie laatst bij ons op de wedstrijd gestart, waarbij ze 2 winstpunten haalde(182, 181, 3e en laatste van de 5)

Ik hen inderdaad pas geleden 2 wp behaald, en ik was 2e en 3e van de 5 Knipoog

En zaterdag was in 2x 2e met 182 en 185 en heb er intussen 7 in het M2 dusja . Knipoog

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:07

Aranel schreef:
asjemenou schreef:

Ik heb even op haar berichten gezocht, en volgens mij was het 5 winst uit 2 wedstrijden dat betekent dus 3 proeven tussen de 180 en 194, en eentje boven de 195 Lachen
Ik snap jou punt ook wel hoor Lachen

Klopt Knipoog

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:20

asjemenou schreef:
Mies7 schreef:
@asjemenou:

Dat bedoel ik!

Wat bedoel je daar mee?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:15

Dat alle jury`s haflingers haten! Dat is toch hardstikke sneu voor al die haflingers?
Je loopt de sterren van de hemel, een proef voor 210 punten, en toch krijg je er maar 165 omdat er haflinger op je paspoort staat.