Dolfje schreef:Ik zou je graag eens uitnodigen op een koudbloedendag zodat je zelf eens met eigen ogen kunt zien hoe deze dieren zich bewegen. Je zou ze zelfs zelf kunnen berijden en dan zul je zien dat ik niet zomaar iets loop te verkondigen, mede eigenaren zullen mijn verhaal bevestigen.
Zo'n dag is niets nieuw voor mij hoor
Ik als paardenliefhebber stuin regelmatig grote paardenevenementen af, en niet alleen de dressuurwedstrijdjes. Ik heb voldoende met eigen ogen kunnen aanschouwen om mijn conclusies te kunnen trekken. Maar geef maar even een seintje wanneer jij met je koudbloed de ring gaat betreden, want dan kan ik met eigen ogen zien dat jij met jou koudbloed het tegendeel gaat bewijzen
moniquelucky schreef:Onzin, waarom is een koudbloed minder dan een warmbloed?
Hoho, wij hebben het niet over meer of minder. Een paard wat niet voor dressur geschikt is is geen minder paard. Alleen een paard met andere kwaliteiten. Jullie concluderen dan gelijk dat dat minder is. Wij hebben het niet over minder, alleen over talenten en beperkingen die vaak rasgebonden zijn.
sherwood schreef:Als je mij niet wilt geloven dat mijn koudbloed de oefeningen naar behoren uitvoerd, dan geloof je het niet. In mijn ogen meer het niet WILLEN WETEN dan het niet geloven. Je wil gewoon niet weten dat er koudbloeden zijn die weldegelijk netjes kunnen lopen.
Luister, ik laat mij heel makkelijk van het tegendeel overtuigen hoor. Kom met restultaten en klasseringen op officiele wedstrijden en je hebt mij om. Heel simpel. Ik heb geen hekel aan koudbloeden en zoals ik al eerder heb gezegd vind ik je paarden echt prachtig om te zien. Ik twijfel alleen aan hun kwaliteiten als dressuurpaard en ik heb duidelijk beargumenteerd waarom.
sherwood schreef:Dan vraag ik me ook af, noem jij friezen warmbloeden omdat je dan niet hoeft te erkennen dat een koudbloed leuk kan lopen, of zit dat anders?
Of friezen nu koudbloeden zijn of niet, daarvan lopen genoeg voorbeelden (hoog) in de sport. Dat is voor mij HET bewijs dat veel friezen best geschikt zijn voor dressuur. Shires heb ik nog niet op officiele wedstrijden gezien, en zeker niet in de M/Z klasses. Zodra ik ze daar zie, zal ik direct mijn mening bijstellen. Ik hoef niet bij hoog en laag gelijk te hebben, maar ik baseer mijn meningen wel graag zoveel mogelijk op feiten en niet op praatjes.
Ik heb ook wel eens gejureerd en toen had ik een haflinger als nr.1. Deze was schitterend om te zien en hij liep geweldig en het meisje reed gewoon goed. En ik heb zat ook haflingers gezien die liepen als een natte krant. Maar er zijn genoeg voorbeelden van haflingers en fjorden die het aardig doen in de sport. Dus van die rassen ben ik ook wel overtuigd dat er exemplaren zijn die het goed doen in de sport.
sherwood schreef:en ik denk dat ik dan ook redelijk goed kan beoordelen of mijn paarden netjes hebben gelopen of niet.
En ik denk dat je je eigen prestaties nooit objectief kan beoordelen. Voor mijn gevoel gaat het ook wel eens zo, maar als ik dan op een wedstrijd kom en beoordeeld wordt blijkt het toch anders te zijn. En als ik dan mijn beoordeling zie en mijn proef terug op de film, dan denk ik vaak wel; de jury had toch gelijk.
superwoman schreef:Maar sherwood, zoiets gebeurd toch ook bij andere mensen met kwpn-ers? Dat er iemand wint, terwijl iedereen denkt dat deze op de 2e plaats of zelf lager had moeten staan.
Maar sherwood, zoiets gebeurd toch ook bij andere mensen met kwpn-ers? Dat er iemand wint, terwijl iedereen denkt dat deze op de 2e plaats of zelf lager had moeten staan.
Dat overkomt iedereen, ongacht ras, kleur, afstamming, aftekeningen etc.
Dolfje schreef:In het Belgische ras zit ook arabisch bloed toevallig.
Ja, dat kan je zien aan die dish die Belgen in het voorhoofd hebben, en die soepele zwevende gangen
Starbreeze schreef:En hoe zit het met de bloedwaarden?
Er is namelijk onderzoek naar gedaan bij het fries ras en dat is daarmee aangetoond... schat
Bloedwaarden of niet. Van friezen zijn er zat voorbeelden die het goed doen in de dressuur en van Belgen niet 1. Een overtuigender gegeven is er voor mij niet.