Raarste ''Jury'' uitspraken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vales

Re: Raarste ''Jury'' uitspraken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:04

Als ik het zo hoor zijn sommige juryleden echt bagger. Ik heb een vrij stevige tinker en bij mijn 1e onderlinge wedstrijd was ik toch mooi 4e geworden ondanks alle dressuurpaardjes die meereden en gewoon netjes commentaar op alles wat fout was Tong uitsteken me volte in galop was een ei vonden ze enz. Bij de 2e ook heel aardige jury en gewoon aardig commentaar, ik had 185 punten met nog 2 andere en ik was eerste van ons 3en geworden (in totaal 3e) viel me toch nog wel mee want die andere 2 waren echte dressuurpaardjes.

Ik helemaal zenuwachtig omdat ik maar zat te denken dat de meeste jurys een hekel aan koudbloeden hebben.. Gingen gelukkig mijn eerste 2 proefjes nog goed.
Ben benieuwd of dat nog lang zo blijft als ik al dit commentaar van juryleden hoor Tong uitsteken

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:08

idd er komen echt hele rare dingen voorbij Verward

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:12

MaCHo_LoVeR schreef:
het is niet echt raar, maar meer een vraag.

Ik had zaterdag een B wedstijd, toen moest ik:
16. c-x halve grote volte rechts
17. x-a halve grote volte links

ik had voor 17 een 5, omdat ik 2 meter(ongeveer) te laat van mijn been wisselde.(dat snap ik nog)Maar mijn zusje reed ook B bij de zelfde jury zaterdag zij wisselde helemaal niet & ze had ook een 5. Eigenlijk verdiend ze dan toch lager of niet??

Een halve grote volte rijden wordt niet alleen beoordeeld op het been wisselen. Knipoog

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:21

Urielle schreef:
casperrr schreef:
maar M en Z is iets héél anders dan mijn doodgewone simpele B proefje Knipoog

Even een vraagje na het halsstrekken; toen ik mijn teugels op maat maakte kreeg ik een 5, met als commentaar: "eerst je buitenteugel opnemen en dan je binnenteugel.'
hier had ik dus nog nóóít van gehoord en al die jaren dat ik wedstrijden rijd heb ik daar nog nóóít commentaar op gehad, mijn instructrice de Z2 heeft gereden vond het dikke onzin, haar man reed GP en die vond het ook onzin.
Klopt dit nou of niet? ik vond het wel zo vreemd... heb er nog nooit commentaar op gehad, in al die jaren niet...

Die ken ik ook niet?
Ik heb geleerd, teugels allebei in de rechterhand en met de linkerhand over de teugels naar voren gaan tot de juiste lengte en dan weer in twee handen nemen. Of klopt dat ook niet meer? Ik kan het maar beter weten voor ik weer start Nagelbijten / Gniffelen

Nee, dat was alleen bij de oude proeven Clown nu maakt het niet uit hoe je het doet, als het paard maar ontspannen blijft Cool

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:45

Ik heb wel altijd geleerd eerst buitenteugel en dan binnenteugel, om de simpele reden dat een manegepaard anders naar binnen wandelt Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:11

Een paard dat ver doorgetraind is, hou je ook meer controle over via dce buitenteugel, dus ik vind het normaal dat je die eerst opneemt of gelijktijdig, maar zeker niet de binnenteugel eerst. Natuurlijk, er moet geen 5 seconden tussenzitten, ik denk dat je het gewoon vloeiend moet doen zodat je paard als enige reactie heeft: weer meer verzamelen.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:57

Ik wist niet of dat met eigen paarden ook zo was, dus heb het daarom alleen op manegepaarden gehouden. Wilde geen conclusies trekken die niet waar zouden zijn.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:02

maar ik vind het nog vreemd, ik neem al die jaren mijn teugels precies hetzelfde op maat, nooit problemen mee gehad en nu kreeg ik er ineens een 5 voor, omdat ik eerst de buitenteugel op maat moest nemen en dan de binnenteugel..
Terwijl hij toch normaal/vloeiend/ontspannen doorliep...

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:04

Ik weet niet waarom het niet mag, heb alleen gezegd dat ik het ook nooit anders heb geleerd. Kon je niet om uitleg vragen bij de jury, of was die al weg?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:05

die was hem al gesmeerd vóór de prijsuitreiking... Scheve mond

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:06

Hmm, fijn. Als je hem nog een keer ziet, grijp hem!
Ik zie het probleem trouwens niet als je paard gewoon ontspannen door blijft lopen. Al doe je het weet ik het hoe, als het paard goed blijft lopen, ga je gang!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:09

't was een vrouw, ik had nog gewonnen ook met 195 punten, had zelf een aantal 8én gekregen!!
maar vond het nog vreemd... Scheve mond
ach ja volgende keer (a.s zondag) beter! Haha!

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:43

Oh, sorry Bloos
Maarja, ze wilde je blijkbaar niet overal een 8 voor geven Knipoog
Succes zondag!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:34

haha ze dacht laat ik toch maar ergens een 5 voor geven, al die 8'en Clown

jessica1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:43

ik had ook een "leuke" jury zondag. Ik had 178 punten dus net geen winstpunt, maar op mijn briefje waren 2 cijfers doorgekrast en lager gemaakt. De jury had dus eigenlijk 180 punten gegeven in eerste instantie....... Wat moet ik daar nou mee!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:47

jessica1989 schreef:
ik had ook een "leuke" jury zondag. Ik had 178 punten dus net geen winstpunt, maar op mijn briefje waren 2 cijfers doorgekrast en lager gemaakt. De jury had dus eigenlijk 180 punten gegeven in eerste instantie....... Wat moet ik daar nou mee!

Ze vonden je proef dus niet winstpunt waardig...
of
De schrijfster heeft een foutje gemaakt
of de jury was wat voorbarig met het geven van een cijfer en maakte je aan het eind van het onderdeel een foutje waardoor het cijfer verlaagd is
of
je had de jury moeten vragen waarom Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:51

Dit is mij ook al eens overkomen. Twee protocollen van dezelfde jury terug krijgen met 154 punten (oude proeven) maar wel in elke proef een 7 in een 5 verandert en op de tweede proef een opmerking dat "de specifieke M oefeningen beter bevestigd moesten worden". Juist met die opmerking erbij had ik dus het idee dat ze me gewoon geen winstpunt wilde geven.
Overigens was ik het wel volledig met haar eens, ik had de punten bij elkaar gesprokkeld met de figuren (voltes 10 meter, netjes binnenkomen bij het groeten, van hand veranderen in middendraf) en had allemaal 5-en (of lager) voor schouderbinnenwaarts, travers, keertwendingen. Alleen vind ik het dus wel flauw om achteraf punten te veranderen, als het eindtotaal je niet bevalt (en ik kan nooit hard maken dat ze het echt achteraf veranderd heeft, maar gezien de opmerking denk ik het haast van wel).
Ik punt zelf naar wat ik zie. Als iemand dan op 179 uitkomt, is dat heel erg jammer voor die persoon, maar dan was het mij dus kennelijk geen winstpunt waard. Andersom ben ik ook wel eens op 181 uitgekomen waarbij ik dacht? Huh? Zo goed ging het toch helemaal niet? Maar goed, ik heb die punten niet voor niets op laten schrijven, dus dan heeft die combinatie gewoon geluk.

jessica1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:51

Ze vonden je proef dus niet winstpunt waardig...
of
De schrijfster heeft een foutje gemaakt
of de jury was wat voorbarig met het geven van een cijfer en maakte je aan het eind van het onderdeel een foutje waardoor het cijfer verlaagd is
of
je had de jury moeten vragen waarom Haha![/quote]

proef was inderdaad geen winstpunt waard Haha!
maar je oordeelt naar wat je gezien hebt, en dit was duidelijk achteraf doorgekrast en precies 2 cijfers in totaal naar beneden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:53

Precies, Alane, hetzou bv. ook zo kunnen zijn dat er 1 onderdeel al aangepast was vanwege een foutje aan het einde, de jury toen op 179 uitkwam, dat een beetje banketstaaf vond en toen nog een onderdeel heeft aangepast.
Ik denk persoonlijk niet dat een jurylid 2 cijfers gaat aanpassen omdat het geheel niet wpwaardig was. Ik kom ook wel eens ten onrechte (het algehele plaatje bekijkend) op 180 uit, maar dan heb je het toch per onderdeel verdiend en ga ik niet 2 cijfers aanpassen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:54

jessica1989 schreef:
proef was inderdaad geen winstpunt waard Haha!
maar je oordeelt naar wat je gezien hebt, en dit was duidelijk achteraf doorgekrast en precies 2 cijfers in totaal naar beneden

Hoe kun jij dat nu weten? Je zat er toch niet bij?

jessica1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:00

de laatste cijfers van verzorging enzo. waren aangepast, verder WEL een goede jury. (geen 6-jes jury)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:03

dat kan je niet weten of het achteraf was of niet. Ik heb ook geschreven bij een jury, daar maakte ik ook wel eens een foutje (heel soms, maar het kan gebeuren) of de jury zei een cijfer en zei gelijk daarna dat hij toch liever een ander cijfer wilde, maarja toen had ik het al opgeschreven.

Vind het een beetje vreemd om te zeggen dat de jury het expres heeft gedaan om je geen wp te geven, je weet toch nooit wat de jury op dat moment dacht of zei tegen de schrijver?
Vind het een beetje flauw om dan maar gelijk te zeggen dat ze het achteraf hebben doorgekrast!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:10

jessica1989 schreef:
de laatste cijfers van verzorging enzo. waren aangepast, verder WEL een goede jury. (geen 6-jes jury)

Misschien viel het oog wel opeens op bv. je niet gepoetste laarzen of was er ergens een stootje niet door een passantje gehaald.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:12

joycie schreef:
Ik wist niet of dat met eigen paarden ook zo was, dus heb het daarom alleen op manegepaarden gehouden. Wilde geen conclusies trekken die niet waar zouden zijn.

Hangt ook af van de manege, bij ons doen ze het ook niet.
Maar idd, zolang je paard netjes vooruit blijft gaan maakt het mij niet uit hoe je het doet.

jessica1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:13

Fitzroy schreef:
jessica1989 schreef:

Misschien viel het oog wel opeens op bv. je niet gepoetste laarzen of was er ergens een stootje niet door een passantje gehaald.

mijn laarzen waren inderdaad niet zo schoon meer Haha!

volgende wedstrijd weer beter!