Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Nieuwe jurycursussen, wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:59

judithh schreef:

zou dat het geweest zijn?....haha...nee zonder gekheid, ik vind het erg kort door de bocht om te denken dat er alleen maar mensen worden toegelaten die iemand kennen bij de regio of KNHS, tuurlijk zal het ook wel voor komen, dat zal ik niet tegenspreken, maar het is niet in alle gevallen zo.

Tuuuuuurlijk had je geen kruiwagen .......... Knipoog

"bijt nooit de hand die je voedt" dacht de hond....... Tong uitsteken

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:07

CGJ12 schreef:
judithh schreef:

zou dat het geweest zijn?....haha...nee zonder gekheid, ik vind het erg kort door de bocht om te denken dat er alleen maar mensen worden toegelaten die iemand kennen bij de regio of KNHS, tuurlijk zal het ook wel voor komen, dat zal ik niet tegenspreken, maar het is niet in alle gevallen zo.

Tuuuuuurlijk had je geen kruiwagen .......... Knipoog

"bijt nooit de hand die je voedt" dacht de hond....... Tong uitsteken

wat jij wilt...it's your party.. Tong uitsteken

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:32

Nou brief is binnen, afgewezen (Nh - IL). Ik kan bellen met de regio om de reden te vernemen. Het was toch een stuk makkelijker geweest als ze dat meteen in de brief hadden gezet Verward

Ik heb gebeld.....reden is dat er in NH geen IL cursus is dit jaar Gestoord

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:25

Had je al een maand geleden kunnen lezen op de NH-site, Astrid Knipoog

Btw, ik ken ook niemand van regiobesturen en ben toch ook 2 keer geselecteerd. Misschien ligt het dan toch aan je motivatie of aan het aantal keren dat je kunt jureren?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:59

Ook hier is de brief binnen.
En ik ben afgewezen, verbaast me niet wel heel jammer.
wellicht volgend jaar weer een poging.

Iedereen die wel ingeloot is heel veel succes en plezier!!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 18:04

Heb hem net binnen en ben helaas ook afgewezen... balen..
Heb net even een mailtje gestuurd naar de regiovoorzitter, ben gewoon benieuwd waar ik op ben afgewezen, er is toch zo'n tekort aan Z jury's?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:06

Je kwam toch een paar maanden tekort, Suzanne?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:32

bambi76 schreef:

Het is geen loting hoor; je wordt beoordeeld.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:07

ik ook niet....
zat er ook dik in, geen orun en vrij jong..
maar niet geschoten is altijd mis, misschien volgend jaar weer een poging en tot die tijd lekker jury's lastig vallen door te gaan starten Haha!
pas maar op, grote vos gaat de ring weer in en hij is het er niet altijd mee eens

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 19:28

Fitzroy schreef:
Je kwam toch een paar maanden tekort, Suzanne?

Ja maar ik neem aan dat als het al naar de regio was, die toelatingseisen al gecontroleerd waren toch?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:30

bambi76 schreef:
Ook hier is de brief binnen.
En ik ben afgewezen, verbaast me niet wel heel jammer.
wellicht volgend jaar weer een poging.

balen Sanne, proberen we t volgend jaar weer opnieuw...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:35

Wie heeft heeft via de post al wel positief nieuws gehad? Lijkt mij alsof de afmeldingen al wel verstuurd zijn, maar de toewijzingen niet

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:36

Zou goed kunnen Nina...

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:52

Hier nog een afmelding voor de IM in brabant.
Echt balen.
Geen reden in de brief.
Ik jureer al 20 jaar , heb ZZ-licht gereden en momenteel nog steeds actief in de dressuur in de M en meerdere paarden in de Z gehad.
Ik snap er niets van.
Ik ga ook een mail sturen naar de regio.
Ik heb me wel voorgenomen dat als het een voor mij niet bevredigende reden is is mezelf bedank als IL jury.
Ze moeten bij de KNHS blij zijn dat je wilt jureren. Voor die luttele centen hoef je het niet te doen.
De cursus betaal je zelf en er zitten op elk concours de zelfde gezichten.
Als ze geen vernieuwing willen van mensen uit de praktijk dan voel ik me toch genaaid om het zo maar eens te noemen.
Graag of helemaal niet toch. Dan ook maar geen IL meer.
Ik verdom het om te smeken of ik a.u.b. volgend jaar misschien wel mag jureren.
Ik ben heel benieuwd naar de reden.
Zijn er uberhaupt wel mensen door naar de IM in Brabant??

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:29

Helaas, ik ben ook afgewezen.
Jammer dat er dit jaar geen IL cursus in NH gegeven wordt.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:37

Marja schreef:
Helaas, ik ben ook afgewezen.
Jammer dat er dit jaar geen IL cursus in NH gegeven wordt.

Het had toch wel prettig geweest als je dit van te voren wist.
Als er geen cursus is dan hoef je je toch niet op te geven.
Zit je ook niet zo in spanning af te wachten.

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:58

dollemina schreef:
Hier nog een afmelding voor de IM in brabant.
Echt balen.
Geen reden in de brief.
Ik jureer al 20 jaar , heb ZZ-licht gereden en momenteel nog steeds actief in de dressuur in de M en meerdere paarden in de Z gehad.
Ik snap er niets van.
Ik ga ook een mail sturen naar de regio.
Ik heb me wel voorgenomen dat als het een voor mij niet bevredigende reden is is mezelf bedank als IL jury.
Ze moeten bij de KNHS blij zijn dat je wilt jureren. Voor die luttele centen hoef je het niet te doen.
De cursus betaal je zelf en er zitten op elk concours de zelfde gezichten.
Als ze geen vernieuwing willen van mensen uit de praktijk dan voel ik me toch genaaid om het zo maar eens te noemen.
Graag of helemaal niet toch. Dan ook maar geen IL meer.
Ik verdom het om te smeken of ik a.u.b. volgend jaar misschien wel mag jureren.
Ik ben heel benieuwd naar de reden.
Zijn er uberhaupt wel mensen door naar de IM in Brabant??

Dit komt heel herkenbaar over. Omdat de hele procedure zo weinig transparant is, haken vaak de goede juryleden tussentijds af. Niets ten nadelen van alle B- en L-proefjes, maar als je zelf op niveau rijdt of hebt gereden, wil je wel eens wat anders!

Als je dan een paar keer geprobeerd hebt om "door te stromen""en je krijgt steeds zonder enige motivatie weer een brief dat je bent afgewezen, haak je vanzelf af. Zeker als je dan ziet wie wel de cursus mag volgen en helemaal als je weet welk niveau juryleden er nu zit!

Vandaar dat ik al vaker bij diverse mensen binnen regio's en binnen de KNHS heb aangedrongen op het transparant maken van de hele doorstroming van B t/m GP. Daarbij ook aangetekend dat niet de regio's moeten bepalen wie door mag omdat daar vaak echt geen inzicht is over geschiktheid van personen. De regio moet alleen nog een soort vetorecht hebben als ze echt met redenen omkleed een kandidaat echt niet voor doorstroming in aanmerking willen laten komen.

Helaas, het als met zoveel andere dingen: we weten allemaal hoe het anders moet bij de KNHS cq regio, alleen gebeurt het niet. Ik heb altijd de ijdele hoop gehad dat de fusie een bijdrage zou leveren aan het transparant maken van de gehele organistie KNHS. Het was voor mij één van de redenen om voor de fusie te zijn. Het is nu één van de redenen om te vinden dat de fusie mislukt is!
Laatst bijgewerkt door laborah op 06-10-06 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:00

Judithh, ik ga IL doen....voorheen was dit altijd in Alblasserdam, dus daar had ik een beetje op gehoopt! Maar goed enkele reis Bergambacht-Epe is 120 kilometer enkele reis....das best veel! Maar goed, ik ga want ik wil gewoon graag die cursus doen. Probeer mijn woensdaglessen naar zaterdagochtend te zetten, dan heb ik iets meer ruimte. Ga ik gezellig bij mijn vader in Barneveld eten en rij daarna binnendoor ernaartoe bijvoorbeeld....

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:24

daffodil schreef:
Judithh, ik ga IL doen....voorheen was dit altijd in Alblasserdam, dus daar had ik een beetje op gehoopt! Maar goed enkele reis Bergambacht-Epe is 120 kilometer enkele reis....das best veel! Maar goed, ik ga want ik wil gewoon graag die cursus doen. Probeer mijn woensdaglessen naar zaterdagochtend te zetten, dan heb ik iets meer ruimte. Ga ik gezellig bij mijn vader in Barneveld eten en rij daarna binnendoor ernaartoe bijvoorbeeld....

dat is niet naast de deur nee...maar je moet er wat voor over hebben...haha, ik moet ook naar ermelo of wanroij straks, is ook een pokke end weg.

Ik kan me ook herinneren dat ik destijds de L cursus in alblasserdam heb gedaan...had inderdaad veel fijner geweest voor jou.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:29

ik snap dat vele van jullie teleurgesteld zijn dat jullie afgewezen zijn, maar ik denk wel dat je in acht moet nemen dat ze niet iedereen door kunnen laten gaan, er zijn maar een bepaald aantal plaatsen beschikbaar en dat houd in dat er dan altijd mensen afvallen en teleurgesteld worden.
Ik vind het dan een beetje een vreemde reactie dat er gelijk gezegt wordt dat ze bij de KNHS blij moeten zijn dat er mensen zijn die gemotiveerd zijn en dat het dan maar graag of niet is...de mensen die wel geselecteerd zijn, zijn denk ik net zo gemotiveerd als ieder ander...althans ik neem aan van wel, anders zou je, je niet opgeven voor deze cursus, maar de KNHS kan ook niet alle aanmeldingen naar cursus sturen, dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Ik ben ook vorig jaar niet ingeloot, en heb het dit jaar gewoon weer geprobeerd en nu kan ik wel naar cursus....that's life...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:50

daffodil schreef:
Judithh, ik ga IL doen........

judithh schreef:
Ik ben ook vorig jaar niet ingeloot, en heb het dit jaar gewoon weer geprobeerd en nu kan ik wel naar cursus....that's life...

Hebben jullie een brief gehad?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:05

Nee nog niet, die zouden vandaag de deur uitgaan zei iemand van de KNHS. Ik heb gebeld en Judithh ook.

Overigens heb ik het vorig jaar ook geprobeerd, ben afgewezen, kwam net een punt te kort.....(die ik uiteraard een week later wel had!)

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:19

judithh schreef:
ik snap dat vele van jullie teleurgesteld zijn dat jullie afgewezen zijn, maar ik denk wel dat je in acht moet nemen dat ze niet iedereen door kunnen laten gaan, er zijn maar een bepaald aantal plaatsen beschikbaar en dat houd in dat er dan altijd mensen afvallen en teleurgesteld worden.
Ik vind het dan een beetje een vreemde reactie dat er gelijk gezegt wordt dat ze bij de KNHS blij moeten zijn dat er mensen zijn die gemotiveerd zijn en dat het dan maar graag of niet is...de mensen die wel geselecteerd zijn, zijn denk ik net zo gemotiveerd als ieder ander...althans ik neem aan van wel, anders zou je, je niet opgeven voor deze cursus, maar de KNHS kan ook niet alle aanmeldingen naar cursus sturen, dan moeten er keuzes gemaakt worden.

Ik vind dat iedereen die aan de voorwaarden voldoet en zich opgeeft de cursus moet kunnen doen.
Ik bedoel er niet mee te zeggen dat ik meer gemotiveerd ben als iemans anders.
Waarom selecteren?
Ik ken mensen met minder bagage (andere provincie, dat wel) en nog maar 2 jaar jureren, lager nivo gereden hebben die wel de IM mogen doen. Dat vind ik vreemd.
Als je aan de voorwaarden voldoet dan hoor je gewoon de cursus te kunnen doen.
En dat ik helemaal wil stoppen met jureren heeft te maken met dat de KNHS dus blijkbaar mij niet het vertrouwen geeft om IM jury te worden. Ik geef me op voor de cursus en ben dus gemotiveerd,ik rijd zelf nog en ben dus iemand uit de praktijk. En ja, ik kan helaas maar 20 keer per jaar ingezet worden omdat ik zelf ook nog wedstrijden rijd.
Dus als de KNHS mij niet het vertrouwen geeft voor de IM dan vraag ik me af waar het vertrouwen is voor de IL. Ik voel me nu echt afgedankt. Graag of helemaal niet KNHS!

@laborah, Ik ben het helemaal met jou bericht eens.
Als ik zie hoe sommige M en/of Z jury's de cursus ooit hebben mogen halen, en dan praat ik over vorig jaar, dan vraag ik me echt af of ik toch ook niet een hele grote kruiwagen had moeten hebben.
Ik weet zeker dat de voorwaarden niet voor elk potentieel jurylid gehaald zijn en die toch de cursus mochten volgen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 07:28

Ook ik ben afgewezen. Helaas.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 07:31

gabyfedde schreef:
Ook ik ben afgewezen. Helaas.

He balen, ook al... Vorig jaar ook al toch?