Wat trouwens niet betekend dat ik niet betalen wil voor de les, maar ik heb idd de centen niet voor een auto en trailer (wees blij als jij het wel hebt) Maar ook de instructeur is niet te vinden in die omgeving. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Wat trouwens niet betekend dat ik niet betalen wil voor de les, maar ik heb idd de centen niet voor een auto en trailer (wees blij als jij het wel hebt) Maar ook de instructeur is niet te vinden in die omgeving.
Komt omdat we met meer mensen zijn en ze nog andere klanten in de omgeving hebben. Dus dan kunnen ze dat combineren.

MISTRAL94 schreef:Ja die optie heb ik ook al bedacht en mensen zijn nog weleens bereid hun trailer te lenen/verhuren maar een auto niet.
Nou dat ik me aangevallen voel, ik vind deze reacties ontzettend kortzichtig. Je krijgt een bepaald bedrag per maand binnen, wanneer de vaste lasten enz eraf zijn blijft er heel weinig over elke maand. De vaste lasten kom je niet onderuit dus hoezo keuzes?

superwoman schreef:MISTRAL94 schreef:Ja die optie heb ik ook al bedacht en mensen zijn nog weleens bereid hun trailer te lenen/verhuren maar een auto niet.
Nou dat ik me aangevallen voel, ik vind deze reacties ontzettend kortzichtig. Je krijgt een bepaald bedrag per maand binnen, wanneer de vaste lasten enz eraf zijn blijft er heel weinig over elke maand. De vaste lasten kom je niet onderuit dus hoezo keuzes?
Les vind ik er eigenlijk bij horen als vaste last![]()
(Als je iig niet alleen aan een los teugeltje buitenritten maakt)
Je kunt namelijk een hoop dingen fout doen, waardoor je paard lichamelijke klachten kan krijgen.
Ik vind het iig niet erg eerlijk voor het paard om maar wat aan te klooien.... een paardenhobby is gewoon heel duur.

Alleen daar heb ik al een hele goede instructeur voor.MISTRAL94 schreef:Paardrijden is hobby en geen eerste levensbehoefte.

Lielle schreef:Ik vind les juist essentieel. Iemand die zowel jou als je paard regelmatig kritisch bekijkt en waar nodig bijstuurt, IMO kun je op geen enkel niveau zonder. Les is echt het eennalaatste waar ik op bezuinig bij de paarden (stalling, DA, smid hebben nog meer prioriteit), en dat heeft niet te maken met of het een hobby is. IMO ben je dat verplicht aan je paard, en IMO wordt je paard er wel slechter van als je geen les neemt.

superwoman schreef:Zoals ik al schreef, vind ik mensen die enkel buitenritten rijden met een lang teugeltje er buiten vallen.
Echter als je gaat oefenen in een bak kun je zóveel fout doen, dat je schade kan aanrichten.
Zo rijk ben ik niet, maar heb dat mee genomen in mijn vaste lasten...