prijzen voor privéles belachelijk hoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: prijzen voor privéles belachelijk hoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:38

Tja ik heb nou eenmaal het "geluk" dat ik een vent getroffen die voor enorme schulden gezorgd heeft en een kind verwekt heeft en daar niet aan mee betalen wil. Dus ja dat financiele plaatje blijft terug komen bij mij. Al ben ik jou niet een verklaring verschuldigd daarover natuurlijk Haha! Wat trouwens niet betekend dat ik niet betalen wil voor de les, maar ik heb idd de centen niet voor een auto en trailer (wees blij als jij het wel hebt) Maar ook de instructeur is niet te vinden in die omgeving.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:39

dat ben je idd niet, en ik snap best dat je in een moeilijke situatie zit. Maar dan kun je toch een oplossing probeeren te zoeken die niet zo'n financieel gevolg heeft? ORUN was maar een voorbeeld, maar zo is er echt wel meer te bedenken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:43

Soms is een goede instructrice best bereid om een stuk te rijden hoor. Degene van wie ik nu les heb komt helemaal uit Drente Knipoog Komt omdat we met meer mensen zijn en ze nog andere klanten in de omgeving hebben. Dus dan kunnen ze dat combineren.
Dus soms is het ook handig om toch iemand te benaderen waarvan je denkt dat ze te ver weg zitten in eerste instantie Ja

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:44

En wie in Drenthe is dat dan? Overigens kan ik het niet combineren omdat ik op een westernstal sta.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:53

MISTRAL94 schreef:
Ja die optie heb ik ook al bedacht en mensen zijn nog weleens bereid hun trailer te lenen/verhuren maar een auto niet.

Nou dat ik me aangevallen voel, ik vind deze reacties ontzettend kortzichtig. Je krijgt een bepaald bedrag per maand binnen, wanneer de vaste lasten enz eraf zijn blijft er heel weinig over elke maand. De vaste lasten kom je niet onderuit dus hoezo keuzes?

Les vind ik er eigenlijk bij horen als vaste last Bloos
(Als je iig niet alleen aan een los teugeltje buitenritten maakt)
Je kunt namelijk een hoop dingen fout doen, waardoor je paard lichamelijke klachten kan krijgen.
Ik vind het iig niet erg eerlijk voor het paard om maar wat aan te klooien.... een paardenhobby is gewoon heel duur.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:54

Ik heb liever geen les, dan les van iemand die ik prut vind met lesgeven, dan zit je je daar de hele tijd aan te ergeren en aan het einde moet je nog betalen ook!! Dan vraag ik liever vrienden of stalgenoten om hulp, om wat punten op te noemen waar ik aan moet werken. Of laat je door iemand filmen met een digitale camera ofzo en kijk het terug, dan kun je ook al een hoop punten vinden waar je zelf aan kunt werken! In de tussentijd ga je gewoon opzoek naar een goede instructrice. Er is toch wel een manege/stal in de buurt waar les word gegeven? Het gaat er bij mij namelijk niet in, dat er helemaal niemand is, behalve penny's. Die moeten ook van iemand les krijgen! Ga op zo'n stal of manege eens kijken naar een leuke instructrice! En omdat je aangeeft weinig geld te hebben, vraag dan of ze 1x in de maand een half uur of uurtje les willen komen geven. Daar kunnen ze vast wel een plekje voor vrij maken, omdat het niet wekelijks is en het kost jou geen klauwen vol met geld!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:13

superwoman schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ja die optie heb ik ook al bedacht en mensen zijn nog weleens bereid hun trailer te lenen/verhuren maar een auto niet.

Nou dat ik me aangevallen voel, ik vind deze reacties ontzettend kortzichtig. Je krijgt een bepaald bedrag per maand binnen, wanneer de vaste lasten enz eraf zijn blijft er heel weinig over elke maand. De vaste lasten kom je niet onderuit dus hoezo keuzes?

Les vind ik er eigenlijk bij horen als vaste last Bloos
(Als je iig niet alleen aan een los teugeltje buitenritten maakt)
Je kunt namelijk een hoop dingen fout doen, waardoor je paard lichamelijke klachten kan krijgen.
Ik vind het iig niet erg eerlijk voor het paard om maar wat aan te klooien.... een paardenhobby is gewoon heel duur.

Tja ik heb daar een ander beeld bij vaste lasten Knipoog

Paardrijden is hobby en geen eerste levensbehoefte.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:15

Ik heb geen hoge pet op van manege of clublessen. Misschien dat de lessen hier onder de maat zijn maar daar steek je weinig tot niets van op.

Ik hou altijd stallingen en instructeurs in de gaten (gewoon omdat ik wil weten wat er op de markt te krijgen is) en qua instructeurs wordt er weinig tot niets aangeboden hier.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:16

@mistral: daar heb je dan denk ik niet zoveel zin in, want het is van oorsprong een westernlesgever, die er trouwens niet voor terugdeinst om ook engelse ruiters les te geven. Als je meer wilt weten moet je maar even pb'en Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:17

Oh maar ik rij dus ook western Haha! Alleen daar heb ik al een hele goede instructeur voor.
Ik zal je een pm sturen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:17

MISTRAL94 schreef:
Paardrijden is hobby en geen eerste levensbehoefte.

Dat is idd zo. Maar als je besluit een dier te kopen, dan moet je die kunnen verzorgen met tijd en geld. Voor mij zijn de vaste lasten van een paard, naast de stallingskosten ook regelmatig les nemen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:19

Ik zie dat duidelijk anders, tot vaste lasten behoren idd de stallingskosten maar geen les. Zonder les kan ik nog steeds paardrijden als ik daar zin in heb. Alleen ik wil gewoon graag op de juiste manier rijden dus wil ik daar geld in steken. Dat zie ik niet als vaste lasten.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:30

ik ben het eens met mistral. paardrijden is nu eenmaal een hobby en geen belangrijk iets. Het is iets leuks. Tuurlijk moeten we daar ons best voor doen maar soms kan het gewoon even niet en daar wordt het paard echt niet slechter van.vaste lasten zie ik ook als stalling en de dingen die een paard nodig heeft en geld moet je ook overhouden voor als je paard ziek wordt. als je dan niet kan lessen so be it.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:32

Ik vind les juist essentieel. Iemand die zowel jou als je paard regelmatig kritisch bekijkt en waar nodig bijstuurt, IMO kun je op geen enkel niveau zonder. Les is echt het eennalaatste waar ik op bezuinig bij de paarden (stalling, DA, smid hebben nog meer prioriteit), en dat heeft niet te maken met of het een hobby is. IMO ben je dat verplicht aan je paard, en IMO wordt je paard er wel slechter van als je geen les neemt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:35

Lielle schreef:
Ik vind les juist essentieel. Iemand die zowel jou als je paard regelmatig kritisch bekijkt en waar nodig bijstuurt, IMO kun je op geen enkel niveau zonder. Les is echt het eennalaatste waar ik op bezuinig bij de paarden (stalling, DA, smid hebben nog meer prioriteit), en dat heeft niet te maken met of het een hobby is. IMO ben je dat verplicht aan je paard, en IMO wordt je paard er wel slechter van als je geen les neemt.

idd. Het is gewoon niet eerlijk om je paard jouw fouten te laten ondergaan en daar zelf niet aan te werken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:37

Ik denk daar anders over, maar goed ik denk dan ook dat je in een luxe positie zit dat je dit ook makkerlijker zeggen kunt? Mensen die maar krap aan rond kunnen komen maar wel een paardje hebben zodat ze samen lekker buitenritjes kunnen maken en zo plezier beleven hebben en een stukje ontspanning hebben. Die mensen rijden natuurlijk met een hele andere insteek dan mensen die het rijden op zich willen verbeteren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:40

Zoals ik al schreef, vind ik mensen die enkel buitenritten rijden met een lang teugeltje er buiten vallen.
Echter als je gaat oefenen in een bak kun je zóveel fout doen, dat je schade kan aanrichten.

Zo rijk ben ik niet, maar heb dat mee genomen in mijn vaste lasten...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:42

superwoman schreef:
Zoals ik al schreef, vind ik mensen die enkel buitenritten rijden met een lang teugeltje er buiten vallen.
Echter als je gaat oefenen in een bak kun je zóveel fout doen, dat je schade kan aanrichten.

Zo rijk ben ik niet, maar heb dat mee genomen in mijn vaste lasten...

Ook als je alleen buiten rijdt aan een lang teugeltje kun je veel schade aanrichten helaas. Maar met slechte les net zo goed...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:42

de mensen die juist met een lang teugeltje buiten rijden schaden meestal het paard meer omdat ze meestal niet naar hun paard kijken hoe deze loopt. Deze hebben dus in verhouding meer te lijden dan het paard dat even geen les kan hebben

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:43

Maar die mensen hebben geen behoefte aan les maar om nu te zeggen dat je dan slecht voor je dier bent, vind ik ook wat ver gaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:44

Ik heb echt niet altijd zoveel geld gehad als ik nu verdien, maar ik heb altijd geld uitgegeven aan mijn lessen. En of je nu buitenrijdt of niet, die kritische blik is IMO altijd nodig. Er sluipen altijd fouten in, ook met buitenrijden. En het is wel zo eerlijk tegenover je paard om die rijtechnisch correct te rijden, dus niet scheef etc. En dan hoef je niet wekelijks te lessen maar gewoon af en toe eens laten meekijken.

Slecht heb ik niet gezegd, maar ik vind het wel zo eerlijk om ook je eigen rijden kritisch te (laten) bekijken

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:46

slecht is het ook niet maar men vind het nu ook slecht als je nu eenmaal weinig les neemt.

Dus op die manier kan je goed zien dat les geen vaste lasten is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:47

Jij vindt les geen vaste lasten, ik vind van wel. Dat moet je meenemen in je berekening als je een paard wil hebben, net zoals DA, smid en stalling.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:47

kijk maar naar de recreatie ruiters die nemen toch ook geen les?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:48

Er zijn mensen die vinden het vreselijk om in de bak rond te hobbelen, kan me goed voorstellen dat die helemaal niet zitten te wachten op les. Maar gelukkig mag ieder voor zich bepalen wat hij of zij doet met zijn of haar paard. Iemand die wekelijks dure privles neemt omdat iemand dat nodig acht of iemand die lekker buitenritjes maakt en plezier met het dier heeft vind ik ook prima. Ik geloof er niets van dat het ene goed is voor het paard terwijl het andere slecht zou zijn.