Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Snoevie schreef:natuurlijk mag het gezegd worden,maar andersom word het meteen als flauw gezien,snap je?
dat bedoel ik.
en er word vaak KWPN geroepen,maar niet alle paarden anders dan koudbloeden zijn KWPN,ik zie ook weleens andere rassen meerijden(groningers,rheinlanders en oldenburgers)
Sniesjuhh schreef:maarja, uit groningers en gelderse komen de kwpn'ers... dusja die lijn komt toch vrijwel op elkaar uit...
Nu is die van mij ook nog een deel Holsteiner...
Hij is niet zo groot, vrij stevig en 'kort potig'. Ik voel me dan ook vaak erg simpel, maar dat maakt mijn paardje zo speciaal!
) zoekt rijdt.
Er staan hier op stal nu 4 groningers die Z lopen, dus het vooroordeel dat een ander ras naast de kwpn-er slechter gepunt wordt, dat gaat er hier niet meer in
Als je goed rijdt, dan krijg je de punten die je verdient en als je ver onder winst thuikomt, dan moet je jezelf af gaan vragen of je niet beter een paar extra lesjes kunt volgen. Talonius schreef:Sniesjuhh schreef:maarja, uit groningers en gelderse komen de kwpn'ers... dusja die lijn komt toch vrijwel op elkaar uit...
Nu is die van mij ook nog een deel Holsteiner...
Hij is niet zo groot, vrij stevig en 'kort potig'. Ik voel me dan ook vaak erg simpel, maar dat maakt mijn paardje zo speciaal!
Haha, weet wat je bedoeld Sniesjuhh, des te fijner is het gevoel als je bovenaan eindigd en al die luxe dressuurgefokte voorbeenzwaaiers (waar ik vaak jaloers op ben hoor) zoekt rijdt.
Ik heb met de groninger waarmee ik start enkel in de L weleens gemerkt dat de jury er niet kapot van was, maar dat lag er ook deels dat het paard nog niet sterk genoeg was en het rijtechnisch gewoon nog niet spetterend genoeg was. Het plaatje was het gewoon net niet... Nu rijden we inmiddels in de Z en krijgen we gewoon de punten die we verdienen, zelfs in de M2 zijn we nog nooit zonder winst thuisgekomenEr staan hier op stal nu 4 groningers die Z lopen, dus het vooroordeel dat een ander ras naast de kwpn-er slechter gepunt wordt, dat gaat er hier niet meer in
Als je goed rijdt, dan krijg je de punten die je verdient en als je ver onder winst thuikomt, dan moet je jezelf af gaan vragen of je niet beter een paar extra lesjes kunt volgen.

Stravero schreef:@ runningkawa: De mensen vonden dat ík hoger moest eindigen, niet hun. Hun vonden de 2e en 3e plaats niet eerlijk, dat paard liep steeds met zn hoofd te slaan omhoog?
Stravero schreef:@ runningkawa: De andere deelnemers waren de punten ook niet hoe het zou moeten zijn, het was gewoon oneerlijk gegaan en dat zeiden 5 mensen van de 7 van mijn groep..
Ingetje schreef:Zowieso zijn de gangen van een haflinger gewoon minpunten om een goede dressuurproef te rijden.

Doerakje19 schreef:Ingetje schreef:Zowieso zijn de gangen van een haflinger gewoon minpunten om een goede dressuurproef te rijden.
Dat is nou ook net weer per haflinger verschillend.. Ik ben met mijn haflinger vaak 1ste geworden tussen de luxere paarden. Nou wil ik niet zeggen dat mijn haf ruimere gangen heeft als een kwpn, maar er wordt naar zoveel dingen gekeken, dat jij als het goed is het 'slechtere' gangwerk kunt compenseren met sterke onderdelen.
Spaikey schreef:Ik heb niks tegen het uitbrengen van haflingers in de dressuur sport. Zelf rij ik er geen maar mijn zus wel. Nu wil toch even een 'grappige' anekdote met jullie delen.
Gisteren moest ik schrijven omdat bij ons een wedstrijd werd gehouden. Ik schreef bij de catogorie B paarden. In onze ring reed ook een haf mee. De jury was bezig van ja ik vind niet dat haflingers dressuur wedstrijden moeten lopen en zeker niet bij de paarden bij de pony okè maar tussen de paarden zijn ze niet fatsoenlijk te beoordelen... Amazone had de proef gereden best netjes, was ook naar gepunt hoor! Alleen toen kwamen we bij de punten voor de gangen, nou de jury zei letterlijk geef maar allemaal 7ens ik weet niet hoe ik de gangen moet beoordelen.....
Met andere woorden de jury vond haflingers maar niks want hij wist niet hoe hij ze moest beoordelen tussen de paarden. Gelukkig voor de amazone was de beoodeling niet negatief maar hoevaak maak je anders mee....
Vind dat namelijk toch een beetje vreemd. Mies7 schreef:Hmm raar dat er jury´s zijn die de gangen van een haflinger/fries/fjord niet weten te beoordelen... Hoe kunnen ze dat dan wel bij KWPN-ers en pony´s? In de reglementen staat duidelijk omschreven hoe de gangen er uit horen te zien.
)Doerakje19 schreef:Ingetje schreef:Zowieso zijn de gangen van een haflinger gewoon minpunten om een goede dressuurproef te rijden.
Dat is nou ook net weer per haflinger verschillend.. Ik ben met mijn haflinger vaak 1ste geworden tussen de luxere paarden. Nou wil ik niet zeggen dat mijn haf ruimere gangen heeft als een kwpn, maar er wordt naar zoveel dingen gekeken, dat jij als het goed is het 'slechtere' gangwerk kunt compenseren met sterke onderdelen.
Ik reageer namelijk vanaf heden op GEEN een reactie, ik weet namelijk wel beter om in mijn 2 eerste wedstrijdjes 5 winstpunten naar binnen te slepen in het M2 

Stravero schreef:Ik snap niet waarom jullie je 'tijd nog gaan verspillen' in dit topicIk reageer namelijk vanaf heden op GEEN een reactie, ik weet namelijk wel beter om in mijn 2 eerste wedstrijdjes 5 winstpunten naar binnen te slepen in het M2 ;)
Sorry hoor mensen, maar ik ga hier mijn tijd niet meer aan verspillen
-evaw-
(misschien moet er voor haflingers een uitzondering gemaakt worden...? Ter compensatie van de jury´s die geen wp aan haflingers geven.)