Tarah5 schreef:IK ken een shire die in zijn rijden en absoluut zijn karakter en zelfs met het springen misschien nog wel beter en braver is dan, mijn hoog in het bloedstaande KWPNertje.
Met braaf alleen kom je niet een parcours rond, en ook niet uit de dressuurring met een winstpunt.
Tarah5 schreef:Iedereen heeft hetzelfde doel, lijkt me, lol met zijn knol.
Nou mijn doel ligt iets anders. Ik wil lol met mijn knol en dat mijn knol ook lol met mij heeft. Ik doe mijn dressuurknol geen plezier met springen, dus ga ik dat niet van hem verlangen. Ondanks dat hij braaf springt wanneer ik hem naar een hindernis toerij (en vervolgens alle balken erafgooit)
Tarah5 schreef:Maar ben wel van mening dat iedereen de beperkingen van zijn paard in de gaten moet houden.
Maar waar ik een beetje bang voor ben is dat er velen zijn die verblind door de liefde op hun paardje niet de beperkingen realistisch in kunnen schatten. Let maar eens op ouders die te horen krijgen dat hun kind iets niet kan of iets gedaan heeft. Dat kunnen ze ook vaak moeilijk geloven. Want zoiets doet hun geliefde spruit niet, of kan hun geliefde spruit makkelijk.
Dolfje schreef:Het is alleen jammer dat er zoveel vooroordelen over koudbloeden zijn, naar alle ervaringen die ik zelf heb en gehoord heb van mede koudbloed liefhebbers wordt er helaas door sommige jury leden *(er zitten ook jury leden bij die niet discrimineren hoor, laat ik dit er vooral ook even bijzeggen, ze zijn wel wat moeilijker te vinden!) wel degelijk gediscimineerd en dat is erg jammer.
Er zijn geen vooroordelen en er wordt niet gediscrimineerd, laat dat nu eens tot je doordringen!!! Een goede prestatie levert altijd punten op. En veel koudbloedliefhebbers schuiven het liever op de jury af dan dat ze toegeven dat zij en/of hun paard het niet kunnen.
Dolfje schreef:Zoals ik al eerder schreef ken ik diverse koudbloeden (shires, haflingers, fjorden, tinkers) die super lopen en af en toe ook wedstrijden lopen, heb meerdere ook zien lopen op wedstrijden en jammer genoeg zijn de punten dan vaak erg laag.
En dat is omdat er slecht gereden wordt/het paard het niet kan. Als een paard echt super loopt krijgt hij echt de punten wel.
Dolfje schreef:Ik heb zelf best wel wat kennis van hoe een goed plaatje eruit moet zien.
Want?
Dolfje schreef:Het gaat in mij geval absoluut niet om de punten, maar om een eerlijke kans. Dat is alles!
En die eerlijke kans krijg je hoor op een wedstrijd. Maar je moet ook eerlijk naar jezelf kunnen kijken. Ik denk dat het daar bij jou aan ontbreekt. Zolang jij alles maar op de jury afschuift wel iig.